Nainen on ihastunut mieheeni, apua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kurja tilanne
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kurja tilanne

Vieras
Mieheni työtoveri on ihastunut mieheeni. He ovat yhdessä joka arkipäivä. Luotan mieheeni, mutta naiseen en. Nainen on 11 v nuorempi kuin 50-kymppinen mieheni. Olen puhunut asiasta miehelleni, mutta hän sanoo, ettei siinä perää ole. Mutta näen naisen silmin, että tämä nainen ON ihastunut mieheeni ja tekee varmasti kaikkensa, jotta miehenikin voisi kääntyä ajattelemaan samoin hänestä. Nainen on minulle todella mukava, mutta tiedän, että sama nainen voi olla katala selkäni takana, eikä varmaan tippaakaan välitä siitä, että onko mieheni varattu vai ei. Nainen on itse sinkku. Mitä tässä nyt oikein pitäisi tehdä? Voinko pyytää miestäni, että hän selvittäisi naiselle, että missä mennään, että mieheni ei ole aikonut pettää minua jne...vai mitä. Mielipiteitä toivoisin Teiltä.

Et voi pyytää miestäsi että hän selvittäisi naiselle, ettei aio pettää. Mieshän tekisi itsensä naurettavaksi, jos nainen ei ole sellaista suoranaisesti ehdottanut.

Jos nyt heittydyt vaatimaan miestäsi tekemään sitä sun tätä, niin mitä se tekee sinun ja miehesi parisuhteelle? Mieti kaksi kertaa ennen kuin alat painostamaan miestä, sillä sillä ajat hänet vain toisen syliin.

Kilpaile reilusti ja naisellisin konstein. Anna miehelle sitä mitä hän kaipaa ja viettele hänet yhä uudelleen, niin ei tarvitse pelätä vieraita...

Ihmisistähän ei koskaan tiedä... miehesikään ei ole omaisuuttasi.

Ensiksikään vaikka nainen olisi korviaan myöten rakastunut mieheesi, vikittelisi tätä päivät pitkät ja heittäytyisi alasti hänen työpöydälleen tunnin välein, miehesi ei tarvitse pettää sinua hänen kanssaan. Sanoi itsekin, että luotat mieheesi, joten eihän tässä pitäisi olla mitään ongelmaa.

Mutta uskoakseni et voi olla sataprosenttisen varma siitä, että nainen tosiaan on rakastunut mieheesi tai vaikka olisikin, että hän yrittäisi miehesi sinulta vokotella. Olisi eri juttu, jos nainen häiritsevästi yrittäisi miestäsi iskeä ja se häiritsisi ärsyttävyydellään miehesi työn tekoa, silloin asiasta voisi mainta.

Entäpä jos nainen ei tosiaan ole tipan vertaa kiinnostunut miehestäsi ja miehesi menee sanomaan hänelle, että en ole kiinnostunut sinusta jne. Mitähän nainen siinä vaiheessa ajattelisi? Ja mitä miehesi sen jälkeen? Yhteistyö olisi sen jälkeen varmasti aika kiusallista.

Väität luottavasi mieheen mutta et naiseen.

Mitä se nainen muka voisi tehdä jollei mies ole jutussa mukana?
Ei mitään.

Joten kyllä sinä vähän osoitat epäluottamusta miestäsi kohtaan. Pelkäät, että hän lankeaa siihen naiseen.

Mun miehen naispuolinen työkaveri kertoi eräissä julhissa (aavistuksen päissään tietysti..) että heillä on muutama nainen kiinnostunut miehestäni. Sanoin että vai niin. Eikä se tuntunut miltään. Miksi olisi?

Mieheni rakastaa minua ja sen huomaa, ei ole pelkäkä sanahelinää tai muodollista huomaavaisuutta. Hän ei "lankeaisi" niihin naisiin varmaankaan vaikka ei oltaisi yhdessä. Mukavia ihmisiä, mutta ei oikein mieheni makuun. Miestä nauratti ajatuskin niiden naisten mielenkiinnosta.

Sitä paitsi, jos mieheni jostain syystä jonkun naisen kanssa pelehtisi niin minkä minä sille voisin? Kyllä hän älykäs mies itsekin ymmärtäisi ettei meidän suhteessa olisi kaikki kohdallaan.

