Naiset on laiskempia kuin miehet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Herra Majuri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
on se että naiset tekevät monta asiaa yhtäaikaa. Esimerkiksi siivoavat, hoitavat ohessa lapsia,tekevät ruokaa...eli naisille ei ole ongelma hommailla vain yhtä asiaa vaan kaikki sujuu vaikka olisi monta juttua kesken siinä miehet ei osaa keskittyä kuin yhteen asiaan. Jos he hoitavat lasta,´niin heillä ei putkiaivokapasiteetti riitä enää keskittymään esimerkiksi siivoamisen.(vai eivätkö jaksa sitten). Me teemme lyhyessä ajassa enemmän töitä kuin miehet. Miehillä ei kai oo tota paineen sietokykyäkään kun käpy palaa jos ehdottaa että hoidatko lapsia samalla kun voisit tehä vaikka ruokaa....heti kilahtaa että "en mä ehi" ...tosin miehet kun kattoo telkkariikin niin ne eijaksa keskittyy muuhun kun siihen ohjelmaan ja huutavat että "hiljaa, mä en pysty keskittyy mun ohjelmaan". HEHEHEE!!!!:):)

Alkuperäinen kirjoittaja fakta:
on se että naiset tekevät monta asiaa yhtäaikaa. Esimerkiksi siivoavat, hoitavat ohessa lapsia,tekevät ruokaa...eli naisille ei ole ongelma hommailla vain yhtä asiaa vaan kaikki sujuu vaikka olisi monta juttua kesken siinä miehet ei osaa keskittyä kuin yhteen asiaan. Jos he hoitavat lasta,´niin heillä ei putkiaivokapasiteetti riitä enää keskittymään esimerkiksi siivoamisen.(vai eivätkö jaksa sitten). Me teemme lyhyessä ajassa enemmän töitä kuin miehet. Miehillä ei kai oo tota paineen sietokykyäkään kun käpy palaa jos ehdottaa että hoidatko lapsia samalla kun voisit tehä vaikka ruokaa....heti kilahtaa että "en mä ehi" ...tosin miehet kun kattoo telkkariikin niin ne eijaksa keskittyy muuhun kun siihen ohjelmaan ja huutavat että "hiljaa, mä en pysty keskittyy mun ohjelmaan". HEHEHEE!!!!:):)

On luonnollista että parisuhteessa se tekee joka osaa. Mies ei osaa tehdä kotitöitä, joten nainen tekee sen. Muistakaa tämä ensi kerralla kun nalkutatte kotitöistä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja fakta:

On luonnollista että parisuhteessa se tekee joka osaa. Mies ei osaa tehdä kotitöitä, joten nainen tekee sen. Muistakaa tämä ensi kerralla kun nalkutatte kotitöistä.
Nii..palataan jälleen siis siihen että miehellä putkiaivot..ei osaa siivota, laittaa perunoita kiehuu..hitsi että on vaikeeta!!!Ai niin..ja lasten hoitohan se vasta onkin vaikeeta!!!!
Hmm..miehen töitä..ruohonleikkuu?Juu...tosi vaikeeta...hmm..auton pesu vaikeeta..eiku oliks se että vettä ja???hmm....Ja lapsihan ei mee missään nimessä siinä ohessa että voisi vaikka harjata renkaita puhtaaksi kun niin haluaa...

Alkuperäinen kirjoittaja Khimaira:
Miehet tekevät 30% enemmän töitä kuin naiset - eihän tuo ole uutinen.

Nainen sentään tekee saman työn 30% miestä lyhyemmässä ajassa - ja vielä ilman apumiestä ja päällysmiestä :whistle:

Asiaa :D

Mutta oikeasti, olipas sen verran ovelasti rakennettu uutinen, että tyhmempi saattaisi sortua pitämään miehiä jotenkin parempina tämän "tutkimuksen" perusteella.

Alkuperäinen kirjoittaja Pyhä Yksinkertaisuus:
Mutta oikeasti, olipas sen verran ovelasti rakennettu uutinen, että tyhmempi saattaisi sortua pitämään miehiä jotenkin parempina tämän "tutkimuksen" perusteella.

Kuuluu asiaan kyseisessä lehdessä...

Mä olen kyllä aloittajan kanssa aika samaa mieltä. :D Justiinsa jostain luin, että se oletus, että miehet tienaa enemmän kuin naiset, johtuu useimmissa tapauksissa siitä, että miehet tekee keskimäärin pidempiä työpäiviä.

Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Mä olen kyllä aloittajan kanssa aika samaa mieltä. :D Justiinsa jostain luin, että se oletus, että miehet tienaa enemmän kuin naiset, johtuu useimmissa tapauksissa siitä, että miehet tekee keskimäärin pidempiä työpäiviä.

Hienoa, että olemme jostakin samaa mieltä :hug:

Mutta eihän se tee naisesta laiskempaa niin kuin ap väittää.

Alkuperäinen kirjoittaja Herra Majuri:

Hienoa, että olemme jostakin samaa mieltä :hug:

Ollaanhan me nyt monestakin asiasta. :heart:

Mutta eihän se tee naisesta laiskempaa niin kuin ap väittää.

No ei se, mutta moni muu asia tekee. Miespuolisten kollegoiden kanssa tätä asiaa joskus pohdittiin, ja niiden mielestä oli täysin käsittämätöntä, että akat osastoilla valittaa, että on niin hirveä kiire ja tosi raskasta työtä. Kuitenkin niillä oli jatkuvasti aikaa juoruta lääkevarastossa, haukkua työkavereita palaveripöydässä, naureskella viikonloppuriennoille kahvihuoneessa jne jne. Miehillä jos oli kiire, niin ne oikeesti meni niin ettei ne ehtinyt sanomaan kuin päivää työkavereille.

