Naisen seksuaalisuus-myyttejäkö vain?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Miten ihmeessä sellainen käsitys on vallalla, että miehillä olisi ns. voimakkaampi seksuaalisuus kuin naisilla, eli miesten pettäminen on tavallaan hyväksyttävämpää koska he eivät voi himoilleen mitään. Mitä ihmettä? Miten me naiset sitten voisimme "paremmin" himoillemme jotain? Todella ihmettelen kaikkia naisia jotka puhuvat "miehillä kun on halunsa...haluavat enemmän kuin naiset". En kehtaa yleensä kommentoida tuohon, mutta mielestäni esim. meillä haluamme kummatkin yhtäpaljon, tosipaljon, vaikka suhteemme on jo yli 5v. Lisäksi kaikki lehdet toitottavat, kuinka vaikeaa orgasmin saanti NAISILLE on. Minulle orgasmin saanti ei ole koskaan ollut ongelma. Ensimmäisellä kerralla en saanut, koska mies tuli niin nopeasti, tosin en voi koskaan tietää oisinko saanutkaan. Mutta muuten, saan aina. Siis aina. Mies saa ja minä saan. Lehtiartikkeleiden perusteella se on ihme, mutta mielestäni se on aivan itsestäänselvyys. Miksi ihmeessä naisin, jos en saisi!

Naisten ankeat myytit kiertoon- naisten seksuaalisuus vapaaksi!

ai jos ei saa orkkuu niin ei kannata naida? mä en oo koskaan saanu yhdenkää miehen kans orkkua en yhdynnässä enkä hyväilemällä. mut tykkään silti seksistä enkä tosiaankaa aio sitä lopettaa

Alkuperäinen kirjoittaja nauttija:
ai jos ei saa orkkuu niin ei kannata naida? mä en oo koskaan saanu yhdenkää miehen kans orkkua en yhdynnässä enkä hyväilemällä. mut tykkään silti seksistä enkä tosiaankaa aio sitä lopettaa

No outoa tuollainen on ainakin minulle! Jos mies ei saisi orgasmia, tuskin naisi... Mutta naiset. Naiset tyytyvät vähään ja se minua kyllä ärsyttää!!

Mä olisin voinut sanoa ihan samat sanat kuin ensimmäinenkin nauttija. Kyllä seksi on ainakin mulla todella nautinnollista vaikken saisikaan.

Mutta muuten olen samaa mieltä ap:n kanssa: On meissä naisissakin haluavia, eivätkä kaikki miehet halua jatkuvasti. Mitä olen kuunnellut tuntuu, ettei se ole ollenkaan harvinaista, että nainen haluaisi useammin. Ja tietenkin tilanteet vielä vaihtelevat. Joskus haluaa toinen enemmän ja joskus taas toinen.

ei oo näköjään kellään mitää sanottavaa

Tuskin ketään kiinnostaa tämä mun teksti ku oon HARMAA! Tai sitten muuten vaan niin tylsää ja merkityksetöntä tekstiä.. Sellasta joka ei heilauta ketään suuntaan eikä toiseen. Ja Seksi-palstalle tätä en halua laittaa, koska en halua käydä missään seksi-palstoilla.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

No outoa tuollainen on ainakin minulle! Jos mies ei saisi orgasmia, tuskin naisi... Mutta naiset. Naiset tyytyvät vähään ja se minua kyllä ärsyttää!!

kyl mä siitä seksistä nautin, usko tai älä. mut se orkku ei vaan tuu vaikka mitä tekis eikä se ainakaan pakottamalla tuu. oon lopettanu sen odottamisen ja kai se sit tulee jos tulee

mun mielest on outoo ajatella et ei vois nauttii seksistä vaikka ei saa orkkuu. mut pitäs kai sit lopettaa seksin harrastaminen kokonaan

Alkuperäinen kirjoittaja toinen nauttija:
Mä olisin voinut sanoa ihan samat sanat kuin ensimmäinenkin nauttija. Kyllä seksi on ainakin mulla todella nautinnollista vaikken saisikaan.

Mutta muuten olen samaa mieltä ap:n kanssa: On meissä naisissakin haluavia, eivätkä kaikki miehet halua jatkuvasti. Mitä olen kuunnellut tuntuu, ettei se ole ollenkaan harvinaista, että nainen haluaisi useammin. Ja tietenkin tilanteet vielä vaihtelevat. Joskus haluaa toinen enemmän ja joskus taas toinen.

