naisen mielipide

  • Viestiketjun aloittaja onneton
  • Ensimmäinen viesti
onneton
Moikkelis!

Haluaisin naisen mielipiteen tällaiseen, kun:

Olen ollut aikaisemmin avioliitossa ja suhteemme kariutui alkoholin ja tupakan käyttöön. Seurusteluvaiheessa exxää se ei haitannut, vaikka poltin ja kävin viihteellä 1-2krt/kk.
Itse hän ei polta tai juo alkoholia.

Nyt nykyisessä suhteessa hain sellaista naista, jolle tupakanpolttoni ja vähäinen alkoholin käyttöni ei ole ongelma.
Löysinkin sellaisen ja nyt ollaan oltu noin 3 vuotta yhdessä.
nyt kuitenkin on mun viihteellä olostani tullut hänelle ongelma.
Käyn joskus kaverini kanssa paikallisessa ottamassa olutta ja sit voidaan tulla meille ulkosaunalle jatkoille, eli otetaan vielä olutta ja lämmitetään sauna. Tästä hän oli viimeksi niin vihoissaan, että heitti sormuksen pois (kihla).
Mä olen kuulemma pettänyt hänen luottamuksen, kun olen jatkanut vielä iltaa ulkosaunalla????
Niinpä sanoinkin hänelle, että tästä lähtien sovitaan, koska voin OIKEASTI pitää ns. poikien illan.
Hän itse ei ota kun pari vodkapatteria, kun on viihteellä. Syynä tähän, että pelkää krapulaa.
Meillä on neljä lasta, joista viimeisin on yhteinen (1v4kk tyttö).
Eli vanhimmat on hänen aikaisemmasta suhteesta.
Hänellä on masennus, jota hän käy hoitamassa psykologilla joka toinen viikko.
Hänen äitinsä ei näe tässä mun ottamisessa mitään pahaa.
Minä itse olen pitänyt sormusta sormessa ja hän ei ole reagoinut siihen mitenkään. Meidän olisi tarkoitus mennä ens kuussa viikonlopuksi hesaan kaksin ja ajattelin, että jos siellä viimeistään hän ei laita sormusta takaisin sormeen niin otan itseltänikin pois sen.

Onko oikein?

 
Näin naisena voin sanoa, että sympatiani kohdistuvat tässä tapauksessa kihlattusi puolelle. 4 lasta ja sinä käyt 1-2 krt\\ vko viihteellä?!? Kun on noin suuri perhe tullut hankittua, ni eiköhän olisi aika myös muuttua perhekeskeiseksi ja viettää nekin illat kotona. Toki meillä vanhemmilla on oikeus saada myös sitä omaa aikaa, mutta niinhän se menee, ettei kultasta keskitietä ole helppoa löytää.
Kihlattusi koittaa ilmiselvästi viestiä sulle, että asioiden on muututtava, jos meinaatte suhdettanne jatkaa. Yritä sinä puolestasi asettua hänen asemaansa, miltä tuntuis, jos hän kävisi viihteellä parina iltana viikossa...
Tsemppiä joka tapauksessa ja koittakaa sen yhteisin vkonlopun aikana saada puhuttua asiat selviksi!
 
anceliga
anteeksi väliin tuleminen mutta jompikumpi meistä on lukenut ap tekstin väärin...
siinä luki mun mielestä että 1-2kertaa kuukaudessa eikä viikossa ja yksi yhteinen lapsi ja kolme naisen entisestä "elämästä"...

