Naapurista kuuluva lasten itku..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "jokuvaan"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"jokuvaan"

Vieras
Pakko avautua nyt tänne kun en kestä enään!!
Yläkerrassa asuu perhe jossa 2 lasta n.2v ja parin kk ikäinen vauva. Varmaan venäläisiä.. Joka tapauksessa jo ennen tämän vauvan syntymää kuului päivittäin tämän vanhemman lapsen itkua kovasti ja välillä jo silloin mietin mitä siellä tapahtuu.. Ovien, seinien tai lattian voimakasta hakkausta ja kovaa itkua.

Nyt sitten viime aikoina on alkanut joka hemmetin ilta 19.00 jälkeen sama huuto, ensin vauva huutaa puolisen tuntia kurkku suorana hetkeäkään hellittämättä ja samalla isompi lapsi varmaan juoksentelee ja huutaa, itkee ja raivoaa.. Sitten kun vauva rauhottuu isompi lapsi itkee vielä ties kuinka kauan.. Kamalaa tavaroiden siirtelyä tai paiskomista, mitä lie? Kuullostaa tänne alakertaan vaan ihan kamalalta.. Äiti välillä korottaa ääntään mutta lähinnä tämä on lasten itkua. Vauva huusi tänään puoli tuntia hetkeäkään lopettamatta. Ääni oli jo kun harakalla..

Tämä äiti ei koskaan moikkaa rapussa, kääntää pään pois kun yritän tervehtiä. Eivät taida kovin hyvin suomea puhua.

Itellänikin on 4v ja 10kk ikäset lapset ja kyllä meilläkin on huudettu vaikka kuinka mutta ei kyllä säännöllisesti aina tiettyyn aikaan ja molemmat.. Mä vaan piru vie en pysty telkkaria kattomaan edes kun tekee niin pahaa kuunnella sitä huutoa.. Tänään meinas tulla itku kun en tiedä mitä olis pitänyt tehdä tai ajatella! Välillä pidin korvista kiinni mutta mun pitää vahtia ettei oma vauva herää joten en voi korvatulppia alkaa pitämään.. Omat lapset siis nukahtaa juuri 19.00 ja senkin takia kuulen kaiken niin hyvin kun täällä on ihan hiljasta.

Huoh.. Toivottavasti siellä kaikki hyvin.

Huh,ikävältä kuulostaa! Meilläkin alakerrasta kuuluu joka päivä lasten huutoa/itkua ja kolinaa,usein myös aikuisten huutoa,mutta se kuulostaa kyllä siltä että sisarukset tappelee jatkuvasti ja vanhemmat hermostuu siihen jne..

Voiskohan sun naapurissa olla tilanne että isompi lapsi uhmassa+mustasukkainen vauvasta eikä kestä yhtään vauvan itkua? Uskaltaisitkohan joskus kun siellä "tilanne päällä" mennä soittamaan ovikelloa ja tarjota apua? Tai yrittää jutella jos vaikka rapussa näätte?

Meillä ainakin reagoi 2v todella vahvasti kun vauva tuli taloon, oli itkua ja huomion hakua keinolla millä hyvänsä, vauva valvotti yöt jne.. ja itse olin ihan loppu, ja kyllä oma ääni kohosi ja esikoinen raivosi asiasta kuin asiasta, jos ei maitomukin väri miellyttänyt tai olisi halunnut nukahtaa syliin, sukat oli väärän väriset tai kirjaa olisi pitänyt lukea enemmän jne..

Ja sama jatkuu edelleen, meillä alkaa konsertti kun pitäisi iltatoimia alkaa tekemään, lopulta huutaa sängyssä vielä. Tekee päivät pahuuksia huomiota hakien, ja sitten raivoaa kun joku homma kielletään jne.. Alkaa se uhma nousta pintaan juuri tuossa vaiheessa ja se vieras tilanne kun joutuu vauvan kanssa huomiosta kilpailemaan vielä päälle niin varmasti itkettää. Vauva taas huutaa kun itse hoidat isomman kanssa iltatoimia jne..

voi kuule kun meille tulisit ja näkisit mikä ilta show on joka ilta,niin saisit sydänkohtaukse:D meillä 4v märisee uhmassa että ei väsytä ym ja potkii ja raivoaa ja 2v alottaa saman koska isovelikin aloitti ja vauva 1kk huutaa vielä koliikkia ja minä äitinä ite väsyneenä miehelle perkeleet raivoan :D tekeeköhän meistä joku kohta ls ilmon? muuten ihan normaalia on:D

Voisiko vauvalla olla vaan koliikkia, ja uhmaikäinen joka ei kestä kuunnella lapsen itkua ja protestoi itsekin?

