Nainen 30 v, mies 17 v, mitä mieltä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kowalski
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
vaiheessa tuntuu aika raisulta, kun toinen osapuoli on vasta 17-vuotias. Teini siis suomeksi sanottuna. Ja ainakin yleensä 30-vuotias (ja jo "lapsellinen" ) elää ihan eri sfääreissä tuohon teinimaailmaan nähden.

Eikä tosiaan herättäisi minussa mitään reaktiota, jos nuorempi osapuoli olisi esimerkiksi 25-vuotias ja vanhempi 38-vuotias.

Alkuperäinen kirjoittaja Tuossa:
Eikä tosiaan herättäisi minussa mitään reaktiota, jos nuorempi osapuoli olisi esimerkiksi 25-vuotias ja vanhempi 38-vuotias.

Ei minussakaan. Eikä reaktioni olisi välttämättä sama mikä se on nyt, jos vanhempi osapuoli olisi mies (lapseton tai etäisä ) ja nuorempi osapuoli nainen. Mutta yhtälö teinipoika, aikuinen nainen ja kolme lasta joita he yhdessä kasvattavat kuulostaa vaan niin...mahdottomalta. Siis siinä mielessä, että tämä olisi nyt se tasapainoinen ja hyvä kumppanuussuhde joka kestää eläkepäiviin saakka, ja mies (poika) lapsille isähahmo ja miehen malli. Siitä kaverini haaveilee ja sitä tästä suhteesta haluaa.
Ja asia tosiaan ei mulle kuulu, mutta....mietinpäs silti :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja Q-kuppi:
Alkuperäinen kirjoittaja Tuossa:

Ei minussakaan. Eikä reaktioni olisi välttämättä sama mikä se on nyt, jos vanhempi osapuoli olisi mies (lapseton tai etäisä ) ja nuorempi osapuoli nainen. Mutta yhtälö teinipoika, aikuinen nainen ja kolme lasta joita he yhdessä kasvattavat kuulostaa vaan niin...mahdottomalta. Siis siinä mielessä, että tämä olisi nyt se tasapainoinen ja hyvä kumppanuussuhde joka kestää eläkepäiviin saakka, ja mies (poika) lapsille isähahmo ja miehen malli. Siitä kaverini haaveilee ja sitä tästä suhteesta haluaa.
Ja asia tosiaan ei mulle kuulu, mutta....mietinpäs silti :saint:
Minkä ikäisiä lapsia?

Mies sanoo että kaikki on mahdollista.
Mä voin kertoa, että mun lapsuuden ystävä, 20 vuotias, ja hänen avokkinsa, myös 20 vuotias, toimivat 13 vuotiaan pojan vanhempina (lisäksi heillä on kaksi omaa pientä tyttöä). Ett tavallaan, miksei. On sitä hullumpaakin..

Eiks tää nainen oo sun ystävä?? kurjaa että puhut täällä hänen elämästään koska hän varmasti itsensä tunnistaa jos yhtään lukee näitä sivuja tai joku muu joka tuntee hänet ja sinut. No jokainen tyylillään mutta en minä ainakaan haluaisi että ystäväni täällä puisivat minun asioitani.

Siis tää on nyt kyllä todella uskomatonta! Jos kyse ois 17v. tytöstä ja 30v. miehestä, ei tuomio olisi läheskään niin paha. Mut auta armias kun nyt onkin kyseessä nuorempi mies (!). Voi hellanlettas sentään, antakaa ihmisten olla ja seurustella jos niikseen tykkääät tehä, tuo yhdistelmä ei kyllä mun mielestä oo lainkaan absurdi, outo saati juoruumisen arvoinen!

En ainakaan itse olisi 17-vuotiaana koskenut pitkällä tikullakaan mieheen, jolla olisi jo lapsia. Tai seurustelu 30- v miehenkin kanssa olisi tuntunut jo sedän kanssa seurustelulta. Muistan hyvin kielteiset ajatukseni nuoruusvuosilta. Kolmekymppisten äijien katseetkin ällöttivät, ajattelin usein, etteivätkö he ymmärrä, että olen nuori.

Ihan sama onko mies vai nainen 17 ja toinen osapuoli n. 30-vuotias, niin metsikköön menee, että rytisee.

Tuossa tilanteessa henkisen kehityksen vaiheet, elämänkokemus, tulevaisuudentoiveet/näkymät jne. jne. ovat ihan erilaisia, vaikka sitä ei heti haluttaisi tajuta ja ymmärtää.

Tuossa nyt on kahdella tyypillä todellisuudentaju hämärtynyt, mutta eiköhän se siitä vähitellen tokene koko tilanne. Pitäisi kyllä aikuisen naisen tajuta, että ihan lapsen kanssa seurustelee. Teinipoikahan tuossa on kyseessä!!

Ja tuleepa vielä mieleeni, että poika hakee jollain lailla äitihahmon ja seksikumppanin sekoitusta itselleen eli jonkinlaista turvaa.

Minkähänlainen pojan tausta on?

Ei kukaan normaalilla tunne-elämällä varustettu teinipoika halua seukata 30-vuotiaan kolmen lapsen äidin kanssa. Eikä kukaan tolpillaan oleva 30- vuotias nainen halua seukata hänen näkökulmastaan pikkunappulan kanssa.

ja jatkan tähän ja heitän saman kuin joskus nuori tyttö huomattavasti vanhempi mies, että mitä siitä kumpikin osapuoli oikesti hakee. Hakeeko poika äitiä ja onko naiselle joku kieroontuneempi hoivaamisvietti. tuo ikäero suuntaan tai toiseen oikeasti aikuisilla ja elämäänähneillä ei ole paha mutta kun toinen on vielä alaikäinen ja liekö edes kovin paljoa kokemuksiakaan "seurustelusta" kun olettaisin kyllä että aika harva 15 v poika on ollut naisen tai tytön kanssa "sillai"

Tuttu oli 28, kun alkoi seurustella 17-vuotiaan "miehenalun" kanssa. Tutullani myös lapsi toisen kanssa.
Hyvin on juttu toiminut, olleet jo vuosia yhdessä ja muuta en osaisi edes kuvitella. Tällä "miehenalulla" on myös lapsi edellisestä seurustelusuhteesta.

