Naisen seksuaalisuus-myyttejäkö vain?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja toinen nauttija:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras ap:
Olen toki lukenut tuosta, että nainen voi mennä "lukkoon" jos hänelle on tapahtunut jotain nuoruudessa/lapsuudessa, mutta olen myös lukenut että silloin kannattaisi mennä esim. psykiatrille tai jotain sellaista. Onhan toki sisäinen vamma hoidettava siinä missä ulkoinenkin.

Tää nyt kyllä menee vähän sivuraiteille, mutta pakko puuttua tähän.

Olen lukenut ennenkin tästä teoriasta, että orgasmittomuus johtuisi jostain traumasta. En omalla kohdallani suostu uskomaan tuohon teoriaan, sillä en keksi mitään mitä itselleni olisi tapahtunut, jonka vuoksi olisin lukossa tai kokisin ongelmia. Olen elänyt varmaan peräti poikkeuksellisenkin suojatun ja turvatun lapsuuden ja nuoruuden. Sama koskee myös seksielämääni, jonka muuten aloitin aika vanhana. Enemmän asia tuntuu fyysiseltä esteeltä. (Saan orgasmin vain yhdellä tavalla, jota on hyvin hankala toteuttaa toisen kanssa.)

Voi olla, että siinä on henkistäkin, mutta en sitä minään vammana pitäisi, sillä ensinnäkään en kärsi siitä mitenkään, joten en ymmärrä miksi se pitäisi hoitaa. Lisäksi muuten olen melko estoton ja sinut itseni kanssa, joten en koe olevani mitenkään lukossa.

Niin eihän se välttämättä sulla oo mikään trauma, kuulostaa enemmänkin että se on henkisistä estoista kiinni. Tai sitten nainen ei välttämättä ole miehen kanssa, johon luottaa...tai joka tuo hänelle tyydytyksen. Onhan niitäkin suhteita kuulemma joissa ollaan siks ku "synkaa" niin hyvin yhteen, mut seksi ei oo mitään parasta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja nauttija:
ai jos ei saa orkkuu niin ei kannata naida? mä en oo koskaan saanu yhdenkää miehen kans orkkua en yhdynnässä enkä hyväilemällä. mut tykkään silti seksistä enkä tosiaankaa aio sitä lopettaa

No outoa tuollainen on ainakin minulle! Jos mies ei saisi orgasmia, tuskin naisi... Mutta naiset. Naiset tyytyvät vähään ja se minua kyllä ärsyttää!!

Hmm, en nyt sano tätä mitenkään vihamielisesti, mutta sinulla ei nähtävästi ole kovinkaan laaja katsontakanta asiaan. Puhut vain siitä, että kun minä saan, niin miksi muut ei . Ja mainitset vielä ärtyväsi siitä, että naiset tyytyvät vähään, ilmeisesti siis tarkoitat orgasmin puutteeseen. En tiedä, sitten tiedätkö millaista seksi on ilman orgasmia, jos saat sen aina. Mutta ei se nyt silti välttämättä ole verrattavissa vähään. Mutta koska mainitset itse saavasi ilmeisen helposti, niin ehkä olet myös hieman jäävi puhumaan asiasta?
Ja sitten vertaat siihen, että mies ei ilman orgasmia harrastaisi seksiä. No, minkäpä sille voisi. Se on asia joka voi jäädä mysteeriksi monien miesten kohdalla. Koska luonto on suonut miehelle helpommat vehkeet. Ja tosiaan, tämä on faktaa. Miehen penis sisältää emätintä enemmän hermopäätteitä, johtuen tästä naiselle suodusta tehtävästä, synnyttämisestä. Naisen hermopäätteet keskittyvät enimmäkseen klitorikseen, joten se orgasmin puute johtuu siitä, että pelkistettynä, ei se yhdyntä välttämättä edes osu sille alueelle, minne pitäisi, jos nautinnosta puhutaan naisen kohdalla.

Sen ymmärrän hyvin, että kenenkään ei pidä puolustella pettämistään sukupuolella. Tai voihan sitä kokeilla, mutta idiootti on se, jonka asian hyväksyy.

