Naapurin vauvaperheen äiti asetti sitten ehdot muiden asukkaiden vapun vietolle:D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja absurd
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Alkuperäinen kirjoittaja PauhaavaSydän:
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Vappu on saatana työväen juhla eikä mikään lastenjuhla.

Indeed :D.

Minulle tulee työväestä kyllä mieleen hieman kypsemmät ihmiset kuin wanna-be-teinit, jotka odottavat vappua kuin kuuta nousevaa jotta voisivat pistää örinäbileet pystyyn. Ja elämä kaatuu jos ei syystä tai toisesta voikaan bailata täysillä juuri sinä Suurena Juhlapäivänä. Mutta nykyään onkin muodikasta olla vielä kolmekymppisenäkin vastuutonta ja villiä elämään elävä ikisinkku.

Grow up.

Oho. Älä ota niin tosissaan, mua vain nauratti tuo paatos, oikein saatanan siivittämänä... Tokihan lapsetkin saa vappua viettää.

En mä itsekään vietä vappua, vaikka äänestän ns. työväenpuoluetta. Ja ei nuo ap:n juhlat kuulostaneet mitenkään erityisen hurjilta vaan ihan normaalilta, muutama kaveri tulee syömään?!

Voisi ehkä vastata tuohon, että nykyään onkin muodikasta ekan lapsen saadessaan kuvitella, että koko naapurusto on siitä yhtä innoissaan kuin itse on, ja näinollen olettaa että myös he kaikki noudattavat vauvan aikataulua.
Meillä jokaisella on oma elämämme, ja se tottakai täytyy kerrostalossa ottaa huomioon, mutta pohdin edelleen kuka tässä on kohtuuton.

Olet vain taas yksi ihminen, joka ei osaa huomioida muita. Tupakointi parvekkeella todella itsekästä ja meluaminen myös. Todennäköisesti asut vuokralla ja perhe omistaa asuntonsa, joten kannattaa olla hiljaa, ainakin asuntosi voi säilyä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Olet vain taas yksi ihminen, joka ei osaa huomioida muita. Tupakointi parvekkeella todella itsekästä ja meluaminen myös. Todennäköisesti asut vuokralla ja perhe omistaa asuntonsa, joten kannattaa olla hiljaa, ainakin asuntosi voi säilyä.

Miksi vuokralaiset on aina jotain kakkosluokan kansalaisia?!! |O
Vuokrakoti on aivan samalla tavalla KOTI kuin se omistusasuntokin!

Joo, ydinkeskustassa on ainakin meteliä vaikka talo olisi hiljainen vappuna! Toisaalta jos se meteli häiritsee juuri vappuna kovin, olisiko ihan mahdotonta sen vauvaperheen mennä mummolaan tms, koska luulisi nyt käsittävän että koko talo ei voi yhden perheen toiveista omia menojaan toteutella.
Ja on muitakin ratkaisuja kun se ok-talo, jokin pienempi kerrostalo, kerrostalo missä vaikka ei ole paljoa nuoria, rivitalo jne

Omassa taloyhtiöässäni juuri he elävät niin, etteivät huomioi muita. Pitäisi rakentaa omistusasuntotaloyhtiöitä sijoituskäyttöön, joissa vuokralaiset voisivat temmeltää. Vuokralainen ei välitä käytävän tai pihan kunnosta, koska mikään ei mene omasta pussista. Kun ei ole mitään koskaan omistanut, ei osaa arvostaa omaisuutta. Vuokralaisilla usein myös enemmän epämääräisiä tapoja kuten tupakointi ja viinalla läträys, jotka ovat johtaneet siihen, että rahat eivät riitä kuin märkään ja pahan hajuiseen elämään.

Omassa taloyhtiöässäni juuri he elävät niin, etteivät huomioi muita. Pitäisi rakentaa omistusasuntotaloyhtiöitä sijoituskäyttöön, joissa vuokralaiset voisivat temmeltää. Vuokralainen ei välitä käytävän tai pihan kunnosta, koska mikään ei mene omasta pussista. Kun ei ole mitään koskaan omistanut, ei osaa arvostaa omaisuutta. Vuokralaisilla usein myös enemmän epämääräisiä tapoja kuten tupakointi ja viinalla läträys, jotka ovat johtaneet siihen, että rahat eivät riitä kuin märkään ja pahan hajuiseen elämään.