Alkuperäinen kirjoittaja Nadia:
Tuttu oli 28, kun alkoi seurustella 17-vuotiaan "miehenalun" kanssa. Tutullani myös lapsi toisen kanssa.
Hyvin on juttu toiminut, olleet jo vuosia yhdessä ja muuta en osaisi edes kuvitella. Tällä "miehenalulla" on myös lapsi edellisestä seurustelusuhteesta.

ja minkäikäinen tämän alaikäisen isän lapsen äiti on? Jotenkin hurjalta tuntuu että 17 vuotiaan exällä sen 17 vuotiaan kanssa jo lapsi on. se että tulee isäksi niin nuorena ja sitten vielä eroaa niin nuorena

Alkuperäinen kirjoittaja pienenhetken:
jos olisit ensin kysyny toisinpäin,niin ois tullu paljon vastauksia että "ihan normaalia,kyllä minäki tuon ikäsenä nain vielä vanhempia" jne :/
mutta näinpäin täällä palstalla tulee enemmän "yäk"-reaktioita...

Niinpä ;) Miksi se on sit niin paha, jos nainen on se vanhempi?? Osoittaa taas palstalaisten ajatusmaailmasta jotain ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja weballergy:
Öhh, en kovin hyvää tuomiota ainakaan anna.

Mutta eihän sillä iällä ole väliä.. Näinhän aina vastataan, kun kyseessä on 15-vuotias tyttö, ja 26-vuotias MIES.

minä uskallan sanoa että iällä on aina väliä jos toinen osapuoli on alaikäinen ja toinen selkeäsi täysi-ikäisyysrajan ylittänyt. Minä äitinä olisin miettinyt mikä elämässä on mennyt pieleen jos oma lapseni olisi tuossa iässä alkanut seurustelemaan tuonverran vanhamman kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja heh:
jos olisit ensin kysyny toisinpäin,niin ois tullu paljon vastauksia että "ihan normaalia,kyllä minäki tuon ikäsenä nain vielä vanhempia" jne :/

Niinpä ;) Miksi se on sit niin paha, jos nainen on se vanhempi?? Osoittaa taas palstalaisten ajatusmaailmasta jotain ;)

Pakko olla kerrankin harmaiden kanssa samaa mieltä.. :D Olis tullu vastauksia tyyliin mä olin 13v, kun tapasin silloin 36 vuotiaan mieheni, mutta mä olin niin kypsä ikäisekseni, ja eihän rakkaus katso ikää :headwall: :headwall: :headwall:

ikäerohan ei sinänsä ole mikään ihan järkyttävän suuri, 13 vuotta...eikä kuulostaisi yhtään niin pahalta jos olisi esim. 25 ja 38v niin kun joku tuolla sanoikin. Mutta kyllä 17 vuotias on vielä poika eikä mies..

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:

ja minkäikäinen tämän alaikäisen isän lapsen äiti on? Jotenkin hurjalta tuntuu että 17 vuotiaan exällä sen 17 vuotiaan kanssa jo lapsi on. se että tulee isäksi niin nuorena ja sitten vielä eroaa niin nuorena

Tyttö oli yläasteen viimesellä, kun sai lapsen. Eivät olleet enää yhdessä, kun lapsi syntyi. Tiedän kyllä hyvin, kun olin tämän pojan ohjaaja, että en puijaa =)

Tyttö oli yläasteen viimesellä, kun sai lapsen. Eivät olleet enää yhdessä, kun lapsi syntyi. Tiedän kyllä hyvin, kun olin tämän pojan ohjaaja, että en puijaa =)

ei ei sitten kovin vakavaa seurustelua vai ympäristön painostus mutta oli mitä oli niin säälintuntein asiaa ajattelen. Nuoruus on nuoruus eikä sinne kuulu kotileikit oikeiden vauvojen kanssa. sitten vanhemmuuteen kun oikeasti siihen valmiudet on.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja heh:

Pakko olla kerrankin harmaiden kanssa samaa mieltä.. :D Olis tullu vastauksia tyyliin mä olin 13v, kun tapasin silloin 36 vuotiaan mieheni, mutta mä olin niin kypsä ikäisekseni, ja eihän rakkaus katso ikää :headwall: :headwall: :headwall:

näinhän se täällä menee, mutta mun mielestä ei ole normaalia että aikuinen mies on kiinnostunut jostain 13-14 vuotiaista.

ei ei sitten kovin vakavaa seurustelua vai ympäristön painostus mutta oli mitä oli niin säälintuntein asiaa ajattelen. Nuoruus on nuoruus eikä sinne kuulu kotileikit oikeiden vauvojen kanssa. sitten vanhemmuuteen kun oikeasti siihen valmiudet on.

Hyvin on tyttö pärjännyt. Ei ole paljon kaipaillut nuoruuttaan, koska on muutamia samassa tilanteessa olevia ystäviä. Pitää tuntea, ennenkun tuomitsee ;) Tyttö on löytänyt itselleen miehen ja toinen lapsi syntyy näillä hetkillä... Et semmosta.

Yhteistyössä