ei millään pahalla mutta on aika hataralla pohjalla jos erotaan osaksi tupakanplton takia.....
en mäkään polta ja mies polttaa niinku korsteeni mutta polttaa pihalla eikä siten haittaa mua ja hajuun oon jo tottunut...
tottakai olen hänen terveytensä takia sanonut että saisi vähentää ja on vähentänytkin mutta lopettaminen on hänen henkilökohtainen juttunsa mihin en voi valitettavsti muuten vaikuttaa kuin tukemalla jos hän näin päättää mutta en ottaisi sitä eron osasyyksi..
me käydään samalla tavalla viihteellä 1-2 kertaa kuussa yhdessä harvemmin mutta muuten jompi kumpi jää kotiin ja toinen menee..
ja tottakai on mun mielestä parempi pitää ne jatkot omalla pihalla kuin jossain muualla..
luulisin että tässä puretaan sitä pahaa oloa näin...
jos on masennusta ja väsymystä niin kannattaa puhua asiasta koska luulen ettei kyse ole pelkästään viihteellä olemisesta tai polttamisesta,kuullostaisi siltä että kihlattusi haluaa enemmän sun aikaa ap.enemmän yhdessä oloa...puhukaa tästä ja jos ette voi nyt niin viimeistään siellä hesan reissulla.mutta en suosittele ottamaan sormusta pois ennekuin olette molemmat varmoja siitä että ette pysty jatkamaan yhdessä..toisen esimerkkiä ei kannata aina seurata..
itse masennuksen kokeneena tiedän että vaikka toinen kuinka olisi tukena niin voi silti tuntua siltä ettei se riitä..
toinen asia mitä kannattaa miettiä on että onko kihlattusi päässyt irti entisestä?oliko edellisessä suhteessa jotain mikä masentaa ja hän pelkää sinun uusivan sen?
en kyllä teidän taustoja voi tietää vaan itse tiedätte paremmin mutta näin itse ajattelen.
jos ette muuta keksi niin kirjoittakaa paperille kaikki asiat mitkä vaivaa ja puhukaa niistä sitten yhdessä kun olette kahden.
toivotan onnea tulevaisuudellenne!
 
Kyllä sympatiat kääntyy sun puolelle!!! Ei kai kukaan voi noin neuroottinen olla toisen röökinpoltosta?!
Itse en polta (paitsi kun otan alkoholia), eikä minua ole koskaan haitannut toisten polttaminen!
Mielestäni 1-2krt/kk ei ole paljon ulkona käymisessä.Pikemminkin se helpottaa tollasen lapsikatraan kanssa, ja ne kun vielä kaikki eivät ole sinun!
Itse en ole koskaan nalkuttanut miehelleni ulkona käymisestä, enkä polttamisesta.Sehän jokaisen oma asia!!! Ja eikö se ollut niin että aluksi se ei haitannut?
Ja nuo "jatkot" omalla saunalla on aivan huippuidea!! Mikäli teistä ei meteliä lähde, eli lapset saavat nukkua, niin mikä ettei? Näkeepähän vaimoke että olet "turvallisessa" paikassa jatkoilla.
Mitä kihlasormukseen tulee, niin voithan kysyä että otatko sinäkin pois? Jospa vaikka tajuais miltä tuntuu.
Hieman on outoa käytöstä naiseltasi...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.01.2006 klo 13:07 vieras kirjoitti:
Näin naisena voin sanoa, että sympatiani kohdistuvat tässä tapauksessa kihlattusi puolelle. 4 lasta ja sinä käyt 1-2 krt\\ vko viihteellä?!? Kun on noin suuri perhe tullut hankittua, ni eiköhän olisi aika myös muuttua perhekeskeiseksi ja viettää nekin illat kotona. Toki meillä vanhemmilla on oikeus saada myös sitä omaa aikaa, mutta niinhän se menee, ettei kultasta keskitietä ole helppoa löytää.
Kihlattusi koittaa ilmiselvästi viestiä sulle, että asioiden on muututtava, jos meinaatte suhdettanne jatkaa. Yritä sinä puolestasi asettua hänen asemaansa, miltä tuntuis, jos hän kävisi viihteellä parina iltana viikossa...
Tsemppiä joka tapauksessa ja koittakaa sen yhteisin vkonlopun aikana saada puhuttua asiat selviksi!

