Naisen pukeutuminesta

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyylinälkä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tyylinälkä

Vieras
Mahtaako olla muissa perheissä samaa ihmetystä kuin meillä.
Nimittäin vaimon pukeutumisessa. Ymmärrän että kotioloissa haluaa pukeutua rennosti ja kotoisesti ainakin iltaisin.
Mutta eilen tuli sanottua vaimolle että mikset joskus pukeudu naisellisesti, ja siitä se otti nokkiinsa. Taitaa mököttää, en kyllä ymmärrä miksi.
Minähän vaan kysyin ja vähän toivoinkin että joskus vois olla naisellinen myös pukeutumisessa.
Kaikissa lehdissä ja kaikenmaailman TV-ohjelmissa naiset ovat tyylikkäästi tamineissa ja se kyllä tyydyttää silmänruokahaluja.
Muuten vaimossa ei ole ulkoista vikaa, ihan näyttävä nainen mutta jos hieman hellis olemuksellaan ja vaatteilla kun niitä on sinne komeroon niin helkutisti ostettu.

 
Ensin puolustuksen puheen vuoro: jos on täyden työpäivän sipsutellut hamosessa ja korkkareissa niin ei kerta kaikkiaan halua mukavuussyistä enää jatkaa samaa esiintymistä kotona. Kotona rentoudutaan ja se tarkoittaa myös rentoa, mukavaa ja ei-kiristävää pukeutumista. Työminä jää töihin, ainakin minulla. Verkkarit ja villasukat, aah! ;)

Sain joskus kuulla saman toiveen exältäni ja pyrin sitten toteuttamaan niitä joskus mutta sänkykamarin puolella. Olisin toivonut hieman huomioon ottavampaa pukeutumista myös häneltä mutta mieheni ei suostunut luopumaan lötköttävistä farkuistaan ja ruutupaidastaan. Eikä muuten niistä iänikuisista peruskalsareistaankaan.

Ehkä esitit viestisi liian negatiivisesti tyylin "mikset" kun olisit voinut ilmaista sen myönteisesti "voisit joskus". Ehkä olisit saanut jopa puolittaisen lupauksen..
 
Joo, samaa mieltä edellisen kanssa. Ei naiselle pidä sanoa asioita päin naamaa vaan vähän hienovaraisemmin. Jos naisesi laittautuu esim. juhlia varten ja näyttää hyvältä, niin muista ehdottomasti sanoa siitä hänelle, että hän näyttää syötävän hyvältä ja että tässähän melkein alkaa tehdä mieli, kun häntä katselee tms.

Itse sain lähes raivarit, kun ex aikoinaan löhösi sohvalla ja sieltä sohvalta käsin sitten kommentoi ulkonäköäni. Jos hänkin olisi viitsinyt esittää asian toisella tavalla, niin sitä olisi sitten viitsinyt nähdä vaivaakin ulkonäön eteen.

Laittautuminen sänkyelämää varten on myös sellainen seikka, että jos seksikkäät hepeneet tarkoittavat vain sitä, että mies laukeaa entistäkin nopeammin, niin mitäs iloa siitä silloin on naiselle? Naisen pitää saada palkinnoksi enemmän hyväilyjä ja parempaa esileikkiä tai muuta "palkintoa" laittautumisesta. Sillä tavallahan kumpikin saa sitä, mitä haluaa: parempaa seksiä.
 
Laittautuminen sänkyelämää varten on myös sellainen seikka, että jos seksikkäät hepeneet tarkoittavat vain sitä, että mies laukeaa entistäkin nopeammin, niin mitäs iloa siitä silloin on naiselle? Naisen pitää saada palkinnoksi enemmän hyväilyjä ja parempaa esileikkiä tai muuta "palkintoa" laittautumisesta. Sillä tavallahan kumpikin saa sitä, mitä haluaa: parempaa seksiä

Näinhän se voi mennä... Ota kerran(kin) domina-asenne asusteineen kaikkineen ja VAADI itsellesi hyvää. Mies saa sitten palkkioksi sinun tyydyttämisestäsi laueta haluamaasi paikkaan....
 
Olen huomannut oman vapaa-ajan pukeutumiseni tyydyttävän meitä molempia. Haluan pukeutua mukavasti ja rennosti kotona, joten, kun tulen kotiin, laitan päälle nilkkoihin asti ulottuvan leveän hameen ja otan pikkarit pois. Rintsikat jätän ja vaihdan tiukan paidan päälle. On ihan mukava ja rento olo ja mies tietää, että voi nostaa hameen helman ylös, kun tilaisuus ja halu iskee ja naida vaikka just siinä. Eikä mies ole ainakaan mulle valittanut; päinvastoin, sanonut, että kiva hame.
 
