Naiset ja raha

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja setämies
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

setämies

Vieras
Miksi täällä saa liian usein kuulla näitä?

1) Hemmetisti lainaa ja vähän tuloja, jee jee jee
2) Kaikki on ilmaista jee jee jee
3) On niin halpaa kun saa puolet ilmaiseksi jee jee jee

Kai te ymmärrätte, että eläminen maksaa ja PALJON. Sen takia sitä käydään 40v töissä, että saa kaiken + lainat maksettua. Toki jotkut paljon aikaisemminkin. Mut ei siihen ole keskimäärin mitään oikopolkuja.

Kun käytte töissä ja tienaatte niin sitten teillä on ehkä varaa johonkin.

Ai miksikö? Noh, tällä palstalla on hyvin paljon pienten lasten vanhempia. Useimmiten vanhempainvapaille jää nainen. Naiset myös useimmiten vastaavat perheen ruokaostoksista ja lasten vaatehankinnoista. Silloinkin, kun rahan perheeseen tuo mies. On siis vain luonnollista, että kun perheen tulot vähenee, jonkun pitää huolehtia siitä, että myös menot vähenee. Vai olisiko ap:n mielestä parempi, että kustannukset vähennettäisiin vaikka työssäkäyvän puolison työmatkakuluista ( = auton tilalle julkiset tai polkupyörä ) tai harrastuksista?

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;22884134:
Ai miksikö? Noh, tällä palstalla on hyvin paljon pienten lasten vanhempia. Useimmiten vanhempainvapaille jää nainen. Naiset myös useimmiten vastaavat perheen ruokaostoksista ja lasten vaatehankinnoista. Silloinkin, kun rahan perheeseen tuo mies. On siis vain luonnollista, että kun perheen tulot vähenee, jonkun pitää huolehtia siitä, että myös menot vähenee. Vai olisiko ap:n mielestä parempi, että kustannukset vähennettäisiin vaikka työssäkäyvän puolison työmatkakuluista ( = auton tilalle julkiset tai polkupyörä ) tai harrastuksista?

Taisit ymmärtää vähän väärin.

Tällä palstalla saa usein semmoisen kuvan, että on hienompaa saada jotain ilmaiseksi kuin, että olis tienannut ja maksanut.

Ehkä se on sit vaan niin, että noin sanovat on niitä parikymppisiä jotka ei ole vielä kauaa olleet työelämässä.

Alkuperäinen kirjoittaja setämies;22883959:

Kai te ymmärrätte, että eläminen maksaa ja PALJON. Sen takia sitä käydään 40v töissä, että saa kaiken + lainat maksettua. Toki jotkut paljon aikaisemminkin. Mut ei siihen ole keskimäärin mitään oikopolkuja.

On siihen sellainen oikopolku että kun käy töissä ja laittaa joka kuukausi 20% tuloista säästöön, niin pitkä aika on paljon rahaa. Itse sijoitan indeksirahastoihin, hajautetusti.

Tällä palstalla saa usein semmoisen kuvan, että on hienompaa saada jotain ilmaiseksi kuin, että olis tienannut ja maksanut.

Ehkä se on sit vaan niin, että noin sanovat on niitä parikymppisiä jotka ei ole vielä kauaa olleet työelämässä.
Ymmärsin siis väärin :) Ainakin osittain. Mutta en mä nyt tiedä, onko se jotenkin hohdokkaampaa raataa niska limassa jonkun asian eteen kuin se, että saisi sen ilmaiseksi. Taitaa keski-ikäisetkin lotota ihan siinä toivossa, ettei tarttis kaiken eteen raataa.

Ai meinaat että on hienoa käydä sossusta hakemassa kuin se että menee töihin? Eiköhän se kuulu nykyaikaan, ei ole enää hirvittävä häpeä sinne mennä. Näkyy myös valitettavasti nuorten työmoraalissa ja työtahdissa myös, että ei ymmärretä että sen palkan eteen tarvii jotain myös tehdäkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;22884262:
Ymmärsin siis väärin :) Ainakin osittain. Mutta en mä nyt tiedä, onko se jotenkin hohdokkaampaa raataa niska limassa jonkun asian eteen kuin se, että saisi sen ilmaiseksi. Taitaa keski-ikäisetkin lotota ihan siinä toivossa, ettei tarttis kaiken eteen raataa.

