Naapurin lapset hereillä arkeana yli puolille öin, onko mielestänne ok?

• Viestiketjun aloittaja lepakko
  • Ensimmäinen viesti
palma
Alkuperäinen kirjoittaja Vilja:
No minusta on JÄRKKYÄ, että joku antaa pienten lasten valvoa joka yö puoleenyöhön asti. En käsitä ollenkaan. Tuollainen yöt valvominen on todella rasittavaa elimistölle muutenkin, etenkin lapselle.
Joo, siis to-del-la rasittavaa, kuinkahan lapsirukat selviää? Pitäähän ruokakin syödä aina samalla kellonlyömällä oli nälkä tai ei, samoin vessassa on istuttava kellon mukaan oli tarve tai ei. Ei se elimistö osaa toimia jollei sille kellosta näytä miten homma menee, se on vissi.

Mä luulen että ylemääräinen nipotus-kyttäys-tuomitsemisympäristö on lapselle moninverroin haitallisempi kuin lomalla valvominen:whistle:

No voi hitto. 5v. ja 2v. lähtivät justiin isänsä kanssa käynnistelemään traktoria ja puuhommiin.
Pitääkö mun nyt käydä huutamassa ne samantien petiin, koska kello näyttää jotakin tiettyä lyömää?

Mä en jaksa, enkä halua. Mä haluan antaa noiden pitää itselleen sopivan luontaisen rytmin niin kauan, kun se on mahdollista. Sitä 8-20 elämää ne tulevat kuitenkin näkemään ja kokemaan ihan riittävästi vielä.

No, itse olen kodista jossa kesälomista nautittiin juuri sillä että sai valvoa (& nukkua :D) pitkään, nukkua teltoissa ja leikkimökeissä jne. Ihanat muistot. :heart:

Meillä ollaan menty vähän lasten mukaan, välissä valvottiin myös vapailla pidempään mutta kun tuo tyttönen oli sellainen ettei enää sitten meinannut saada unta ja kaikki meni kiukutteluksi. Nyt ollaan huomattu että helpoimmalla päästään kun laitetaan lapsia nukkumaan siinä 20-20.30 aikoihin. Tyttö (3v) nukahtaa pian ja poju (4v) saa vielä sen jälkeen touhuilla omiaan kunnes uni korjaa. Onneksi tyttökin on pitkäuninen ja nyt kun päiväunet ovat vapailla jääneet pois hän voi hyvin nukkua yhdeksään asti, poju sitten vaikka pidempäänkin.

Mutta siis jos tytöllä ei olisi noita "nukahtamisongelmia" niin varmaan meilläkin lapset näin lomalla valvoisivat sinne kymmeneen - yhteentoista asti. Mutta nyt on näin ja jäähän tässä sitten illasta meille vanhemmillekin paremmin omaa aikaa.

no todellakin on mun mielestä ihan normaalia. Kyllä meilläkin tuo 1,5-vuotias nukkuu nyt kesälomalla 22/22.30-9/10. Enpä viiti lomalla laittaa kelloa herättämään, ja sitä paitsi kesäillat on niin kauniita, että tänäänkin oltiin vielä 20.30 pihalla. Enpä ole huomannut tuon erityisesti kärsivän myöhemmästä rytmistä. Kyllä niitä 7-8 herätyksiä varmaan vielä elämään mahtuu. Meillä on myös aina saatu lapsuudenkodissa kesälomilla valvoa niin pitkään kuin jaksaa, ja omat nuoremmat sisarukseni (6, 10 ja 12 v) valvovat lähes joka ilta klo 23 saakka vähintään. Nukkuvat sitten aamusta pidempään. Käyvät ongella vielä illalla, tai uimassa, tai ovat pihalla. En todellakaan ymmärrä näitä rytmeistä nipottajia, silloin kun ollaan lomalla. Jos lapsi on kohtuullisen normaalilla luonteella varustettu, hän kyllä kestää rytminmuutoksia ja muutenkin säännöllistä epäsäännöllisyyttä elämässään. Löysätkää nyt hieman jo niitä pipoja.

vierailija
no todellakin on mun mielestä ihan normaalia. Kyllä meilläkin tuo 1,5-vuotias nukkuu nyt kesälomalla 22/22.30-9/10. Enpä viiti lomalla laittaa kelloa herättämään, ja sitä paitsi kesäillat on niin kauniita, että tänäänkin oltiin vielä 20.30 pihalla. Enpä ole huomannut tuon erityisesti kärsivän myöhemmästä rytmistä. Kyllä niitä 7-8 herätyksiä varmaan vielä elämään mahtuu. Meillä on myös aina saatu lapsuudenkodissa kesälomilla valvoa niin pitkään kuin jaksaa, ja omat nuoremmat sisarukseni (6, 10 ja 12 v) valvovat lähes joka ilta klo 23 saakka vähintään. Nukkuvat sitten aamusta pidempään. Käyvät ongella vielä illalla, tai uimassa, tai ovat pihalla. En todellakaan ymmärrä näitä rytmeistä nipottajia, silloin kun ollaan lomalla. Jos lapsi on kohtuullisen normaalilla luonteella varustettu, hän kyllä kestää rytminmuutoksia ja muutenkin säännöllistä epäsäännöllisyyttä elämässään. Löysätkää nyt hieman jo niitä pipoja.
Siis vittu mä olin lapsena 6- vuotiaana nukkumassa jo kahdeksalta illalla se on oikea pikkulasten nukkumaan meno aika sun lapsesta tulee juoppo tai narkkari tai molempia tuollaiset vanhemmat pitäs laittaa laitokseen ja lapset huostaan. Ja itse kuitenkin olin laitosnuori, että toivottavasti luet tän ja tiiät olevas ihan vitun paska äiti tai isä

Yhteistyössä