Nainko väärän miehen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Surusilmä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"Surusilmä"

Vieras
Menin naimisiin useita vuosia takaperin, hullaannuin mieheen ja menimme naimisiin vuoden päästä tapaamisesta. Alussa kaikki meni hyvin, oli ristiriitoja ja vaikeuksia, mutta niistä selvittiin ja löydettiin yhteinen kieli.
Kaikki on mennyt hyvin, mies on hyvä mies, tukee ja kannustaa elämässä, mutta viime vuonna ja tänäkin vuonna sisällä on tyhjyys sen rakkauden sijasta. En koskaan suukottele, en halua intiimiä kanssakäymistä, kaikki on vaan niin tyhjää.

Pelkään että olen kadottanut tunteeni häntä kohtaan. Pienet asiat jotka ovat välillämme liian erilaisia, ovat huomaamatta nakertaneet suhdettamme. Asiat joita rakastan ja jotka ovat minulle tärkeitä, hän ei välitä niistä ja satuttaa joskus kun hän esimerkiksi huutaa ja tuhahtelee lemmikilleni. Lemmikkini on alkanut varoa häntä ja karttelee miestäni. Minua asia satuttaa, mutta mies vain sanoo ettei luulemisestaan huolimatta koskaan tottunut sen läsnäoloon, eikä tule koskaan tottumaankaan.

Kun hänellä on stressiä ja hän tarvitsee minua, hän on kuin lapsi, huutaa ja räyhää vaikka minulla on vaativia työtehtäviä. Kun hänellä vihdoin olisi aikaa viettää kanssani yhdessä, hän valitsee kaverinsa ensin. Olen jo tottunut olemaan yksin ja olemaan saamatta sitä mitä tarvitsen.
En viitsi tehdä aloitetta makuukamarissakaan, koska henkisellä puolella en koe saavani häneltä mitä tarvitsen. Miksi hänen tulisi saada siis fyysinen tyydytys kun ei pysty tyydyttämään vaimoa henkisesti.

Jokin hänessä ei herätä minussa enää tunteita. Ikäänkuin olisimme enemmän kavereita kuin rakastavaisia. En koskaan uskonut että minussa olisi kyky hakea seuraa muualta, en tietenkään pettäisi, mutta olen niin yksinäinen ja kaipaan ihmisiä lähelleni. En myöskään koskaan ajatellut että eroaisin, koska ajattelin että tämä on vain yksi kerta elämässä eikä toista tule.

Voiko tunteiden kylmeneminen ja tyhjyys sisällä olla riittävä syy eroon. Mies haluaisi lapsiakin joskus, enkä mitenkään voi kuvitella tekeväni niitä hänelle jos hän jättää minut toistuvasti yksin ja valitsee kaverinsa. Minä olen kotihengetär ja tuki sillon kun hän sitä tarvitsee. Koen että lapset jäisivät kuitenkin minun hoidettavakseni, joten epäilen etten voi tehdä niitä hänelle lainkaan. Meillä ei ole enää aikoihin ollut hauskaa yhdessä. Olenko naiivi?

Kertomasi oli kuin oman avioliittoni aikainen elämä,erosin3 v sitten ja elän rikasta,rauhallista ja stressitöntä ihanan vapaata elämää ilman miehiä ainakin toistaiseksi kestää kauan ennenkö uskallan lähestyä uutta miestä.
Älä tuhlaa kallisarvoista elämää,ansaiset paremman elämän.Päätä nyt etkä vuosien kuluttua.
Itse elin yksin avioliitossa 20 v kiukuttelevan narsistin kanssa.

Aika kaukaa haettua miettiä autismia, koska mies kyllä huomioi kaverinsa ja viettää paljon aikaa heidän kanssaan, ja jakaa empatiaa paljon heidän vaikeille tilanteilleen.

Minulle empatiaa on vaikeampi antaa, jos itken hän saattaa alkaa huutamaan. Juhlapäivinä hän jättää minut huomioimatta, olen jo tottunut siihen että juhlapäivänä tilaan hänelle hieronnan tms. ja hän ei anna mitään takaisin. Kun kysyn asiasta hän vain vastaa että ei rahat riittäneet ostamaan sitä mitä olisi halunnut.
Sikäli autismiin viittaa tuo kyvyttömyys keksiä vaimolle mitään, edes lahjaa, mutta toisaalta hän osaa kyllä ideoida kavereidensa kanssa kaikenlaista. En siis usko että hänessä on mitään syvempää psyykkistä vikaa, muuta kuin huono perhetausta ja täysin tunnekylmä isä, jollaiseksi hänkin on hiljalleen muuttumassa vaikkei sitä suhteemme alussa halunnutkaan.

[QUOTE="Surusilmä";28230648]Aika kaukaa haettua miettiä autismia, koska mies kyllä huomioi kaverinsa ja viettää paljon aikaa heidän kanssaan, ja jakaa empatiaa paljon heidän vaikeille tilanteilleen.