Pahanhajuinen on yhdyssana :D Muuten kyllä valtavan fiksua tekstiä ja loistavaa argumentointia :D

Alkuperäinen kirjoittaja Sssalla:
Joo, ydinkeskustassa on ainakin meteliä vaikka talo olisi hiljainen vappuna! Toisaalta jos se meteli häiritsee juuri vappuna kovin, olisiko ihan mahdotonta sen vauvaperheen mennä mummolaan tms, koska luulisi nyt käsittävän että koko talo ei voi yhden perheen toiveista omia menojaan toteutella.
Ja on muitakin ratkaisuja kun se ok-talo, jokin pienempi kerrostalo, kerrostalo missä vaikka ei ole paljoa nuoria, rivitalo jne

Monissa taloyhtiöissä tämä johtaisi siihen, että omistusasujat saavat lähteä kotoaan pakoon, että nuoret vuokralaiset saavat bailata. Helsingissäkin saat maksaa ainakin puolimilliä, että saat keskustasta omistusasunnon. Siellä sitä sitten saa kärsiä, kun naapuriyksiön vuokralaiset vaihtuvat usein ja elävät miten elävät. Kyllä rahalla pitää saada jo rauhaa! Toinen vaihtoehto on , että pitää itse ostaa naapuriyksiö ja pitää sitä tyhjillään. Sinne voi sitten majoittaa vieraisille tulevan mummon.

Jees, mä en keskustele trollipeikkojen kanssa, hyvää yötä! :wave:

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Vappu on saatana työväen juhla eikä mikään lastenjuhla.

Indeed :D.

Minulle tulee työväestä kyllä mieleen hieman kypsemmät ihmiset kuin wanna-be-teinit, jotka odottavat vappua kuin kuuta nousevaa jotta voisivat pistää örinäbileet pystyyn. Ja elämä kaatuu jos ei syystä tai toisesta voikaan bailata täysillä juuri sinä Suurena Juhlapäivänä. Mutta nykyään onkin muodikasta olla vielä kolmekymppisenäkin vastuutonta ja villiä elämään elävä ikisinkku.

Grow up.

Sis mitä? Kuka nyt on puhunut örinäbileistä? Eiköhän nuorilla aikuisilla ole kuitenkin pääsääntöisesti tapana juhlia ihan nätisti, vai eikö vapuua saisi juhlia ollenkaan? Monelle se on niitä harvoja päiviä vuodessa, kun on mahdollista nauttia ystävien seurasta ja juhlafiiliksestä, muina aikoina vuodesta on aika kiirettä ja ystäviä ei ehdi oikein nähdä.

Ja jos viittasit tuohon täysillä bailaamiseen ja naapurin mammaan, niin luitko sinä yhtään esim. ap:n kirjoituksia? Heillä oli nyt tiedossa ihan tavalliset illanistujaiset, ei voi enää vaatia, että pitäisi lähteä kodistaan pois, jos eivät edes pidä mekkalaa, vaan keskustelevat normaalisti. Jos se häiritsee, niin mä en jumaluta ymmärrä, että eikö se vauvaperhe voi sitten häipyä vapuksi? Käsittämätöntä touhua pyytää ihmisiä poistumaan kodistaan vapuksi, mä veikkaan että kovinkaan moni ei ala suunnitelmiaan tuon takia perumaan.

Kyllä taitaa äidillä vähän olla nyt joku vialla. Ihan perverssi ajankohta pyytää rauhaa ja hiljaisuutta. Kyllä yhden perheen on helpompi joustaa vappuna kuin talollisen nuoria, perheettöniä ihmisiä..

Mun mielestä on oikeastaan ihan jees, että väsynyt äiti uskaltaa mennä pyytämään moista naapureiltaan ja itse kun on tuo väsymys tuoreessa muistissa niin yrittäisin ajatella heitä toki.

MUTTA kilttiä tai ei niin kaikki kyllä elää järjestyssääntöjen mukaan eikä yhden vauvan unirytmin mukaan. Ei kerrostalossa ole ikinä hiiren hiljaista. En minäkään ole voinut naapuria vaatia lopettamaan remonttia pikkuvauva-aikana.

