Nainen onkin hedelmällisimmillään kolmekymppisenä!

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
huuuuuh
Huoh mikä uutinen tuo nyt on, että JOS kolmekymppinen elää terveellisesti, hän voi olla hedelmällisempi? Kuitenkin biologisesta näkökulmasta katsottuna naisen paras ikä on 20-25v ja miehen 25-30v vaikka sitten pilaisivatkin sen roskaruualla ja liikkumattomuudella. Sori tuottaa pettymystä vaikka joku nyt innostukin ettei parikymppiset olisi biologisesto parhaimman ikäisiä. Sitäpaitsi, mitä väliä?! Eläkää terveellisesti niin maksimoitte mahikset.

Taas tyhmät ihmiset tutkimuksia lukemassa. :D
 
  • Tykkää
Reactions: Pin
okei okei
Lukuisat tutkimukset sanovat muuta, mutta koska tämä hivelee jonkun kolmekymppisen huonoa itsetuntoa, TÄMÄ on se ainoa oikea fakta vaikka jäki menisikin edelle. Ei, kyllä tämä vastaus on kivempi, tää on se fakta. :D

Miksi tämä on niin tärkeä aihe muutenkaan jos raskaaksi on tullut, onko sillä väliä vaikka se parikymppinen oliski biologisesti hedelmällisempi? Ei minua ainakaan kiinosta pätkääkään, tulin raskaaksi ja tyytyväinen olen.
 
"vieras"
Huoh mikä uutinen tuo nyt on, että JOS kolmekymppinen elää terveellisesti, hän voi olla hedelmällisempi? Kuitenkin biologisesta näkökulmasta katsottuna naisen paras ikä on 20-25v ja miehen 25-30v vaikka sitten pilaisivatkin sen roskaruualla ja liikkumattomuudella. Sori tuottaa pettymystä vaikka joku nyt innostukin ettei parikymppiset olisi biologisesto parhaimman ikäisiä. Sitäpaitsi, mitä väliä?! Eläkää terveellisesti niin maksimoitte mahikset.

Taas tyhmät ihmiset tutkimuksia lukemassa. :D
Ai mitä väliä? No sitä väliä, että täällä teilataan järjestelmällisesti suorastaan mahoiksi 30-vuotiaat ensisynnyttäjät, varsinkin jos mennään sen yli. Ihanaa, kun tulee tutkimus, jossa kumotaan teiniäitien uskomukset.

Ja itse vielä alle 30, mutta tarkoitus lykätä lapsen saamista sen paremmalle puolelle ja nauttia tästä elämästä nyt ihan kaikessa rauhassa... ;)
 
ohhoh
[QUOTE="vieras";28758596]Ai mitä väliä? No sitä väliä, että täällä teilataan järjestelmällisesti suorastaan mahoiksi 30-vuotiaat ensisynnyttäjät, varsinkin jos mennään sen yli. Ihanaa, kun tulee tutkimus, jossa kumotaan teiniäitien uskomukset.

Ja itse vielä alle 30, mutta tarkoitus lykätä lapsen saamista sen paremmalle puolelle ja nauttia tästä elämästä nyt ihan kaikessa rauhassa... ;)[/QUOTE]

Ja itse syyllistyt ihan samaan lapselliseen huutoon teiniäidittelemällä parikymppisiä, uskomatonta miten kakara kolmekymppinen nainen voikaan olla. :D

Huono itsetunto täytyy ainakin iästä olla jos tällainen saa tuollaiset tunteet aikaan.
 
"Öhöm"
Huoh mikä uutinen tuo nyt on, että JOS kolmekymppinen elää terveellisesti, hän voi olla hedelmällisempi? Kuitenkin biologisesta näkökulmasta katsottuna naisen paras ikä on 20-25v ja miehen 25-30v vaikka sitten pilaisivatkin sen roskaruualla ja liikkumattomuudella. Sori tuottaa pettymystä vaikka joku nyt innostukin ettei parikymppiset olisi biologisesto parhaimman ikäisiä. Sitäpaitsi, mitä väliä?! Eläkää terveellisesti niin maksimoitte mahikset.