Eihän ne 3 lasta tälle miehelle "kuulu"!! Lukisit vähän paremmin:1-2krt/kk!!!! Ja yksi yhteinen lapsi!!
 
joku
meidän perhe on ns.uus-perhe.mulla yks muksu ed.liitosta.ja sit on kaksi yhteistä lasta.ja mieheni pitää kaikkia tasavertasina ja huolehtii hänestä aivan samalla tavalla kuin omistaan.yhdessä käydään harvakseltaan baarissa,mutta kotona joskus vviintä ja olutta.ja aina niin,että laitetaan yhdessä lapset nukkumaan jne.ja pelataan sit kavereitten kans korttia/lautapeliä.jos haluamme ottaa ns.enempi lapsenvahtina toimii mummola,lapset menee mielellään yökylään.
on mies joskus pitäny sauna illan kavereilleen,ja se on ollu ok.kun se on ollu tiedossa jo etukäteen ja olen minä käyny taas vastaavasti tyttöjen saunaillassa.
niin ja olenpa joskus hakenutkin isännän sauna illasta,kun pyysi hakemaan ;)
 
onneton
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.01.2006 klo 13:07 vieras kirjoitti:
Näin naisena voin sanoa, että sympatiani kohdistuvat tässä tapauksessa kihlattusi puolelle. 4 lasta ja sinä käyt 1-2 krt\\ vko viihteellä?!? Kun on noin suuri perhe tullut hankittua, ni eiköhän olisi aika myös muuttua perhekeskeiseksi ja viettää nekin illat kotona. Toki meillä vanhemmilla on oikeus saada myös sitä omaa aikaa, mutta niinhän se menee, ettei kultasta keskitietä ole helppoa löytää.
Kihlattusi koittaa ilmiselvästi viestiä sulle, että asioiden on muututtava, jos meinaatte suhdettanne jatkaa. Yritä sinä puolestasi asettua hänen asemaansa, miltä tuntuis, jos hän kävisi viihteellä parina iltana viikossa...
Tsemppiä joka tapauksessa ja koittakaa sen yhteisin vkonlopun aikana saada puhuttua asiat selviksi!

Jos et lukenut tarpeeksi tarkkaan, niin käyn kylläkin 2krt/KUUKAUSI
Kihlattu käy ihan yhtä usein, ellei useamminkin.
 
Et sinä siinä mitään väärää tee, voi olla että se masennus nyt vaikuttaa oleellisesti tässä jutussa. Yritä muulla ajalla tukea puolisoasi paljon ja pidä ne tietyt vapaa-ajat itselläsi. Se olisi eri asia jos menisit pari kertaa viikossa... =)
 
mama-83 vaasasta
Minä kallistun kyllä ihan täysin sun puolelle..1-2kertaa kuukaudessa ei mielestäni ole ollenkaan paha.Ja vielä että sitä poikien iltaa vietetään teidän kotipihanne saunassa,eikä aina baarissa heilumassa.Mun mielestäni olet todella huomaavainen kihlattuasi kohtaan ja hän voisi opetella myös saman.Sanoppa hänelle ensin vaikka siitä sormuksesta ettet tietenkään pidä siitä että hän on ottanut sen pois.Se loukkaa sinua?Etkä ymmärrä nyt ihan mitä naisesi ajaa takaa.Että eikö hän nyt voisi laittaa sitä takaisin ja samalla antaa sinulle vähän omaakin aikaa sieltä kotoa(eli esim.se ulkona käynti sillointällöin).Jos naisesi ei tähän suostu,niin ehkä sinun pitäisi sit todella miettiä onko onko tuo sitä elämää mitä haluat elää,vai ansaitsisitko kenties jotain vähän parempaa?

