Nainen mekossa

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Kannoin muuttolaatikoita poikani kanssa uuteen asuntooni. Olin saanut veljeltäni lainaksi bakun ja kuomu kärryn. Aika helppo juttu minulla ei ollut kun sänky ja pöytä 2 tulolia ja tv. Laatikollinen keittiö tavaroita. Vaatteet olin pakannut jätesäkkeihin. Kun homma oli ohi annoin pojalle laatikon olutta kiitokseksi. Hän kiitti ja lähti kävelee se kainalossa linja-auto pysäkille. Laittelin pakuun ovet kiinni ja kävin suihkussa. Heitin puhtaat vaatteet päälle ja ajattelin lähteä viemään bakua veljelle. Ulos päästyäni hyppäsin autoon. Ajelin hljakselta veljelle. Jätin auton pihaan ja pudotin avaimet pihalla olevaan kukkapurkkin. Nyt kaupan kautta kotiin ajattelin. Olin päässyt muutaman askelen kun veljen vaimo tuli autolla vastaa. Hän pysähtyi ja avasi oven. Moi hän sanoi. Tuutko meille illalla. Meillä on pieni grilli juhla Hän kysyi. En vastasi. Mee laitta tavarat paikalleen sanoin. Kävelin linja - auto pysäkille. Ei ollut kun 1 vaihto. Tunnin päästä olin jo kotona. Avasin terassin oven ja rupesin laittaa tavaroita paikalleen radion säestyksellä. Joku suomi kanava. Lauleskelin lauluja samassa. Kun laittelin vaatteita kaappiin. Sitten muistin sen grilli juhlan. Ja rupesi tekee mieli grilli ruokaa. Perkele taidan lähteä katsoo myydäänkö lähikaupassa grillejä.
 
vierailija
Mietin miten sen saisi kuljetettua kun en omistanut autoa. Päätin mennä katsomaan onko asunnon pienessä ulkovarastossa polkupyörää tai jotain. Avasin ulko-oven vieressä olevan varaston oven. Ompa sekaista katsoin. Ja laitoin katkaisiasta valot. Edellinen asukas oli jättänyt pari polkupyörää ja keltaiset kottikärryt ja kaikkeni A tarpeellista. Kukkapurkkeja multa säkkejä. Pari ahkiota ja kaikkea tarpeellista. Kaivoin kottikärryt. Renkaassakin oli vähän ilmaa. Kyllä näillä yhden. Grillin saa kuljetettua ajattelin. Laitoin ovet kiinni ja lähdin työntää kottikärryjä kohti osuuskauppaa. Porukka katsoi kun työnsi niitä pitkin pikku kaupunkia. Jätin ne osuuskaupan pyörä telineen viereen ja astelin sisään. Kaupassa oli parissa kassassa neitokainaen töissä. Kysyin heiltä onko täällä grilliä myytävänä. Ei ole vastasi toinen mutta tuossa Tokmanni ssa varmaan on. Missä se on kysyin. Neito käski minun mennä käden osoittamman suuntaan. Niin sieltä se löytyisi. Ostin kumminkin kaupasta paketin kyljyksiä. Ja grilli maustetta. Sitten lähdin työntää kortti kärryä kohti neidon osoittamaa suuntaa. 10 metrin päästä kulman takaa rupesi näkymaan Tokmannin kyltti. Askel keveni kun kiiruhdin kohti sekatavara kauppa. Laitoin kottikärryt parkkiin ja astuin kauppan huomasin heti oven pielessä oli grillejä ja hiilejä ja sytytys tarvikkeita. Grilli maksoin alle 20 e. Joku kaukoidän tuote ajattelin. Kannoin grillin ja hiilet ja sytysnesteen kassalle otin viellä mukaan taitettavan tuolin 50 e. Ja olin lähempänä grillaamista. Laitoin saalini kortti kärryihin. Ja aloitin kotiin päin kävelyn. Tunsin jo kyljykset maun suussani. Kotiin päästyni kurvasin suoraan terassille. Jätin saalini siihen ja kävin kiertämässä ulko-oven kautta sisälle. Otin pakin mukaan ja avasin terassin oven. Perkele täytyy laittaa kyljykset jääkaappiin huomasin. Otin kyljykset kärrystä ja kävelin keittiöön avasin jääkaapin oven suht siisti mitä vastoin tulee. Laitoin paketin sinne ja painoin kytkimestä jää kaappi hyeähti käyntiin. Nyt viellä grilli. Kävelin terassille Pakki kädessä ja avasin tuolin. Otin paista puukon ja avasin grillin laatikon. Oli osia ja ohjeet. Rupesin kokoamaan grilliä kun. Naapurin terassilta moikattiin. Katsahdin oikealle. Nuori neitokainen pitkin een hiuksineen. Moikkasin takaisin. Ja katsoin ohjeita. Ootko uusi Naapuri neito kysyi. Kyllä kai sanoin. Mitä sinä teet hän lisäsi. Yritän kokoa grilliä vastasin. Ja rupesin avamaan ruuvi pussia. Laitoin ruuvit terassi kivetykselle ja aloin kokoamaan. Neito tuli viereeni ja kysyi. Voinko minäkin grillata. Katsoin neitoa kyllä jos sinulla on mitä grillaat. Mulla ei ole kun pari kyljystä. Mutta saat toisen jos haluat. Ei tartte mä käyn hakemassa makkaraa. Neito hävisi yhtä nopeasti kun oli ilmestynyt. Sain rauhassa koota grilliä. Eikä tullut kuin pari kirosanaa sitä tehdessä.
 
