Naapurin lapset hereillä arkeana yli puolille öin, onko mielestänne ok?

• Viestiketjun aloittaja lepakko
  • Ensimmäinen viesti
lepakko
Meidän naapurin alle 10-vuotiaat lapset juoksentelevat pihalla arki-iltoina vielä puolen yön aikaan. Kysyin tänään, milloin heillä on nukkuma-aika. Vastasivat, että yhdeltä, joskus kahdelta, koska kuulemma pitää rukoilla. Onkohan aivan normimeininkiä?

On ok. Mun 5 v ja 3 v saavat myös valvoa puolilleöin näin kesällä. Ei ne pihoilla kyllä juoksentele enää illalla myöhään.

Mutta meillä ei kyllä lapset valvo siksi, että pitäisi rukoilla :eek: :LOL: vaan siksi että voivat viettää aikaa isänsä kanssa kun tämä tulee töistä iltakymmenen maissa, ja että eivät herää aamulla 7-8 maissa koska mä en halua herätä siihen aikaan kesälomalla.

vieras
Joissain perheissä varmaan ihan normaalia. Joissain perheissä on normaalia että isä vetää viinaa aamusta iltaan ja hakkaa vaimoa turpaan. Perheitä on erilaisia.

Mutta normaalissa perheessä eivät lapset hillu yötä myöten ulkona edes lomalla vaan ovat ajoissa nukkumassa.

mammutti
No ei ole normaalia. Mun isommilla lapsilla on ollu kotiin tuloaika alle 10v viimeistään 21 ja pedissa 22. Loma tai ei niin ei lasten ole syytä yöllä ulkona olla.

oho
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
On ok. Mun 5 v ja 3 v saavat myös valvoa puolilleöin näin kesällä. Ei ne pihoilla kyllä juoksentele enää illalla myöhään.

Mutta meillä ei kyllä lapset valvo siksi, että pitäisi rukoilla :eek: :LOL: vaan siksi että voivat viettää aikaa isänsä kanssa kun tämä tulee töistä iltakymmenen maissa, ja että eivät herää aamulla 7-8 maissa koska mä en halua herätä siihen aikaan kesälomalla.
Oikeesti ton ikäiset valvoo puolille öin? :eek:

vieras
Kyllä meillä mökillä käänty rytmi noin että valvottiin yli puolen yön ja aamulla nukuttiin pitkään. Siellä kun ei ollu kellosta hajuakaan. Nyt sitte kotona jatkunu sama homma. Tarkotus kyllä kääntää rytmi taas normaalimpaan suuntaan. Mutta en ota ressiä asiasta.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ehkä mä olen tiukkis, mut mulla oli nukkumaanmenoaika viimeistään puoliltaöin vielä rippikouluiässä!
Et kyllä oo tiukkis, ei ole normaalia että alakoulu ikäiset on keskiyöllä ulkona ja että käyvät nukkumaan vasta noin myöhään.

no

tää nyt on jo aikamoista! 3v valvoo puolilleöin äidin laiskuuden takia :/

Jenis
Alkuperäinen kirjoittaja oho:
Oikeesti ton ikäiset valvoo puolille öin? :eek:
Joo :eek: ja heräävät aamulla 9-10:30, ja nukkuvat päikkärit.

Välimeren rytmi B)
Kyllä kelpais mullekin, paitsi että meillä herätään joka tapauksessa seiskalta ihan joka ikinen aamu :-O

Muitten lapset saa mun puolesta valvoa vaikka koko yön, mutta onhan se ärsyttävää kun naapurin lapset kiljuu tossa ikkunan takana koko alkuyön, kun omien muksujen ois tarkoitus nukkua.

Alkuperäinen kirjoittaja no:
Tai sitten siksi, että ehtii viettämään aikaa myös isänsä kanssa, joka pääsee joka ilta töistä vasta kello 22 maissa?

En tajua, mikä idea on jossain 20-06:30 unirytmissä LOMALLA. Etenkin kun se tosiaan tarkoittaa sitä, että a) lapset näkisivät isäänsä vain aamulla pikaisesti, ja b) mun pitäisi lomallani nousta kukonlaulun aikaan.

*
Mitä väliä sillä on miten nukkuu jos lapsi saa kuitenkin nukuttua tarpeeksi? Sehän se kai on pääasia. Se mitä tapahtuu klo 21-24 välillä jossain perheessä ei luulis häiritsevän naapureita (no ok, jos pihalla METELÖIVÄT)...

vieras
Meillä saavat valvoa lomalla jos haluavat ja ulkonakin voivat olla, omakotialueella ja omissa pihoissa. Kavereitakin on mukana. Harvoin nuo kuitenkaan jaksavat valvoa niin myöhään.

Alkuperäinen kirjoittaja kuules:
maassa maan tavalla,ja nyt ollaan Suomessa
Ok, vedetään siis naama norsunvitulle, aletaan valittamaan siitä kun naapuri pesee pyykkiä kello 20 vaikka meillä jo nukutaan, ja hypätään aamulla reilusti ennen seiskaa ylös vaikkei yhtään huvittaisi, että ehditään S-markettiin seitsemäksi ostamaan tuoretta ruisleipää.

vieras
meillä lapset menee viimeistään kello 22 nukkumaan.ja nukkuvat 8-9.minusta on tyhmää valvottaa tai antaa lasten valvoa että saa itse nukkua pitkään.

tutulla on on vauvan syntymästä asti ollut sellanen rytmi että lapsi (nyt reilun vuoden) laitetaan klo 1-2 yöllä nukkumaan että saa itse nukkua puolille päivin,kun lapsikin nukkuu.illalla 5-6 aikaan kahden tai kolmen tunnin päikkärit ja aikuiset ihmettelee että kun ei nukuta itsellä kun aamuyöllä.

Alkuperäinen kirjoittaja no:

ai se onkin laiskuutta... :whistle: kyllä se on ihan suotavaa saada lomalla nukkua... eiköhän sitten arkena taas saa herätä aikaisin. |O

Yhteistyössä