Toivon kuitenkin että kaikki järjestyy ja kaikkea hyvää teille!! :hug:

Ps.tämä oli vaan tän naisen mielipide.. =)
 
ANTEEKSI kiihtymiseni, luin siis väärin, käytkin VAIN 1-2 krt/ kk viihteellä...Ja teille muille, minä tyhmä kun olen luullut, että uusioperheessä sekä lapset ed. suhteista kun yhteisetkin muksut ovat kaikki YHTEISIÄ. Sori, no sitten ei ole mitään hätää, jos vain 1 oma lapsi, käy vaan viihteellä!!!
 
Tympiö
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.01.2006 klo 13:23 vieras kirjoitti:
ANTEEKSI kiihtymiseni, luin siis väärin, käytkin VAIN 1-2 krt/ kk viihteellä...Ja teille muille, minä tyhmä kun olen luullut, että uusioperheessä sekä lapset ed. suhteista kun yhteisetkin muksut ovat kaikki YHTEISIÄ. Sori, no sitten ei ole mitään hätää, jos vain 1 oma lapsi, käy vaan viihteellä!!!
Pitäsköhän sun mennä hoitoon? \|O
Eka "kiihdyt",pyytelet anteex ja taas sama homma jatkuu!! Hoh hoijaa... \|O \|O
 
Samoilla linjoilla
Ainakin minulta saat kaiken "tuen". :) 1-2 krt/kk ei ole paljon, ja varsinkin kun lapsia on noin monta.Yhteisiä tai toisten, niin kyllä hengähdystaukoa tarvitsee jokainen.Ja jos oikein luin, niin sanoit että avovaimosi käy myöskin ulkona tms., joskus jopa useamminkin.Oletko yrittänyt tästä sanoa hänelle? Toisin sanoen, häiritseekö se sinua? jos ei, niin sano että sinäkään et häiriinny hänen käymisistään.Ja mikä on muuttunut siitä kun tapasitte? Jos sinulla kerta oli "kriteerinä" että saat käydä ulkona niin mielestäni siihen on myös luotettava, että saa mennä ilman että toinen jankuttaa koko ajan vieressä.Ja edelleen 1-2krt/kk EI ole paljon.Mielestäni.. ;)
Saanen kysyä minkä ikäisiä olette? Eihän se ikä merkitse mitään, mutta mielenkiinnosta kyselen.
Voimia sinulle :hug: , ja ilmottele jos ja kun edistytte suhteessanne.
 
anceliga
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.01.2006 klo 13:07 vieras kirjoitti:
Näin naisena voin sanoa, että sympatiani kohdistuvat tässä tapauksessa kihlattusi puolelle. 4 lasta ja sinä käyt 1-2 krt\\ vko viihteellä?!? Kun on noin suuri perhe tullut hankittua, ni eiköhän olisi aika myös muuttua perhekeskeiseksi ja viettää nekin illat kotona. Toki meillä vanhemmilla on oikeus saada myös sitä omaa aikaa, mutta niinhän se menee, ettei kultasta keskitietä ole helppoa löytää.
Kihlattusi koittaa ilmiselvästi viestiä sulle, että asioiden on muututtava, jos meinaatte suhdettanne jatkaa. Yritä sinä puolestasi asettua hänen asemaansa, miltä tuntuis, jos hän kävisi viihteellä parina iltana viikossa...
Tsemppiä joka tapauksessa ja koittakaa sen yhteisin vkonlopun aikana saada puhuttua asiat selviksi!
kun laitoin että yksi yhteinen lapsi niin tarkoitin etteivät muut ole yhtään vähemmän tärkeitä mutta itse kirjoitit "kun on noin suuri perhe tullut hankittua..." osoitit vaan kyvyttömyyttä keskittyä kunnolla toisen tekstin lukemiseen koska noinkin monta asiaa tuli "väärin" ja siitä huolimatta olit heti syyttely kannalla...

ja ap:lle...
laitoit että exäsi ei ilmeisesti sietänyt tupakanpolttoasi ja sain käsityksen että olisi ollut erossa osasyynä mutta pyydän anteeksi jos käsitin asian väärin..
 