vierailija
20 minutin päästä grilli oli koottu. Kävin sisällä vettä juomassa.. Kun tulin ulos niin nuori neiti seisoi terassilla makkara paketti kädessä. Oota hetki. Kaadoin hiiltä grillille ja laitoin sytytys nestettä tuli tikku perään. Neste roihahti kunnolla. Oota sitten että se palaa kunnolla sanoin neidille. 10 minuttia ainakin. Muuten tulee uudesta grillistä maalin maku makkaroihisi. Neito istui tuoliini. Kävin hakemassa kyljykset jää kaapista. Ja otin puukon pakista annoin sen neidolle sillä saat paketin auki. Mutta odotetaan viellä. Neito odotti malttamattomana että saisi laitta makkarat grilliin. 10 minutin päästä. Laiton kyljykset. Ja neito 2 makkaraa. Neito käänsi puukolla makkaroitaan. Hetken päästä ojensi neidolle serla rullan. Hän nappasi toisen makkaran grillistä ja koitti sen kuumuutta kädellään. Käänsin kyljyksiäni ja nekin valmistuivat kyllä. Sitten neito otti toisenkin makkaran ja meni kotiinsa. Minä Jin syömään kyljyksiä terassille istuin tuoliin ja hukkasin. Ihan hyvää. Ripottelin pintaa grilli maustetta ja jatkoin syömistä. Laitoin kannen grillin päälle ja menin sisälle syömän. Väänsin radion auki ja menin sängylle. Nukahdin melkein heti.
 
