Naapurin koirat KOKO AJAN vapaana!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja AArgh!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

AArgh!

Vieras
Naapurin rouvalla on 3 koiraa ja ne juoksee koko ajan vapaana! Ei auta vaikka sanois mitä. Sinänsä ne ei vaaratilannetta ihmisille aiheuta kun asutaan niin maalla mutta eikö koirilla ole ehdoton kiinnipitoaika just nyt? Pesimisen takia? Ollaan sanottu vaikka kuinka monta kertaa koirista mutta rouva pitää niitä joko juoksunarussa pihassaan tai sit vapaana. Vapaana sen takia kun koirienkin kuuluu juosta ja lenkkeillä. Eikös omistajan pidä tehdä se koiran kanssa? Tämä rouva vaan ei tee, milloin sattuu selkään ja milloin jalkaan ja milloin ollaan liian kännissä! Hermot menee kun ne koirat koko ajan juoksee meidän pihassa tai pihan poikki!

[QUOTE="vieras";26547129]voi hitsi. Maalla nyt sattuu olemaan muitakin "vapaita eläimiä" kuin koiria, eikö ne haittaa?[/QUOTE]

No ne muut eläimet ei hauku meidän pihassa vaikka neljältä yöllä. Ne muut eläimet ei kaiva meidän kukkapenkkiin kuoppaa Kiinaan saakka. Ne muut eläimet ei hypi lasten päälle jos ollaan pihassa.

[QUOTE="vieras";26547165]No soita poliisi.

itse en jaksaisi vaivautua, jos ne kerran kilttejä on. Mut mä tykkäänkin elukoista, ja maallahan niitä riittää.[/QUOTE]

Luulenpa että poliiseilla on muutakin puuhaa :D

[QUOTE="vieras";26547165]No soita poliisi.

itse en jaksaisi vaivautua, jos ne kerran kilttejä on. Mut mä tykkäänkin elukoista, ja maallahan niitä riittää.[/QUOTE]

Meillä poliisi tulee aika kaukaa, lähimmästä kaupungista. 60km:n päästä. Ja tuskin haluan kuormittaa poliisia tällä mutta pakko on kohta. Kaikki niistä koirista hyppii meidän aikuisten ja lasten päällä. Ulkona jos grillataan, ei voida syödä ulkona kun ne hyppii silloin syliin yrittäen saada ruuat. Ne on kilttejä koiria mutta koulutusta niille ei ole annettu minkäänlaista. Ja mulla on esim. reilun vuoden ikäinen poika joka pelkää niitä koiria just siks kun ne hyppii päälle. Olen todella monet kerrat yrittänyt rouvan kanssa jutella mutta hänen mielestään hänen koirillaan on oikeus juosta kun hän ei niitä voi lenkittää. Voisi varmasti muuten mutta juo niin paljon että on joko krapulassa tai kännissä.

[QUOTE="aloittaja";26547308]Meillä poliisi tulee aika kaukaa, lähimmästä kaupungista. 60km:n päästä. Ja tuskin haluan kuormittaa poliisia tällä mutta pakko on kohta. Kaikki niistä koirista hyppii meidän aikuisten ja lasten päällä. Ulkona jos grillataan, ei voida syödä ulkona kun ne hyppii silloin syliin yrittäen saada ruuat. Ne on kilttejä koiria mutta koulutusta niille ei ole annettu minkäänlaista. Ja mulla on esim. reilun vuoden ikäinen poika joka pelkää niitä koiria just siks kun ne hyppii päälle. Olen todella monet kerrat yrittänyt rouvan kanssa jutella mutta hänen mielestään hänen koirillaan on oikeus juosta kun hän ei niitä voi lenkittää. Voisi varmasti muuten mutta juo niin paljon että on joko krapulassa tai kännissä.[/QUOTE]

Aidatkaa piha?

Kyllä mie soittasin poliisille. Tuossa männä viikolla oikein radiossa toitotettiin, että myös MAALLA asuvien pitää muistaa pitää niin koirat kuin kissatkin kytkettynä, koska pennut/poikaset on nyt metsäneläimillä. Ja siks toisekseen vaikka ei oiskaan niin toistuvasti sama/samat koirat pihassa niin... Itellä vaikka kaks koiraa niin en kyl kahtelis naapurin koiria meijän pihassa, jos se ois jatkuvaa. Karkaamisen ymmärtää mutta tuo nyt ei ihan siltä kuulosta...
Sano naapurille että aitaa pihansa niin koirat voivat siinä juosta ja telmiä sitten huoletta.

kytke koirat kiinni- teidän pihaan. Sitten odotat että rouva hakee omansa. Sanot että oli pakko laittaa kiinni kun hyppivät lasten päälle ja yrittivät syödä ruuat.
Katotaan monestiko jaksaa teiltä hakea?

Alkuperäinen kirjoittaja eläinystävällinen ehdotus;26547356:
kytke koirat kiinni- teidän pihaan. Sitten odotat että rouva hakee omansa. Sanot että oli pakko laittaa kiinni kun hyppivät lasten päälle ja yrittivät syödä ruuat.
Katotaan monestiko jaksaa teiltä hakea?

Tai jos naapuri on juoppo(niin kuin olen ymmärtänyt ap:n viesteistä), niin ne koirat jäähän siihen loppuelämäkseen...

Täällä päin irtokoirille on paikka jonne ne viedään ja omistaja voi maksusta noutaa koiransa kotiin. Onko teillä päin tällaista mahollisuutta? Tuskin jaksais montaa kertaa hakea ja maksaakin pitää.

Kyllä, koirilla on kiinnipito aika ja ne on silloin oltava omistajansa välittömässä kytkettävissä ja hallittavissa. Mä en katselisi päivääkään tollasta touhua vaikka itselläni on kolme koiraa...Typeriä kommenttejä täällä!!

Aitasimme oman pihamme samasta syystä. Kerran näin ikkunasta, kun naapurin iso musta koira tuli haistelemaan vaunuissa nukkuvaa vauvaamme. Säikähdin todella pahasti tilannetta.Toisen kerran taapero istui rappusilla, kun naapurin koira tuli häntä haistelamaan ja nuolemaan. Lapsi on lisäksi koira-allergikko.

Ei näihin jästipää eläinomistajiin tehoa muu kuin aita. Näin jouiduimme ainakin itse toteamaan.

[QUOTE="vieras";26547320]Aidatkaa piha?[/QUOTE]

Meillä on todella iso piha, inhottavaa jos meidän se täytyy rueta aitaamaan. Meillä on jo pensasaita mutta se ei tehoa. Naapuri ei suostu aitaamaan omaansa kun hänen mussukkoiden on saatava juosta vapaana ja aidattu piha ei ole vapaa.

[QUOTE="vieras";26547437]Tai jos naapuri on juoppo(niin kuin olen ymmärtänyt ap:n viesteistä), niin ne koirat jäähän siihen loppuelämäkseen...[/QUOTE]

Näin voisi käydä. :D Kyllä se rouva ne hakis varmaan parin päivän päästä aina takaisin itselleen. Mutta en mä jaksa sen koiria rueta nappailemaan pihaan kiinni haukkumaan.

Yhteistyössä