Niinhän se on, että tilanteet vaihtelevat.. Itse en ole kenenkään naisen kuullut sanovan ääneen (itse olen sanonut) että haluaa usein, vaikka seksistä olemmekin puhuneet. Enemmänkin se menee niin, että naiset on silleen et "Nyt oot kunnolla tai en anna viikkoon"-vitsailua. Olenkin sitten joskus heittänyt että jos et anna viikkoon niin et myös saa viikkoon.. Siihen on tullut vastausta et "Ei tuu olemaan ongelma". Ihmetyttää!! Aina se keskustelun ja vitsailun paino menee siihen malliin että miehet ovat kovia naimaan ja naiset ei paljoa välitä.

kyl mä siitä seksistä nautin, usko tai älä. mut se orkku ei vaan tuu vaikka mitä tekis eikä se ainakaan pakottamalla tuu. oon lopettanu sen odottamisen ja kai se sit tulee jos tulee

mun mielest on outoo ajatella et ei vois nauttii seksistä vaikka ei saa orkkuu. mut pitäs kai sit lopettaa seksin harrastaminen kokonaan

Olen toinen ihan samanlainen kuin sinä. Ja olen toisinaan yrittänyt saada ihmiset tajuamaan tätä, mutta tuntuu, ettei tämä ole ns. normaaleille ole mahdollista tajuta. Seksi voi olla todella hyvää ja nautinnollista ja sitä voi haluta ja himoita, vaikkei orgasmia saisikaan. Ja jos ei saa, niin ei se pakottamalla tule. Eikä seksi varsinkaan siitä parane, jos sitä alkaa väkisin yrittämään. Enkä ainakaan minä yleensä edes kaipaa orgasmia.

Joidenkin on ilmeisesti meitä mahdoton tajuta, mutta eiköhän se riitä, että meillä "poikkeavilla" on itsellämme kivaa;-) Hauskaa jatkoa toiselle samanlaiselle.

Alkuperäinen kirjoittaja toinen nauttija:

Olen toinen ihan samanlainen kuin sinä. Ja olen toisinaan yrittänyt saada ihmiset tajuamaan tätä, mutta tuntuu, ettei tämä ole ns. normaaleille ole mahdollista tajuta. Seksi voi olla todella hyvää ja nautinnollista ja sitä voi haluta ja himoita, vaikkei orgasmia saisikaan. Ja jos ei saa, niin ei se pakottamalla tule. Eikä seksi varsinkaan siitä parane, jos sitä alkaa väkisin yrittämään. Enkä ainakaan minä yleensä edes kaipaa orgasmia.

Joidenkin on ilmeisesti meitä mahdoton tajuta, mutta eiköhän se riitä, että meillä "poikkeavilla" on itsellämme kivaa;-) Hauskaa jatkoa toiselle samanlaiselle.

kyllä mua ainaki panettaa joskus ihan sikana ja on pakko saada :D

hoh-hoijaa..taas näitä "kun minä osaan/saan/minäminäminä niin miksei muilla" ihmettelyä..immeiset on yksilöitä ja erilaisia, yleistys on aina yleistys

Ei todellakaan. Äh! En missään nimessä haluu olla sillain et "mä saan hei, ettekste muka saa!". Halusin herättää keskustelua vain sitä, että OVATKO lehtien kirjoittelut pelkkiä myyttejä? Itselläni ei ollut tähän heitettäväksi "esimerkkihenkilöksi" muita kuin itseni, koska en tunne kenenkään muun naisen seksihistoriaa hyvin. Siksi haluankin tietää, että miten teidän mielestänne, ovatko nämä myyttejä vai totta?

Seksuaalisuus on paljon muutakin kuin orgasmi...joten otsikko on jo vähän harhaanjohtava...

Jokainen meistä on yksilö ja orgasmin saaminen riippuu paljolti myös siitä tunnepuolesta. Miehen anatomiakin on erilainen...se, että mies laukeaa eli tulee siemensyöksy ei välttämättä tarkoita sitä nautinnollisella tasolla olevaa orgasmia...vaikea selittää. Jos jollain on esim. nuoruudessa tapahtunut jotain järkyttävää yms. tunnetasolla voi sekin aiheuttaa tunnelukon, joka vaikeuttaa orgasmin saamista. Joidenkin naisten on vaikeampi saada orgasmia...kannattaa lueskella aiheesta muualtakin kuin niistä Trendeistä, Suosikeista, Cosmopolitaneista yms. nehän ne niitä raamattuja joillekin on ja niihin ne tiedot sitten perustuu ja ollaan niin oppineita...oppii hiukkasen enemmän tuosta orgasmi-asiasta, kun viitsii vähän tutkiskella asiaa. Siinä samalla oppii erogeenisista alueista ja siitä, miksi miehelle esim. se kassien tyhjennys välillä on tarpeen eli turvallisen kotoisasti tumputus ;)