vierailija
Aamulla heräsin auringon paisteeseen. Avasin terassin oven sieltä tuli pieni tuulenvire sisälle. Tein itselleni aamiaista. Ja join pullon vichyä. Taidan tänään vain levätä ajattelin. Käyn kaupassa ja juon kaljaa. Laitoin vaatteet päälle ja suljin terassin oven. Kengät jalkaan ja kaksi muovikassia taskuun. Avasin oven ja lähdin kävelee kauppa kohti. Pieni k kauppa. Oli kisan päässä. Avasin oven. Otin kärryn ja työnsin sitä pitkin käytäviä. Pari muuta asiakasta oli kaupassa. Seisoivat maito kapina edessä ja praatailivat. Vilkaisivat minuun ja jatkoivat. Kävelin kassalle ja nostin tavarat hihnalle. Myyjää ei näkynyt missään. Odotin minutin ja lähdin kiertää kauppa jos näkisin myyjän. Tulin jo kassalle kun myyjä tuli. Anteeksi piti vastaan ottaa lähetys hän sanoi. Ei täällä ole sunnuntai aamulla kun minä. Maksoin ostokset ja lähdin ulos. Kun huomasin pihassa tumman vihreän pienen mersun sen ovi aukesi ja sieltä nousi. Vaalen sisiseen kukka mekko pukeutunut nainen jän katsomaan naista. Oli näyttävän näköinen. Nainen työnsi oven kiinni ja käveli kauppaan. Lähin kävele kotia kohti. Päivällä menin terassille ja laitoin hiiliä grilliin. Naapurin nuori neito tuli taas katsoman. Haluatko taas grillata kysyin. Ei mulla ole enää makkaraa sanoi. Mun veli söisen eilen illalla kun tuli kotiin. Mulla on vaan kyljyksiä sanoin eikä niissä ole valmiita mausteita jos grillaa meille yhdet. Laitoin hiilet palamaan ja odotin hiillosta laitoin kyljykset grilliin ja kansi päälleen 5 minutin päästä käänsin ne. Annoin neidolle haarukan ja käskin otaa kyljykset siihen. Tuossa on grilli maustetta että tulee makua. Neito laittoi grilli maustetta ja kiitti ja lähti. Istuin terassilla ja söin kyljykset hain viellä vichyä ja jäin istumaan. Istuskeli rauhassa puoli tuntia ja menin sisälle jätin oven auki ja menin sohvalle.
 
vierailija
Heräsin tunnin päästä. Havahduin kun koira tuijotti minua. Se istui sohvan vieressä. Musta laiha koira. Kenen olet kysyin. Ei se vastannut. Kävelin terassille. Katsoin oliko nuori neito terassilla mutta en nähnyt sitä. Katsoin sitten toisen puolen terassia siellä oli ovi auki. Koputin karmia ja huhuili onko joku paikalla. Kukkamekko nainen tuli oviaukkoon tervehdin ja kysyin onko hänellä koiraa ja onko se minun olohuoneessa. On se minun koira hän sanoi. Se asui ennen sinun asunnossa hän sanoi. Kun edellinen asukas muutti pois hän antoi sen koiran minulle hän sanoi. Sillä on ikävä kotiin jä isäntäänsä hän lisäsi. Se muutti jonnekin Venäjälle tai sinne päin hän sanoi. Katselin naista oli kyllä näyttävän näköinen. Ei sitten mitään vastasin onko se kiukkunen kysyin. Ei se taida sillä on vaan ikävä sanoi kukkamekko nainen. Jos tervitset sitä tuu hakemaan sanoin. Jä lähdin. Menin kotiin. Koira oli siirtynyt istumaan terassille. Menin ovesta sisään ja otin oluen jää kaapista. Ei perkele en kyllä rupea koirasta huolehtimaan ajattelin. Vetäsin oluen parilla kulauksella ja otin toisen. Istuin sohvalle. Selailin ilmaisjakelu lehteä. Ja muutakin postia jota oli pudotettu postilaatikkoon.
 
vierailija
Illalla katsoin viellä koira istui viellä terassilla. Välillä se käveli kukkamekkonaisen terassille mutta palasi aina minun puolelle. Maanantai aamulla menin autolla töihin. 30 Min ja olin perillä. Illat kotiin tätä jatkui koko viikon. En muistanut perjantaina koko koiraa. Ja aukaisi terassin oven kun tulin töistä kotiin koira käveli sisälle ja istui tv viereen. Katsoin sitä kyllä koirat on tyhmiä ajattelin. Olin taas nukahtanut sohvalle
 
