A
ainokainen
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Avovaimo:Mutta et kai sitä, ainokainen oikeasti ole sitä mieltä, että siinä vaiheessa kun mies oli työtön, minun olisi pitänyt joko heittää hänet ulos (noh, yhteisestä asunnosta ei noin vain ulos edes voisi toista heittää) tai olisin pakottanut hänen vain olla ilman ruokaa, vaatteita, kaikkea?
No, jos itse olisin vastaavassa tilanteessa, edellyttäisin kyllä että mies hoitaa ainakin päivittäiset kulunsa itse. Voisin korkeintaan maksaa osani asumiskuluista (jottei kämppä menisi alta) mutta tekisin selväksi että kyseessä on velanotto minulta, suostuisin siis järjestelyyn sillä edellytyksellä että kun hän saa ne korvaukset tai pääsee takaisin töihin, hän maksaa minulle asumiskuluista velkaa jäämänsä summan takaisin.
Katselisin tilannetta ehkä puoli vuotta, mutta jos työnteko ei alkaisi maistua miehelle, heittäisin hänet kyllä surutta pihalle. Ei minulla olisi mitään intressejä olla parisuhteessa sosiaalipummin kanssa, sillä miehen vapaamatkustaminen todistaisi minulle sen että elämänarvomme ovat täysin ristiriidassa keskenään.