Naapurin koira on kännissä :((

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rokkimakkara
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
kyllä meidän koira jois kaljaa,jos sille antais (niin olis juonut edellinenkin)... kerjäävät vieressä ja vahtivat haukkana pulloa. joskus jääneet "kiinni", kun kaataneet pullon ja lipittäneet lattialta juomaa. kaverin dobermanni oli hulluna appelsiinimehu-kossuun, mitä kuitenkaan ei juomalla saanut juoda.

Alkuperäinen kirjoittaja Snapsikäsi Edward:
juu, välittömästi soittoa eläinsuojeluun !

Poliisille.

Koira ja alkoholi on yhdistelmä, joka ei ainakaan tietääkseni aiheuta välitöntä vaaraa koiralle. Ainakaan kohtuudella.

On kuitenkin muistettava, että eri aineet käyttäytyvät eri elukoissa eri tavoin. Esim. eräs ihmisten käyttämä särkylääke ei vaikuta mitenkään kissaan ja tappaa koiran. Toinen vahvasti euforisoiva kipulääke, jota käytetään sairaaloissa ja lamaa ihmisen saa hevosen juoksemaan raveissa huippu aikoja.

Alkuperäinen kirjoittaja Rokkimakkara:
Soitin 112, oltiin vähän nyreitä kun eläimen takia soitin mutta aikovat ilmoittaa eteenpäin

tämä se onkin niin tyhmä juttu kun nuo poliisin ja 112 numerot yhdistyivät. "nyt joku saattoi kuolla sydänkohtaukseen kun ei päässyt läpi" mutta mihinkäs muualle sitä perjantai iltana tähän aikaan vois soittaa :(

Soitin 112, oltiin vähän nyreitä kun eläimen takia soitin mutta aikovat ilmoittaa eteenpäin

soita vielä paikalliselle eläinsuojeluvalvojalle, voi tulla paikan päälle jos tilanne vaatii

Mistä saan sen numeron? Rovaniemellä asun... 112 aikoi ilmoittaa eteenpäin asian, joten luulisi, että asia hoituu?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

tämä se onkin niin tyhmä juttu kun nuo poliisin ja 112 numerot yhdistyivät. "nyt joku saattoi kuolla sydänkohtaukseen kun ei päässyt läpi" mutta mihinkäs muualle sitä perjantai iltana tähän aikaan vois soittaa :(

Niinpä se rakki ku on niin vähäpätönen sen ihmisen rinnalla.

Mulle eläin menee useamman ihmisen edelle kyllä avustamisessaki nykyään.
Eikä eläin saa apua ellei se eläisuojeluviranomainen Suomessa soita ensin sinne numeroon mistä saa yhteyden poliisiin joka tarvitaan mukaan ku tehtävään lähdetään. Ihminen kyllä sen avun saa vaikka miljoona kertaa peräkkäin vaikka syy olis ihan itseaiheutettukin juttu.

soita vielä paikalliselle eläinsuojeluvalvojalle, voi tulla paikan päälle jos tilanne vaatii

Ne tarttee muuten sen poliisin mukaansa ennen ku voivat tosta vaan mihinkään mennä, jos meinaan omistaja sanoo et tänne et tuu niin eipä ne sinne voi itekseen mennä.

Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:

Ne tarttee muuten sen poliisin mukaansa ennen ku voivat tosta vaan mihinkään mennä, jos meinaan omistaja sanoo et tänne et tuu niin eipä ne sinne voi itekseen mennä.

nii,nii, mutta ajatuksena olikin, että jos se valvoja sais poliisit mukaansa.
Ei niitä poliiseja kiinnosta koirien kohtalot, valvoja vois auttaa asiaa.

Kyllä useimmat koirat lipittää alkoholia koska se tuppaa olemaan makeassa muodossa..... :(
Niinhän ne hulluna juo glykooliakin, eli jäähdytinnestettä.... vaikka se on tappavan vaarallista. Tai syövät xylitolipurkkaa ja saavat insuliinishokin. Ihmisten keksinnöt ei vaan aina luontokappaleelle sovi...

:o

Mun vaarilla oli kesy varis jonka kanssa ne ryyppäs yhdessä lauantai-iltaisin... Kalle-varis sai korkillisen vaarin kirkkaasta jonka jälkeen lenteli ympäriinsä ja tippuili tikkailta :whistle: seuraavana aamuna makasi aina kuulemma siivet levällään nurmikolla ja oli kiukkuinen

Koira on nyt mun eteisessä, läähättää lähes tajuttomana. Poliisi tulee hakemaan.

Mikäli se koira tuntuu kuumalta kirsu siis kuiva ja lämmin laita sen päälle haalea märkä peite ja tarjoa haaleaa vettä sille

Suomessa eläinten osalta laki on perseestä siltä osin että ihmisen ei ole pakko päästää asuntoonsa ketään muuta viranomaista kuin poliisin oli sit kyse mistä tahansa ja poliiseja vaan valitettavasti on niin vähän täällä maassa valvomaan ihan kaikkea

Sain eläinlääkäriin yhteyden, poliisia ei oo vielä tullu. Mun toinen koira on ampiaisille allerginen ja oon tottunu nesteyttään koiraa nahan alle. Laitin suolaliuosta neulalla niskanahkaan, mutta ei se paljoa varmaan auta, kun omat koirat on alle 4 kilosia ja tämä noin 20 kiloa |O . Multa ei löytyny steriiliä nestettä kuin 40ml :/

Sain eläinlääkäriin yhteyden, poliisia ei oo vielä tullu. Mun toinen koira on ampiaisille allerginen ja oon tottunu nesteyttään koiraa nahan alle. Laitin suolaliuosta neulalla niskanahkaan, mutta ei se paljoa varmaan auta, kun omat koirat on alle 4 kilosia ja tämä noin 20 kiloa |O . Multa ei löytyny steriiliä nestettä kuin 40ml :/

:hug: mutta edes vähän.. :hug:
voikun löytyy noin ihania jotka välittää koirasta :) :flower:

Yhteistyössä