Taas tyhmät ihmiset tutkimuksia lukemassa. :D
No jos kolmekymppiset elävät keskimäärin terveellisemmin kuin nuoremmat, niin eikö se kerro siitä että heillä on keskimäärin parhaat edellytykset myös vanhemmuuteen?
 
huaaah
Biologinen fakta kuitenkin on, että naisen hedelmällisin ikä on 20-25 vuotta (jos elää terveellisesti)
Eipä siitä silti päästä mihinkään eikä päässyt tämäKÄÄN tutkimus. Miksi se kolahtaa niin pahasti? Voittehan te vaikka ajatella että alle 20v äidit polttaa tupakkaa keskimäärin useammin jos se helpottaa itsetuntotaisteluissa. Onhan sitä kaikesta tutkimuksia tehty jotka toisiaan kumoilee niin valitkaa sieltä mieluiset vastaukset.
 
sama...
[QUOTE="Öhöm";28758612]No jos kolmekymppiset elävät keskimäärin terveellisemmin kuin nuoremmat, niin eikö se kerro siitä että heillä on keskimäärin parhaat edellytykset myös vanhemmuuteen?[/QUOTE]

Kumma että tästä on tehty vuosikausia tutkimuksia jotka puhuvat 20-25v puolesta, mutta nyt tämä YKSI saa kas kummaa ne kolmekymppiset uskomaan tähän, tämäkö kumoaa ne kaikki aikaisemmat?! :D

Ihan tosi, järki käteen.

Ja edelleenkin, mitä väliä vaikka hedelmällisin ikä olisi 16v?! Jos itse tulit raskaaksi niin onko tuolla nyt niin väliä edes ettet ole keskimäärin parhaassa iässä?
Sairauksien riskit lapsella kasvavat jo yli 30v isällä ja äidillä, mutta jos sait terveen lapsen, niin mitä väliä jollain tilastolla?
 
"vieras"
Tuossa tutkimuksessahan nimenomaan sanotaan, että kolmikymppisten paremmilla elintavoilla epäillään olevan vaikutusta siihen, että tutkittavien ryhmässä heillä on hedelmällisyys nuorempia korkeampi.

Parikymppisen keho voi olla parhaimmillaan, mutta ei sekään kaiken kestävä ole. Osa on sitä mieltä, ettei epäterveelliset elämäntavat näkyisi nuorella iällä. VÄÄRIN. Ne näkyvät myös nuorella iällä. Jos elämäntavat ovat epäterveellisiä, niin silloin esimerkiksi hedelmällisyys voi olla matala jo nuorella iällä molemmilla sukupuolilla.

En tiedä onko naisille tehty vastaavaa tutkimusta, mutta esimerkiksi nuorten suomalaisten miesten sperman laatu heikkenee hälyyttävästi vuosi vuodelta.
 
fdgg
[QUOTE="jeps";28758670]Noh, siittä sitten vaan odottamaan 30 kymppisiä ja ihmettelemään miks ei kuulu...[/QUOTE]

Niinpä, just oli juttua siitä kun porukka lisääntyy kolmekymppisestä eteenpäin eikä ehdi enää saamaan välttämättä ensimmäistäkään lasta ja varsinkaa niin monta kuin haluaisi koska ikä tulee vastaan, mutta senkus odotatte, minä terveenä parikymppisenä mieluummin varmistan elämälleni yhden tärkeimmistä asioista, tai maksimoin sen saamisen. :)
Liikkukaa, syökää paljon kasviksia, kalaa kanaa ja eläkää onnellisina, kaiken ikäset! :)
 
"Öhöm"
Kumma että tästä on tehty vuosikausia tutkimuksia jotka puhuvat 20-25v puolesta, mutta nyt tämä YKSI saa kas kummaa ne kolmekymppiset uskomaan tähän, tämäkö kumoaa ne kaikki aikaisemmat?! :D

Ihan tosi, järki käteen.

Ja edelleenkin, mitä väliä vaikka hedelmällisin ikä olisi 16v?! Jos itse tulit raskaaksi niin onko tuolla nyt niin väliä edes ettet ole keskimäärin parhaassa iässä?
Sairauksien riskit lapsella kasvavat jo yli 30v isällä ja äidillä, mutta jos sait terveen lapsen, niin mitä väliä jollain tilastolla?
Jäitkö sulla nyt jotenkin levy päälle?

Mikään tutkimus ei kumoa aiempia, tutkimukset pikemminkin täydentävät toisiaan. Tähän tutkimukseen osallistuneiden tanskalaisnaisten keskuudessa hedelmällisimpiä ovat olleet 30-34-vuotiaat, eikä sitä faktaa muuta mikään, ellei sitten huomata että esimerkiksi aineiston käsittelyssä on tapahtunut jokin virhe.

Kokonaan oma lukunsa on, kuinka tutkimustulos selitetään. Mikäli hedelmällisyys johtuu terveistä elämäntavoista, on meillä kaksinverroin syytä todeta, että kolmekymppisenä on erityisen hyvä ikä saada lapsia. Ne äidin elämäntavat kun usein siirtyvät jälkeläisille.
 
hmmmm
[QUOTE="Öhöm";28758711]Jäitkö sulla nyt jotenkin levy päälle?

