Naapurin ehdotus mieheni "tehtävistä"..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Juu, tulinpa aamulenkiltä ja törmäsin pihalla naapuriin, (n. 35 vuotiaaseen naiseen. On käsityönopettaja, asuu itsekseen, ei lapsia). Niin tämä sanoi että voisiko mieheni käydä laittamassa hänelle valaisimen kattoon, ku hän ei sitä sinne saa. Minä siihen, et kysyn, että eiköhän se käy, mutta ei ole tällä hetkellä mun luona, on töissä. Hän sitten et voisikohan käydä muutenki jotain pikku juttuja laittelemassa, olis vaikka mitä hommaa. Ja perään että n. kerran viikossa, tai sit joku viikonloppu pidempään. Mä jäin varmaan ihan haavi auki siihen. Sain sit sanotuks et en osaa toisen puolesta luvata ja hänhän on yrittäjä et aika kiirettä itselläänkin.. Hän sitten että no hän kysäisee vaikka ku tulee tänään ja puhu jo alustavasti miehelles!

Oon kyllä jokseenki yllättynyt! Siis et miten se aatteli et mun mies jatkuvaan siellä rampata. Kaiken huippu on, ettei me ees asuta vielä yhdes, katellaan asuntoo, mut meillä on kaks taloutta, enempi ollaa miehen luona ja joskus vaan täs pyörähtää, et ei oo kelleen varmaan ees luuloa et se täällä asuis. No mä sit jotain siinä vielä et katotaas nyt mumisin, ni se sanoi et olishan se reiluu et hän sais joskus apuu mieheltä, sä saat sitä milloin vaan, eikös joo. No en nyt nää tuota ihan noin, sehän on mun mies! Ettis sit oman, ni sehän vasta reiluu olis.. Siis ok jos sen lampun asentaa, mut ei se ees suostuis mihinkää systeemii et se olis jolleki mun naapurille jotenki velvollinen tekee jotain hommii viiikottain. En vaan tajuu mitä tuon naapurin pääs liikkuu.. huh huh.. Pitääki soittaa miehelle asiasta :)

Tee miehelle sitten heti asia selväksi, että sitä naapuria ei sovi alkaa auttaan koko ajan. Sen lampun voi laittaa kun kerran lupasit, mutta muuten tiukka linja. Tuollaisia akkoja vaan on :-(

:D
Voi ei! Tunnen yhden tuollaisen naisen. Sillä ei ole mitään taka-ajatuksia, hänen mielestään vain muiden miesten kuuluu häntä autella, kun hällä ei kerran ole omaa. Ja hänen mielestään ajatuskuvio on mitä normaalein.

Mun ymmärryksen mukaan ei palkallisena. Eikä se tarvii nyt tosiaa mitää lisätienestiä. Ja mun miehellä on lapsikin ja mulla kans ja sit tosiaan on yrittäjä, et hyvä et sillä on aikaa mulle, saati sitten mun naapurillekin.. Juu, tuon esitteen voisin vielä :D En usko et mitää taka-ajatuksii, kunhan se vaan olis "kohtuullista". Huh huijaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ewe:
Tee miehelle sitten heti asia selväksi, että sitä naapuria ei sovi alkaa auttaan koko ajan. Sen lampun voi laittaa kun kerran lupasit, mutta muuten tiukka linja. Tuollaisia akkoja vaan on :-(

Juu, soittelin miehelle, niin hän on vielä vähempi kiinnostunu ku minä tuohon "avunantoon". Ei suostu menee ees sitä valaisinta laittaa, jos mä en lähe mukaan.. Ärsyttää kyl mennä sinne.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tulosta tuolta mainos naapurillesi ja vie hänen postilaatikkoon: http://www.aviomiespalvelu.fi/
:)

Tämä käväisi mielessäni itsellänikin. Tosin miehesi voisi antaa sen naiselle sen jälkeen, kun olisi auttanut naista lampun kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja AP:
Alkuperäinen kirjoittaja ewe:

Juu, soittelin miehelle, niin hän on vielä vähempi kiinnostunu ku minä tuohon "avunantoon". Ei suostu menee ees sitä valaisinta laittaa, jos mä en lähe mukaan.. Ärsyttää kyl mennä sinne.

Meet mukaan ja istut tyylikkäästi sohvalle ja pyydät kahvia ja pullaa :D Syötte miehen kanssa tarjottavat pois ja lähdette kiittämättä. Ei tarvi pelätä, että pyytää toiste :D Tyly linja vaan niin ei tule neiti-ihmiselle mitään vääriä kuvitelmia.

Alkuperäinen kirjoittaja Istafra:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tulosta tuolta mainos naapurillesi ja vie hänen postilaatikkoon: http://www.aviomiespalvelu.fi/
:)

Tämä käväisi mielessäni itsellänikin. Tosin miehesi voisi antaa sen naiselle sen jälkeen, kun olisi auttanut naista lampun kanssa.

