Näen vieläkin painajaisia entisestä kundikaveristani. Miksi ihmeessä? Osaako joku neuvoa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miksi vieläkin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miksi vieläkin

Vieras
Jätin hänet jo 10 vuotta sitten. Oltiin yhdessä 6 vuotta. Olin 23 vuotias hänet jättäessäni. Ei koskaan asuttu yhdessä enkä todellakaan halunnu hänen kanssa lapsia. Hän oli alkoholiin taipuvainen, pelihimoinen, velkainen, väkivaltainen. Tuo väkivaltaisuus ja jatkuva pelko ja varuillaanolo oli se, miksi rakkaus kuoli ja jätin hänet.

Pitkään pelkäsin häntä, muutin, muutin osoitteeni ja puhelinnumeroni salaisiksi (mitä ovat edelleenkin). Nyt viime vuosina en vain ole jaksanut enää päivisin pelätä, että hän jostain tulee ja vaikka tappaa mut (tää oli pelkoni pitkään). Mulla on kaksi lasta ja hoidan niitä kotona, mulla ei ole vain aikaa enää sellaiseen pelkoon, mitä oli aiemmin.

Mutta nää painajaiset on tosi ahdistavia, nyt olen nähnyt 7 yötä putkeen painajaisia. Kaikissa on sama teema. Hän yrittää löytää mua ja mä pakenen piiloon, milloin ollaan isossa laivassa, milloin isossa talossa jne. Aina hän mut jostain piilopaikasta llöytää ja mä jatkan juoksua toiseen piiloon. Unissa on tosi ahdistava tunnelma ja herään ahdistuneena. Unissa koen niitä samoja tunteita, mitä koin hänen kanssaan ollessani. Niinä väkivaltaisina hetkinä. Silloinkin jouduin lähtee häntä pakoon jne. Miksi mä en 10 vuodessakaan ole päässy näistä peloista eroon? Kävin noin kolme vuotta erosta psykologilla käymässä läpi koko tämän asian, olin siellä puoli vuotta joka viikko ja silloin se tuntui auttavan.

Niin siis olen kymmenen vuoden ajan nähnyt säännöllisesti näitä samoja painajaisia. Joskus on parin kuukauden tauko, mutta sit taas ne jatkuu. Nyt on taas tällainen vaihe, että näen niitä joka yö.

Toi on ollut sulle raskas kokemus ja pelko jäänyt itämään. Kun sä olet henkisesti vahvemmilla, niin alitajunta alkaa käsitellä niitä pelkoja. Mitä jos ottaisit itte selvää eksän tietämättä siitä, missä se asuu, jos vaikka toisessa kaupungissa, niin sun pelko saattaisi helpottaa ? Osoitetiedustelu tietää osoitteen.

Toi on ollut sulle raskas kokemus ja pelko jäänyt itämään. Kun sä olet henkisesti vahvemmilla, niin alitajunta alkaa käsitellä niitä pelkoja. Mitä jos ottaisit itte selvää eksän tietämättä siitä, missä se asuu, jos vaikka toisessa kaupungissa, niin sun pelko saattaisi helpottaa ? Osoitetiedustelu tietää osoitteen.

Joo, oli ihan kauheaa aikaa. Selvittämättä tiedän, että hän asuu Helsingissä. On aina asunut ja satavarmasti tulee aina asumaan. On syntyisinkin Helsingistä. Joskus ajattelen, että onkohan hänellä uusi uhri. Tällä palstalla esim. törmää hyvin samantyyppisiin tarinoihin, mitä jotkut kertoo miehestään. Ja voihan olla, että hänkin on ottanut salaisen osoitteen, kun ei saa munkaan osoitetta mistään.

Yhteistyössä