löysinpä tämmösen tekstin täältä, on pakko vastata, tää nimittäin on MUN MIES, asiat eivät ole näin mustavalkoisia.Mun mies pääsee pelaa bilistä vähän väliä, hän ei todellakaan vain istu täällä mun ja lasten kanssa, hänellä on enemmän vapaaaikaa kuin mulla, mä käyn bubissa 1krt/vko, en ryyppäämässä, vaan pois kotoa, vähän omaa aikaa, ja se on paras paikka, koska tunnen sieltä kaikki, koska olen töissä siellä, normaalisti juttelen ja pelaan korttipeliä, eli se on mun vapaata. Ja eihän toi mies usein ulkona käykkään, mutta vähän vituttaa, kun päästän sen ulos ja sovitaan että, se ei ota hirveesti, kun mulla on menoja seuraavana päivänä, ja se saa katsoa nuorimmaista, sit mä löydän sen saunalta aamulla kännissä kun käki, eli mä joudun ottaa muksun mukaan tai olla hoitamatta asioita, koska se makaa iltaan asti.NÄMÄ ASIAT MUN MIES JÄTTI KERTOMATTA. :kieh:
 
opri harmaana
Kyllähän jutut menee.

Itseni mielipiteenä ja kantana: 1-2 krt/kk on minusta perhelliselle PALJON, etenkin jos kapakkareissuista puhe, ja jos siihen puoliso käy saman verran, niin ei ihme, että ongelmia. Oletteko yhtään vikonloppua yhdessä.

Harrastuskäynnit ymmärrän, koska ne on tärkeitä oman mielenterveydenkin takia, mutta kapakka ei ole kyllä harrastustoimintaan laskettava.

Käyn itsekin joskus yksin ravintolassa, ja mieskin käy; yleensä kuitenkin yhdessä. Asia on ihan ok, jos luotto pelaa ja sopimuksista pidetään kiinni.

Ja olen noiden muutaman kirjoittajan kanssa samaa mieltä, että vaikka vain yksi yhteinen lapsi, mutta jos samaa taloutta asutaan, perheenä käsitellään; vai onko mennyt asiat niin, että hoidetaan vain omia, ja saat sinä hoitaa omasi?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.01.2006 klo 13:23 vieras kirjoitti:
ANTEEKSI kiihtymiseni, luin siis väärin, käytkin VAIN 1-2 krt/ kk viihteellä...Ja teille muille, minä tyhmä kun olen luullut, että uusioperheessä sekä lapset ed. suhteista kun yhteisetkin muksut ovat kaikki YHTEISIÄ. Sori, no sitten ei ole mitään hätää, jos vain 1 oma lapsi, käy vaan viihteellä!!!
Just,kyllä ne lapset kuitenki kuuluis olla tasavertaisesti molempien vastuulla....vaikka onkin vain yksi yhteinen.Ja vaimon masennus vaikuttaa varmasti hänen "tiukkapipoisuuteensa".Puhukaa,puhukaa ja puhukaa!!!!!! :wave:
 
Minäkin olen sitä mieltä, että 1-2 krt\\kk on liikaa viihteellä oloa perheelliselle. Ja jos tuo aikaisempi kirjoittaja oli kihlattusi, niin olit todellakin unohtanut mainita, että usein ne käynnit menevät vielä överiksi, jos et seur. pvänä pysty lastasi hoitamaan. Kasvun paikka.
 
onneton
Mä en ymmärrä, miksi täällä alettiin puhuun lasten tasavertaisuudesta??
Mulla ei ole mitään ongelmia lasten kanssa. Kaikki huomioin ihan varmasti. Kukaan lapsista ei nouse "ykköseksi", vaan annan kaikille aikaani ihan tasavertaisesti. Tänne on näköjään turha kirjoitella ja kysellä mielepiteitä, kun kaikki ymmärretään heti väärin. :(

Viime kerralla kun kävin "viihteellä" niin join 4 kaljaa, että se siitä övereistä....
Tänään lähdetään hohtokeilaan emännän kanssa, joten ei me joka kerta käydä erikseen ulkona.

