Näkö sumenee?!

Onko kenelläkään ollut mitään vastaavaa?

Mulla viikkoja nyt 25+3. Tähän asti kaikki ollut hienosti niin vauvalla kuin itselläkin. Töissä on jaksettu olla ja muutenkin elelty normaalisti.

Parina päivänä olo alkoi tuntua hetkittäin omituiselta, supistelikin enempi ja tulin huonovointiseksi. Meni onneksi leepäämällä ohi. Mutta sitten eilen aamulla töissä alkoi tapahtua. Siesoessa alkoi pyörryttää, istuminen auttoi mutta kun lähdin liikkeelle silmissä musteni kokonaan, tuli kylmä hiki ja olo täysin voimaton.

Pääsin neuvolaan alle puolessa tunnissa. Kaikki oli ihan hyvin, HB ja verenpaine vähän alhaalla, mutta muuten ok. Sain saikkua muutaman päivän ja ohjeeksi lepäillä.

No, nyt on lepäilty ja olo ei tunnu pahalta, mutta kun en pysty lukemaan enkä katsomaan mitään kun kirjoitus menee puuroksi. Eikä auta vaikka kuinka keskittyisi. Tämä ongelma tulee iltapäivisin, aamulla ei ollut eilen eikä tänäänkään. Supistuksia kyllä tulee heti kun lähtee liikkeelle.

Olen täällä nyt aivan hölmistyneenä, että miten voi parissa päivässä mennä tähän kuntoon ja mitä tämä sitten oikein tarkoittaa. Raskaus on viiden vuoden työn ja tuskan tulosta, joten pelkoa kyllä nyt riittää...

Kiitos etukäteen jos jollain olisi kokemusta, tai tietoa vastaavista oireista.


Mybaby+natiainen 25+3

 
Itselläni myös ollut huimausta ja pyörrytystä ja sen yhteydessä näön sumenemista, kuitenkin ollut ohimenevää ja ilmeisesti alhaisesta verenpaineesta johtuvaa, joten en ole huolestunut. Näköhäiriöthän kuitenkin voivat myös kertoa raskausmyrkytyksestä, joten jos eivät mene ohi ja lukeminenkin tuottaa ongelmia, niin neuvoisin kyllä ottamaan lääkäriin yhteyttä! :hug:
 
Kärsin vastaavista silmien sumenemisista ja huimauksista, kylmänhikisyydestä koko raskauden ajan. Syy oli matala verenpaine, joka minulla on ollut aina, mutta verenkierto muuttuu raskausaikana, verimäärä lisääntyy jne ja se sai aikaisemmin ajoittain esiintyneet oireet jatkuviksi. Loppuraskautta kohden verenpaine hieman kohosi ja olo helpottui. Synnytyksen jälkeen olen ollut taas huimaus kierteessä, verenpaine kun taas laski synnytyksen jälkeen entisiin mataliin lukemiin. Kestää aikansa ennen kuin pää tottuu taas tähän, pitää vaan muistaa tehdä liikkeelle lähdöt ja ylösnousut hieman hitaammin, että pää ja verenpaine ehtivät mukaan.
 

Yhteistyössä