Tarkoitin tuolla "mies ei ilman orgasmia harrastaisi seksiä", että miksi naiset eivät vaadi itselleen enemmän? Tuntuu kuin naiset vain tyytyisivät siihen mitä kulloinkin tulee. Kaikista pahimpia kaikille maailman naisille ovat naiset jotka ESITTÄVÄT orgasmia, oikeen raivostuttaa ajatus: Silloin mies luulee olevansa hyvä kun nainen saa, ja mies voi olla mikä vain huono nussia..Ja näin hän vain jatkaa ja naisen tarpeet jäävät minne jäävät. Älkää hyvät naiset koskaan ainakaan teeskennelkö! Teette hallaa seuraavallekkin naiselle joka miehen kanssa kenties nai. Miesten ei todellakaan pidä luulla tuottavansa orgasmia naiselle joka sitä ei oikeasti ole saanut.

Itse en teeskentelisi orgasmia, mies tietää etten saa orgasmeja hänen kanssaan (enkä koskaan kenenkään muun kanssa) mutta minullakin on nuo henkiset estot taustalla (ei traumat siis). Me olemme niitä pitkän aikaa jo aukoneet, mutta ei se käy käden käänteessä (nyt on 5v. takaista yhteistä eloa ja seksiä) Mies voisi vaikka joka kerta yrittää minulle orgasmia, millä tavoin vain pyytäisin, mutta se olen minä joka kieltäydyn, koska monesti on vain se tunne, että tämä riitti jo, etten nyt kyllä tarvi enempää, en siis koe tarvitsevani orgasmia sen seksin jälkeen.
Jos seksi tuntuu minusta huonolta, niin käsken lopettaa. Ei siinä sen kummempia sitten, jatketaan joko hetken päästä tai ei. Vaikuttaisi naurettavalta kyllä mielestäni, jos alkaisin tekovoihkimaan.

Mä en oikeastaan enää lue noiden hömppälehtien löpinöitä "täydellinen seksielämä", "täydellinen orgasmi". Täydellistä ei olekaan...parannettavaa on aina. Kyllä se pohjimmiltaan lähtee sieltä, että parisuhde on kunnossa, rakkaus, luottamus sekä kommunikaatio pelittää. Ne perustukset pitää olla kunnossa, jotta seksi toimii. Ei siihen tarvita kumijormia, kama sutria, asusteita yms. ne ovat mausteita ei pelastuksia seksielämälle.

Tänä päivänä kaikesta tuppaa tulla suorittamista ja niin kait se on seksielämässäkin. "Kun kerta naapurin Pertsa taipuu tohon Elsansa kanssa, niin kyllähän mekin hommataan tommonen hilavitkutin makuuhuoneeseen." Miksi hitossa se pitää olla kilpavarustelua?! Kukin tyylillään ja tavallaan. Ei media saa määritellä sitä, mitä elämän pitää olla!!

Niin eihän se välttämättä sulla oo mikään trauma, kuulostaa enemmänkin että se on henkisistä estoista kiinni. Tai sitten nainen ei välttämättä ole miehen kanssa, johon luottaa...tai joka tuo hänelle tyydytyksen. Onhan niitäkin suhteita kuulemma joissa ollaan siks ku "synkaa" niin hyvin yhteen, mut seksi ei oo mitään parasta.

Mä en voi sille mitään, mutta mua aina alkaa oikeasti aina huvittamaan nää keskustelut. Ihminen toisensa jälkeen uskoo pystyvänsä päättelemään mun ja mun mieheni suhteen henkisen luottamuksen tason sekä meidän seksielämän hyvyyden mun orgasmieni perusteella:D

Ihan oikeasti, ei se ole noin yksinkertaista. Seksi on kyllä sen verran taivaallist useinkin, etten oikein usko, että se voisi siitä olla kiinni. (Pärjää 10-1 mun orgasmeilleni.) Mies on saanut mulle ejakulaatioitakin, mutta ei orgasmia. Ja ejakulaatioon mä en pysty edes itse. Enkä kyllä koe, ettenkö luottaisi mieheen tai hän ei tuottaisi mulle tyydytystä.

