Näin sitten kävi synttärirahojen kanssa..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Anoppi keskusteli fb:ssa lapsen kanssa aamulla. Anoppi kysyi mitä lapsi aikoo tänääm tehdä, no lapsi vastasi, että lähtee kohta kavereiden kanssa shoppailemaan kun on jotkut alennukset kaupassa.
Sovittiin jo eilen lapsen kavereiden vanhempien kanssa, että vien kauppakeskukseen ja haen sieltä. Ei mennyt kun puoli tuntia niin anoppi ilmestyi oven taakse. Tytön kaverit olivat jo meillä. Anoppi ei edes tervehtinyt, kaveli tytön luokse ja sanoi: Varvitsen ne rahat mitkä annoin sinulle kun sä et kuitenkaan osta sitä mitä minä haluan.
Tyttö kaivoi ne rahat ja sanoi, että on ostanut jo niillä rahoilla jotakin. Anoppi otti tytön kädestä rahat ja mainitsi, että on ihan turhaa odottaa joululahjoja.
Tytöt katsoivat suu auki mitä oikein tapahtui.
Kaivoin omasta laukusta rahat ja sujautin tytön käteen. Vaihdoin nopeasti puheenaiheen ja lähdettiin kauppakeskukseen.
Tytöt lähti shoppailemaan ja itse menin kahvilaan. Soitin miehelle ja kerroin mitä kävi.
Anopin tempusta riipumatta, tytöilla oli hauskaa kauppareissu. Valitettavasti välillä kävin katsomassa missä tytöt pyörii ja mitä tekee.
Olen tuntenut anoppini jo 15v enkä yllättynyt että teki näin.¨

Miten toi lopun "valitettavasti välillä kävin katsomassa..." liittys tähän tarinaan? :D

Mutta joo, olisin kyllä sanonut suorat sanat anopille. Enkä mitenkään nätisti. Mutta toiset on luotu kynnysmatoiksi, toiset ei.

No siis taitaapa olla tuhlarishoppailija se sun tyttös kun on jo ostanutkin niillä rahoilla jotain. Enkä ihmettele, että on semmonen ku ei näemmä perheessä kommunikaatio pelaa.

[QUOTE="vieras";27324991]En tiedä millaista summista synttärilahjoissa oli kyse, mutta eikö isän ja äidin kuulu kustantaa lapsen pakolliset ulkovaatteet?

Siinä milessä ymmärrän anoppiasi, että rahat olisikin käytetty esim. leluihin.[/QUOTE]

200€ leluihin ja karkkiin!?

[QUOTE="vieras";27324787]No minun lapseltani ei kukaan olisi käynyt todellakaan rahoja viemässä.[/QUOTE]
Minä taas olisin varmasti antanut joka sentin takaisin. Jos lahjan antaja ei anna lahjaansa pyytettömästi, niin sitten on parempi olla antamatta ollenkaan.

Enkä ymmärrä ollenkaan sitä, miksi joidenkin mielestä lahjarahoja ei voi käyttää vaatteisiin. Isommilla lapsilla vaatteista on suurempi ilo kuin jostain leluista tai niihin verrattavista asioista etenkiin, kun ne on saanut itse valita. Tosin jos lahjanantaja ei tykkää, että rahat käytetään vaatteisiin, niin lahjarahat voisi säästää johonkin isompaan ostokseen kännykkään, tietokoneeseen tms.

Tuollaiselta anopilta ei oteta lahjoja ja rahaa vastaan!!!
Näin säästyy lapsi monelta murheelta, mun mummu ja pappa oli samanlaisia.
Rahaa kyllä annettiin, mutta ensimmäisen erimielisyydeen tullen alettiin huutamaan kovaan ääneen, rahoja takaisin mitkä annettiin synttäreillä/joululahjaksi.
Joten päätin ja sanoinkin omalle äidille et mummilta ja papalta en lahjoja vastaan ota!
Pappani on narsisti ja mummini, sanotaanko näin "seura tehnyt kaltaisekseen" omaa siis narsistisia piirteitä myös. : /

Viimeksi muokattu:
että en enää ottaisi anopilta mitään vastaan. Kieltäsin syntymä ja joulu ym lahjat. Anoppi käyttäytyi ennen kaikkea törkeästi lasta kohtaa, sen jälkeen nöyryytti omaa poikaansa ja vasta viime kädessä näpäytti miniäänsä. Miniää kohti tämä raivo oli osoitettu mutta loukkasi muita siinä sivussa paljon enemmän. Teksin selväksi että nämä ovat perheen säännöt ja näillä mennään, jos ei anopille käy niin sitten on paras jatkaa eteen päin ja jättää muut rauhaan. Siis niin törkeetä ja noloa käytöstä että en ehkä pystyisi enää istumaan saman katon alla...huh huh

että näin meillä myös käytetään lahja rahoja. Ensinnäkin siksi että alakoulu ikäiset lapset saavat satoja euroja ja toisekseen siksi että olen yh ja jos käyttäsimme lahja rahat vain leluihin niin lapset kulkisivat käytetyissä tai marketti ulkovaatteissa ja emme voisi ostella pyöriä, luistimia tai suksia yms...ja kyllä lapset itse haluavat esim uuden pyörän mielummin kuin 200eur:lla karkkia ja pleikka pelejä.

[QUOTE="vieras";27324991]Siinä milessä ymmärrän anoppiasi, että rahat olisikin käytetty esim. leluihin.[/QUOTE]
No olisko sen 15-vuotiaan tytön pitänyt sitten kipittää ostamaan vaikka Baby Born-nukke tai kassillinen My little ponyja, kun mummo niin vaatii...

Yhteistyössä