vierailija
Heräsin lauantai aamuna kello 5. Olin nukkunut kunnolla. Koira oli viellä volkkarin lattialla makasi ja katsoi minua. Nyt kyllä ei seuraa enää minua ajattelin pakkasin repun ja laitoin ulkoilu vaatteita jos biitä voi siksi sanoa. Entiset keltaiset työ housut ja tuuli takin. Hai saappaat jalkaan ja suuntasin terassille koira lähti seuraamaan. Laitoin oven lukkoon ja lähdin kävelee kohti pururataa. Koira käveli 10 metrin päässä minusta katselin puhelimella kunnan ulkoilu karttaa. Viellä kilsa niin poikkean oikealla siltä alkaa vanha ulkoilureitti. Alkua oli vaikea löytää sen polun alun eteen oli pystytetty risu aita. Kiersin aidan ja näi puussa öpunasia merkkejä. Selvästi ei joku ei toivonut että porukka kävelisi sitä pitkin. 20 metrin kuljetruani huomasin polun olevan käytetyt. Porukka oli kävellyt sitä koira seuraili viellä mutta se pian se siirtyi eteeni. Käveli selvästi edessä. Kilometrin jälkeen en enää nähnyt sitä. Tais lähteä kotiinsa ajattelin. Katsoin karttaa. Pia edessä olisi lampi ja laavu tai se mitä siitä oli jäljellä. Kävelin laavulle siellä koira istui ja vanhempi pariskunta. Moikkasin heille. Onko koirasta ollut seuraksi kysyin. Kyylä ihmeteltiinmissä omistaja on nainen sanoi. Eikö tämä ole hekku. Hektori Markun koira. En tiedä naapurissa asuu sanoin. Istuu mun olohuonen lattialla jos avaan oven vastasin. Nainen silitti koiraa. Sen omistaja asui asunnossani ennen minua. Se jäi naapurin katsottavaksi kun omistaja muutti Venäjälle sanoi. Onko Markku mennyt venäjällä nainen kysyi. Niin mulle sanottiin vastasin. Istuin vanhalle penkille nuotion viereen ja laitoin tee vettä pannuun. Sen kiehuttua laitoin sekaan. Teetä ja bratvursti ritilälle. Otin viellä pari sämpylää esiin. Brtvurstit olivat pian lämpimiä. Ja annoin 2 koiralle ja 2 laitoin sämpylän väliin. Mies kaasi vettä astiaan ja antoi sen koiralle. Koira oli koko ajan niiden jaloissa. Söin sämpylät ja join 2 kuppia teetä. Laitoin roskat muovi kassin ja reppuun. Sanoin pariskunnalle että jatkan matkaa ja moikkasin. Nainen käski koiran seurata minua. Ihmettelin sitä. Jatkoin matkaani ja saavuin uudelle kohtaan missä vanha polku kohtasi uuden. Katsoin kännykän kartasta reittiä takaisin kotiin ja jatkoin sitä. Matka oli yllättävän pitkä oli paljon nousuja ja laskuja. Kyltti näkötornille kin näkyi mutta jatkoin asuntoani kohti. Menin terassiani kohti ja avasin oven. Koira vilahti sisälle ja istui olohuoneen lattialle. Kirosin. Muutan uuteen paikkaan ja mulla on heti koira hoidettavana. Jätin oven auki siinä toivossa että se menee ulos. Kävin suihkussa ja päätin ottaa torkut sängyssäni.
 
vierailija
Torkkujen jälkeen otin jääkaapista oluen ja menin ulos istumaan. Pian naapurin neito tuli moikkasi. Grillaatko tänään hän kysy. En mutta sinä kyllä voit sanoin. Kaada pussista hiiliä ja laita sytys nestä sanoin. Neito hävisi salamana. Pian hän tuli takaisin kaverinsa kanssa. Nyt niitä on kaksi. Kunhan ei oo kahta koiraa ajattelin. Neidot sytyttivät grillin ja puhuivat keskenään. Vartailivat kännyköitään ja sellaista. Pian ne rupesivat grillaa sitten toinen levitti voltin talyhtiö nurmikolle. Pian ne istuivat siinä. Söivät makkaraa ja joivat Cola juomaa. Musiikki kuului pienestä kaiuttimesta. Välillä toinen kävi jossain. En ymmärtänyt niitä. Kukkamekko nainen tuli katsoman koiraa. Nyt hänellä oli päällä täysin vaalean sininen pitkä leninki. On ko kira tallessa hän kysyi. Makaa minun luonani. En elämistä. Välitä. Sanoin. Mutta toi on harmiton. Niin on sanoi nainen. Lähden juhliin hän sanoi. Tuu kyllä takaisin. Muuta ootko kotona hän kysyi oon minä. Jos meen jonnekin jätän koiran sisälle sanoin. Kuukamekko nainen lähti.
 

Yhteistyössä