Minulle empatiaa on vaikeampi antaa, jos itken hän saattaa alkaa huutamaan. Juhlapäivinä hän jättää minut huomioimatta, olen jo tottunut siihen että juhlapäivänä tilaan hänelle hieronnan tms. ja hän ei anna mitään takaisin. Kun kysyn asiasta hän vain vastaa että ei rahat riittäneet ostamaan sitä mitä olisi halunnut.
Sikäli autismiin viittaa tuo kyvyttömyys keksiä vaimolle mitään, edes lahjaa, mutta toisaalta hän osaa kyllä ideoida kavereidensa kanssa kaikenlaista. En siis usko että hänessä on mitään syvempää psyykkistä vikaa, muuta kuin huono perhetausta ja täysin tunnekylmä isä, jollaiseksi hänkin on hiljalleen muuttumassa vaikkei sitä suhteemme alussa halunnutkaan.[/QUOTE]

Miehesi ei tarvitse ostaa tavaroita sinulle. Voi ilahduttaa vaikka itse hieromalla tms. Keinoja on vaikka kuinka paljon, jos vain on halua. Hanella ei ole halua ilahduttaa sinua.

Sinulla ap on mahdollisuus parempaankin parisuhteeseen. Ihan oikeasti. Itseäsi varten sinä omaa elämääsi elät kun sinulla ei vielä ole lapsiakaan.. Oletko sinä ansainnut kuvaamasi kaltaisen elämän loppu elämäksesi?

Lapset eivät tilannetta tule parantamaan, joten niitä ei kannata alkaa edes harkitsemaan tuossa tilanteessa.

Toki kaikissa parisuhteissa on ne omat huonotkin puolensa, sitä en kiellä, mutta sinun ntapauksessa sinulla on kyllä vara saada parempikin suhde loppuelämäksesi.

Jaah.
Arki on tullut, seksi loppunut ja lopputuloksena on kiukkuinen mies, joka ei enää viitsi huomioida vaimoaan. Koska tämä ei suo fyysistä tyydytystä ei irtoa sitten henkistäkään huomiointia. Kumpikin kostaa toisilleen olemalla antamatta mitä tarttis.
Kokeiles tehdä aloite ja katoppas mitä sitten tapahtuu seuraavina päivinä.. ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Noidankehä;28230734:
Jaah.
Arki on tullut, seksi loppunut ja lopputuloksena on kiukkuinen mies, joka ei enää viitsi huomioida vaimoaan. Koska tämä ei suo fyysistä tyydytystä ei irtoa sitten henkistäkään huomiointia. Kumpikin kostaa toisilleen olemalla antamatta mitä tarttis.

tää on niin totta,paitsi minä olin suhteessa se joka kiukutteli, ja mies se joka ei halunnut seksiä. kun tuo seksi on muutakin fyysinen suoritus, se satuttaa jos toinen ei halua,ja lopulta(yritin kyllä puhuakkin asiasta) niin lopulta olin vian vihainen. Koska koin että minun tunteillani ja tarpeilla ei ole merkitystä.

Ap ehdotan pariterapiaa,jos ei ole varaa käydä kunnollisella niin ev.lut kirkolta löytyy hyviä ilmaisia pariterapeutteja! kannatan, se kipinä on mahdollista löytää jos on tahtoa, ei siis sellasta en mä ny tiiä. vaan tahtoa!

Tottakai sun tunteet on viilennyt sehän on selvä, miehesi on laiminlyönyt tarpeitasi,mutta niin sinäkin miehen. sitä kutsutaan kielteiseksi kehäksi! väestöliitolta löytyy hyvää parisuhde tietoa!

ja nyt joku tulee älähtää että ei se juuri mun elämästä tiedä. vaan kyllä yllättyisit.

Minäkun kävin ekan kerran pari psykoterapeutilla,niin se tiesi tarkalleen miltä minusta tuntui,vaikka en ollut sitä kertonut,vaan kerroin että mieheni vaikenee aina,eikäö asiosit akeskustella ja olen vihaisena hakkunut häntä,pahastikkin joskus. Terapeutti avasi silmäni monelle asialle mm. sille että olin ahdistunut, en itse tajunnut sitä, vaikka yleensä tunnistankin oma tunteeni. Oli erittäin vapauttavaa kun joku ymmärsi mitä ole tuntenut ja kokenut, tosta vaan.

Mä luulen että avioerotilastot laski ku lehmän häntä jos kaikille pareille olisi pakollista käydä parisuhdeterapiassa.. toki sen ei pitäs olla pakko vaan omasta tahdosta,mutta usein tilanteeseen herätään liian myöhään!

Alkuperäinen kirjoittaja Noidankehä;28230734:
Jaah.

Ei tuo pidä paikkaansa, olen antanut seksiä velvoitteen tunteesta noin pari kertaa viikossa. Kirjoittaessani yritti saada enemmän, ja kieltäydyin. En vain siksi koska en ole onnellinen, vaan myös siksi että minulla oli vatsakipuja. Kivuista huolimatta mies yritti jatkaa. Enempään en kuitenkaan pysty. Nytkin mies lähti kaveriensa luokse ja sain kävellä töistä kotiin lumisateessa, koska kaverien kanssa oleminen oli tärkeämpää. Ja sitten minun pitäisi sillä seksillä saada mies tekemään taas asioita puolestani. Jos se menee niin, niin elän mieluummin yksin.

Yhteistyössä