Nainen on perheen pää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Seese
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ehkä jonkun logiikan mukaan olla toisten elätettävänä tai miehen elätettävänä on eri asia?
Minusta avuttomuus ei kuulu naisten perusluonteeseen. Kaikkialla maailmassa naiset tekevät töitä, ovat aina tehneet, ja ottaneet perheestään ja lapsistaan vastuun. Jossain yksin, jossain miehen kanssa. Esim. monessa paikassa Afrikkaa naistet tekevät pitkän, raskaan työpäivän perheen eteen, kun taas miehet istuskelevat päivät pitkät toistensa seurassa tekemättä mitään huumelehtiä pureskellen.
Meilläkin ennen naiset tekivät pitkää työpäivää pellolla ja kotona siinä missä miehetkin. Molempien, sekä miehen että naisen, työpanos tarvittiin, jotta perhe pysysi hengissä. Perheenäiti (pelkästään kotia hoitava) käsite on historiallisesti aika uusi. Kun perheen elintaso parani, niin mies yksin hankki rahaa kotiin ja nainen jäi hoitamaan kotia. Tänäpäivänä monen miehen tilipussi ei edes riittäisi elättämään perhettä yksin. Miesten elättämät naiset, luxusrouvat, on aina ollut ilmiö varakkaammissa perheissä. Maailma pysähtyisi jos, kaikki naiset jäisivät miesten elätettäviksi.
On typerää tyrkyttää luxusrouva mallia yleispäteväksi naisenrooliksi.

Luxusrouvat ovat laiskoja ja vastuuntunnottomia. Mutta sensijaan, että hyväksyisivät ja näkisivät itsensä sellaisina, he uskottelevat olevansa ainoita oikeita naisia.

Entä jos luxusrouvan mies häippäsee ja vaihtaa nuorenpaan ja edustavampaan? Siinä sitten olet, ilman ammattia tai työkokemusta keski-ikäisenä. Entä jos et löydä uutta elättäjää? Suomessa miehen ei tarvitse elättää tällaista naista loppuelämäänsä avioeron jälkeen. Miten mukavaa onkaan hiippailla sosiaaliin luxus-elämän jälkeen.

Alkuperäinen kirjoittaja ou nou-ou nou:
Tänäpäivänä monen miehen tilipussi ei edes riittäisi elättämään perhettä yksin.

Riippuu siitäkin, millainen hepsankeikka on miehen tilipussilla kärkkymässä:). Jotkut vaativat kuun ja tähdet, jotkut tyytyvät kohtuuteen.

Alkuperäinen kirjoittaja entä jos:
Entä jos luxusrouvan mies häippäsee ja vaihtaa nuorenpaan ja edustavampaan? Siinä sitten olet, ilman ammattia tai työkokemusta keski-ikäisenä. Entä jos et löydä uutta elättäjää? Suomessa miehen ei tarvitse elättää tällaista naista loppuelämäänsä avioeron jälkeen. Miten mukavaa onkaan hiippailla sosiaaliin luxus-elämän jälkeen.

Ei taida rouvien äly riittää näin pitkälle ajattelemiseen. Jos ei omilla aivoilla edes ajatella, niin tuskin osataan omaa kohtaloa ennakoida.

Alkuperäinen kirjoittaja entä jos:

Olen aivan hämmästynyt, jos mies lähtee tai ottaa nuoremman naisen? toki sellaista tapahtuu. Mutta että nainen keski-ikäinen ei ymmärtäisi mistään?hmm. Mistä tällainen ajatusmaailma oikein juontaa. Minä ainakin olen kouluttautunut ja aina saanut työpaikan. Tästä eteenpäin en tiedä ja voi olla vaikeata löytää työtä. Huvittavinta tässä on, kun mieheni puhuu minulle enemmän minun elämästä jonka on turvannut kaikinpuolin vaikka eroaisimme tai hän sattumalta löytäisi nuoremman naisen. Vielä parempi minulle, jos mies kuolee, en tietenkään toivo. Mutta mieheni on ottanut kaikki mahdolliset asiat huomioon minun kannaltani. Kaikki on siis spekulaatiota, mutta ei mikään totta eikä tietoa siitä, mitä tulevaisuus tuo tullessaan?

Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille meille itsenäisille naisille Suomessa. Ne miehet, jotka ovat perheensä hylänneet ja selkärankansa hukanneet, voivat tänään erityisesti hiljaa hävetä koloissaan. Onneksi me naiset olemme vahvoja ja pidämme kodit pystyssä ja hoitelemme siinä sivussa perheenpäänkin hommat suitsait.

Yhteistyössä