Naisen seksuaalisuus-myyttejäkö vain?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
jotkut nyt ei tunnu tajuavan tätä hommaa. mä en oo tosiaan koskaa saanu orkkua yhenkään miehen kans mut ei se oo tarkottanu sitä et:
1.mul on jotain traumoja
2.miehen kans ei oo henkistä yhteyttä ja läheisyyttä
3.olen estoinen ja pidän seksiä likasena
3.en nauttisi seksistä
4.en tekisi alotetta seksiin

siitä orkun yrittämisestä sen verran et mua ainaki alkaa turhauttaa jos sitä väkisin yritetään saada. siinä vaihees käsken lopettaa koska siinä alkaa sit nautinto kärsii. ja mul ainaki se et aika nopeesti haluan miehen sisälleni ei vaan malta odottaa! :p

Minusta on hyvin kummallista se että naiset eivät saa orgasmeja ja se tuntuu olevan suurimmalle osalle naisista vielä täysin ok asia. media siihen päälle vielä hehkuttaa että se on normaalia ja hyvöksyttävää. Kuitenkin monien tutkimusten mukaan esimerkiksi aasiassa naisten orgasmi on se normaalia asia ja lähes jokainen nainen saa orgasmeja yhdynnässä, lansimaissa orgasmi yhdynnässä on olevinaan joku ihme.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minusta on hyvin kummallista se että naiset eivät saa orgasmeja ja se tuntuu olevan suurimmalle osalle naisista vielä täysin ok asia. media siihen päälle vielä hehkuttaa että se on normaalia ja hyvöksyttävää. Kuitenkin monien tutkimusten mukaan esimerkiksi aasiassa naisten orgasmi on se normaalia asia ja lähes jokainen nainen saa orgasmeja yhdynnässä, lansimaissa orgasmi yhdynnässä on olevinaan joku ihme.

mä en voi mitää sille et en saa orkkua. miks on niin vaikeeta käsittää et kaikki ei sitä saa vaikka mitä tehtäis? en mä sillä stressaa se tulee sit jos on tullakseen. ei mun seksielämä lopu orgasmittomuuteen, seksi on mukavaa ja tykkään siitä

Alkuperäinen kirjoittaja nautiskelija:

mä en voi mitää sille et en saa orkkua. miks on niin vaikeeta käsittää et kaikki ei sitä saa vaikka mitä tehtäis? en mä sillä stressaa se tulee sit jos on tullakseen. ei mun seksielämä lopu orgasmittomuuteen, seksi on mukavaa ja tykkään siitä

. Mutta se asenne jonka mukaan on normaalia ja yleistä että nainen ei saa orgasmeja, on melkoisen omituinen. Ei tarvitse kuin avata jokin lääketieteellinen teos, naistenlehti tai seksivalistusvihkonen, niin törmää siihen samaan myyttiin että nainen ei useimmiten saa orgasmia ja jos saa, se on jotenkin poikkeavaa.

Tästä samasta syystä naisen haluttomuus tai orgasmikyvyttömyys ei ole virallisesti vakavastiotettava ongelma, ei edes silloin kun se on ongelma naiselle itselleen. Jos miehellä ei seiso eikä hän saa orgasmia, se on kyllä asia joka tarvitsee hoitoa.

Alkuperäinen kirjoittaja toinen nauttija:
Se miksi jotkut eivät saa orgasmia (koskaan, siis edes itse), ei todennäköisesti ole pelkkää psykologiaa. Asiasta oli noin puoli vuotta vuosi sitten lehdissä joku aika laaja tutkimus, jossa oli muistaakseni kaksosia tutkimalla päädytty siihen tulokseen, että osalla orgasmittomuus on ihan fyysistä. Eli ei mitään korvien välistä lukkoa, vaan jostain syystä jotkut naiset eivät kykene saamaan orgasmia ilmeisesti ihan fyysisten syiden vuoksi.

