O
oiei
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja :D:Miehet ovat töissä ja akat jaarittelevat 2plussalla...![]()
Eli hra majuri luetaan akkoihin.....
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja :D:Miehet ovat töissä ja akat jaarittelevat 2plussalla...![]()
Alkuperäinen kirjoittaja jaahas:Jos mies tekee ruoaksi spagettia, menee sinä 10 minuutin ruoassa yli tunti, kun mies ensin siivoaa keittiön, sitten aloittaa ruoan ja ensin tekee kastikkeen ja sen jälkeen spagetti, ja sitten salaatti, eli kaikki vuofronperään. itse hoidan puolessa tunnissa lapsen läksyt, kuopuksen kanssa leikkimiset, keittiön siivoukset, kodin raivaamiset, pyykit, ja sen ruoan.
Alkuperäinen kirjoittaja jaahas:Jos mies tekee ruoaksi spagettia, menee sinä 10 minuutin ruoassa yli tunti, kun mies ensin siivoaa keittiön, sitten aloittaa ruoan ja ensin tekee kastikkeen ja sen jälkeen spagetti, ja sitten salaatti, eli kaikki vuofronperään. itse hoidan puolessa tunnissa lapsen läksyt, kuopuksen kanssa leikkimiset, keittiön siivoukset, kodin raivaamiset, pyykit, ja sen ruoan.
Alkuperäinen kirjoittaja Pyhä Yksinkertaisuus:Alkuperäinen kirjoittaja cet:Alkuperäinen kirjoittaja Pyhä Yksinkertaisuus:Mutta oikeasti, olipas sen verran ovelasti rakennettu uutinen, että tyhmempi saattaisi sortua pitämään miehiä jotenkin parempina tämän "tutkimuksen" perusteella.
Kuuluu asiaan kyseisessä lehdessä...
Niinpä.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:mä en ihan ymmärtänyt tuota juttua... mihin se perustuu että miehet tekee enemmän töitä? Onko miesvalatsilla aloilla pidemmät työpäivät kuin naisilla vai tekeekö ne enemmän ylitöitä?
Omalla kohdalla kun mietin niin itse teen sen 8h päivän johon kuuluu työaikaan ruokatauko, käytännössä hoitopuolella kun olen, hotkaisen sen lennossa tai syön pätkissä millon ehdin. Miehellä taas on keskellä päivää ruokatunti, jolloin hän ei ole työpaikalla vaan se on omaa aikaa ja näin ollen työpäivä on pidempi mut lasketaanko tuo ruokatunti siihen työpäivään pidentävänä? Lisäksi meillä ei makseta ylitöistä vaan ne otetaan pois silloin kun pystytään, tunti tunnista, eli meillä ei ole lupaa tehdä enempää töitä, vaikka joku haluaisikin.
Tuohon ruuanlaittoon voisin kommentoida omasta kokemuksesta. Mies ottaa kaapista puhtaat välineet ja tekee ruuan, ei kestä kauaa. Kun minä aloitan ruuanlaiton, tyhjennän ensin entiset kattilat eilisistä ruuista (ne miehen laittamat mitkä on jätetty tiskipöydälle kuivumaan, mahdollisesti useampi kattila) tiskaan ne ja siivoan keittiön että siellä mahtuu paremmin kokkaamaan (tyhjennän tiskikoneen ja täytän sen pöydällä ja tiskialtaassa olevilla astioilla jotka on sinne jätetty minun ollessa edellisen illan töissä) Sittne teen ruuan ja siivoan jäljet. Onkohan noiss ajoku ero?
Alkuperäinen kirjoittaja kivahri:"Palkkojen jälkeen Sumanen kävisi kiinni sairaus- ja eläkevakuutuksiin. Hän viittaa Stakesin julkaisemaan selvitykseen, jonka mukaan naiset maksavat sairausvakuutuksen tuloista 45 prosenttia, mutta naisten osuus julkisen terveydenhuollon ja vanhustenhuollon menoista on 59 prosenttia. Eli miehet joutuvat maksumiehiksi."
No ohhoh, ei varmaankaan johdu siitä että naiset elää keskimäärin pidempään ku miehet... Mut tähän on hyvä ratkasu: kaikki naiset kans sinne 50h viikossa -duuneihin ni varmast laskee eliniänodote. Eikä tuu myöskään niitä kalliita äitiyslomia sun muita kun ei ehditä tehdä lapsia. Kätevää eikös? Ai niin mutta hitto, Suomen väestö ei myöskään saa vähentyä... No mut kyllä ne lapset nyt siinä sivussa menee sen 50h viikon kanssa. Enemmän töitä pitää tehdä! Laiskureita semmoset jotka ei tee mahdollisimman paljon duunia, eivät ajattele yhtään valtion etua (=verotuloja) vaan omaa etuansa vaan. Ja ne jotka on liian luusereita saadakseen töitä... no ne voi vaikka kerätä lumppuja tai jotain ja kuolla äkkiä pois. Kun eihän se nyt ole reilua että joku joutuu maksamaan enemmän terveyspalveluista kuin joku toinen, jossei ole varaa maksaa niin kuolkoon pois!
