Nainen onkin hedelmällisimmillään kolmekymppisenä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";28762345]No kun katson mun elämää taaksepäin, niin ihan kaikki jutut. En olis voinut tulla ja mennä, kuten huvitti, hillua kesäpäivänä keskellä yötä biitsillä kuutamouinnilla esimerkiksi. :)

Niitä on niin paljon juttuja, reissaamiset olis jääneet mun osalta pakettimatkoihin ja rahaahan niissäkin olis palanut ihan eri tavalla, mihinkään reilaamiseen en olisi kyennyt enkä todellakaan nauttinut jostain reppumatkailusta, jossa osa matkasta mentiin rämäpäisesti liftaten. Ja mitä vielä? Opiskelut olis olleet hankalampia ja ihan takuulla valmistuminen venynyt. Ura ole helppo aloittaa, kun ei tarvinnut samalla stressata lasten hoitoon viemistä ja muuta. Talvella oli ihana joskus vain maata sisällä vaikka kokonainen viikko putkeen, kun ei huvittanut mennä pihalle, eipä sitä lasten kanssa kehtaa tehdä. Jnejnejne. :)[/QUOTE]

Toki yöllä hilluminen on hankalaa jos on pieniä lapsia, isommat nyt jaksaa valvoa :whistle: Kuten meinaan mennä tässä jossain vaiheessa teinin kanssa ranskaan ja aiotaan todella valvoa siellä ja liikkua kaupungilla myöhäänkin ( ja ehkä hillua siellä rannallakin :p ). Mua ei ole ikinä kiinnostanut repppumatkailu ja opiskelut ovat menneet nyt jo toista ammattia lukiessa ihan aikataulussa.

Siis tarkoitan tällä sitä että vallintoja on monia ja ihmiset erilaisia, onneksi jokainen voi (ainakin suurinpiirtein) valita itse omat polkunsa. Kunhan jokainen vai voisi valita ja toteuttaa sen polun johon on tyytyväinen =)

Mun mielestä on ihanaa kun joillakin on rohkeuttta sanoa myös se ettei halua lapsia, eikä aio koskaan hankkiakaan. Sellaisesta voi saada aika kylmää palautetta ympäristöltä.

Toki yöllä hilluminen on hankalaa jos on pieniä lapsia, isommat nyt jaksaa valvoa :whistle: Kuten meinaan mennä tässä jossain vaiheessa teinin kanssa ranskaan ja aiotaan todella valvoa siellä ja liikkua kaupungilla myöhäänkin ( ja ehkä hillua siellä rannallakin :p ). Mua ei ole ikinä kiinnostanut repppumatkailu ja opiskelut ovat menneet nyt jo toista ammattia lukiessa ihan aikataulussa.

Siis tarkoitan tällä sitä että vallintoja on monia ja ihmiset erilaisia, onneksi jokainen voi (ainakin suurinpiirtein) valita itse omat polkunsa. Kunhan jokainen vai voisi valita ja toteuttaa sen polun johon on tyytyväinen =)

Mun mielestä on ihanaa kun joillakin on rohkeuttta sanoa myös se ettei halua lapsia, eikä aio koskaan hankkiakaan. Sellaisesta voi saada aika kylmää palautetta ympäristöltä.

Kokoajanhan minäkin olen sanonut, että puhun VAIN itsestäni. Ihan turhaa kauhistella niitä, jotka ei tuijota pelkkää biologiaa ja sen mukaan elä vaan jotka uskaltavat ottaa riskin ja elää reilun kymmenen vuotta aikuista elämää ilman lapsia. Itse en kadu pätkän vertaa, että odotin tähän asti ennen ensimmäistä lasta, se oli puhtaasti itsekäs valinta ja se kannatti. Nyt kun lapset on tehty ja elelen kahden alle 3-vuotiaan kanssa äitiyslomaa 35 vuoden iässä, niin osaan nauttia tästä ihan eri tavalla kuin olisin osannut yli kymmenen vuotta sitten.

Mun nuoruus olis mennyt lasten myötä, jonkun toisen taas välttämättä ei :)

Yhteistyössä