Varsinkin tällaisissa tilanteissa on mielestäni ikävää, kun aletaan "syyllistämään" naista ja tämän puolisoa läheisyyden puutteesta ja ties miestä traumoista, jos syy on todella ihan vain fyysinen ja synnynnäinen.

Tämä on kuitenkin harvinaisempaa, että taustalla olisi jokin fysiologiaan liittyvä vaiva. Orgasmin, jos saa itse käsin, niin silloin se on mitä suurimmalla todennäköisyydellä psykologiaan liittyvää, jottei sitä saa muiden tuottamana. Mutta ei tätä pitäisi syyllistämisenä ottaa. Ei se tarkoita tosiaankaan, että olisi huono parisuhde tai traumoja taustalla. Nämä on sillä tavalla henkilökohtaisia asioita ettei kukaan voi tulla sanomaan, että miten teillä asiat on. Ei oikeastaan mihinkään tutkimustuloksiin verraten.

Alkuperäinen kirjoittaja nauttija:
ai jos ei saa orkkuu niin ei kannata naida? mä en oo koskaan saanu yhdenkää miehen kans orkkua en yhdynnässä enkä hyväilemällä. mut tykkään silti seksistä enkä tosiaankaa aio sitä lopettaa

No outoa tuollainen on ainakin minulle! Jos mies ei saisi orgasmia, tuskin naisi... Mutta naiset. Naiset tyytyvät vähään ja se minua kyllä ärsyttää!!

Hmm, en nyt sano tätä mitenkään vihamielisesti, mutta sinulla ei nähtävästi ole kovinkaan laaja katsontakanta asiaan. Puhut vain siitä, että kun minä saan, niin miksi muut ei . Ja mainitset vielä ärtyväsi siitä, että naiset tyytyvät vähään, ilmeisesti siis tarkoitat orgasmin puutteeseen. En tiedä, sitten tiedätkö millaista seksi on ilman orgasmia, jos saat sen aina. Mutta ei se nyt silti välttämättä ole verrattavissa vähään. Mutta koska mainitset itse saavasi ilmeisen helposti, niin ehkä olet myös hieman jäävi puhumaan asiasta?
Ja sitten vertaat siihen, että mies ei ilman orgasmia harrastaisi seksiä. No, minkäpä sille voisi. Se on asia joka voi jäädä mysteeriksi monien miesten kohdalla. Koska luonto on suonut miehelle helpommat vehkeet. Ja tosiaan, tämä on faktaa. Miehen penis sisältää emätintä enemmän hermopäätteitä, johtuen tästä naiselle suodusta tehtävästä, synnyttämisestä. Naisen hermopäätteet keskittyvät enimmäkseen klitorikseen, joten se orgasmin puute johtuu siitä, että pelkistettynä, ei se yhdyntä välttämättä edes osu sille alueelle, minne pitäisi, jos nautinnosta puhutaan naisen kohdalla.

Sen ymmärrän hyvin, että kenenkään ei pidä puolustella pettämistään sukupuolella. Tai voihan sitä kokeilla, mutta idiootti on se, jonka asian hyväksyy.

NYT OLET VÄÄRÄSSÄ NAISEN EMÄTIN SISÄLTÄÄ ENEMMÄN HERMOPÄÄTTEITÄ KUIN MIEHEN!!!!MIEHELLÄ 4000 JA NAISELLA 8000.

Alkuperäinen kirjoittaja nautiskelija:

. Mutta se asenne jonka mukaan on normaalia ja yleistä että nainen ei saa orgasmeja, on melkoisen omituinen. Ei tarvitse kuin avata jokin lääketieteellinen teos, naistenlehti tai seksivalistusvihkonen, niin törmää siihen samaan myyttiin että nainen ei useimmiten saa orgasmia ja jos saa, se on jotenkin poikkeavaa.