Ilmaista lounasta ei ole olemassa. Eikö sitä enää koulussa opeteta.

Olin nuori silloin 90-luvun laman aikoina ja se ainakin opetti arvostamaan työntekoa. Olin todella ylpeä itsestäni kun sain ekan kuukausipalkan.

Ilmaista lounasta ei ole olemassa. Eikö sitä enää koulussa opeteta.

Olin nuori silloin 90-luvun laman aikoina ja se ainakin opetti arvostamaan työntekoa. Olin todella ylpeä itsestäni kun sain ekan kuukausipalkan.
Mä olin nuori 70-luvulla. Eikä mullekaan koulussa opettu, ettei ilmaista lounasta ole, kyllä se oppi tuli ihan kotoa käsin. 90-luvun lama muuten aiheutti sen, että tukien varassa elämistä ei pidetty enää sellaisena häpeänä kuin mitä se oli vielä 80-luvulla. Maailma muuttuu.

ÄHÄÄ. En käy töissä ja minulla on varaa vaikkas mihin. Ja varat ovat ihan omiani, miehellä on omat työllä ansaitsemansa rahat, mutta kyllä mä sitäkin hemmottelen omillani. Iloitsen silti kun saan jotain halvalla tai ilmaiseksi. Suurimmalla osalla täällä kuitenkin on lapsia, ja niiden kanssa huomaa kyllä että elämä ei todellakaan ole ilmaista..jos sitä ei aiemmin ole huomannut.

Mua aina harmittaa kun monet jotenkin lukee täältä muutaman hulluimman kirjoituksen, ja sitten yleistää, 'onpa tyhmiä naisia, varmaan ne kaikki sitten on tuollaisia, onneksi olen itse fiksupi ja älykkäämpi' Ja kirjoittelee sitten just tämmöisiä älyvapaita aloituksia.

En käy nyt töissä ja siten meillä on varaa juuri yhteen elämämme tärkeimmistä asioista: Aikaan. Mahdollisuus antaa aikaa lapsellemme, kun hän on pieni. Tähän tahdon meillä olevankin varaa ja se tarkoittaa, että samalla joudun tinkimään rahasta, työssäkäynnistä, urakehityksestä ja eläkkeestäni. Harva mies tajuaa kuinka paljosta moni nainen joutuu tinkimään hankkiakseen ja kasvattaakseen lapset.

Tajuan kyllä rahan arvonkin. Minä vastaan perheemme kaikista raha-asioista, joten takuulla tiedän kuinka paljon eläminen yms. maksaa.

[QUOTE="kotiäiti";22884553]En käy nyt töissä ja siten meillä on varaa juuri yhteen elämämme tärkeimmistä asioista: Aikaan. Mahdollisuus antaa aikaa lapsellemme, kun hän on pieni. Tähän tahdon meillä olevankin varaa ja se tarkoittaa, että samalla joudun tinkimään rahasta, työssäkäynnistä, urakehityksestä ja eläkkeestäni. Harva mies tajuaa kuinka paljosta moni nainen joutuu tinkimään hankkiakseen ja kasvattaakseen lapset.

Tajuan kyllä rahan arvonkin. Minä vastaan perheemme kaikista raha-asioista, joten takuulla tiedän kuinka paljon eläminen yms. maksaa.[/QUOTE]

Olet aivan oikeassa, kyllä aika on paljon arvokkaampaa kuin raha. Ja ihan vaan elämä, ja siitä nauttiminen.

No, perheen työssäkäyvänä aikuisena voin tuoda setämiehelle vaihtelua:

Hemmetisti lainaa, ihan hyvät tulot, mutta minä maksan menoistakin n. 80 %, jee jee jee.

[QUOTE="hmmh";22884672]Olet aivan oikeassa, kyllä aika on paljon arvokkaampaa kuin raha. Ja ihan vaan elämä, ja siitä nauttiminen.[/QUOTE]

Millä maksat katon pääsi päälle ja ruuan lautasellesi jos et käymällä töissä?

Tottakai eläminen on tärkeintä, mutta ei sekään ilmaiseksi onnistu.

Yhteistyössä