Niin ja voihan sitä laueta jo ihan ilman yhdyntää tai ilman mitään kiihottimia (sormet, hieromasauvat yms.). Jo ihan pelkkä iho vasten ihoa, hyväily muualta kuin haarovälistä. Siihen tarvitaan vain oikea paikka, aika ja tunnelma. Pelkkä ajatuskin saa ihokarvani nousemaan sekä kylmätväreet risteilemään iholla...tietty partavesi, suihkunraikas iho, hellä sipaisu iholla, huulet vasten huulia...mmm...

Uskon, että tuo on jossain määrin myytti. Meissä on tietenkin eroja, ja saattaa olla, että keskimäärin naisten seksivietti on matalampi kuin miesten, mutta tässä näyttää olevan niin suuria yksilökohtaisia eroja, että mielestäni ne ovat paljon tärkeämpiä kuin yleistykset.

Lisäksi ihmisen seksuaaliseen käyttäytymiseen ja ajatuksiin vaikuttaa hirveän paljon kulttuuri ja se mitä koetaan sopivaksi käytökseksi. Ja se kyllä yhäkin tukee naisten siveyttä ja sitä että miesten kuuluu haluta. Uskoisin, että ihmisille olisi paljon parempi, jos voivat myöntää omat halunsa (tai niiden puutteen) ja pitää sitä normaalina. Yhä jotkut naiset häpeävät halujaan ja useinkin miehet taas sitä, jos ei aina haluta. En oikein usko, että tämä häpeäminen tekee kenellekään ihmisenä tai parisuhteelle mitään hyväää.

Niin ja voihan sitä laueta jo ihan ilman yhdyntää tai ilman mitään kiihottimia (sormet, hieromasauvat yms.). Jo ihan pelkkä iho vasten ihoa, hyväily muualta kuin haarovälistä. Siihen tarvitaan vain oikea paikka, aika ja tunnelma. Pelkkä ajatuskin saa ihokarvani nousemaan sekä kylmätväreet risteilemään iholla...tietty partavesi, suihkunraikas iho, hellä sipaisu iholla, huulet vasten huulia...mmm...

mä oon ainaki nähny kiihottavaa unta ja heränny orgasmiin :D

Seksuaalisuus on paljon muutakin kuin orgasmi...joten otsikko on jo vähän harhaanjohtava...

Jokainen meistä on yksilö ja orgasmin saaminen riippuu paljolti myös siitä tunnepuolesta. Miehen anatomiakin on erilainen...se, että mies laukeaa eli tulee siemensyöksy ei välttämättä tarkoita sitä nautinnollisella tasolla olevaa orgasmia...vaikea selittää. Jos jollain on esim. nuoruudessa tapahtunut jotain järkyttävää yms. tunnetasolla voi sekin aiheuttaa tunnelukon, joka vaikeuttaa orgasmin saamista. Joidenkin naisten on vaikeampi saada orgasmia...kannattaa lueskella aiheesta muualtakin kuin niistä Trendeistä, Suosikeista, Cosmopolitaneista yms. nehän ne niitä raamattuja joillekin on ja niihin ne tiedot sitten perustuu ja ollaan niin oppineita...oppii hiukkasen enemmän tuosta orgasmi-asiasta, kun viitsii vähän tutkiskella asiaa. Siinä samalla oppii erogeenisista alueista ja siitä, miksi miehelle esim. se kassien tyhjennys välillä on tarpeen eli turvallisen kotoisasti tumputus ;)

Tarkoitinkin tekstilläni seksuaalisuutta kokonaisvaltaisesti. Tuo orgasmi-aihe on vaivannut mua joten se nousi eniten esiin.

Olen toki lukenut tuosta, että nainen voi mennä "lukkoon" jos hänelle on tapahtunut jotain nuoruudessa/lapsuudessa, mutta olen myös lukenut että silloin kannattaisi mennä esim. psykiatrille tai jotain sellaista. Onhan toki sisäinen vamma hoidettava siinä missä ulkoinenkin.