Tästä samasta syystä naisen haluttomuus tai orgasmikyvyttömyys ei ole virallisesti vakavastiotettava ongelma, ei edes silloin kun se on ongelma naiselle itselleen. Jos miehellä ei seiso eikä hän saa orgasmia, se on kyllä asia joka tarvitsee hoitoa.

No se on kyllä totta, että asenne siihen, että se on normaalia ei ole täysin reilua. Ja tietenkin se on poikkeavaa, että nainen saa orgasmin yhdynnässä, poikkeavaa siinä mielessä, että jos valtaosa jää ilman orgasmia, niin tilastollisestihan on epätodennäköisempää silloin saada se orgasmi yhdynnässä. Mutta poikkeavuushan ei aina tarkoita että se olisi epänormaalia.

Miehellehän on kehitetty pilleri, koska miehen elimen fysiologia on helpompi auttaa. Se liittyy verenkiertoon. Orgasmi siis miehelle ei ole yleensä ongelma, mutta jos on, niin silloin siihen ei auta siis mikään pilleri. Se on myös miehellä psykologista.

Luulen, että sellaista pilsua, jolla ei olisi massiiviset sivuvaikutukset ei keksitä, joka auttaisi naista saamaan orgasmin.

Alkuperäinen kirjoittaja LÄÄKÄRI:
Alkuperäinen kirjoittaja nauttija:
ai jos ei saa orkkuu niin ei kannata naida? mä en oo koskaan saanu yhdenkää miehen kans orkkua en yhdynnässä enkä hyväilemällä. mut tykkään silti seksistä enkä tosiaankaa aio sitä lopettaa

No outoa tuollainen on ainakin minulle! Jos mies ei saisi orgasmia, tuskin naisi... Mutta naiset. Naiset tyytyvät vähään ja se minua kyllä ärsyttää!!

Hmm, en nyt sano tätä mitenkään vihamielisesti, mutta sinulla ei nähtävästi ole kovinkaan laaja katsontakanta asiaan. Puhut vain siitä, että kun minä saan, niin miksi muut ei . Ja mainitset vielä ärtyväsi siitä, että naiset tyytyvät vähään, ilmeisesti siis tarkoitat orgasmin puutteeseen. En tiedä, sitten tiedätkö millaista seksi on ilman orgasmia, jos saat sen aina. Mutta ei se nyt silti välttämättä ole verrattavissa vähään. Mutta koska mainitset itse saavasi ilmeisen helposti, niin ehkä olet myös hieman jäävi puhumaan asiasta?
Ja sitten vertaat siihen, että mies ei ilman orgasmia harrastaisi seksiä. No, minkäpä sille voisi. Se on asia joka voi jäädä mysteeriksi monien miesten kohdalla. Koska luonto on suonut miehelle helpommat vehkeet. Ja tosiaan, tämä on faktaa. Miehen penis sisältää emätintä enemmän hermopäätteitä, johtuen tästä naiselle suodusta tehtävästä, synnyttämisestä. Naisen hermopäätteet keskittyvät enimmäkseen klitorikseen, joten se orgasmin puute johtuu siitä, että pelkistettynä, ei se yhdyntä välttämättä edes osu sille alueelle, minne pitäisi, jos nautinnosta puhutaan naisen kohdalla.

Sen ymmärrän hyvin, että kenenkään ei pidä puolustella pettämistään sukupuolella. Tai voihan sitä kokeilla, mutta idiootti on se, jonka asian hyväksyy.

NYT OLET VÄÄRÄSSÄ NAISEN EMÄTIN SISÄLTÄÄ ENEMMÄN HERMOPÄÄTTEITÄ KUIN MIEHEN!!!!MIEHELLÄ 4000 JA NAISELLA 8000.

Ei, vaan emätin ei sisällä niitä hermopäätteitä, emättimen seinämät ovat lihaskudosta. Klitoris sisältää nuo hermopäätteet suurimmilta osin. Se on kyllä tosi, että niitä on enemmän, mutta ne ovat vain erissä kohdassa, kuin ne nautintoa ajatellen pitäisi. Mutta se olisi täyttä tuskaa synnyttää, jos emättimessä olisivat ne hermopäätteet niin pinnassa, että ne toimisi samalla tavoin kuin miehellä.