Ainoa asia missä tää oikeasti on aiheuttanut ongelmia on se, että mies pitkään koki, että asia on hänen vikansa, sillä joka paikassa toitotetaan juuri tätä, että seksissä tai suhteessa on jotain pahasti vialla, jos toinen ei saa. Ja just tän takia meni pitkään saada nimenomaan mieheltä pelko pois.

Ja sellainen kiinnostaa myös, että te jotka ette saa, miten miehenne suhtautuu tähän? Tunteeko olonsa huonoksi/jotenkin ei-haluttavaksi tms? (Anteeksi jos törpöltä kuulostava kysymys, tiedän että orgasmi on yhteinen juttu.) Ja sit vielä kysymys, että oletteko siis koskaan saaneet? Jos olette niin ettekö ole jääneet kaipaamaan sitä tunnetta?

Kyllä se pohjimmiltaan lähtee sieltä, että parisuhde on kunnossa, rakkaus, luottamus sekä kommunikaatio pelittää. Ne perustukset pitää olla kunnossa, jotta seksi toimii. Ei siihen tarvita kumijormia, kama sutria, asusteita yms. ne ovat mausteita ei pelastuksia seksielämälle.

Tänä päivänä kaikesta tuppaa tulla suorittamista ja niin kait se on seksielämässäkin. "Kun kerta naapurin Pertsa taipuu tohon Elsansa kanssa, niin kyllähän mekin hommataan tommonen hilavitkutin makuuhuoneeseen." Miksi hitossa se pitää olla kilpavarustelua?! Kukin tyylillään ja tavallaan. Ei media saa määritellä sitä, mitä elämän pitää olla!!

Olen kyllä samaa mieltä.. Kaikki lähtee siitä, että on oikeasti toista lähellä henkisesti.. Vaikka kyllä nautin seksistä vaikka meillä olisi riita päällä, mutta kyllä kauneinta seksiä on se, kun tuntee henkisen läsnäolon. Tulee sellanen olo että "Tahdon oikeesti olla sinun.." Ihanaa!

Ja sellainen kiinnostaa myös, että te jotka ette saa, miten miehenne suhtautuu tähän? Tunteeko olonsa huonoksi/jotenkin ei-haluttavaksi tms? (Anteeksi jos törpöltä kuulostava kysymys, tiedän että orgasmi on yhteinen juttu.) Ja sit vielä kysymys, että oletteko siis koskaan saaneet? Jos olette niin ettekö ole jääneet kaipaamaan sitä tunnetta?

Vastasin jo tuonne ylemmäs, mutta pistän nyt vähän tarkemmin.

Mies toki toivoisi, että lauettaisiin yhdessä jne. mutta ei hän suhtaudu itseensä huonona tai ei haluttavana. Meillä siis kyse on siitä, että minun pää estää ja tätä olen juurta jaksaen selvittänyt miehelle, joten hän toivon mukaan sitten on ymmärtänyt, eikä vain esittänyt ymmärtävänsä.

Ja saan orgasmin itsekseni. Mutta en kyllä ikinä ole kaivannut seksin jälkeen orgasmia, ehkä sitten sen takia että en tiedä miltä se tuntuisi yhdynnässä.

Ja meillä muuten ei mene niin, että mies aina ehdottaa ja minä suostuin. Meillä monesti olen minä aloitteen tekijä, ihan vain siitä syystä, että minä haluan seksiä :D

Alkuperäinen kirjoittaja toinen nauttija:

Mä en voi sille mitään, mutta mua aina alkaa oikeasti aina huvittamaan nää keskustelut. Ihminen toisensa jälkeen uskoo pystyvänsä päättelemään mun ja mun mieheni suhteen henkisen luottamuksen tason sekä meidän seksielämän hyvyyden mun orgasmieni perusteella:D

Ihan oikeasti, ei se ole noin yksinkertaista. Seksi on kyllä sen verran taivaallist useinkin, etten oikein usko, että se voisi siitä olla kiinni. (Pärjää 10-1 mun orgasmeilleni.) Mies on saanut mulle ejakulaatioitakin, mutta ei orgasmia. Ja ejakulaatioon mä en pysty edes itse. Enkä kyllä koe, ettenkö luottaisi mieheen tai hän ei tuottaisi mulle tyydytystä.

