Nainen onkin hedelmällisimmillään kolmekymppisenä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No pitäisköhän nyt ihan sen kunniaks vielä yks lapsi pyöräyttää, ensimmäiset saatiin reilu parikymppisenä.=)

[QUOTE="Öhöm";28758862]Itse pidän traagisena, jos lapset tehdään väärän kumppanin kanssa väärässä elämäntilanteessa vain siksi, että on kuultu liikaa pirujen maalailua seinille.

Suurin osa 35-40-vuotiaista raskautuu vielä helposti. Kukaan ei tietenkään tiedä etukäteen omaa tilannettaan, ja juuri niissä tapauksissa, joissa raskautumisen kanssa on ongelmia, vuodet ovat kalliita. Mutta vastustan viimeiseen asti ajatusta, että kaikkien pitäisi "tehdä lapsia", ihan vain varmuuden vuoksi ja ettei vanhana kaduttaisi. Huono syy ottaa vastuu kokonaisesta ihmisestä.[/QUOTE]

No en minäkään nyt tuollaista kannata, mutta en turhaan lastensaannin lykkäystäkään. Suurin osa, mutta mulle olisi ollut aivan kamalaa jos minä en olisikaan kuulunut näihin suurimpaan osaan. Onneksi löysin tosiaan aikaisin mieheni jonka kanssa naimisiin ja lapsiakin suht nuorena, en varmuuden vuoksi, vaan halusin enkä keksinyt lykkäämisellekään perusteluja. Ainakin voin huokaista helpotuksesta että lapsia sain, koska nyt on jotain muutoksia selvästi tapahtunut kun ei enää näy ja kuulu. En halua tätä mitenkään vittuiluna siis sanoa, vaan toivon kaikille lapsia jotka niitä haluavat ja pelkään että ihmiset odottavat liian pitkälle.

No, toivotaan kuitenkin hedelmällisyyden säilyvän sinne 40v asti vähintään, en minäkään ketään painostaisi lapsia hankkimaan 20-25vuotiaana jos ei siltä tunnu, lähinnä kannustaisin jos asiaa pohdittaisi hyvillä lähtökohdilla. :)

Kauniita unia kaikille tasapuolisesti. :)

Tämä tutkimustieto ilmeisesti perustuu vain siihen, että eniten synnyttäviä löytyy tuosta ikäryhmästä! :D Asiaan ei varmaan vaikuta se, että monet vaan tähtäävätkin hankkivansa lapsia juuri tuossa iässä. :D

Tämä tutkimustieto ilmeisesti perustuu vain siihen, että eniten synnyttäviä löytyy tuosta ikäryhmästä! :D Asiaan ei varmaan vaikuta se, että monet vaan tähtäävätkin hankkivansa lapsia juuri tuossa iässä. :D

"Tanskalais-yhdysvaltalaiset tutkijat seurasivat runsaan vuoden ajan 2 820 tanskalaisnaisen elämää. Heidän ikänsä vaihteli 20 ja 40 välillä, ja kaikki olivat päättäneet kolme kuukautta aikaisemmin hankkia lapsen."

Ai se ihan yhtäkkiä pompsahtikin kolmeenkymppiin hups keikkaa. Juu aivan varmasti. :D
Nyt kolmekymppiset kieli pitkällä uskovat vain tätä yhtä yksinäistä tutkimusta vaikka on lukuisia toiseen tulokseen tulleita. :D Mutta antaa uskotella rauhassa.

Vaivauduin jopa lukemaan tutkimuksen. Tosta ei voi päätellä muuta kuin sen, että 30-34 jyystää varmaan aktiivisemmin yrittäessään saada lasta alulle, kuin 20-24 vuotiaat. 20-24 vuotiailla, kuin ei nyt varmaan vaan tunnu vielä olevan yhtä kiire asian kanssa. Että silleen...

[QUOTE="Vieras";28758922]Vaivauduin jopa lukemaan tutkimuksen. Tosta ei voi päätellä muuta kuin sen, että 30-34 jyystää varmaan aktiivisemmin yrittäessään saada lasta alulle, kuin 20-24 vuotiaat. 20-24 vuotiailla, kuin ei nyt varmaan vaan tunnu vielä olevan yhtä kiire asian kanssa. Että silleen...[/QUOTE]

On muuten totta, jos omiakin yrityksiä miettii niin parikymppisenä oli enemmän "tulee jos tulee" meininki ja välillä jäi täysin seksi oviksista kun taas vanhempana sitä kellotti tarkkaan ja olikin vähän kiire. Eipä tässä sitä tietenkään otettu huomioon että saataisi toivottu tulos niin on kiva itselleen uskotella sitten. :)

Jos joku selittäisi minulle miten hedelmällisin aika ja "parhain aika" korreloi. Se parhain aika kun on ihan muista asioista riippuvaa kuin siitä mikä on otollisin ikä lisääntyä biologisesti.