Olen nätti, viehättävä ja mukanvanluonteinen ihminen. Näin sanovat työkaverini - miehet. Mun kanssani on kuulemma mukava tehdä töitä, laskemme leikkiä, vitsailemme ja puhumme kaikesta maan ja taivaan välillä, perheistämme ja joskus huolistammekin. Se on hyvää työkaveruutta, kadehdittavan hyvää, sillä meillä menee todellakin hyvin ja töissä on enimmäkseen mukavaa. Pahan tuulemmekin uskallamme purkaa ja sanoa vaikka sen v-alkuisen sanan pelkäämättä, kun ottaa päähän.

Kaikki on siis ihanasti ja viihdymme keskenämme. Töissä. Kotielämä on meillä kaikilla erikseen. Tunteissamme ei ole mitään sopimatonta, ei mitään sellaista, joka uhkaisi kenenkään parisuhdetta tai kotielämää. Oikeastaan ihan päinvastoin. Minusta on ihanaa kuunnella, kun työkaveri puhuu vaimostaan ja lapsistaan lämpimästi ja hellyydellä. Saattaa naurahtaa huvittunena jollekin vaimon kommentille tai reaktiolle, joka jossakin toisessa seurassa saattaisi olla arveluttavaa.

Olisi kamalaa, jos meidän pitäisi olla varuillamme mustasukkaisen puolison vuoksi. Yksi sellainenkin tapaus sattui matkan varrella, mutta itse tiesin, että siihen ei ollut kerrassaan mitään aihetta. Silti se tuntui ikävältä.

Toinen tapaus taas meni siten, että vaimo sanoi minulle, että luottaa minuun kuin kallioon, mutta mieheensä ei pätkääkään! Tämän miehen kanssa jouduimme joskus yöpymäänkin toisella paikkakunnalla työmatkoilla. - No minä luotin itseeni ja vaimo luotti minuun, ei meillä ollut mitään hätää. Pidin huolen, että äijä oli aina kondiksessa kun työmatkalta ajoin heidän pihaansa ja joimme vaimon kanssa kahvit, ennenkuin jatkoin kotiin. Jos hän oli yksin liikenteessä, saattoi nimittäin olla niin, että kotiin tuotiin vähemmän kunnossa oleva matkalainen.

Nyt meitä on ollut muutaman hengen tiimi, jossa minä olen ainut nainen ja tosi kiva porukka onkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Kurja tilanne:
Mieheni työtoveri on ihastunut mieheeni. He ovat yhdessä joka arkipäivä. Luotan mieheeni, mutta naiseen en. Nainen on 11 v nuorempi kuin 50-kymppinen mieheni. Olen puhunut asiasta miehelleni, mutta hän sanoo, ettei siinä perää ole. Mutta näen naisen silmin, että tämä nainen ON ihastunut mieheeni ja tekee varmasti kaikkensa, jotta miehenikin voisi kääntyä ajattelemaan samoin hänestä. Nainen on minulle todella mukava, mutta tiedän, että sama nainen voi olla katala selkäni takana, eikä varmaan tippaakaan välitä siitä, että onko mieheni varattu vai ei. Nainen on itse sinkku. Mitä tässä nyt oikein pitäisi tehdä? Voinko pyytää miestäni, että hän selvittäisi naiselle, että missä mennään, että mieheni ei ole aikonut pettää minua jne...vai mitä. Mielipiteitä toivoisin Teiltä.

Moon aina kyseises tilantees lisänny sulan hattuuni!
Muston mukavaa notta mun ukosta tykkää muukki ku mä, moon siittä ylypiä.

Anna ukkoski nauttia päivänpaistehesta, hyvvää se tekköö silleki tuolla iällä.
Ja kuule, en usko se lankieis..ja jos niin minkäs teet.

Mun mieheeni ihastui sinkkutyökaveri. Pari vuotta teki itseään tykö, ja niin sitten lankesi mies jatkuviin kehuihin ja ylistelyihin. "Sä olet taitava, huumorintajuinen, älykäs...blaa, blaa,blaa". Kun kotona olin minä ja kauhtuneet verkkarit ja ihanan arkinen kotielämä.