Kommentteja tulikin monenlaisia, mutta en tarkoittanut mitään "sänkyhommia" kun haluan naiseni näyttävän naisellisemmalta. Ihan vaan siinä kotona kun ollaan kahdestaan.
En myöskään niitä "hepeneitä" joita kaikenmaailman barbit käyttää, niitä on kyllä komerossa.

Naiseni on kotiihminen, ei käy muualla töissä joten sekään vertaus joltakin ei päde tässä tapauksessa.
Kyllä käydään paljon ulkona ja teatterissa joten sekin seikka jää laskuista.
Kyllä mielestäni sanoin asiasta aika nätisti, en muista sanamuotoa mutta en "määrännyt"
No joka tapausessa herne meni häneltä nenään tästä asiasta.
Olen siis syypää koko asiaan, ei olis pitänyt sanoa.
Ja sitten naiset ihmettelee kun mies alkaa katsella vieraita, no en sitä kyllä tee.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Tyylinnälkä:
No joka tapausessa herne meni häneltä nenään tästä asiasta.
Olen siis syypää koko asiaan, ei olis pitänyt sanoa.
Ja sitten naiset ihmettelee kun mies alkaa katsella vieraita, no en sitä kyllä tee.

eli kun naisella menee herne nenään ulkonäön arvostelusta, niin tämä on syy miehille katsella vieraita? fiksu poju sinäkin olet.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mies on taas tosi terävä:
Alkuperäinen kirjoittaja Tyylinnälkä:
No joka tapausessa herne meni häneltä nenään tästä asiasta.
Olen siis syypää koko asiaan, ei olis pitänyt sanoa.
Ja sitten naiset ihmettelee kun mies alkaa katsella vieraita, no en sitä kyllä tee.

eli kun naisella menee herne nenään ulkonäön arvostelusta, niin tämä on syy miehille katsella vieraita? fiksu poju sinäkin olet.

Ei siis saa edes arvostella??? miksi?? sano.
Sitä paitsi se EI ollut arvostelua vaan kysymys häneltä.
Juuri sinun kaltaiset antavat syyn katsella vieraita.
Taisi kalikka kalahtaa omaan nilkkaasi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tyylinnälkä:
Ei siis saa edes arvostella??? miksi?? sano.
Sitä paitsi se EI ollut arvostelua vaan kysymys häneltä.
Juuri sinun kaltaiset antavat syyn katsella vieraita.
Taisi kalikka kalahtaa omaan nilkkaasi.

arvostelusta suuttuminen antaa syyn katsella vieraita siis? sinäpä terävä olet.

minun mieheni on älykäs. kalikka ei osunut edes lähelle...
 
Tälle miehelle tulisi sanoa: Kulta, miksi sinä et enää treenaa tuota sinun kumpuasi sixpackiksi ja tee minulle fileeillallisia niin kuin ennen? Jos mies suuttuu tai ottaa nokkiinsa, niin ei kun katselemaan muita miehiä... Kyllä arvostella saa, tietysti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja metsään meni:
Alkuperäinen kirjoittaja tyylinnälkä:
Ei siis saa edes arvostella??? miksi?? sano.
Sitä paitsi se EI ollut arvostelua vaan kysymys häneltä.
Juuri sinun kaltaiset antavat syyn katsella vieraita.
Taisi kalikka kalahtaa omaan nilkkaasi.

arvostelusta suuttuminen antaa syyn katsella vieraita siis? sinäpä terävä olet.

minun mieheni on älykäs. kalikka ei osunut edes lähelle...

Miksi takerrut vaan pelkkään arvostelusanaan?
Itse asia on sinulta kadonnut kokonaan.
Niinhän sitä nyt sanotaan että älykäs, vaan oliskohan tuossa totuudenperää ihan aina, te naiset olette joskus yhtä arvaamattomia ja oikukkaita kun Soliferin sytytysjärjestelmä.
Kalikats vielä, ei savua ilman tulta ;)
 
Jos naisesi loukkaantui sanomisestasi, oli sanavalintasi mika tahansa, tallaisena naisesi sen kuuli:

"Olen kyllastynyt ulkonakoosi, itseasiassa siina maarin etta kaipaan siihen jotakin muutosta, silla ihan tuollaisena et kelpaa minulle, voisit hieman muuttaa itseasi ja olemustasi jotta mina voisin iloita sinusta enemman, silla juuri nyt en iloitse"

Toisin sanoen, nainen ei kokenut tulleensa hyvaksytyksi ja pahimmassa tapauksessa han kyseenalaistaa todellista rakkauttasi. Ehka jotkut nyt alahtaa, etta ei siina nyt tuosta voi olla kyse, mutta aivan yhtahyvin voi olla.