Musta on lähinnä vittuilua aloittaa nukkumisharjoitukset vappuviikolla ja ylipäänsä vaatia naapureita sopeutumaan vauvan nukkumiseen. Eiköhän vauvan nukkuminen tulisi sopeuttaa vallitseviin olosuhteisiin. Jos asuu kerrostalossa, siellä on elämisen ääniä. Vappuna nämä äänet ovat luultavasti kovempia kuin normaalisti.

Pyyntö olla kutsumatta (paljonkaan) vieraita on täysin kohtuuton. Järjestyssäänöä tietty pitää noudattaa, mikäli taloon osuu asukkaita, joilla on pipo noin kireällä vappunakin.

Vaikka meillä ei kovaäänistä biletystä harrastetakaan, minun mieleeni ei tulisi mennä vappuna, juhannuksena, uutena vuotena tms. "bilepäivänä" valittamaan naapurin juhlinnasta. Ja siedän myös aivan erinomaisesti tuparit ja satunnaiset myöhäänkin yöhön jatkuvat kekkerit. Jos mökä olisi toistuvaa, menisin varmasti huomauttamaan.

Kerrostaloasuminen on kaikille mukavampaa, mikäli ei tuijoteta vain omaa napaa. Tämä koskee sekä möykkääjiä että niitä asukkaita, joita häiritsee vessa vetäminen klo 22 jälkeen.

:D
Tosi järkevää opettaa lapsi siihen, että vain hiljaisuudessa voi nukkua

kun olisikin oppimisesta kiinni!! sinulla on nähtävästi vain ollut sellaisia vauvoja joilla on rauhallinen temperamentti ja eivät luonnostaan häiriinny, ei se kuule opettaminen auta jos vauva vaan herää ja ei nukahda melussa!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:
turha sitä on ihan ehdointahdoin aiheuttaa toiselle mielipahaa ja hankaloittaa tahallaan kanssakäymistä naapureiden kanssa.

Tässäpä se, kiteytettynä. Fiksusti sanottu.

Kumpikohan tässä oikeastaan aiheuttaa mielipahaa naapureille. Ne naapurit, jotka kutsuvat ystäviään vapun viettoon vai kohtuuttomia pyyntöjä (ja siten juhlatunnelmaa latistava) perhe vauvoineen?

Alkuperäinen kirjoittaja dfdf:
Jos kerran sinulla ei ole erityisiä suunnitelmia, niin mikset sitten voi vaikka mennä jonkun kaverisi luokse vappua juhlimaan. Mikä pakko se on juuri nyt väen vängällä pyytää kavereitasi sinun luoksesi? Ihan kuin nyt sinun olisi vain periaatteesta harattava vastaan tälle väsyneelle perheelle. Kyllä minä ainakin ymmärtäisin tätä väsynyttä äitiä.

Miksi ei niin päin, että perhe vauvoineen menee vaikkapa jomman kumman vanhemmille tai hotelliin vapuksi? Hehän ovat vain yksi perhe, rapussa asuu varmasti useita muita perheitä/sinkkuja.

Alkuperäinen kirjoittaja .:
Eikä normaalisti rappukäytävään saa laittaa mitäänomia tavaroita (tässä tapauksessa kukkaruukkuja) koska se vaikeuttaa porrassiivojien työtä sekä voi olla riski turvallisuudelle. Ihan oikeasti, meidän taloyhtiön säännöt kieltävät tavaroiden säilytyksen käytävässä, tähän lukeutuu myös kukkaruukut.

Millä oikeudella tämä tyyppi on ne kukkaset sinne kantanut ja vielä vaatii muita niitä kastelemaan?

Nuo tuo on kyllä vähän ylireagointia taas, eiköhän ne kukat oo kuitenkin tuotu sinne kaikkien piristykseksi ja tuskin ne mitään hirveää vaaraa kenellekään aiheuttaa :D. Suomalaiset sitten noudattaa sääntöjään ihan rasittavuuteenkin asti... (vrt. ei ylitä tietä punaisilla valoilla yöneljältä pitkällä suoralla kun lähin auto on kilometrien päässä, järjenkäyttö sallittu). OMG! Kukkia rappukäytävässä!

Just tuollaisten sääntöjen takia Suomessa on ehkä toimivaa ja siistiä, mutta niin kliinistä, hygieenistä ja tylsää...

Siitä oon kyllä samaa mieltä, että se joka kukat sinne toi, niin ne kasteleekin!

Ettei olisi paloturvallisuuslaki tms, joka kieltää "ylimäärisen roinan" rappukäytävässä?