Ja miksi miehen OLISI TARPEEN tumputtaa? Itse henk. koht olen sitä mieltä, että mieheni saa tottakai tumputtaa kun sitä mieli tekee ja itsekin saan, mutta luulen, että jos on tarpeeksi seksiä niin luulisi ettei miehen fysiikka "pakota" miestä tumputtamaan.

Tottakai voi laueta ilman yhdyntää.. :D Siinä vaan sitten katsoo toisen ihoa..ja nuuskii toista.. painautuu vasten ja tulee sellainen selittämätön kaipuu..se on kyllä myös todella kaunista!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras ap:
Olen toki lukenut tuosta, että nainen voi mennä "lukkoon" jos hänelle on tapahtunut jotain nuoruudessa/lapsuudessa, mutta olen myös lukenut että silloin kannattaisi mennä esim. psykiatrille tai jotain sellaista. Onhan toki sisäinen vamma hoidettava siinä missä ulkoinenkin.

ei mulle ainakaa oo mitää tapahtunu

Huumorilla ajateltuna...naiset ajattelevat liian paljon tippaleipäaivoillaan ja taas miehille se on helppoa putkiaivoilla. Tämäkin toisaalta perustuu tieteen seikkoihin, koska mielihyvän tunteet, kuten orgasmi tapahtuu pääkopassa, vaikka se "ärsytys" tapahtuu tuolla alakerran hermoissa.

Meidän naisten pitäisi ehkä ajatella yksinkertaisemmin eikä miettiä niitä "pesemättömiäpyykkejänaapurijuorujapuristamatontafinniäsyötyjäsalaisiasuklaalevyjä" jne.

mä oon ainaki nähny kiihottavaa unta ja heränny orgasmiin :D

Niin mäki! En tosin vähään aikaan.. eli ei kovin yleistä mulla. Harvinaista herkkua.

Hmm, en nyt sano tätä mitenkään vihamielisesti, mutta sinulla ei nähtävästi ole kovinkaan laaja katsontakanta asiaan. Puhut vain siitä, että kun minä saan, niin miksi muut ei . Ja mainitset vielä ärtyväsi siitä, että naiset tyytyvät vähään, ilmeisesti siis tarkoitat orgasmin puutteeseen. En tiedä, sitten tiedätkö millaista seksi on ilman orgasmia, jos saat sen aina. Mutta ei se nyt silti välttämättä ole verrattavissa vähään. Mutta koska mainitset itse saavasi ilmeisen helposti, niin ehkä olet myös hieman jäävi puhumaan asiasta?
Ja sitten vertaat siihen, että mies ei ilman orgasmia harrastaisi seksiä. No, minkäpä sille voisi. Se on asia joka voi jäädä mysteeriksi monien miesten kohdalla. Koska luonto on suonut miehelle helpommat vehkeet. Ja tosiaan, tämä on faktaa. Miehen penis sisältää emätintä enemmän hermopäätteitä, johtuen tästä naiselle suodusta tehtävästä, synnyttämisestä. Naisen hermopäätteet keskittyvät enimmäkseen klitorikseen, joten se orgasmin puute johtuu siitä, että pelkistettynä, ei se yhdyntä välttämättä edes osu sille alueelle, minne pitäisi, jos nautinnosta puhutaan naisen kohdalla.

Sen ymmärrän hyvin, että kenenkään ei pidä puolustella pettämistään sukupuolella. Tai voihan sitä kokeilla, mutta idiootti on se, jonka asian hyväksyy.

Huumorilla ajateltuna...naiset ajattelevat liian paljon tippaleipäaivoillaan ja taas miehille se on helppoa putkiaivoilla. Tämäkin toisaalta perustuu tieteen seikkoihin, koska mielihyvän tunteet, kuten orgasmi tapahtuu pääkopassa, vaikka se "ärsytys" tapahtuu tuolla alakerran hermoissa.

Meidän naisten pitäisi ehkä ajatella yksinkertaisemmin eikä miettiä niitä "pesemättömiäpyykkejänaapurijuorujapuristamatontafinniäsyötyjäsalaisiasuklaalevyjä" jne.

Tuo on totta! Olenkin huomannut, että on helppoa kun antaa aivojen antautua seksille ja käyttää kaikkia aisteja, niin aivoille ei jää tilaa miettiä et oliko ne pyykit sit vieläki koneessa.

Tää nyt kyllä menee vähän sivuraiteille, mutta pakko puuttua tähän.

