Miksi kukaan ei auta minua?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kukaan ei ymmärrä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kukaan ei ymmärrä

Vieras
Ottakaa joku toi vauva pois, ihan vaan hetkeksi. Edes vartti. Edes siksi aikaa että käyn vessassa yksin. Mä rukoilen. Oikeesti, ennen kuin mä teen jotain kamalaa. Ottakaa se pois. Mä en kestä enää. Mä en jaksa. Naama punasena oon huutanut kotona apua ja anellut miestä ottamaan vauvan hetkeksi. En ole ollut yhtään vauvasta erossa, en edes suihkussakäynnin aikaa, siitä asti kun vauva syntyi. Siitä on 5 kuukautta. Vauva itkee ja kitisee, ei huoli tuttipulloa, ei soseita. Huutaa kun syötävä hetki kun ei ole mun sylissä. Ja mä en enää kestä. Esikoinen on niin mustasukkanen että satuttaa vauvaa ja tekee tuhoa talossa. Mä en saa siivottua, laitettua ruokaa, pestyä hampaita kun vauva vaan itkee. Sitä pitää hyssytellä, kantaa, antaa tissiä, pompottaa. Muuten se huutaa. Huutaa ja itkee. Kaikki yrittää auttaa mutta ihan väärällä tavalla. Äitini, anoppini, mieheni. He siivoavat, hoitavat esikoista, laittavat ruokaa. Mutta kukaan ei ota tuota vauvaa pois multa edes hetkeksi. Ei vaikka itken ja pyydän. Heti kun vauva on jonkun muun sylissä alkaa itku ja saman tien vauva on taas mulla. Kaikki, neuvola mukaan lukien, vähättelee tätä. Kyllä sä jaksat, kyllä sä pystyt ja mä itken ja huudan että en voi. En enää. Mä haluan siivota, mä haluan käydä suihkussa, mä haluan olla esikoisen kanssa. Ilman tuota vauvaa. Mä oikeesti alan inhota sitä jos mä en kohta pääse hetkeksi pois sen luota. Mä haluan olla edes 10 min niin että mun tarvi sitä koskea tai kuulla sen itkua. Mutta sitä ei kukaan ymmärrä. Tekevät kyllä kaikkea muuta mutta ei sitä yhtä asiaa joka auttaisi. Mä oon ihan täyspaska.

Heti kun kotona on joku muu aikuinen niin pistäppä kengät jalkaan ja lähde ulos. älä mieti mitään niiden pärjäämisestä tai muusta sanot vaan et lähet nyt jäähylle hetkeks tai lenkille. Jätä puhelin kotiin viel niin saat olla rauhassa.

tiedän tunteen!soita perhetyöntekijälle!!!ne tulevat kotio ja hoitavat vauvaa että saat olla esikoisen kanssa ja pääset siivoamaan!tämä auttoi minua jaksamaan!oli kivaa käydä yksin suihkussa ekan kerran 1.6v :))voimia

Kyllä miehes ja äitis pärjäävät vauvan kans. Seuraavaks ku joku tulee kotiin, nii sanot et heippa sä lähet nyt vaikka kaupoille. Pitää osata ottaa omaa aikaa. Vaativakin vauva pärjää hetken ilman äitiä.

SANO niille ett sua auttaa se kun saat olla yksin!!
LAITA ne hoitamaan vauvaa vaikka vauva kuinka huutasi!
LÄHDE sitten pois kotoa vaikka kaupungiin kahville tms.
NAUTI hiljaisuudesta ja yksinolosta!
Tsemppii sulle ja voimia!

Kerro tukiverkoille sun ajatuksista. Sano että siivoat mielelläsi itsekin jos joku voisi hoitaa lapsia hetken :) Vauvakin hermostuu kun sinä olet kireä, vaistoaa ettei kaikki ole hyvin.

:hug:

Valilla mulla on ollu ihan sama tunne:( Nyt nuorimmainen jo 2v ja alkaa jo helpottaa... Minakin ehdotan etta heti kun joku aikuinen on teilla niin haivyt vaan ulos. Tai olisko sulla mahdollista aloittaa joku harrastus. Jos sovit miehen kans etta kayt harrastuksessa yksin ja mies hoitaa silla aikaa molempia lapsia... Tsemppia!

Hui kauhea mikä tilanne! :|
Eikö mieheskään ole vauvan kanssa yhtään? Nyt puhutte miehen kanssa uusiksi nää vauvanhoitosysteemit! Kamalaahan tuommonen on...Ei muutaku otat omaa aikaa kerran päivässä ainakin, eiköhän mieheski ymmärrä. Ei varmaan arvaa että sulla on noin vaikeaa jos et hälle kerro? :hug:

Ikävää :(

Tämä on laiha lohtu, mutta jos ei ole kokeillut niin kokeile manducaa/muuta kantoreppua (nimenomaan kantoreppua, ei rintareppua) tai kantoliinaa. Mä olen yksinhuoltaja ja mulla vauva kulkee joka paikassa mukana ja manduca on ollut mulle erittäin tärkeä. Siinä vauva rauhottuu äidin lähellä ja vauva kulkee luontevasti mukana, niin että mä melkein unohdan sen läsnäolon :D

Laita vauva miehen syliin, lukittaudu kylppäriin ja mene suihkuun. Älä tule pois vaikka miten koputtavat. Seuraavalla kerralla hoksaavat jo olla koputtelematta.

Kyllä mies pärjää sen vartin vauvan kanssa vaikka se kiljuis kuinka.

Voi ei, tosi kurja tilanne. Jos oot jo sanonut miehelle jne eikä ole auttanut, miten olisi mll:n hoitaja kotiin vaikka 2x viikko. Voisit mennä ulos esikoisen kaa kahdestaan tai siivoilla. Maksaahan se, mut ei kai se niin paha ole kuin se et äiti totaaliväsyy.

Tai sit soitat sairaalaan, jos teillä järjestetään esim. unikoulua osastolla niin sinne voi saada jossain paikoissa pienenkin vauvan päiväks tai kahdeksi osastolle jos kotona vauva vaan itkee eikä äiti saa levättyä(kaverin lapsi oli noin osastolla et siitä tiedän et jossain onnistuu).

Yhteistyössä