Ap, onko sulle oikeasti uutinen se, että naiset tekee vähemmän (palkka)työtä kuin miehet? Kerropa, mistä se mielestäsi johtuu? Naisten laiskuudesta?

Ilmeisesti olet tätä mieltä. Mitenkäs laiskuuden kanssa korreloi se, että tutkimusten mukaan naiset tekee valtaosan perheiden kotitöistä ja hoitaa lapset?

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Naiset pyörittivät isolta osalta yksin teollisuutta, maataloutta, synnyttivät ja hoitivat lapset sota-aikana. Nuo laiskurit.

Tää on kyllä hyvä pointti. Justiinsa eilen keskusteltiin kaverin kanssa siitä, miten merkittävä osuus naisilla on historiassa mm. teollistumisessa koska juurikin sotien aikaan naisten oli pakko hoitaa kaikki asiat. Se oli kuitenkin pakkotilanne, mä väittäisin, että ihmiset keskimäärin on laiskempia kuin 60 vuotta sitten, ei ainoastaan naiset.

Varmasti pitää paikkaansa tutkimus. Meillä esim. minä olen kotona hoitamassa lapsia ja olen ottanut pätkätyöni ja opiskeluni niin, että mies pystyy tekemään pitkää päivää. Jos/kun olen tehnyt ylitöitä, olen ensin varmistanut, että mies pystyy hoitamaan lapset silloin. Eli juuri niinkuin tutkimus näyttää. Mutta vaikka tutkimustulos näyttääkin mielestäni ihan oikein, ei se tee naisista laiskempia. Naiset vain työnohella hoitavat perheensä ja mahdollistavat näin miehilleen vapaan aikataulun.

Toisinsanoen, naisten pitäisi kovettaa itsensä ja tehdä niinkuin itse haluava eikä ajatella ensin perhettään. Mutta se meissä miehissä ja naisissa onkin juuri erona, että me naiset huolehdimme kaikesta eikä vain yhdestä asiasta (ura). Voisi ollakin lapset ja vanhukset yms heikommat hunnigolla, jos me naiset sen euromme, joka nyt on 80 senttiä perässä juoksisimme. Mielestäni naisille pitää antaa se 1e ilman, että joutuisimme luopumaan luonnollisesta tarpeesta huolehtia myös muista ihmisistä.

Ap, onko sulle oikeasti uutinen se, että naiset tekee vähemmän (palkka)työtä kuin miehet? Kerropa, mistä se mielestäsi johtuu? Naisten laiskuudesta?

Ilmeisesti olet tätä mieltä. Mitenkäs laiskuuden kanssa korreloi se, että tutkimusten mukaan naiset tekee valtaosan perheiden kotitöistä ja hoitaa lapset?

Korjaan vielä kommenttiani luettuani artikkelin uudelleen. Kotityöt eivät siis tutkimuksen mukaan selitä eroa työtunneissa. Entä se, että naiset hoitavat lapsia kotona miehiä useammin? Tätähän ei ole laskettu tutkimukseen mukaan. Tämäkö ap:n mielestä kertoo naisten laiskuudesta? Seuraava järkevä askel tasa-arvon kannalta olisi perhevapaiden puolittaminen. Miehen olisi pakko osallistua lastenhoitoon, ja nainen saisi mahdollisuuden luoda omaa uraansa. Tämä tasaisi eroja työtunneissa huomattavasti. Nyt työtunteja kertyy itsestäänselvästi miehille enemmän, koska he elättävät kotona olevaa perhettä.

suora kopio siitä populistisestä ja tyhnmästä jutusta (juuri suuriin ikäluokkiin kuuluvan laiskiaisen kirjoittama, joka ei ole koskaan ruokansa eteen tehnyt mitään:

- Muuten naiset tekevät Suomessa yli tunnin viikossa enemmän yhteenlaskettua ansio- ja kotityötä kuin miehet, mutta ketä kiinnostaa oikeasti, tiskaako vanhapoika Vantaalta enemmän vai vähemmän kuin ikäneito Ikaalisista. Jos puhutaan perheiden työnjaosta, pitää käyttää parisuhteessa asuvien tilastotietoja vertailussa.

Jos saan jäädä joskus pitkään töihin ja mies hoitaa kuopuksen hakemisen, esikoisen läksyissä auttamisen, harrastukset, ruoanlaitot, keittiön raivaamisen aamun jäljiltä, ym ym ym ym kotona, niin tunnen olevani kuin lomalla.

Yleensä se vaan on se äiti jolla omatunto kolkuttaa että hetkinen... lapsi on ollut aika pitkän päivän jo siellä päiväkodissa ja pitäisi laittaa tietokone kiinni työpaikalla ja lähteä...

suuriin ikäluokkiin kuuluvat jutun kirjoittanut laiskuri myöntää että yhteenlaskettuna naiset tekevät enemmän työtä, siis yhteensä koti ja palkkatyö, mutta jostain kumman syystä alkaa puhua tuossa yhteydessä sinkuitsa. naurettava pelle. sellainen joka aina istunut perseelleen valmiiseen eikä ole tikkua laittanut ristiin. saisi senkin vaimo mennä julkisuuteen ja puhua suunsa puhtaaksi miten laiska mies ja vätys hänellä on.

Jos mies tekee ruoaksi spagettia, menee sinä 10 minuutin ruoassa yli tunti, kun mies ensin siivoaa keittiön, sitten aloittaa ruoan ja ensin tekee kastikkeen ja sen jälkeen spagetti, ja sitten salaatti, eli kaikki vuofronperään. itse hoidan puolessa tunnissa lapsen läksyt, kuopuksen kanssa leikkimiset, keittiön siivoukset, kodin raivaamiset, pyykit, ja sen ruoan.

Yhteistyössä