Mikään tutkimus ei kumoa aiempia, tutkimukset pikemminkin täydentävät toisiaan. Tähän tutkimukseen osallistuneiden tanskalaisnaisten keskuudessa hedelmällisimpiä ovat olleet 30-34-vuotiaat, eikä sitä faktaa muuta mikään, ellei sitten huomata että esimerkiksi aineiston käsittelyssä on tapahtunut jokin virhe.

Kokonaan oma lukunsa on, kuinka tutkimustulos selitetään. Mikäli hedelmällisyys johtuu terveistä elämäntavoista, on meillä kaksinverroin syytä todeta, että kolmekymppisenä on erityisen hyvä ikä saada lapsia. Ne äidin elämäntavat kun usein siirtyvät jälkeläisille.[/QUOTE]

20-25 vuotiaana on parasta saada lapsia, näin on aikaisemmat ja useammat tutkimukset todenneet, miehelle taas 25-30 on paras. :) Tosiaan varmasti jokin virhe tässä tapahtunut, ei olisi ensimmäinen kerta. :/
 
"Öhöm"
20-25 vuotiaana on parasta saada lapsia, näin on aikaisemmat ja useammat tutkimukset todenneet, miehelle taas 25-30 on paras. :) Tosiaan varmasti jokin virhe tässä tapahtunut, ei olisi ensimmäinen kerta. :/
Parasta on saada lapsia silloin, kun on fyysiset, psyykkiset ja sosiaaliset edellytykset pitää niistä huolta.

Miksi teitä järkyttää se, että tuore tutkimus osoittaa hedelmällisyyden säilyvän varsin hyvin päälle kolmekymppisillä ja lähemmäs neljäkymppisilläkin? Luulisi sen olevan iloinen asia.
 
"vieras"
On tutkimus ainakin siinä mitä todennäköisimmin oikeassa, että kolmekymppisten elämäntavat ovat terveellisempiä kuin nuorempien. Enkä tarkoita nyt tällä pelkästään raskaana olevia, lasten hankintaa suunnittelevia, enkä myöskään pelkästään naisia. Kolmekymppisillä on paremmat elämäntavat kuin esimerkiksi parikymppisillä. Ja sitten kun nykypäivän lapset tulevat aikanaan olemaan parikymppisiä niin heillä on vielä epäterveellisemmät elämäntavat kuin tämän päivän parikymppisillä.
 
eeeeh
[QUOTE="Öhöm";28758754]Parasta on saada lapsia silloin, kun on fyysiset, psyykkiset ja sosiaaliset edellytykset pitää niistä huolta.

Miksi teitä järkyttää se, että tuore tutkimus osoittaa hedelmällisyyden säilyvän varsin hyvin päälle kolmekymppisillä ja lähemmäs neljäkymppisilläkin? Luulisi sen olevan iloinen asia.[/QUOTE]

Siksi, että pelkään pahoin tuollaisen auttavan lastensaannin lykkäystä entistä vanhemmalle iälle. Se on nyt jo ongelma ja tuollainen vaan lisää ongelmaa.
Iloistahan se olisi jos se ihan oikeasti olisi noin, ennemminkin kehottaisin nuorille terveellistä elämää ja lapsia heti kun vaan on mahdollista ettei lapsettomuustilastot huitelisi kattoa. Olisi ihanaa jos hedelmällisin ikä olisi 20-50vuotta niin kaikki voisi valita ihan mistä kohdasta elämää tahansa, vaan kun ei se niin ole. Pahimmassa tapauksessa tämä tarkoittaa sitä, että on paljon lapsettomuutta sekä odottelun takia että pommina vielä lisäksi nuorten huonojen elintapojen vuoksi, mitä iloista siinä on?

Kuitenkin 20-25v on se hedelmällisin ikä, siitä ei päästä mihinkään ja tulevat sukupolvet ovat nuoresta vanhemmalle iälle hedelmättömiä elintapojensa vuoksi, niin jippii. Kyllä tässä haiskahtaa enemmän hurraahuudot kun itsellä huono itsetunto ikänsä vuoksi. Jokainen hankkikoot missä iässä itse parhaaksi näkee, mutta toivottavasti onnistuukin! Maksimoisi vaan mahdollisuudet jos se on tärkeää, eli terveet elintavat ja sellainen alle 28v
 
kdoso
eiköhän se paras ikä saada lapsia itse kullekin on se ikä, milloinka niitä haluaa.

