Nainen 30 v, mies 17 v, mitä mieltä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kowalski
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja weballergy:
Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
Tiedän pariskunnan jolla ikäeroa 16 v ja nainen juuri vanhempi. Yhdessä ovat olleet kohta 20 vuotta.

*muoks* ja tämä nainen vain vuotta nuorempi kuin miehen äiti :D

Ei tuo ap:n mainitsema 13 vuoden ikäerokaan paha ole, jos asianomaiset olisivat esim. 30v. ja 43v.

Mut jotenki toi et toinen on 17-vuotias pojankloppi....

Tämä mies oli silloin 18-v kun tapasivat...

Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
17 v on kyllä useimmiten kuitenkin aika lapsi.

Niinpä. Pojat etenkin. Osaako siinä iässä muka päättää niinkin suurista asioista kuin perheen perustamisesta? Sitähän se on, perheen perustamista, kun alkaa vakavaan suhteeseen ja muuttaa yhteen yh:n kanssa.

Epäterve suhde! Ikäerolla on merkitystä, kun poika on vasta ala-ikäinen. Ja suurinta tässä kuitenkin on elämäkokemus. Kolmen lapse yh:lla tuskin on 17 vuotiaan kanssa kamalasti yhteistä.

Tuossa on kyllä ainakin hemmetin vaikeat lähtökohdat jos ei muuta. Toinen on aikuinen nainen ja toinen vielä kotonaan asuva lapsi.

Mä olen vierestä seurannut paljon vähemmänkin epätoivoista yritystä, joka tosiaan jäi yritykseksi. Vähän samat lähtökohdat muuten, mutta huomattavasti pienempi ikäero.

En lähtis tuhoon tuomitsemaan suhdetta (koskaanhan ei voi tietää mitä tuleman pitää), mutta TODELLA vaikeaa on takuulla saada toimiva parisuhde joka täyttää molempien tarpeet :/

Alkuperäinen kirjoittaja Q-kuppi:

Niinpä. Pojat etenkin. Osaako siinä iässä muka päättää niinkin suurista asioista kuin perheen perustamisesta? Sitähän se on, perheen perustamista, kun alkaa vakavaan suhteeseen ja muuttaa yhteen yh:n kanssa.

Niin. Voihan kotileikki olla hetken kivaa, mutta..

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Lapsiin sekaantumista, ihan kuin tuossa toisessa ketjussa tyttö 15 ja mies 35. Mitä eroa, vaikka nuorempi on mies, ihan sama: alaikäinen kuitenkin.

16 v on ikärajana, tämä ei enää ole lapsiin sekaantumista.

Mutta eikös se katsota myös jonkinlaiseksi alaikäiseen sekaantumiseksi/seksuaaliseksi hyväksikäytöksi, jos reilusti yli 18v on seksisuhteessa alle 18-vuotiaaseen? Muistaakseni tällainenkin laki on.

Lapsiin sekaantumista, ihan kuin tuossa toisessa ketjussa tyttö 15 ja mies 35. Mitä eroa, vaikka nuorempi on mies, ihan sama: alaikäinen kuitenkin.

Ap kysyi mielipiteitä. Mä kerroin mielipiteeni, en lakikoukeroita.
Edelleen se on mun mielestä lapseen sekaantumista.

Niin siihen asti, kun tämä yh tulee jälleen raskaaksi... tai pojan iskä ja äiti saa tietää tyttöystävän todellisen iän ja lapsimäärän.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Mutta eikös se katsota myös jonkinlaiseksi alaikäiseen sekaantumiseksi/seksuaaliseksi hyväksikäytöksi, jos reilusti yli 18v on seksisuhteessa alle 18-vuotiaaseen? Muistaakseni tällainenkin laki on.

Joo, laki sanoo myös jotain tuollaista, jos se ei-alaikäinen osapuoli on henkisellä tasolla huomattavasti alaikäistä kypsempi, tai jotain tuonsuuntaista. En muista miten se tarkalleen meni mutta määritelmä oli aika jännä.

Niin siihen asti, kun tämä yh tulee jälleen raskaaksi... tai pojan iskä ja äiti saa tietää tyttöystävän todellisen iän ja lapsimäärän.