• Tykkää
Reactions: Porho
[QUOTE="Öhöm";28758925]Meinaatko, että kohtu tietää että nyt mä pamahdan paksuksi kun kaikki kaveritkin on raskaana...[/QUOTE]

Wautsi wau! Sä kykenet lukemaan rivien välistä jotain, mitä varmasti itse kirjoittajillakaan ei ole käynyt mielessä, ja jota kukaan muu ei näe! :O

Eiköhän se nyt ole vaan yksinkertaisesti aika selvä juttu, että kun ollaan opiskeltu, ja oltu työelämässä jonkin aikaa, niin 30-34 vuotiaana suodaan sitten niiden lapsukaistenkin saapua maailmaan, ja juuri silloin, ettei vaan olekin jo yhtäkkiä liian myöhäistä.

Wautsi wau! Sä kykenet lukemaan rivien välistä jotain, mitä varmasti itse kirjoittajillakaan ei ole käynyt mielessä, ja jota kukaan muu ei näe! :O

Eiköhän se nyt ole vaan yksinkertaisesti aika selvä juttu, että kun ollaan opiskeltu, ja oltu työelämässä jonkin aikaa, niin 30-34 vuotiaana suodaan sitten niiden lapsukaistenkin saapua maailmaan, ja juuri silloin, ettei vaan olekin jo yhtäkkiä liian myöhäistä.

Lue nyt vielä kerran se uutinen ja tämä keskusteluketju.

[QUOTE="Vieras";28758922]Vaivauduin jopa lukemaan tutkimuksen. Tosta ei voi päätellä muuta kuin sen, että 30-34 jyystää varmaan aktiivisemmin yrittäessään saada lasta alulle, kuin 20-24 vuotiaat. 20-24 vuotiailla, kuin ei nyt varmaan vaan tunnu vielä olevan yhtä kiire asian kanssa. Että silleen...[/QUOTE]

moni parikymppinen ei edes ajattele lastensaannin olevan hankalaa, eivät tikuta jatkuvasti ovista jos edes ollenkaan ja harrastavat seksiä miten sattuu. Heille ehkäisyn lopettaminen tarkoittaa lasten tekoa. Kolmekymppisille lastenteko on taas hommaa, jossa pari kertaa pöivässä tikutetaan ja kaadetaan se mies nopeasti sänkyyn otollisena hetkenä. Sen jälkeen maataan jalat ylhäällä ja toimitaan kaikkien rituaalien mukaan että saadaan lapsi.

Tuossa tutkimuksessa tuskin kerrottu että testataan kuka saa helpoiten lapsia, mutta yleisesti veikkaan kolmekymppisillä olevan paineita raskautua ja yrittävät enemmän. Tietysti tätäkään voi tietää, että miten ovat tehneet. Tietysti nuo parikymppiset voivat juodakin alkoholia kunnes tärppää kun yleensä vanhemmiten tuo juominen vähentyy ja varsinkin jos lapsia on tarkoitus saada nopeasti, tuskin sitä alkoholia oteta ollenkaan. En tosiaan usko että kolmekymppiset sen enempää porkkanoita syö kun parikymppiset ja itselläni parikymppisenä ainakin varsin terveellinen ruokavalio ja harrastan liikuntaa. Eikä tosiaan ole harvinaista.

Munasolut vanhenevat koko ajan. Veikkaan siis tuon perustuvan tuohon että yritys on kolmekymppisillä kovempi.

Hyvä tutkimus, mutta tällä palstalla se repii "perseet irti" kun monet vastaavat. En edes jaksanut lukea aikaisempia kommentteja, mutta ne ja jälkeenpäin olevat on sitä samaa... eli "hanki lapsi vähän yli kaksikymppisenä"... ja sitä rataa.

Onpas täällä ihmiset kiihkeitä.

Yksi tutkimus ei vielä todista muita tutkimuksia vääriksi. Kuten tutkijtakin sanoivat, tulokseen voi vaikuttaa moni asia kuten terveellisemmät elämäntavat 30-35 vuotiaana. Tutkimuksesta ei voi tehdä sitä johtopäätöstä, että 30-35 vuotiaat olisivat biologisisra syistä hedelmällisiä kuin nuoremmat.

Ihan eri asia onkin se, mitä tässä keskustelussa on taisteltu, eli kuka on kypsä tai ulkoisesti kykenevä vanhemmaksi. Se jonkin verran korreloituu iän kanssa, mutta on kuitenkin yksilökohtainen. On näitäkin isovanhempia, joiden kohdalla miettii, miten he ovat ikinä kyenneet kasvattamaan lapsiaan...

Biologinen hedelmällisyys on faktaa, tietyn iän jälkeen nainen ei vaan voi enää saada lapsia. Se ei kuitenkaan leimaa ketään naista. Jos lapsen kykenee saamaan ja sellaisesta kykenee huolehtimaan ja rakastamaan, niin hienoa iästä huolimatta.