Unohtakaa tää koko juttu ja keskittykää johonkin muuhun... :/
 
Me ollaan puhuttu ja juomiseen on tullut muutos, hän tosiaan joi vain 4 kaljaa ja tuli kotiin ajoissa, eikä mua haittaa 1-2krt/kk, koska meillä on vain yksi (pieni) muksu, kaksi vanhinta on jo murrosikäisiä ja kolmaskin on koululainen, ja mun mies kuulemma halus kommenttia vain sormuksesta, mutta täällä on vedetty nyt lapsetkin mukaan tähän juttuun, mikä ei ole ongelma, mun mies ei pistä omaa lasta mun muksujen edelle, lapset on täysin tasavertaisia ja mun muksut olisi noin isoina itsekkin huomanneet jos mieheni kohtelisi eri tavalla heitä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.01.2006 klo 13:41 onneton kirjoitti:
Mä en ymmärrä, miksi täällä alettiin puhuun lasten tasavertaisuudesta??
Mulla ei ole mitään ongelmia lasten kanssa. Kaikki huomioin ihan varmasti. Kukaan lapsista ei nouse "ykköseksi", vaan annan kaikille aikaani ihan tasavertaisesti. Tänne on näköjään turha kirjoitella ja kysellä mielepiteitä, kun kaikki ymmärretään heti väärin. :(

Viime kerralla kun kävin "viihteellä" niin join 4 kaljaa, että se siitä övereistä....
Tänään lähdetään hohtokeilaan emännän kanssa, joten ei me joka kerta käydä erikseen ulkona.

Unohtakaa tää koko juttu ja keskittykää johonkin muuhun... :/
Ehkei tässä nyt sinua ap syyllistetäkään, mutta jokut tuolla kirjoituksissa mainitsi asiasta, että kun on vain yksi yhteinen niin..

Kiva kun yhdessä menette ;) Ainakin itselläni aina yhdessä on mukavinta.
 
anceliga
siis kyse oli siitä että kun esim. itse otin puheeksi tuon yksi yhteinen lapsi jutun niin tarkoitin sitä että tämä joka kirjoitti että "kun olet 4lasta hankkinut" niin halusin vain hänelle selventää että ei kannattaisi niin hätäisesti lukea näitä juttuja...EN SITÄ ETTÄ LAPSET OIS ERIARVOISIA!
mutta jos joka kerta käsitetään väärin niin ei huvita ottaa kantaakaan mihinkään..
mä oon aika sanaton nyt kun tuntuu että joko juttu meni ihan päälaelleen..
 
opri harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.01.2006 klo 17:14 anceliga kirjoitti:
siis kyse oli siitä että kun esim. itse otin puheeksi tuon yksi yhteinen lapsi jutun niin tarkoitin sitä että tämä joka kirjoitti että "kun olet 4lasta hankkinut" niin halusin vain hänelle selventää että ei kannattaisi niin hätäisesti lukea näitä juttuja...EN SITÄ ETTÄ LAPSET OIS ERIARVOISIA!
mutta jos joka kerta käsitetään väärin niin ei huvita ottaa kantaakaan mihinkään..
mä oon aika sanaton nyt kun tuntuu että joko juttu meni ihan päälaelleen..
Ota vain kantaa, mielipiteitä yhtä monta kuin lukijoita, ja tulkintoja myös. Kun kirjoittaa jotain tänne, ei useinkaan voi selittää täysin asiaansa , koska harvempi hyvä kuin runeberi kirjoittamaan ;)

Asioista voi aina tapella ja olla eri mieltä, mutta ei kannata ottaa asioita niin vakavasti, hyvä neuvo myös minulle :ashamed:
 

Yhteistyössä