Nyt pari vuotta siitä mennyt, ja mieheni ei vieläkään ymmärrä, miten saattoi mennä täyspäinen ukko niin älyttömään kehuun mukaan. Tuntui silloin kuulemma kivalta ja hyvältä kun nätti ja nuori nainen oli kiinnostunut.

Siitä selvittiin, mutta tajusin kyllä miten perso kehuille ja hyväksynnälle myös oma mieheni on. Se kun jää arjessa joskus jalkoihin.

Ap:lle ohjeeksi sama kuin joku jo antoi, eli anna kotona jotain ekstraa, niin ei vieraiden kehut sekoita ukkosi päätä.

Itsellä on vähän vastaava tilanne, erona on vain se, että tämä naikkonen yrittää todella näkyvästi mieheni syliin.

Ukkooni luotan kyllä, mutta ärsyttää, kun joku kehtaa niin näkyvästi vokotella. Olen kyllä ilmoittanut suoraan naikkoselle, että tekee vain itsestään naurettavan, mutta sillä ei ole ollut vaikutusta. Mitä voin tehdä?

Alkuperäinen kirjoittaja Tuli mieleen...:
Itsellä on vähän vastaava tilanne, erona on vain se, että tämä naikkonen yrittää todella näkyvästi mieheni syliin.

Ukkooni luotan kyllä, mutta ärsyttää, kun joku kehtaa niin näkyvästi vokotella. Olen kyllä ilmoittanut suoraan naikkoselle, että tekee vain itsestään naurettavan, mutta sillä ei ole ollut vaikutusta. Mitä voin tehdä?

tämä on tosi kurja tilanne. Sinun pitäisi ensi tilassa vaatia, että miehesi tekee selväksi tälle naiselle, että hänellä on Sinut (vaimo) ja hän ei aio harrastaa muita suhteita, ystäviä voi aina olla mutta ei enempää. Minusta miehesi on se, jonka tässä täytyy tehdä jotain. Itse en moista tilannetta kyllä katselisi, tekisin vaikka mitä, jotta nainen saa nenilleen.

Mistä NÄET naisen olevan ihastunut mieheesi? Oletko aivan varma, ettet näe mörköjä siellä, missä niitä ei ole? Kerro konkreettisia esimerkkejä, mistä päättelet ihastusta olevan ilmassa!

Ymmärräthän, että ystävällisyys, hymy, tuttavallinen katse jne. voivat todella olla VAIN mitä ovat. Toki aina ne eivät ole, mutta eron näkee sitten muissa käytöstavoissa.

Minä en kyllä katselisi miestä joka ei osaa pitää epätoivottuja ihmisiä loitolla. Kyllähän minustakin ovat monet kiinnostuneet, ja minäkin osaan heidät torjua, ei se ole miehille sen vaikeampaa. Ainoa syy olla torjumatta on se, että haluaa säilyttää mahdollisuuden. Eli ei ole (sinkku)naisen vika, vaan teidän miestenne. Too bad!

Kyllä niitä ihastumisia tapahtuu sielläkin, tulee ja menee. Joskus niinkin, että toinen on vapaa ja toinen ei. Ei silmä osaa ota - ei siis haittaa mitään, jos siihen ukkokultaan ihastuu joku toinenkin, ei siis ole hassumpi mies.

Jos mies ei lähde vaimoaan pettämään ja tulella leikkimään, mitä siitä on kenellekään haittaa? Eihän se ole vaimolta pois. Aikanaan se ihastus hiipuu ja loppuu kohdistuakseen johonkuhun toiseen, josta saa vastakaikuakin.

Kyllä vaan olen katsellut vuosikymmenten aikana muutamankin kerran loistavia silmiä toisen läheisyydessä, mutta ei niistä ole sen kummenpaa kehkeytynyt, he kun ovat olleet vastuullisia ihmisiä eivätkä ole leikkiin ryhtyneet. Yksikin pari olivat molemmat hyvin onnellisissa liitoissaan, mutta työpaikalla uusi työkaveri sai silmät loistamaan, mutta ei muuta. Kesti muutaman kuukauden ja hiipui pois. Työkaveruus ei kärsinyt, koska siille ei tapahtunut mitään. Eikä kummankaan liittosiitä kärsinyt, edelleen ovat liitoissaan onnellisia nytkin yli 10 vuoden kuluttua.