No se on kyllä totta, että asenne siihen, että se on normaalia ei ole täysin reilua. Ja tietenkin se on poikkeavaa, että nainen saa orgasmin yhdynnässä, poikkeavaa siinä mielessä, että jos valtaosa jää ilman orgasmia, niin tilastollisestihan on epätodennäköisempää silloin saada se orgasmi yhdynnässä. Mutta poikkeavuushan ei aina tarkoita että se olisi epänormaalia.

.

Niin, mutta tilastot joiden mukaan nainen ei saa orgasmia yhdynnässä, ovat tilastoja länsimaisten naisten kokemuksista. Kun samaa kysytään aasialaisilta, etelä-amerikkalaisilta tai afrikkalaisilta naisista, orgasmin saaminen yhdynnässä on yleistä. Samassa tutkimuksessa tutkittiin siis naisia ympäri maailman, ja todettiin etteivät länsimaalaiset naiset saa orgasmeja toisin muin kaikki muut maailman naiset. Joten orgasmin saamattomuus yhdynnässä on normaalia vain ja ainoastaan "sivistyneissä" länsimaissa...

seksi ilman orgasmia on kuin ostaisi suklaapatukan ja heittäisi suklaat pois ja tyytyisi nuolemaan kääreet.

ja hyvänen aika, jos nainen pystyy itse runkkaamaan itselleen orgasmin, muttei saa miehen kanssa, niin onko se nyt niin vaikeaa ottaa se oma käsi mukaan, kun mies nai? esim. takaapäin kun naidaan, niin oma käsi vaan klitalle ja eikus pyöritteleen!

tasa-arvo lähtee makuuhuoneesta. jos nainen ei osaa itselleen orgasmia vaatia, niin tuskin osaa vaatia mitään muutakaan.

Eikö sitten mies nauti ennen orkun saamista? :o
Minun mies ainaki nauttii. Ja minäki nautin. Yhdynnässä en yksinkertaisesti saa orkkua (ainakaan ellen ite avita) mutta nautin siitä kuitenki. Minulle orkku on vain yksi osa seksiä. Eikä ollenkaan tärkein.

Alkuperäinen kirjoittaja no pöh:
tasa-arvo lähtee makuuhuoneesta. jos nainen ei osaa itselleen orgasmia vaatia, niin tuskin osaa vaatia mitään muutakaan.

Jos joku ei saa, niin ei saa, se ei minua kiinnosta.
Mutta jos joku ei saa ja luulee että ei kuulukaan saada koska yhteiskunta kertoo niin, se on VÄÄRIN!

.

Niin, mutta tilastot joiden mukaan nainen ei saa orgasmia yhdynnässä, ovat tilastoja länsimaisten naisten kokemuksista. Kun samaa kysytään aasialaisilta, etelä-amerikkalaisilta tai afrikkalaisilta naisista, orgasmin saaminen yhdynnässä on yleistä. Samassa tutkimuksessa tutkittiin siis naisia ympäri maailman, ja todettiin etteivät länsimaalaiset naiset saa orgasmeja toisin muin kaikki muut maailman naiset. Joten orgasmin saamattomuus yhdynnässä on normaalia vain ja ainoastaan "sivistyneissä" länsimaissa...

Niin, no tällaisen tilanteen mukaan siis täytyy elää, ei sitä voi pelkästään ihmisten asenteilla muuttaa. En toki sano, että tähän pitäisi tyytyä, ongelmilla on kuitenkin syvemmät juuret.
Mutta kyse nyt oli vain termistä poikkeava. Halusin vain korostaa sitä, että jos asiasta puhutaan poikkeavana, niin se ei tarkoita siis jotain luonnon-oikkua. Vaan se tarkoittaa juuri sitä, että se ei ole niin tavallista. Tässä tapauksessa siis länsimaissa on poikkeavaa naisen saada orgasmi yhdynnässä. Ja tämän syyt menevät siis taas psykologian puolelle.

