Mies on perheen pää...?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nanna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Feministin arvomaailmassahan miehen tulisikin olla vastuunsa kantava, rakastava, aito, hellä jne. ei mikään macho-törttöily-juntti. Ei kannata käyttää sanoja, joiden todellista merkitystä tai viitepohjaa ei tunne.

Kumma homma, mutta minä en mitenkään tunne itseäni alistetuksi, saatikka raiskaajan ja hakkaajan armoilla olevaksi. Elän minut täysin tyydyttävässä parisuhteessa, ja uskallan vieläpä sanoa, että nautin siitä täysin siemauksin. Suosittelen muillekin (ei ehkä silloin pipo niin pahasti kiristäis...)

Minun osaltani tämä keskustelu päättyy tähän. Hyvää jatkoa kaikille ja uskokaa nyt se tosiasia, että meitä on moneksi!

Meitä tosiaan on moneksi, jos koet että hakkaaminen ja raiskaaminen ovat tyydyttävän parisuhteen elementtejä. Piponi ei kiristä juurikaan, mutta rikoksia on vaikea hyväksyä.

Minä ymmärrän! Itselläni on vähän saman suuntaisia ajatuksia nykyisestä miehestäni, me tosin emme valitettavasti vielä asu yhdessä.

Edellisen avomieheni kanssa minä hoidin ihan kaikki asiat. Ja jälkeen päin ajatellen en olisi edes uskaltanut jättää joitain asioita hänen tehtäväkseen. Nyt olen siis todella onnellinen, että minulla on mies, joka kantaa vastuunsa ja jonka vastuulle uskaltaa asioita jättää.

Minusta siinä ei ole mitään pahaa, jos tuntee itsensä naiseksi. Asialla ei mielestäni ole itsenäisyyden tai feminismin kanssa mitään tekemistä. Koska mies on kuitenkin ihana, hellä ja mitä muuta sanoitkaan, niin mistään alistamisesta ei kuitenkaan ole kyse. Jos tärkeistä asioista on kyse, niin suhde on kuitenkin tasa-arvoinen, ei mitään hellan ja nyrkin välissä meinikiä.

Vaikea tätä on selittää sellaiselle, joka ei alun perinkään ymmärtänyt juttua.. Mutta meitä on siis muitakin, Nanna.

Yhteistyössä