Meillä yhden lapsen kanssa kotiuduttiin päivää ennen uuden vuoden bileitä. Naapurustossa riitti useammatkin juhlat. Vauva huusi koko yön. Minä valvoin ja itkin. Raketit paukkuivat ja herättivät toisetkin sisarukset pelkäämään. Rappukäytävä oli aamulla täynnä yrjövelliä. Seuraavana yönä yksi "juhlijoista" tuli ovellemme koputtamaan: "Voisiko tuon vauvan äänen vaientaa, kun ei saa melulta nukuttua?".

juu, ei olut kerrostaloelämä meitäkään varten

Minä asuin kerrostalossa elämäni ensimmäiset 22 vuotta, ja minä en ymmärrä niitä jotka vetoavat siihen että klo 7-22 saan tehdä mitä MINÄ haluan. Minusta kerrostaloasuminen edellyttää ennen kaikkea sitä, että osaa ottaa muut huomioon. Nuo minäminä-ihmiset ovat varmaankin joko asuneet omakotitalossa siihen asti kun ovat muuttaneet opiskelemaan tai sitten niin kamalassa kerrostaloslummissa että siellä on metelöity päivin öin. Ensimmäinen ryhmä ei ymmärrä millaista lapsiperheellä on kerrostalossa, toinen ryhmä kostaa sen ettei ikinä ole saanut asua rauhassa ja hiljaisuudessa. Nuo ensimmäiset ovat samoja, jotka kaupunkiin muutettuaan polkevat yksisuuntaista vastakarvaan tai pokkana jalkakäytävillä - mitä minä en kaupunkilaisena ikinä tekisi, koska ymmärrän että minun tekemiseni vaikuttavat moneen muuhunkin.

En siis pidä naapurin pyyntöä(!) ollenkaan kohtuuttomana, vaan ap:ta moukkana kun ei aio ottaa pyyntöä ollenkaan huomioon.

Et vaikuta kerrostalossa kauan asuneelta. Minä olen asunut kerrostalossa Helsingin keskustan liepeillä 48 vuotta. Pääosa valittajista on junan tuomia, mummoja tai jostain syystä häiriintyneitä henkilöitä. Koko ikänsä kerrostalossa asuneet sietävät naapureidensa tuottamaa ääntä varsin hyvin. Edellyttäen, ettei se ole kohtuutonta. Satunnaisten juhlien aikana ei valiteta, vaikka juhlat jatkuisivat myöhäänkin. Koliikkivauvojen (sietämättömästä) kirkumisesta ei käydä valittamassa. Jopa pianon soitto menee, kunhan pysyy kohtuuden rajoissa.

Yhden asukkaan ehdoilla/pyynnöillä ei eletä.

Kirjoittaa sentään Poppe asiaa!

Ap:n naapurin juttu menee surkuhupaisan puolelle. Ymmärrän, että kävisi varoittamassa naapureita unikoulusta. Mutta että jakelee postiluukusta ohjeita, miten pitäisi elää... Eiköhän sitä unikoulua voisi tässä vaiheessa vaikka pari päivää vielä siirtää, jos pelkää vapun niin kovasti sotkevan.

Ap:na kävisin ehkä tän naapurin ovella kertomassa, jos niitä vieraita on tulossa, kun kerran olet mennyt muuta väittämään jo. Muuten sulla on tietenkin oikeus tehdä kuten haluat.

Alkuperäinen kirjoittaja huoh:
Jokaisella on kuitenkin oikeus kutsua yksiöönsä vaikka koko suku jos haluaa. Ei siinä yhden mamman mielipiteet vaikuta.

Ihanaa, olet juuri tällainen "minulla on oikeus" -ihminen. Toivottavasti joskus menet itseesi ja opit hiukan eläytymään muiden asemaan.

Sinä taas taidat olla näitä elämisen äänistä valittajia? Se, että pyydetään naapuria olemaan kutsumatta kavereita vappuna on taas minusta minäkeskeisen ihmisen tekoja.

No eiköhän kaikille ole muutenkin selvää, että muita häiritsevän metelin pitää loppua taloyhtiön säännöistä riippuen viimeistään klo 23.00? sen jälkeen voi soittaa poliisit jos meteli jatkuu.

No tottakai on, koska omistusasujilla on ääni yhtiökokouksessa.

Yhteistyössä