Nuorempana ei voinut kuvitellakaan ikinä lapseutuvani, kolmikutosena jätin pillerit elokuussa ja joulukuussa tärppäs. Mut jos ei olis tärpänny, niin ei sitten, se olis mun maailmaa kaatanut lainkaan.

Eli ei lapset ole kaikille ehdoton edellytys mieluisaan elämään.
 
20-25 vuotiaana on parasta saada lapsia, näin on aikaisemmat ja useammat tutkimukset todenneet, miehelle taas 25-30 on paras. :) Tosiaan varmasti jokin virhe tässä tapahtunut, ei olisi ensimmäinen kerta. :/
En ymmärrä näitä nuoria jotka väittävät, juuri niinkuin sinä. Nykyään useimmat kolmekymppiset ovat henkisesti valmiimpia raskauteen ja lapseen kuin nuoret.
Itse sain lapseni 34 vuotiaana ja raskauduin heti. Raskaus sujui ilman mitään ongelmia ja synnytin ihan normisti myös. Jonkun teinin mielestä olen varmaan aivan järkky muumio, mutta sittenpäs näät itse kun olet kolmekymppinen ettei se nainen silloin mikään ikäloppu ole..Että odotappa vain..;)
 
sama...
En ymmärrä näitä nuoria jotka väittävät, juuri niinkuin sinä. Nykyään useimmat kolmekymppiset ovat henkisesti valmiimpia raskauteen ja lapseen kuin nuoret.
Itse sain lapseni 34 vuotiaana ja raskauduin heti. Raskaus sujui ilman mitään ongelmia ja synnytin ihan normisti myös. Jonkun teinin mielestä olen varmaan aivan järkky muumio, mutta sittenpäs näät itse kun olet kolmekymppinen ettei se nainen silloin mikään ikäloppu ole..Että odotappa vain..;)
No hyvä juttu, en mä pidä sinua kyllä muumiona vaikka puolestasi puhutkin minulle rumasti. Enkä kyllä ole edes kovin kaukana tuosta kolmestakympistäkään.

Ei oikeasti kiinnosta minkä ikäisenä kukakin lapsensa hankkii, ihanaa jos olet tyytyväinen vaikka ei siltä kuulosta kun noin pitää alkaa puhumaan.
 
"Öhöm"
Siksi, että pelkään pahoin tuollaisen auttavan lastensaannin lykkäystä entistä vanhemmalle iälle. Se on nyt jo ongelma ja tuollainen vaan lisää ongelmaa.
Iloistahan se olisi jos se ihan oikeasti olisi noin, ennemminkin kehottaisin nuorille terveellistä elämää ja lapsia heti kun vaan on mahdollista ettei lapsettomuustilastot huitelisi kattoa. Olisi ihanaa jos hedelmällisin ikä olisi 20-50vuotta niin kaikki voisi valita ihan mistä kohdasta elämää tahansa, vaan kun ei se niin ole. Pahimmassa tapauksessa tämä tarkoittaa sitä, että on paljon lapsettomuutta sekä odottelun takia että pommina vielä lisäksi nuorten huonojen elintapojen vuoksi, mitä iloista siinä on?

Kuitenkin 20-25v on se hedelmällisin ikä, siitä ei päästä mihinkään ja tulevat sukupolvet ovat nuoresta vanhemmalle iälle hedelmättömiä elintapojensa vuoksi, niin jippii. Kyllä tässä haiskahtaa enemmän hurraahuudot kun itsellä huono itsetunto ikänsä vuoksi. Jokainen hankkikoot missä iässä itse parhaaksi näkee, mutta toivottavasti onnistuukin! Maksimoisi vaan mahdollisuudet jos se on tärkeää, eli terveet elintavat ja sellainen alle 28v
Itse pidän traagisena, jos lapset tehdään väärän kumppanin kanssa väärässä elämäntilanteessa vain siksi, että on kuultu liikaa pirujen maalailua seinille.

Suurin osa 35-40-vuotiaista raskautuu vielä helposti. Kukaan ei tietenkään tiedä etukäteen omaa tilannettaan, ja juuri niissä tapauksissa, joissa raskautumisen kanssa on ongelmia, vuodet ovat kalliita. Mutta vastustan viimeiseen asti ajatusta, että kaikkien pitäisi "tehdä lapsia", ihan vain varmuuden vuoksi ja ettei vanhana kaduttaisi. Huono syy ottaa vastuu kokonaisesta ihmisestä.
 

Yhteistyössä