Sitä paitsi, jos toisen nolaa työpaikalla, ei hyvälle työkaveruudelle ole sen jälkeen mitään mahdollisuuksia. Siellä pätevät hieman toiset lait kuin kapakassa. Koko työyhteisö joutuu kärsimään, jos jotkut ovat vihoissa tai muuten epävireisiä keskenään. Ihan varmasti ap:n mies tekee hienotunteisesti selväksi, että hänellä on vaimo, jota rakastaa ja kunnioittaa. Siihen on monta keinoa, mutta tehokkain lienee, että pitää välit vain ystävällisenä työkaveruutena.

Niin, siinä se miehinen taito punnitaan, kun mies osaa hienotunteisesti torjua sivullisten ihatuksen purkaukset. Varsinkin työpaikalla pitää työilmapiiri pysyä hyvänä. Sitä ei välttämättä silloin oma vaimo huomaa kovin selvästi. Parasta on kuitenkin luottaa omaan mieheen ja puhua asiasta hänen kanssaan. Jos mies antaisi vaikka lisälupauksia. Mies kun on antanut lupauksensa, niin hänen on taas helpompi toimia lupausten mukaisesti, kun ne on sanottu ääneen, sekä kun hän tietää vaimon mielipiteen ja tunteet.

Alkuperäinen kirjoittaja vierailija1:

tämä on tosi kurja tilanne. Sinun pitäisi ensi tilassa vaatia, että miehesi tekee selväksi tälle naiselle, että hänellä on Sinut (vaimo) ja hän ei aio harrastaa muita suhteita, ystäviä voi aina olla mutta ei enempää. Minusta miehesi on se, jonka tässä täytyy tehdä jotain. Itse en moista tilannetta kyllä katselisi, tekisin vaikka mitä, jotta nainen saa nenilleen.

Onhan tuo mieskin sen jo naikkoselle ilmoittanut, ei vaan mene ymmärrykseen. (Kuinka joku voi olla niin tyhmä?). Rumasti ei oikein kehtaa sanoa, kun kyse kuitenkin on ihmisestä, jota joutuu työnsä vuoksi aina ajoittain tapaamaan.

Kiukuttaa, kun koen tuon suoranaiseksi loukkaukseksi itseäni kohtaan sen naikkosen taholta. Tosin parempi näin, että vain kiukuttaa - pahempi olisi, jos pitäisi olla huolissaan.

Onhan tuo mieskin sen jo naikkoselle ilmoittanut, ei vaan mene ymmärrykseen. (Kuinka joku voi olla niin tyhmä?). Rumasti ei oikein kehtaa sanoa, kun kyse kuitenkin on ihmisestä, jota joutuu työnsä vuoksi aina ajoittain tapaamaan.

Kiukuttaa, kun koen tuon suoranaiseksi loukkaukseksi itseäni kohtaan sen naikkosen taholta. Tosin parempi näin, että vain kiukuttaa - pahempi olisi, jos pitäisi olla huolissaan.

Olen pahoillani Sinun puolesta, eikö tuossa tilanteessa nyt jotain voisi tehdä....jos miehesi on tehnyt myös selväksi naiselle, että kyseessä on vain työsuhde eikä mitään muuta, niin tosi kovapäinen nainen, jos ei silti usko. Sinuna miettisin kyllä keinoja vaimentaa tuo nainen, siis ilman mitään väkivaltaa, mutta kuitenkin, eihän tuollainen voi jatkua, se on todella kiusallista ja väärin Sinua kohtaan.

Olen pahoillani Sinun puolesta, eikö tuossa tilanteessa nyt jotain voisi tehdä....jos miehesi on tehnyt myös selväksi naiselle, että kyseessä on vain työsuhde eikä mitään muuta, niin tosi kovapäinen nainen, jos ei silti usko. Sinuna miettisin kyllä keinoja vaimentaa tuo nainen, siis ilman mitään väkivaltaa, mutta kuitenkin, eihän tuollainen voi jatkua, se on todella kiusallista ja väärin Sinua kohtaan.