Ainoa asia missä tää oikeasti on aiheuttanut ongelmia on se, että mies pitkään koki, että asia on hänen vikansa, sillä joka paikassa toitotetaan juuri tätä, että seksissä tai suhteessa on jotain pahasti vialla, jos toinen ei saa. Ja just tän takia meni pitkään saada nimenomaan mieheltä pelko pois.

Voi ei! Oon varmaan tosi törppö. Anteeks.. Siis ku se on vaan niin vaikee ymmärtää. Ei mielestäni johdu siitä, ettenkö olisi empaattinen, mutta tuntuu..siis ei osaa sanoa..jotenkin se on outo ajatus. Ehkä se on vähän sama asia, kun kuulevat tahtovat tehdä kuuroille leikkauksen jotta he kuulisivat, mutta kuurot taas eivät.. Tai ehkä sitä ei sittenkään voi verrata tuohon? Tiedä häntä. Yritetään ymmärtää.

Alkuaikoina en saanut ja mies luuli että se oli mieheni vika.Hävetti kuulemma ettei voinut "tyydyttää tarpeitani", vaikka asia ei todellakaan ollut niin.
Sitä sitten yritettiin ja yritettiin ja tulihan se sieltä sitten =)

Nykyään saan melkein joka kerta.

Ei ollenkaan huono kysymys. Mies ei ole kokenut käsittääkseni itseään koskaan ei-haluttavaksi, osoitan haluni ilmeisesti sen verran selvästi, että siitä ei ole jäänyt epäselvyyttä:D

Mutta varsinkin aluksi jonkin verran huonoutta, tuskin enää. Tiedän kyllä, että hän yhä toivoisi saavansa orgasmin minulle, mutta ei ole varsinainen pakkomielle. Nauttisi toki siitä.

En ole koskaan saanut toisen tekemänä tai muun seksin yhteydessä. Ainoastaan itse masturboimalla. Kummallista ehkä, mutta en kaipaa sitä tunnetta. Joskus (harvoin) masturboin jälkikäteen, mutta en koe sitä mitenkään välttämättömäksi. Jostain syystä se on itselleni jotenkin erillinen asia seksissä.

Haluaisin vielä tuoda sellaisen näkökulman, että orgasmittomuus on ehkä tavallaan monipuolistanut meidän seksielämäämme. Siihen on "jouduttu" näkemään enemmän vaivaa (tai varsinkin mies alussa, kun halusi kokeilla kaikkea mahdollista). Lisäksi kun seksillä ei ole ainakaan minun osaltani niin selkeää huippua, ei seksissä ole aina mielessä määrätty päämäärä. Koska ei ole orgasmi päämääränä (ainakaan minun osaltani), vaan kaikki mahdollinen hyvä olo ja kiihottuneisuus, on ehkä muistettu ja "jouduttu" keskittymään enemmän kaikenlaiseen muuhun kivaan siinä matkalla, kun tilannetta ei voi helposti laukaista. Vaan tulee siis otettua kiihotuksesta kaikki irti niin kauan kuin sitä kestää tai jaksaa.

Kyllä se pohjimmiltaan lähtee sieltä, että parisuhde on kunnossa, rakkaus, luottamus sekä kommunikaatio pelittää. Ne perustukset pitää olla kunnossa, jotta seksi toimii. Ei siihen tarvita kumijormia, kama sutria, asusteita yms. ne ovat mausteita ei pelastuksia seksielämälle.

Olen kyllä samaa mieltä.. Kaikki lähtee siitä, että on oikeasti toista lähellä henkisesti.. Vaikka kyllä nautin seksistä vaikka meillä olisi riita päällä, mutta kyllä kauneinta seksiä on se, kun tuntee henkisen läsnäolon. Tulee sellanen olo että "Tahdon oikeesti olla sinun.." Ihanaa!