No en minäkään nyt tuollaista kannata, mutta en turhaan lastensaannin lykkäystäkään. Suurin osa, mutta mulle olisi ollut aivan kamalaa jos minä en olisikaan kuulunut näihin suurimpaan osaan. Onneksi löysin tosiaan aikaisin mieheni jonka kanssa naimisiin ja lapsiakin suht nuorena, en varmuuden vuoksi, vaan halusin enkä keksinyt lykkäämisellekään perusteluja. Ainakin voin huokaista helpotuksesta että lapsia sain, koska nyt on jotain muutoksia selvästi tapahtunut kun ei enää näy ja kuulu. En halua tätä mitenkään vittuiluna siis sanoa, vaan toivon kaikille lapsia jotka niitä haluavat ja pelkään että ihmiset odottavat liian pitkälle.

No, toivotaan kuitenkin hedelmällisyyden säilyvän sinne 40v asti vähintään, en minäkään ketään painostaisi lapsia hankkimaan 20-25vuotiaana jos ei siltä tunnu, lähinnä kannustaisin jos asiaa pohdittaisi hyvillä lähtökohdilla. :)

Kauniita unia kaikille tasapuolisesti. :)

Ihanko pelkäät, että ihmiset odottavat liian pitkälle? Miksi? Oudot ihmiset, mitä sen on väliä kuinka pitkälle he odottavat? Ja jos niitä lapsia ei tule, niin eikö sekin ole ekologisuutta ja muuta ajatellen ihan ok? Eivät kaikki meistä elä lastensa kautta, ei mun elämäni olisi loppunut siihen, ettei niitä lapsia olisi tullutkaan.

Mutta tulihan niitä, 33- ja 35-vuotiaana, ihan kuten suunnittelin. Ja molemmat kertalaakista, ilman ovulaatiotikkuja ja lämmönmittailuita. Nih. Enkä edes elä kovin terveellisesti, kun tuota ylipainoa on ja joskus kun baareilen niin poltan jopa tupakkaa. Kuvitella!

Mua ei vois vähempää kiinnostaa toisten, mulle outojen äitien raskautumisikä. On nääs muutakin elämää ja enemmän huolestuttaa esim. luonnonsuojeluun liittyvät asiat jne. :)

Mun mielestä se, että tehdään lapsia VAAN sen perusteella että on parikymppinen (ja jonkin mielestä hedelmällisimmillään) on aika typerää..Olen nähnyt liian monta vastaavaa tapausta. Pojat eivät ole tuossa iässä valmiita sitoutumaan perhe-elämään, eikä ole kyllä moni tyttökään. Pitää päästä bilettämään ja shoppailemaan. Loppujen lopuksi isoäiti hoitaa lapsen ja on jokatapauksessa hoidossa joka vkl. Toki poikkeuksiakin on.

Kolmekymppisenä on jo elämä enemmän hallinnassa kuin parikymppisenä. SE on fakta.

Mun mielestä se, että tehdään lapsia VAAN sen perusteella että on parikymppinen (ja jonkin mielestä hedelmällisimmillään) on aika typerää..Olen nähnyt liian monta vastaavaa tapausta. Pojat eivät ole tuossa iässä valmiita sitoutumaan perhe-elämään, eikä ole kyllä moni tyttökään. Pitää päästä bilettämään ja shoppailemaan. Loppujen lopuksi isoäiti hoitaa lapsen ja on jokatapauksessa hoidossa joka vkl. Toki poikkeuksiakin on.

Kolmekymppisenä on jo elämä enemmän hallinnassa kuin parikymppisenä. SE on fakta.

Ai ihan fakta. :laugh:
Anteeksi mutta et vaikuta kovin fiksulta tyypiltä. Oletkohan hieman kateellinen jostain kun alat ihan noin laukomaan. Ehkä liikut vähän oudoissa piireissä, mutta en minä näe mitään eroa siinä onko piiriemme nainen tullut 22 vai 32v äidiksi.

Kuka tekee lapsia vain (ei vaan) sen perusteella että on 20-29v?? :O En ole kuullutkaan.
Missäs iässä ne kaikki POJAT on valmiita sitoutumaan perhe-elämään, kerros kun noin kovaa FAKTAA lauot. :D :D
Mitä pahaa muuten on shoppailemisessa?! Huh onneksi me olemme meneviä, tykkäämme käydä joskus iltaa viettämässä ja siellä shoppailemassa, vaikka ei 20v ollakaan. En tiennytkään, että kolmekymppisenä sitä kuuluu ihan täysin homehtua ja shoppailemisestakin tulee ylivoimaisen kamalaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Yh-isä;28760231:
Tämän keskustelun perusteella vaikuttaa siltä, että moni 30+ nainen on kateellinen 20+ naiselle... Henkisesti kypsempi ihminen ei kyllä olisi kateellinen...

Haluatko kertoa, mihin se kateus kohdistuu? Hedelmällisyyteen vai kykyyn ymmärtää luettua uutistekstiä?

Vaikka tutkimus sanois mitä, niin mä ainakin oon iloinen, ettei enää tartte. Nuorempikin täyttää jo pian yhdeksän. En oo ihan eläkeläinen sitten kun jäädään miehen kanssa kaksisteen. Ne jotka tykkää, saa lisääntyä vielä vaikka nelikymppisenä, mut mä oon tyytyväinen siihen että mun ei enää ole pakko.

Yhteistyössä