Monen itsetuntoa hivelee, jos joku on kiinnostunut hänestä.
Onhan se mukavaa, jos sua kehutaan, tai siis mua.
Ihastellaan ja näytetään selvästi, että sinusta pidetään. Tai siis minusta.
Pitää olla todella jalat maassa oleva tyyppi, että ei lankea jujuun.
Kuten sanonta kuuluu: "tilaisuus tekee varkaan"!!!
Menetkö itsestäsi takuuseen, että et sorru imarteluun?
Olemmeko sen verran narsisteja, että lennämme lankaan?
Toivottavasti emme, sillä seuraukset voivat olla hetken huumasta tosi kovat koko elämäämme.
Turha on sitten rypistellä, kun p....t on housuissa, eli olemme tehneet sen, mitä emme edes itse anna itsellemme anteeksi.

Et voi oikein tehdä mitään. Naikkonen ei ole syyllistynyt vielä mihinkään. Ehkä hän on ihastunut, ehkä ei. Kuitenkin viettää tyopäivänsä samassa paikkaa kuin miehesi ja he tulevat loistavasti toimeen. Jokaisessa tyopaikassa on molemman sukupuolen edustajia ja se ei ole ollenkaan ihmeellistä että ystävyysssuhteita tai edes ihastussuhteita syntyy.

Lohduksi sanoisin et tyopaikkaromanssit ovat uraa ajatellen kiellettyjä. Kun nainen sortuu tyopaikkaromanssiin niin hän on se joka jää häviäjäksi kun se suhde loppuu, tai kun se muille tyontekijoille tulee ilmi.

Satsaa avioliittoosi ja pidä huoli siitä että sinulla on miehesi huomio. Hänhän tulee sinun luokse joka ilta?

Alkuperäinen kirjoittaja Kaapenaar:
Et voi oikein tehdä mitään. Naikkonen ei ole syyllistynyt vielä mihinkään. Ehkä hän on ihastunut, ehkä ei. Kuitenkin viettää tyopäivänsä samassa paikkaa kuin miehesi ja he tulevat loistavasti toimeen. Jokaisessa tyopaikassa on molemman sukupuolen edustajia ja se ei ole ollenkaan ihmeellistä että ystävyysssuhteita tai edes ihastussuhteita syntyy.

Lohduksi sanoisin et tyopaikkaromanssit ovat uraa ajatellen kiellettyjä. Kun nainen sortuu tyopaikkaromanssiin niin hän on se joka jää häviäjäksi kun se suhde loppuu, tai kun se muille tyontekijoille tulee ilmi.

Satsaa avioliittoosi ja pidä huoli siitä että sinulla on miehesi huomio. Hänhän tulee sinun luokse joka ilta?

Miten ihmeessä naiset alentuvat tuolla tavalla pitämään miehistään kiinni? Ollaan huolissaan, että joku "naikkonen" ryöstää aikuisen miehen, joka antaa viedä itseään kuin pässiä narussa. Menkää itse baanalle katselemaan miehiä ja nauttikaa ihailusta, ei nyt eletä enää 1800-luvulla, jolloin äijä juoksi häntä suorana "naikkosten" kanssa ja vaimoparka piti kotona ruokaa lämpimänä.

Jos mies on kunnollinen, ei sitä mikään "naikkonen" ryövää. Selkärangattoman urpon kyllä, mutta miksi ihmeessä joku haluaisi sellaisen puolisokseen?

Jaa a, kinkkinen tilanne. Mistä muuten "näet" että nainen on ihastunut mieheesi? Tapaatko tätä naista jossain? Vaikea sanoa mutta itse puhuisin miehelle, toivoisin ainakin, että mies ei puhuisi kotiasioistaan ko. naiselle. Vai nainen on mukava sinulle. Itse suhtausuisin ko. naiseen mitä diplomaattisimmin, mssään nimessä en antaisi naisen olla mukava itselleni, en haluaisi olla tekemisissä. Tai kohtelisin naista kuin "ventovierasta" tavalaan, olemalla kohtelias, en näyttäisi yhtään epäystävällisyyttä mutta en todellakaan päästäisi yhtään lähellenikään.