Nyt tuntuu kyllä siltä, että tämä on jo vähättelyä. Tai ainakin jotain sellaista suppeampaa katselua. =/

Ja meillä muuten ei mene niin, että mies aina ehdottaa ja minä suostuin. Meillä monesti olen minä aloitteen tekijä, ihan vain siitä syystä, että minä haluan seksiä :D [/quote]

Tässä monet jotka eivät saa orgasmia ovat sitä sanoneet että ´he ovat myöskin aktiivisia, niin tahdon sanoa tähän, etten epäillytkään että ne jotka eivät saa orgasmia, olisivat täysin passiivisia. Uskon kyllä että myös viriilit ja seksikkäät naiset eivät välttämättä saa. Sehän mua pohjimmiltaan kiinnostaakin että mikseivät saa. Mutta se lienee menee jo psykologian puolelle. On kuitenkin hyvä, että ne jotka eivät saa, kuitenkin ovat tyytyväisiä seksiin.

Nyt tuntuu kyllä siltä, että tämä on jo vähättelyä. Tai ainakin jotain sellaista suppeampaa katselua. =/

Siis anteeksi? En ymmärtänyt yhtään mitä tarkoitat. Mitä mielestäsi vähättelen?

Voi ei! Oon varmaan tosi törppö. Anteeks.. Siis ku se on vaan niin vaikee ymmärtää. Ei mielestäni johdu siitä, ettenkö olisi empaattinen, mutta tuntuu..siis ei osaa sanoa..jotenkin se on outo ajatus. Ehkä se on vähän sama asia, kun kuulevat tahtovat tehdä kuuroille leikkauksen jotta he kuulisivat, mutta kuurot taas eivät.. Tai ehkä sitä ei sittenkään voi verrata tuohon? Tiedä häntä. Yritetään ymmärtää.

Eipä mitään, on aika harvinaista törmätä ihmiseen, joka siis selkeästi haluaa ymmärtää asiaa (kuten sinä), eikä jää jumiin omaan katsantokantaansa.

Enkä tiedä voiko noita verrata, ehkä pitäisi olla kuuro, että tietäisi:D

Tuohon orgasmin saamiseen vielä...Mulla oli "lukko" n. 5 vuotta parisuhteessamme, kunnes se sitten alkoi pikku hiljaa helpottaa. Sen 5 vuotta elin ilman orgasmia ja ei se kyllä haitannut, koska seksi muutoin hyvää. Oman uuden seksuaalisuuteni löysin pojan syntymän jälkeen...mielettömiä orgasmeja, mutta ei yhdynnässä. Nyt orgasmien saaminen hankaloitunut lääkityksen takia, mutta ei haittaa edelleenkään. Ei haittaa miestänikään, koska muutoin seksielämä hyvää, antoisaa ja syvällistä.

Kokeilkaa ihmeessä kaikenmaailman mielihyvän tuottamisen keinoja :) Miehelle palvelus kotitöissä ja päinvastoin. Eri aistien tuomat mielihyvät, ruoka, juoma, kosketus yms. voiii niitä on niin paljon, että se orgasmi ei ole se tärkein, kuten tämä toinen nauttija onkin kirjoittanut.

Aistirikasta joulua ;)

"Ja meillä muuten ei mene niin, että mies aina ehdottaa ja minä suostuin. Meillä monesti olen minä aloitteen tekijä, ihan vain siitä syystä, että minä haluan seksiä :D"

Tässä monet jotka eivät saa orgasmia ovat sitä sanoneet että ´he ovat myöskin aktiivisia, niin tahdon sanoa tähän, etten epäillytkään että ne jotka eivät saa orgasmia, olisivat täysin passiivisia. Uskon kyllä että myös viriilit ja seksikkäät naiset eivät välttämättä saa. Sehän mua pohjimmiltaan kiinnostaakin että mikseivät saa. Mutta se lienee menee jo psykologian puolelle. On kuitenkin hyvä, että ne jotka eivät saa, kuitenkin ovat tyytyväisiä seksiin.[/quote]

Tässä siis tuo ensimmäinen kappale on lainaus... tuli tuossa eka viestissä näköjään niin, että näytti kuin se ois ollut samaa tekstiä.