Olisit voinut ehdottaa esim nain:

"Mitas jos joku ilta laitettaisiin pahan parempaa ylle, ihan huviksemme, vahan laittauduttaisiin, ja tehtaisiin vahan piristysta arkeen."

Nain han ei voi ottaa asiaa haneen itseensa kohdistuneena kritiikkina, vaan "teidan kahden" valisena ehdotuksena, olisithan itsekin siina mukana, etka vain kehottaisi naistasi muuttumaan.

Sitten voisit sina kyseisena iltana kehua kuinka kivalta han nayttaa, ja sanoa "etta pitaisi useimminkin vahan laittautua, tulee heti parempi fiilis, eiko?".

Tiestysti saattaa olla arsyttavaa, jos on tunne ettei mitaan voi sanoa suoraan naiselle, mutta itse naisena todellakin ymmarran jos mies tulee ehdottamaan itseni muuttamista, tavalla tai toisella, saattaa tuntua kurjalta.


 
Tokihan sitä vieraita katselee itse kukin. Katsella saa, muttei koskea! Sitä paitsi nimim. tyylinnälkä kirjoitti, että itse ei ole alkanut katselemaan vieraita. Mitä siis mammat valittavat...? Niin, ja olen siis itsekin nainen.
 
Olen ehkä kummajainen naiseksi, shoppailu ei kiinnosta, ellei ole ihan pakko.
Pidän työssä rennon asiallisia vaatteita ja työkinluistaa paremmin, kun vaatteet eivät ahista.Korkokenkiä en voi pitää,kun nilkat nyrjähtelevät (terveydelliset syyt ja pieni jalka n.33-34)korkokenkiä ei löydy pienijalkaiselle. Juhliin ja vähemmän juhlallisiin tilaisuuksiin pukeudun asiallisesti.
Kuljen kävellen työhön. Töiden jälkeen käyn kaupassa ja kannan kauppakassit 1.5km. Hiki tippuu selästä, tuntuu urheilulta.
Saavuttuani kotiin, odottaa hella naista viereensä. Ruoan laitossa menee n.1-2h, siinä välissä laitan pyykit ja järjestän kodin. Vahdin, että nuorimmainen tekee läksyjään.
Pientä puuhastelua koko illan.
Unohdin mainita, vaihdan hikisen paidan puhtaaseen työstä/kaupasta tultuani.
T-paita ja pitkiskalsarit ovat lyömättömät ja lämpöiset sukat. Kesällä leveät shortsit, josta pilkistävät valkoiset rimppakintut ja T-paita.
Mies ei ole koskaan huomautellut mitään, vaikka kalsareissa olisi reikäkin.
Olen nainen vaikka en muotilehtien kansiin pääsekään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ......:
Tokihan sitä vieraita katselee itse kukin. Katsella saa, muttei koskea! Sitä paitsi nimim. tyylinnälkä kirjoitti, että itse ei ole alkanut katselemaan vieraita. Mitä siis mammat valittavat...? Niin, ja olen siis itsekin nainen.

ei valiteta sitä, että mies olisi katsellut. sanoi, ettei ole. valitetaan tuota päättelyn logiikkaa: arvostelu-suuttuminen-vieraiden katselu hyväksyttävää. oletko tyhmä?
 
Alkuperäinen kirjoittaja tyylinnälkä:
Alkuperäinen kirjoittaja metsään meni:
Alkuperäinen kirjoittaja tyylinnälkä:
Ei siis saa edes arvostella??? miksi?? sano.
Sitä paitsi se EI ollut arvostelua vaan kysymys häneltä.
Juuri sinun kaltaiset antavat syyn katsella vieraita.
Taisi kalikka kalahtaa omaan nilkkaasi.

arvostelusta suuttuminen antaa syyn katsella vieraita siis? sinäpä terävä olet.

minun mieheni on älykäs. kalikka ei osunut edes lähelle...

Miksi takerrut vaan pelkkään arvostelusanaan?
Itse asia on sinulta kadonnut kokonaan.

itse asia oli se, että sinulla tulisi olla oikeus vaatia naistasi pukeutumaan paremmin sinua varten. tästä asiasta sanomisesta ei saa suuttua. ei asia ole kadonnut...

Niinhän sitä nyt sanotaan että älykäs, vaan oliskohan tuossa totuudenperää ihan aina, te naiset olette joskus yhtä arvaamattomia ja oikukkaita kun Soliferin sytytysjärjestelmä.
Kalikats vielä, ei savua ilman tulta ;)

onneksi mieheni on älykäs; kaltaistasi idioottia en katselisi kahta tuntia...
 