Alkuperäinen kirjoittaja Bayan Fare:
Eikö sitten mies nauti ennen orkun saamista? :o
Minun mies ainaki nauttii. Ja minäki nautin. Yhdynnässä en yksinkertaisesti saa orkkua (ainakaan ellen ite avita) mutta nautin siitä kuitenki. Minulle orkku on vain yksi osa seksiä. Eikä ollenkaan tärkein.

no toki nauttii. nauttiihan sitä suklaanhimoissaankin vaikka niiden räipeiden nuolemisesta käärepaperista. :D

en myöskään saa yhdynnässä orkkua, ellen itse avita kädellä.

Kyllä se vaan on parempi hyväksyä itsensä sellaisena kuin on. Virheineen päivineen. Välttyy turhalta stressiltä.

. Se on kyllä tosi, että niitä on enemmän, mutta ne ovat vain erissä kohdassa, kuin ne nautintoa ajatellen pitäisi..

tai sitten ihmiset yleisesti ottaen naivat väärissä asennoissa

Voi olla näinkin, jonkun kohdalla.

No mutta eihän ruumiinosat ole väärässä kohdassa, kyllä silloin vika on asennossa ;)

Kyllä se vaan on parempi hyväksyä itsensä sellaisena kuin on. Virheineen päivineen. Välttyy turhalta stressiltä.

Mutta moni nainen ei edes yritä opetella orgasmin saamista vaikka monelta se onnistuisikin, koska he luulevat että sen saaminen on mahdotonta. Minusta se on surullista.

Ehkäpä tällä "sivistyneellä" kulttuurilla on vaikutusta siihen että ei oo tavallista naisen saada yhdynnässä orgasmia. Seksiä kun tulee joka tuutista, ja kaikkien pitäisi olla niin seksikkäitä (median antaman mallien mukaan) ... Tuo paineita, sitä tunnetta etten ole hyvä, seksikäs (ylipainoisiakinhan monet on.., sehän ei tässä kulttuurissa ole seksikästä) --> ei voi täysillä nauttia, ei orgasmia

Mutta moni nainen ei edes yritä opetella orgasmin saamista vaikka monelta se onnistuisikin, koska he luulevat että sen saaminen on mahdotonta. Minusta se on surullista.

Tai sit ne ajattelee ettei se ole niin tärkeää. Että on tärkeämpiäkin asioita.

no miksi ihmeessä sitä tarvitsee stressata? naisten virhe ylipäätään on hyväksyä se, ettei orgasmia saa. ja vielä kun kaikenmaailman hörhöt "seksiterapeutit" julistavat miten normaalia se orgasmittomuus on, niin naiset aivopesevät itsensä, eivätkä tajua vaatia sitä itseltään, eikä mieheltä.

jos nainen pitää orgasmin saamista ihan itsestäänselvänä ja luonnollisena asiana, joka kuuluu seksiin, niin saaminen helpottuu huomattavasti.

jos taas nainen pitää sen saamista kauheana vaivana ja työnä, ja ei viittis miestäkään vaivata sillä, ja ajattelee ettei tarvitse sitä, niin taatusti on vaikeaa laueta.

pitää arvostaa itseään, ja arvostaa orgasminsaantikykyään. pitää osata vaatia, eikä vaan antaa.

Tai sit ne ajattelee ettei se ole niin tärkeää. Että on tärkeämpiäkin asioita.

Minä puhuin niistä naisista jotka eivät tiedä että voivat saada orgasmin koska luulevat että se on mahdotonta tai joidenkin epänormaalejen naisten etuoikeus. Ei sellaisessa tapauskessa kyse ole omasta valinnasta, jos ei ole mistä valita.

Yhteistyössä