Olen joskus miettinyt että jokohan meistä olis joku ilmoitus tehty jos asuttais kerrostalossa... Meillä kuopus oli(on) hirveän itkuinen. Pienenä vauvana ei koskaan nukahtanut kuin minun syliin/rinnalle, ja heräsi usein pian nukahdettuaan. Etenkin iltaisin tätä jatkui tuntikaupalla, ja jossain vaiheessa mun vaan oli pakko päästä suihkuun että pääsen itsekin nukkumaan. No sen koko ajan vauva huusi isänsä sylissä. Saatoinpa joskus syödä iltapalankin niin että vauva huusi vieressä, jos en ollut ehtinyt päivän aikana oikein syödä enkä halunnut mennä nälkäisenä nukkumaan. Ja siis vauva huusi(väsymystään?) niin että ääni käheni, lähestulkoon joka ilta... Sen lisäksi poika itki AINA kun laitettiin esim. vaunuihin, ei viihtynyt niissä yhtään hereillä ollessaan, joten varmaan ainakin ekat puoli vuotta aina kun astuttiin ovesta ulos niin kuului vaan vauvan itkua... Ulkopuolinen olisi varmaan ajatellut että tuo vauva itkee aina(niin kuin kyllä välillä itsestäkin tuntui...)

Asuttekohan te meidän talossa?! Uskallatko kertoa paikkakunnan? Olen nimittäin jo pitkään miettinyt pitäisikö naapurista kuuluvaan lähes jatkuvaan pienten lasten itkuun puuttua. Meille asti ei kuulu vanhempien ääniä ollenkaan, välillä mietinkin että ovatko lapset kotona ihan keskenään.

No pyhä jyssäys.. perkele että mua ottaa aivoon tollaset jotka kyttää ja kuuntelee jokaisen narahuksen.Lpaset märisee ja sillä siisti. niin ainakin meillä ja tulee märiseen vielä monta vuotta..muuttakaa mehtään jos ette jaksa kuunnella ja eiköhän ne neuvolassa tai pvkodissa ole huolissaan jos kotona jotain on. meillä huuto sirkus alkaa tasan joka ilta kello kuusi ja kestää pahimmilleen yhteentoista kahteentoista jopa. ja lisäksi minä päivät karjun kun mikään ei mene kellekkään jakeluun. huutaminen on sallittua!

Meillä lapsilla ikäeroa 1v8kk ja valitettavasti kyllä se alkutaival oli aikamoista huutoa. Meillä tuo pienempi on yhä vieläkin (nyt10kk) sellainen että ei vaan yksinkertaisesti nukahda ilman hirveää huutoa, ei päivällä ei illalla. Ihan sama pitääkö sylissä vai kitä. Sen nukahtamiseen kuullu armoton huuto. Muuten ei kyllä itke sitten juurikaan.
Isompi tähän reagoi alussa, joko alkamalla itse huutaa tai sitten hiukka myöhemmin, saamalla kaameat juoksu tms. hepulit. Ja sitten kun kielsi, niin raivarit siitä ja kiukkua jatkui jonkin aikaan.

Eli voihan olla ihan vaan tälläisestä kyse?

Kun meidän nuorimmainen oli n.2kk ja vanhempi pikkusen päälle 2v, niin arvaa oliko kiva, kun vauva huusi joka ilta! Joka ilta siis 2-3h ennen kun sain tyynnyteltyä nukkumaan. Lisäksi välillä 2v itki samalla ja sitten vauva säikähti sen itkua ja ja ja... :( Kurjaa, mutta kyllä se ohi menee!

Kiitos vastauksista joita eilen annoitte!! Olen siis sitä mieltä itsekkin että varmasti on uhmaa ja vauvan kanssa haastavaa mutta olen itse vaan alkanut ahdistumaan kun joka ikinen ilta kun itse saisi olla rauhassa niin pitää naapureiden lapsia kuunnella ja säpsähdellä kun itku yltyy ja laantuu jne.. Jopa heidän askeleensa kuuluvat tosi herkästi tänne joten äänieristykset taitavat olla vaan huonot joka lisää kaikuvuutta.. Eiköhän se tästä! :)

Yhteistyössä