Nämä "tehdä lapsia niin-ja-niin-monelle MIEHELLE" -ketjut

Täällä on nyt jatkuvasti ketjuja aiheesta "mitä ajattelet naisesta, jolla on lapsia yhdelle/kahdelle/kolmelle/neljälle/kymmenelle miehelle", ja yleensä ihmisten mielestä kaikki on järkyttävää. Mutta siis onko tuo ihan todella tapa, miten ajattelette - että nainen tekee lapsia miehelle? Käytättekö tuollaista termiä ihan puheessakin?

Itsestäni on tuntunut tosi oudolta aina törmätä noihin ketjuihin. Häiritsisi tosi paljon, jos huomaisin ajattelevani ja puhuvani noin. Se on aika vanhoillisen ja patriarkaalisen kuuloista, ihan kuin mies määrittäisi vielä äitiyttäkin. Ihan kuin nainen ei itse olisi täysvaltainen vanhempi vaan pelkkä synnytyskone.

Miksi ei sanota, että lapsia on miehen kanssa? Jonkun mielestä sanat voivat olla vain sanoja, mutta kyllä ne kantavat merkityksiä ja arvolatauksia mukanaan, ja lisäksi esim. lasten kuullen puhuttuna muokkaavat heidän käsitystään maailmasta ja ihmisistä. Ja ei sitä tiedä, vaikka muokkaisivat omaakin ajattelua.
 
Mua pistää aina silmään se, että ollaan niin parisuhde-orjentoituneita, elämä on jotenkin epäonnistunut jos ei ole parisuhdetta. On paljon naisia jotka eivät halua parisuhdetta kenenkään kanssa vaikka lapsia sitten tulisikin. Samaan hengenvetoon kuitenkin haukutaan omat miehet joka toisessa ketjussa. Mitä semmoinen parisuhde sitten oikein on....
 
  • Tykkää
Reactions: Creepy Starling
Mua pistää aina silmään se, että ollaan niin parisuhde-orjentoituneita, elämä on jotenkin epäonnistunut jos ei ole parisuhdetta. On paljon naisia jotka eivät halua parisuhdetta kenenkään kanssa vaikka lapsia sitten tulisikin. Samaan hengenvetoon kuitenkin haukutaan omat miehet joka toisessa ketjussa. Mitä semmoinen parisuhde sitten oikein on....
Niinpä. Ehdottomasti mieluummin onnellisena itsekseen kuin huonossa parisuhteessa. Ja jos on onnellinen, on yhtä hyvä vaihtoehto olla onnellinen itsekseen kuin onnellinen parisuhteessa. Elämä voi olla niin monenlaista - ja elämässä on todellakin paljon muutakin sisältöä kuin perhe ja parisuhde.
 
Peyote
Mjoo... Mä oon tehnyt lapsia mun miehelle, tein toisen ilmatteks mut toinen makso miehelle 50egee... :D
No ei. Mä oon skipannut noi keskustelut, kun ei mua kiinnosta ajatella mitään jostain vieraista naisista. Mutta hyvä huomio toi sanavalinta. Tehdä nyt lapsi moehelle, niinkuin ei itte haluis lapsia olleskaan. Ja miks nainen sit viel yleensä hoitaa ne lapset ja elää niiden kaa, jos ne on joillekin miehille vaan tehty...


On näitä muitakin vastaavanlaisia, kuten se, että nainen on joko neiti tai rouva, mutta mies aina herra. Senkin määrittää sitten se että onko miestä.

Ja se, että mies on hyvä kun auttaa kotitöissä, kuin joku koulutettu apina...
 
Ite pidän outona, että arvostellaan naisia, joilla on lapsia useamman kuin yhden miehen kanssa, kun arvostelija on saattanut maata useamman miehen kanssa ite. Esim.naisella lapsia 2 eri miehen kanssa, häntä arvostelee nainen, joka harrastanut seksiä 12 miehen kanssa. Mitä tässä arvostellaan? Tavaran kuluneisuutta tai väljyyttä? Suhteiden kestoa? Naisen kevytkenkäisyyttä? Ehkäisykeinovalintoja?
 
Ite pidän outona, että arvostellaan naisia, joilla on lapsia useamman kuin yhden miehen kanssa, kun arvostelija on saattanut maata useamman miehen kanssa ite. Esim.naisella lapsia 2 eri miehen kanssa, häntä arvostelee nainen, joka harrastanut seksiä 12 miehen kanssa. Mitä tässä arvostellaan? Tavaran kuluneisuutta tai väljyyttä? Suhteiden kestoa? Naisen kevytkenkäisyyttä? Ehkäisykeinovalintoja?
Menee turhaa energiaa siihen miettimiseen, että mitäs mieltä nyt siitäkin sitten olen. Sen energian voi laittaa vaikka siihen parisuhteeseen :D
 
On näitä muitakin vastaavanlaisia, kuten se, että nainen on joko neiti tai rouva, mutta mies aina herra. Senkin määrittää sitten se että onko miestä.