Alkuperäinen kirjoittaja työkotivaate:
Olen ehkä kummajainen naiseksi, shoppailu ei kiinnosta, ellei ole ihan pakko.
Pidän työssä rennon asiallisia vaatteita ja työkinluistaa paremmin, kun vaatteet eivät ahista.Korkokenkiä en voi pitää,kun nilkat nyrjähtelevät (terveydelliset syyt ja pieni jalka n.33-34)korkokenkiä ei löydy pienijalkaiselle. Juhliin ja vähemmän juhlallisiin tilaisuuksiin pukeudun asiallisesti.
Kuljen kävellen työhön. Töiden jälkeen käyn kaupassa ja kannan kauppakassit 1.5km. Hiki tippuu selästä, tuntuu urheilulta.
Saavuttuani kotiin, odottaa hella naista viereensä. Ruoan laitossa menee n.1-2h, siinä välissä laitan pyykit ja järjestän kodin. Vahdin, että nuorimmainen tekee läksyjään.
Pientä puuhastelua koko illan.
Unohdin mainita, vaihdan hikisen paidan puhtaaseen työstä/kaupasta tultuani.
T-paita ja pitkiskalsarit ovat lyömättömät ja lämpöiset sukat. Kesällä leveät shortsit, josta pilkistävät valkoiset rimppakintut ja T-paita.
Mies ei ole koskaan huomautellut mitään, vaikka kalsareissa olisi reikäkin.
Olen nainen vaikka en muotilehtien kansiin pääsekään.


Miten mukava viesti Elleissä. Katson aina haikeana vanhoja valokuvia. Kun aikoinaan pidin itseäni hirvityksen näköisenä, näytän niissä kuvissa vuosia myöhemmin ihanalta.

Vaatteissaan pitää viihtyä. Työkaverini kehui pari iltaa sitten hamettani. Kysyi mistä olen sen ostanut. Sanoin, että Henkka Maukalta. Nainen tuumasi, että vaatteet siellä ovat nykyään omituisia. Niin ovatkin tuumasin perään. Tässä hameessa on viiksikarvat sylissä. Opin sanan viikonlopun Bella-ohjelmasta. Jaksossa puettiin yli 20 kiloa lihonutta naista. Pienillä ompelukorjauksilla vaatteet saatiin istumaan kauniisti päälle. Varsinkin hihojen pidentäminen kiinnosti. Minulla on ongelmana liian lyhyet käsivarret.

Voihan näistä pukeutumisasioista puhua tälläkin palstalla. Ellit/Muotifriikit on liian nirppanokkaisten palsta. Tällä palstalla on paljon leppoisampaa.

Minulla on vieläkin ompelematta punainen hamekangas. Taitaa jäädä ompelematta.
Tässä viestiketjussa joku kirjoitti niin rivon kommentin aiheesta, että meni maku koko ideasta.
 
Lasten ollessa pieniä, en pahemmin jaksanut miettiä omaa ulkonäköäni tai pukeutumistani. Töihinkään ei oo koskaan tarvinnut "pukeutua". Silloin olin enemmän äiti kuin nainen...
Nyt, kun lapset ovat kasvaneet, niin mielenkiinto omaa ulkonäköä kohtaan, myös kotioloissa, on lisääntynyt. Nyt oon taas enemmän nainen kuin äiti ja sitä korostan myös pukeutumisessa. Kampaajallakin tulee käytyä useammin.
En voi tietenkään puhua kuin omasta puolestani, mutta kyllä se pukeutuminen lähtee omasta fiiliksestä, eikä toisen toiveesta....
 
Alkuperäinen kirjoittaja tyylinnälkä:
Hyvin meni esitys läpi koska seuraavana päivänä naiseni oli pukeutunut naisellisemmaksi, käytöskin oli muuttunut,,toistaiseksi..

eli kannatti loukata toista. hyvä meininki. kiva, kun olet tyytyväinen itseesi...
 
Alkuperäinen kirjoittaja niinpä niin.:
Alkuperäinen kirjoittaja tyylinnälkä:
Hyvin meni esitys läpi koska seuraavana päivänä naiseni oli pukeutunut naisellisemmaksi, käytöskin oli muuttunut,,toistaiseksi..

eli kannatti loukata toista. hyvä meininki. kiva, kun olet tyytyväinen itseesi...

KANNATTI :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja tyylinnälkä:
Alkuperäinen kirjoittaja niinpä niin.:
Alkuperäinen kirjoittaja tyylinnälkä:
Hyvin meni esitys läpi koska seuraavana päivänä naiseni oli pukeutunut naisellisemmaksi, käytöskin oli muuttunut,,toistaiseksi..

eli kannatti loukata toista. hyvä meininki. kiva, kun olet tyytyväinen itseesi...

KANNATTI :)

mukavaa parisuhdetta. toivottavasti vaimosi tajuaa jättää sinut pian.
 

Yhteistyössä