Joo, se voiskin olla, mut se nyt pakottaa mut mukaa sinne lampunlaittokeikalle. Pitää varmaa puhuu et menis iteksee vaan ja antais tuon sit lähtiissään :)

Kyl ihmiset kehtaa :o
Eikait se sun tai sun miehen vika ole et naapuri ei ole onnistunu ittelleen ukkoa hommaamaan. Opetelkoon ite tekeen korjaus työnsä jos ei niistä ole edes valmis maksamaan. Ei ne ukot nyt sitä varten ole, et ne kotiin tullessaan vain siel jotain korjaustöitä tekkeepi.
Voittehan sanoa, ettei sun mies osaa eikä sil ole töihin tarvittavia työkaluja.

Mulla on kans tuollainen naapuri. Jos ei mies paikalla niin minäkin KELPAAN. Millon pitää katsoa listoja, millon lamppuja, joskus pesukone tiltannut jne. Parhaimpiin kuuluu nämä "AI HEI, oot menossa kauppaan. Kuule, jos kirjotan listan niin käytkö munkin puolesta?" ja "Kuule hei, ikeaan täytyis päästä. Miten ois sellanen pikkureissu". Kyse ei siis ole kovinkaan vanhasta naisesta, about 50v fyysisesti terve. Kyllä mä 80vuotiaalle kävisin mieluusti kaupassa jos omat jalat ei enää jaksa. Ja kyllä, me tehtiin se virhe, että alkuun suostuttiin auttamaan jos joku hätä tuli. Se jäi päälle ja tahti sen kun kovenee :D

Alkuperäinen kirjoittaja irma:
Mulla on kans tuollainen naapuri. Jos ei mies paikalla niin minäkin KELPAAN. Millon pitää katsoa listoja, millon lamppuja, joskus pesukone tiltannut jne. Parhaimpiin kuuluu nämä "AI HEI, oot menossa kauppaan. Kuule, jos kirjotan listan niin käytkö munkin puolesta?" ja "Kuule hei, ikeaan täytyis päästä. Miten ois sellanen pikkureissu". Kyse ei siis ole kovinkaan vanhasta naisesta, about 50v fyysisesti terve. Kyllä mä 80vuotiaalle kävisin mieluusti kaupassa jos omat jalat ei enää jaksa. Ja kyllä, me tehtiin se virhe, että alkuun suostuttiin auttamaan jos joku hätä tuli. Se jäi päälle ja tahti sen kun kovenee :D

Joo, tää on kyllä ISO virhe... :whistle:

Jotkut vaan ovat niin röyhkeitä, etteivät suostu luopumaan 'saavutetuista eduista' ellei edun loppumista tehdä selvksi kovin sanoin....

No huh huh.. En kyl tosiaankaan oo tuollaiseen lähdös. Eikä mun mies oo mikää remonttireiska, et se rupeis hoitelee naapureidenki asiat.. Kannattais varmaan sunki sanoo hänelle jotenki ystävällisesti että ei onnistu :)

On hienoa, että naapurilta voi tarvittaessa kysyä ja saada apua. Mutta jos siitä tulee tapa ja se on jatkuvaa, se hienous loppuu siihen. Ja kyllä mun mielestä pitäisi jollain tapaa huomioida se, että on saanut naapurilta apua.

Mun täti aina manaa, kun naapurin leskirouva kyselee aina hänen mieheltään apua ties mihin asiaan. Ei siinä mitään, mutta kun hänen miehensä on jo 80-vuotias, tosin hyväkuntoinen ja osaa asioita, mutta kun heidän omassa kodissaan ja puutarhassa riittää myös hommia. Apua voi pyytää kasvimaan hoidosta lampun vaihtoon, ihan mitä vain. Mies ei ilkeä kieltäytyä.

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:

No huh huh.. En kyl tosiaankaan oo tuollaiseen lähdös. Eikä mun mies oo mikää remonttireiska, et se rupeis hoitelee naapureidenki asiat.. Kannattais varmaan sunki sanoo hänelle jotenki ystävällisesti että ei onnistu :)

Mun mies on remonttireiska ja ilmeisesti tämän takia rouva katsoo oikeudekseen pyydellä apua :D Välillä on kyllä hiljasempaa. Myös edellisessä asuintalossamme oli tällainen samanlainen tapaus. Tässä talossa tuon rouvan lisäksi yhteisen pihan "talkoisiin" pyydetään aina miestä. Pihakeinut on rakennettu ja rappusia korjattu jne. Totesin, että parempi muuttaa kai omaan taloon tai seuraavassa paikassa valehdella ammatti :D Mä en pysty kieltäytymään, jos on kyse jostain "pienestä"..vaikka niitä "pieniä" juttuja ilmaantuis jatkuvasti.

Meillä on maailman paras naapuri. Asuu koko kesän mökillä. Mitä vähemmän naapureiden kanssa tarttee olla tekemisissä, niin sitä parempi. Halutaan asua lähellä keskustaa omakotitalossa, eli naapureita on hieman pakko sietää. Mä voin auttaa esim ikäihmistä tai kattoa pihalla naapurin lapsia lääkärireissun ajan, mutta huoltohommiin tilatkoon jokainen kädetön työmiehen ihan rahalla.

Yhteistyössä