Alkuperäinen kirjoittaja Kysyjä:
Uskon kyllä että myös viriilit ja seksikkäät naiset eivät välttämättä saa. Sehän mua pohjimmiltaan.

Miten seksikkyys ja viriilisyys vaikuttaa orgasmin saantiin?

Siis tä? Anteeks ku en ymmärtäny mitä ajat takaa..

Niin että miten seksikkyys vaikuttaa mitenkään siihen saatko orgasmia vai et? Kun uskot että seksikkäät naisetkaan eivät välttämättä saa.

Alkuperäinen kirjoittaja Kysymys:
Uskon kyllä että myös viriilit ja seksikkäät naiset eivät välttämättä saa. Sehän mua pohjimmiltaan.

Niin että miten seksikkyys vaikuttaa mitenkään siihen saatko orgasmia vai et? Kun uskot että seksikkäät naisetkaan eivät välttämättä saa.

Niinkun eikös sekin oo vähän sellainen myytti.. et joku Pamela Andersson varmasti saa. Sitä tarkoitin. :D

Niinkun eikös sekin oo vähän sellainen myytti.. et joku Pamela Andersson varmasti saa. Sitä tarkoitin. :D

Enpä ole koskaan kuullutkaan.Mutta jos pornoleffoja olet joskus seurannut niissä ei koskaan kukaan nainen saa ;)

Ja eikös vähän vastaava myytti ole, että miehen kengän koko kertoo molon koon :laugh:

Siis anteeksi? En ymmärtänyt yhtään mitä tarkoitat. Mitä mielestäsi vähättelen?

No jos tekstiä lukee, niin sen viesti on, että orgasmin saanti on suoraan linkitettynä henkiseen läheisyyteen ja parisuhteen kuntoon. Ymmärrän, että se ei ehkä ole noin tarkoitettu, mutta se on se viesti joka tuolta paistaa. Mutta senpä takia kirjoitinkin tuohon loppuun, että se on suppeampaa katselua aiheesta.

Ja psykologian puolelle tosiaan menee se, että miksi jotkut eivät saa orgasmia, vaikka olisivatkin viriilejä. Minulla on siihen omalta kohdaltani vastaus, mutta yksityiskohtaisesti en kertakaikkiaan jaksa selittää. Tosin sen saa noista aikaisimmista viesteistäni selville.

Se miksi jotkut eivät saa orgasmia (koskaan, siis edes itse), ei todennäköisesti ole pelkkää psykologiaa. Asiasta oli noin puoli vuotta vuosi sitten lehdissä joku aika laaja tutkimus, jossa oli muistaakseni kaksosia tutkimalla päädytty siihen tulokseen, että osalla orgasmittomuus on ihan fyysistä. Eli ei mitään korvien välistä lukkoa, vaan jostain syystä jotkut naiset eivät kykene saamaan orgasmia ilmeisesti ihan fyysisten syiden vuoksi.

Varsinkin tällaisissa tilanteissa on mielestäni ikävää, kun aletaan "syyllistämään" naista ja tämän puolisoa läheisyyden puutteesta ja ties miestä traumoista, jos syy on todella ihan vain fyysinen ja synnynnäinen.

Mun mielestä nuo on myyttejä ja varsinkin tuo, että mies on puoliski joku eläin tai vailla tunne-elämää, joten nai mitä vaan mikä liikkuu. Jotkut miehet tietty on tunnevammasia, mikä johtuu siitä, miten heitä on kasvatettu pojat on poikia tyylillä.

Osa naisista on seksuaalisesti estyneitä, koska heille on opetettu, että saksuaalisuus on naisessa ällöttävää ja saastaista ja ettei saisi olla hyökkäävä ja että ulkonäössä on jotain vikaa.

Yhteistyössä