Olen lukenut ennenkin tästä teoriasta, että orgasmittomuus johtuisi jostain traumasta. En omalla kohdallani suostu uskomaan tuohon teoriaan, sillä en keksi mitään mitä itselleni olisi tapahtunut, jonka vuoksi olisin lukossa tai kokisin ongelmia. Olen elänyt varmaan peräti poikkeuksellisenkin suojatun ja turvatun lapsuuden ja nuoruuden. Sama koskee myös seksielämääni, jonka muuten aloitin aika vanhana. Enemmän asia tuntuu fyysiseltä esteeltä. (Saan orgasmin vain yhdellä tavalla, jota on hyvin hankala toteuttaa toisen kanssa.)

Voi olla, että siinä on henkistäkin, mutta en sitä minään vammana pitäisi, sillä ensinnäkään en kärsi siitä mitenkään, joten en ymmärrä miksi se pitäisi hoitaa. Lisäksi muuten olen melko estoton ja sinut itseni kanssa, joten en koe olevani mitenkään lukossa.

Ja miksi miehen OLISI TARPEEN tumputtaa? Itse henk. koht olen sitä mieltä, että mieheni saa tottakai tumputtaa kun sitä mieli tekee ja itsekin saan, mutta luulen, että jos on tarpeeksi seksiä niin luulisi ettei miehen fysiikka "pakota" miestä tumputtamaan.quote]

Se ammattiauttajalle meno ei ole niin yksinkertaista, tiedän sen omakohtaisesti...se ei ole vain, että mene ja hoidata itsesi... Ja joillakin se orgasmin saaminen on vain hankalaa saada...me olemme yksilöitä.

Tuosta tumputuksesta, en nyt löydä sitä kirjaa tähän hätään (olemme muuttaneet vasta ja kirja jossain hevon hornan laatikossa). Mutta siinä siis siinä oli siitä tumputuksesta juttua ja sitä ennen olin vaan hirnunut miehelle siitä mukamas pakosta...meillä nyt miehellä ei kuulemma ole tarve tumputtaa, koska saa seksiä ;)

Hmm, en nyt sano tätä mitenkään vihamielisesti, mutta sinulla ei nähtävästi ole kovinkaan laaja katsontakanta asiaan. Puhut vain siitä, että kun minä saan, niin miksi muut ei . Ja mainitset vielä ärtyväsi siitä, että naiset tyytyvät vähään, ilmeisesti siis tarkoitat orgasmin puutteeseen. En tiedä, sitten tiedätkö millaista seksi on ilman orgasmia, jos saat sen aina. Mutta ei se nyt silti välttämättä ole verrattavissa vähään. Mutta koska mainitset itse saavasi ilmeisen helposti, niin ehkä olet myös hieman jäävi puhumaan asiasta?
Ja sitten vertaat siihen, että mies ei ilman orgasmia harrastaisi seksiä. No, minkäpä sille voisi. Se on asia joka voi jäädä mysteeriksi monien miesten kohdalla. Koska luonto on suonut miehelle helpommat vehkeet. Ja tosiaan, tämä on faktaa. Miehen penis sisältää emätintä enemmän hermopäätteitä, johtuen tästä naiselle suodusta tehtävästä, synnyttämisestä. Naisen hermopäätteet keskittyvät enimmäkseen klitorikseen, joten se orgasmin puute johtuu siitä, että pelkistettynä, ei se yhdyntä välttämättä edes osu sille alueelle, minne pitäisi, jos nautinnosta puhutaan naisen kohdalla.

Sen ymmärrän hyvin, että kenenkään ei pidä puolustella pettämistään sukupuolella. Tai voihan sitä kokeilla, mutta idiootti on se, jonka asian hyväksyy.

Tarkoitin tuolla "mies ei ilman orgasmia harrastaisi seksiä", että miksi naiset eivät vaadi itselleen enemmän? Tuntuu kuin naiset vain tyytyisivät siihen mitä kulloinkin tulee. Kaikista pahimpia kaikille maailman naisille ovat naiset jotka ESITTÄVÄT orgasmia, oikeen raivostuttaa ajatus: Silloin mies luulee olevansa hyvä kun nainen saa, ja mies voi olla mikä vain huono nussia..Ja näin hän vain jatkaa ja naisen tarpeet jäävät minne jäävät. Älkää hyvät naiset koskaan ainakaan teeskennelkö! Teette hallaa seuraavallekkin naiselle joka miehen kanssa kenties nai. Miesten ei todellakaan pidä luulla tuottavansa orgasmia naiselle joka sitä ei oikeasti ole saanut.

Yhteistyössä