Koska tulkistsisin, että ko. nainen olisi hyeena ketä olisi valmis tuhoamaan nykyisen elämäni. vaihtoehdot riippuvat todella niin paljon tilanteesta. Jos annat tilanteen vaikuttaa itseesi, niin tavallaan annat tuolle naiselle valtaa ja tilaa suhteeseenne. Jos taasen et reagoi mitenkään niin empä tiedä.

Tasan varma olisi se että ko. nainen ei itselleni haluaisi mitän hyvää päinvastoin. Joten suhtausuisin sen pohjalta ja miettisin tilannetta. Tasan varma on, ettei yhtään riitaa ko. nainen saisi aiheuttaa, silloin naisen toiveet olisi jo aluillaan. Paljon riippuu myös miehestä, nykyisen kanssa en olisi kovinkaan huolissani. Tulipa hölmö kirjoitus mutta olkoon.

Alkuperäinen kirjoittaja nainen 30+ orig:
Jaa a, kinkkinen tilanne. Mistä muuten "näet" että nainen on ihastunut mieheesi? Tapaatko tätä naista jossain? Vaikea sanoa mutta itse puhuisin miehelle, toivoisin ainakin, että mies ei puhuisi kotiasioistaan ko. naiselle. Vai nainen on mukava sinulle. Itse suhtausuisin ko. naiseen mitä diplomaattisimmin, mssään nimessä en antaisi naisen olla mukava itselleni, en haluaisi olla tekemisissä. Tai kohtelisin naista kuin "ventovierasta" tavalaan, olemalla kohtelias, en näyttäisi yhtään epäystävällisyyttä mutta en todellakaan päästäisi yhtään lähellenikään.

Koska tulkistsisin, että ko. nainen olisi hyeena ketä olisi valmis tuhoamaan nykyisen elämäni. vaihtoehdot riippuvat todella niin paljon tilanteesta. Jos annat tilanteen vaikuttaa itseesi, niin tavallaan annat tuolle naiselle valtaa ja tilaa suhteeseenne. Jos taasen et reagoi mitenkään niin empä tiedä.

Tasan varma olisi se että ko. nainen ei itselleni haluaisi mitän hyvää päinvastoin. Joten suhtausuisin sen pohjalta ja miettisin tilannetta. Tasan varma on, ettei yhtään riitaa ko. nainen saisi aiheuttaa, silloin naisen toiveet olisi jo aluillaan. Paljon riippuu myös miehestä, nykyisen kanssa en olisi kovinkaan huolissani. Tulipa hölmö kirjoitus mutta olkoon.

Kiitos kirjoituksestasi, se ei ollut ollenkaan hölmö, vaan aivan päinvastoin. Olen ajatellut itsekin juuri noin. Koitan pitää häneen tietyn rajan enkä haluakaan päästää häntä mitenkään lähelle. On totta myös, että jos annan hänen vaikuttaa elämääni siten, että ajattelen hänen vaikutustaan mieheeni, annan hänelle liikaa valtaa, olisi todella parempi, että unohtaisin koko jutun, mutta kun en pysty, en kerta kaikkiaan. Luotan mieheeni kylläkin, mutta tuntuu kurjalta, että hän on ainaisen liehittelyn kohteena. Kyllä tässä olisi neuvot tarpeen, antakaan vain tulla niitä neuvoja, jos jollakulla olisi.

Mun mieheni on kuin lammas, ottaa kaikki naisten kehut tosissaan. Häntä viedään kuin pässiä narussa. Eräs nainen oli alkanut pitää yhteyttä ja tämähän meni heti mukaan. Halusi kokeilla kepillä jäätä, ilmeisesti. Tein selväksi että selkäni takana ei mitään peliä pidetä ja jos hän haluaa kokeilla muita niin siitä vaan mutta takaisin ei ole tulemista. Laitoin hänen valitsemaan ja niinpä mieheni soitti naiselle puhelun niin että olin itse kuulolla. Hänelle nolo paikka mutta sitä saa mitä tilaa. Kynnysmatoksi ei tarvitse ryhtyä.

No sinun tapauksesi ei ole mennyt näin pitkälle mutta tämä tositarina ihan vaan varoituksena että tälläistä sattuu ja tapahtuu jokainen päivä.

Yhteistyössä