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:Alkuperäinen kirjoittaja Pyhä Yksinkertaisuus:Alkuperäinen kirjoittaja cet:Alkuperäinen kirjoittaja Pyhä Yksinkertaisuus:Mutta oikeasti, olipas sen verran ovelasti rakennettu uutinen, että tyhmempi saattaisi sortua pitämään miehiä jotenkin parempina tämän "tutkimuksen" perusteella.
Niinpä.
Hyvä että joku muukin huomaa tämän.
Alkuperäinen kirjoittaja lepsa:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:mä en ihan ymmärtänyt tuota juttua... mihin se perustuu että miehet tekee enemmän töitä? Onko miesvalatsilla aloilla pidemmät työpäivät kuin naisilla vai tekeekö ne enemmän ylitöitä?
Omalla kohdalla kun mietin niin itse teen sen 8h päivän johon kuuluu työaikaan ruokatauko, käytännössä hoitopuolella kun olen, hotkaisen sen lennossa tai syön pätkissä millon ehdin. Miehellä taas on keskellä päivää ruokatunti, jolloin hän ei ole työpaikalla vaan se on omaa aikaa ja näin ollen työpäivä on pidempi mut lasketaanko tuo ruokatunti siihen työpäivään pidentävänä? Lisäksi meillä ei makseta ylitöistä vaan ne otetaan pois silloin kun pystytään, tunti tunnista, eli meillä ei ole lupaa tehdä enempää töitä, vaikka joku haluaisikin.
Tuohon ruuanlaittoon voisin kommentoida omasta kokemuksesta. Mies ottaa kaapista puhtaat välineet ja tekee ruuan, ei kestä kauaa. Kun minä aloitan ruuanlaiton, tyhjennän ensin entiset kattilat eilisistä ruuista (ne miehen laittamat mitkä on jätetty tiskipöydälle kuivumaan, mahdollisesti useampi kattila) tiskaan ne ja siivoan keittiön että siellä mahtuu paremmin kokkaamaan (tyhjennän tiskikoneen ja täytän sen pöydällä ja tiskialtaassa olevilla astioilla jotka on sinne jätetty minun ollessa edellisen illan töissä) Sittne teen ruuan ja siivoan jäljet. Onkohan noiss ajoku ero?
"Naisen euro on 80 senttiä -myytin lisäksi Sumanen haluaa särkeä myytin kotitöiden raskauttamista naisista. Miehet tekevät enemmän työntunteja siinäkin tapauksessa, että mukaan lasketaan kotityöt.
Hän viittaa sosiaali- ja terveysministeriön selvityksiin.
- Parisuhteessa elävä mies tekee viikossa 8,5 tuntia enemmän yhteenlaskettua ansio- ja kotityötä kuin naispuolinen kumppaninsa. "
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:tähän keskusteluun sopii NIIN hyvin oheinen uutinen eilisestä kauppalehdestä
http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uutiset/etusivu/uutinen.jsp?oid=2010/04/32182&ext=ltr
Alkuperäinen kirjoittaja Tukka Tötteröllä:Herra Majuri :wave: Meinasin tulla ja lyödä sua kuonoon, mutta onneksi mukana olikin linkki, joten säästyit mustaltasilmältä. :snotty:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:Alkuperäinen kirjoittaja Pyhä Yksinkertaisuus:Alkuperäinen kirjoittaja cet:Alkuperäinen kirjoittaja Pyhä Yksinkertaisuus:Mutta oikeasti, olipas sen verran ovelasti rakennettu uutinen, että tyhmempi saattaisi sortua pitämään miehiä jotenkin parempina tämän "tutkimuksen" perusteella.
Niinpä.
Hyvä että joku muukin huomaa tämän.
"kuuluu asiaan kyseisessä lehdessä" siis mitvit??? miten te oikein luette noita lehtiä jos saatte tästäkin väännettyä jonkun tasa-arvo-asian??? luen joka päivä taloussanomia ihan työni puolesta enkä ole koskaan törmännyt tuollaiseen "kuuluu asiaan kyseisessä lehdessä" mielikuvaan.
ja sitäpaitsi, ihan asiaahan tuo artikkeli oli. itsekin naisena naisvaltaisella työpaikalla työskennelleenä voin allekirjoittaa että se jos mikä söi työaikaa, oli se helvetillinen toisten ihmisten asioista juoruilu ja tyhjän napittaminen. ja kun tämä kaakatuskerho kokoontui, oli siinä huoneessa yhtä tuskaa tehdä töitä! eihän tuo tutkimus kaikkia naisia tarkoita, mutta yleisesti ottaen näin on.
Alkuperäinen kirjoittaja Herra Majuri:Alkuperäinen kirjoittaja :D:Akat ottivat heti nokkiinssa kun tuli faktaa palkkaeroista tiskiin![]()
Siltähän tuo vaikuttaa. Lisäksi lähteeni mukaan naiset tekevät vähemmän töitä kuin miehet.