Ja se, että mies on hyvä kun auttaa kotitöissä, kuin joku koulutettu apina...
Totta, nuo ovat myös tosi rasittavia ilmauksia. Joskus vähän yli parikymppisenä opiskelijana loukkaannuin bussissa, kun kuski kysyi "onko neidillä opiskelijakorttia" - miksi ei kysynyt vaan, onko sulla/teillä opiskelijakorttia, tai kaupan kassa -tyyliin: "Ja oliko vielä opiskelijakorttia" :D

Tuo kotitöissä auttaminen on kans tosi ärsyttävää... ihan kuin ne työt kuuluisivatkin naiselle, ja mies sitten auttaa naista, joka ei selviydy omista töistään - sen sijaan, että työt ovat kodin töitä, ja asukkaat yhdessä tekevät ne.
 
Vierasss
Ite pidän outona, että arvostellaan naisia, joilla on lapsia useamman kuin yhden miehen kanssa, kun arvostelija on saattanut maata useamman miehen kanssa ite. Esim.naisella lapsia 2 eri miehen kanssa, häntä arvostelee nainen, joka harrastanut seksiä 12 miehen kanssa. Mitä tässä arvostellaan? Tavaran kuluneisuutta tai väljyyttä? Suhteiden kestoa? Naisen kevytkenkäisyyttä? Ehkäisykeinovalintoja?
Arvostelukyvyn ja harkinnan ja sitoutumisen puutetta.
 
Vastuuton on se, joka tekee lapsia useille miehille. Vastuullinen käyttää ehkäisyä.
Eikö sitten ole ihan yhtä vastuuton, jos tekee vaikka 4 lasta saman miehen kanssa? Miten se vastuullisuus muuttuu siitä että noilla 4 lapsella on 2 tai 3 tai ehkä jopa 4 eri isää? Jos lapsensa hoitaa ja elättää niin en puhuisi vastuuttomuudesta.
 
Vastuuton on se, joka tekee lapsia useille miehille. Vastuullinen käyttää ehkäisyä.
Mutta mitä jos ei toimi pillerit, ei kierukat, ei edes klipsit? Kondomin käyttö aiheuttaa pahoja tulehduksia....mitäs sit? Täytyy vissiin toivoa, että näillä naisilla on sama ongelma ku mulla...eli ne sikiöt pulpahtaa itse pois ennen viikkoa 12. Jos halutaan jokin lapsi pitää niin tarvitaan lääkärit avuksi.
 
[QUOTE="joo";29606887]Entä miehet joilla on lapsia kahden eri naisen kanssa, tai jopa kolmen? Onko miehen maine mennyt ja perustetaanko ketjuja aiheesta?[/QUOTE]

Varmasti perustetaan ja on mennyt. Tosin ei mammapalstoilla ;) Ihan oikeasti saavat kuulla vittuilua. Tosin se ei ylly mihinkään "blood enemy" tasolle niinkuin välissä täällä palstalla näkee käyvän jostain lopun peri tyhjänpäisestä asiasta.

Esim tunnen yhden äijän jolla on neljä lasta neljän naisen kanssa ja pidän hieman erikoisena sellaista.. Kahden kanssa ihan ok mutta jos kuvio toistuu ja toistuu niin ainakin kaverin oppimiskyvyssä täytyy olla vikaa.
 
Vierasss
Eikö sitten ole ihan yhtä vastuuton, jos tekee vaikka 4 lasta saman miehen kanssa? Miten se vastuullisuus muuttuu siitä että noilla 4 lapsella on 2 tai 3 tai ehkä jopa 4 eri isää? Jos lapsensa hoitaa ja elättää niin en puhuisi vastuuttomuudesta.
Eipä ole hieno tilanne lapsille. Himputti miten noloakin jo on, jos äiti on tuollainen - no jätän sanomatta.

Tulee niin mieleen kun yksikin nuori nainen oli maha pystytssä paikallislehden kannessa ja vaikeroi, miten raskasta elämä on, kun on neljäs lapsi tulossa. Neljä eri isää. Niinpä...

Ei tuollainen ole mitään ihmisen vastuullista vanhemmuutta, kuin kulkukissoja.
 

Yhteistyössä