Tämä yh ei ole sitä sorttia, joka tekisi samantien lapsia uudelle miehelle. Kaikki kolme lasta ovat avioliitosta, joka kesti kymmenisen vuotta ja päättyi erittäin ikävällä tavalla.
Ei siis ole mikään kevytkenkäinen syöjätär tms :D vaan tätä tapausta lukuunottamatta ehkä täysjärkisin ja tasapainoisin tietämäni ihminen. Rauhallinen ja kiltti.

Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Kysytäänkö mun mieheltä? :D

Onks se 17 v? :D

Ei, mutt ei ollut kauheasti vanhempi kun alkoi seurustelun exänsä kanssa.. Joka on sitä 12 vuotta vanhempi. Eli jos mun mies oli seurustelun alkaessa jotain 18, niin ex oli... 30. Joo-o. :D

No kysy siltä :D. Oikeesti.

hoitoon pitäs mun mielestä tollanen naikkonen passittaa... on kyllä lapsiin sekaantumista ja kai tuollasesta pitäs jonnekki ilmottaa ku niillä kerta seksisuhdekkin on...

Ei, mutt ei ollut kauheasti vanhempi kun alkoi seurustelun exänsä kanssa.. Joka on sitä 12 vuotta vanhempi. Eli jos mun mies oli seurustelun alkaessa jotain 18, niin ex oli... 30. Joo-o. :D

Riippuu kuulemma. Ihmisistä. Voi onnistua, tai mennä metsään rytinällä. Tosi avuliasta... :whistle:

Kuulemma se poika voi olla ihan todella (mun mies siis uskoo näin) tarpeeksi kypsä tuollaiseen suhteeseen. Mutta ellei ole, niin paha paikka. Ja taas se nainen... siihen mun mies ei ota kantaa. Se kiemurtelee ja punastelee tossa. Jatkan jos saan siitä jotain irti. :kieh: :D

hoitoon pitäs mun mielestä tollanen naikkonen passittaa... on kyllä lapsiin sekaantumista ja kai tuollasesta pitäs jonnekki ilmottaa ku niillä kerta seksisuhdekkin on...

17-vuotias saa jo harrastaa seksiä, eikä tässä ole kyse hyväksikäytöstä siinä mielessä että nainen olisi joku kamala manipuloiva syöjätär, ja poikarukka uhri joka joutuu makaamaan naisen kanssa vastoin tahtoaan.
Eli laitonta se ei ole, joskin arveluttavaa...mä en ihan heti osaisi kuvitella itseäni sänkyyn 18-vuotiaan kanssa (olen 31 v).

Riippuu kuulemma. Ihmisistä. Voi onnistua, tai mennä metsään rytinällä. Tosi avuliasta... :whistle:

Kuulemma se poika voi olla ihan todella (mun mies siis uskoo näin) tarpeeksi kypsä tuollaiseen suhteeseen. Mutta ellei ole, niin paha paikka. Ja taas se nainen... siihen mun mies ei ota kantaa. Se kiemurtelee ja punastelee tossa. Jatkan jos saan siitä jotain irti. :kieh: :D

Älä nyt sentään kiduta toista :laugh:

17-vuotias saa jo harrastaa seksiä, eikä tässä ole kyse hyväksikäytöstä siinä mielessä että nainen olisi joku kamala manipuloiva syöjätär, ja poikarukka uhri joka joutuu makaamaan naisen kanssa vastoin tahtoaan.
Eli laitonta se ei ole, joskin arveluttavaa...mä en ihan heti osaisi kuvitella itseäni sänkyyn 18-vuotiaan kanssa (olen 31 v).

niin no tuo nyt oli vaan mun mielipide. mun mielessä tossa ei ole mitään normaalia.

Älä nyt sentään kiduta toista :laugh:

No en. Okei: tää on se mitä oon saanut siitä irti aiemmin. Odotukset alko oleen aika erilaiset, kun mies lakkas elämästä sitä poikavaihetta ja alko olemaan ihan mies. Halusi taloa ja omia lapsia ja sitä rataa, mitä naisella taas oli jo ollut edellisessä liitossaan: ei halunnut lisää lapsia enää, eikä yhteistä omaa pysyvää kotia jne. Riippuu mitä kumpikin elämältään tästä eteenpäin odottaa ja haluaa. Ja mistä sitten on valmis luopumaan sen toisen hyväksi.

Ihmeen kauniisti mä osaankin nyt kirjottaa vaikka oon hyvin pitkälti epäillyt miehen exän mielenterveyttä (ja miehenkin siinä sivussa) niiden suhteen vuoksi. :D

Yhteistyössä