Naapurin natisija

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Ritu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

"Ritu"

Vieras
Menee kyllä hermot välillä tohon naapurin ukkoon kun joka asiasta viitti sanoo jotain negaa. Ja aina yrittää pukee noi valitukset jotenkin mukamas fiksuun sävyyn. Vähän tulee mieleen se Pekka ja Pätkä kun se Pätkä aina sano, että "asiahan ei tietysti minulle kuulu, mutta..."

Mun ukko yleensä aamulla (tämmösinä vähän talvisina) käy laittaa autot käyntiin pihalle ennenku lähetään töihin. Siin ne sit käy sen muutaman minuutin (joo tiedän et ei sais käydä ku 2 minuuttia, mutta kuka sitä kelloo kattoo ja toisaalta talvi on vähän eri) ennenku lähetään. Naapurin ukko aina laittaa käyntiin vasta ku lähtee ja ajelee sit huurusilla ikkunoilla... vaarallista sekin.

Jotain se sano, että "poliisi tosta ajeli yks aamu, että onneksi ei tänään ajellu, koska olis varmaan tullut rikesakko". Luulen, et poliisilla olis parempaakin tekemistä ku kytätä ihmisiä tommosissa asioissa.

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;26016854:
no noilla bensanhinnoilla, meillä ei kyllä autoja turhaan käytellä. jäärapa on ikkunan raapimista varten tehty ja hyvin näkee kun sitä viitsii käyttää.

Eipä se bensa paljoo kulu tyhjäkäynnillä.

Joo-o. Mua kyllä ihmetyttää miten jotkut ihmiset kehtaa pitää tyhjäkäynnillä autoaan niin monessa tilanteessa. Täs on esimerkiksi yksi naapuri, joka laittaa noi autot käyntiin ainakin vartin ennen lähtöä. Tossa pihassa ne sitten käy ja vartti on tosiaan minimi, talvella siis. Ei se tosiaan mua haittaa, tiedän että talossa asuva mies on kehitellyt vaikka mitä omia tapojaan vuosien saatossa, eikä tulis mieleenkikään sanallakaan niihin tarttua.

Aika moni pitää kans auton käynnissä kauppareissun ajan. Ukko jää autoon, auto on käynnissä ja ilmastointi päällä. Voisin ymmärtää tämän jos olis ihan megahelle tai joku eritysiolosuhde, mutta oikeesti tuntuu aika erikoiselta.

Mut enpä mä näistä sanomaan menis. Toisaalta ei yhtään haittais jos tommosesta touhusta joskus sakon poliisi antais. Siis onko se 2 minuuttia se raja?

Kyllä meillä naapurin mies käy kotona safkiksella ja joskus talvella jättää auton käyntiin koko ajaksi, siinä se sitten käy sen 20-30 minuuttia. Mut ei se kyl aamulla jaksa tulla laittamaan sitä käyntiin. Ite mä käynnistän kyllä autoni heti kun meen ulos, skrapaan sitten siinä samalla. Joskus kyllä saattaa olla ylikin sen 2 minuuttia käynnissä, mutta tuntuis oudolta että se pitkiä aikoja siellä olis tyhjäkäynnillä.

Mäkin yhtenä ainoana pakkasaamuna käytin autoo pihassa kello seitsemän ja käytin koiran siinä välissä nopeesti tarpeilla ku tuli kiire töihin, ni jo oli naapurin ämmä käyny laittamassa postia laatikkoon et voisitteko olla käyttämättä sitä autoa joka aamu kun pikkuiset heräävät kärttyisinä eivätkä saa nukuttua. Tällä siis yksi pieni vauva! Olis tehny mieli vastata että meillä on lapset nukkunu aina vaikka imuri huutais täysillä että kannattaa muuttaa jonnekki metän keskelle jos noin herkkäuniseks opettaa jo vauvan huh huh! kauhia haitta khyllä! Ja yks ainut aamu! prkl!

Ymmärrän että ei suoraan viitsi pyytää, että voisitteko noudattaa sääntöjä/lakeja. Olen sen kantapään kautta oppinut, että jos ihminen ei itse ymmärrä kunnioittaa muita ja ottaa toisia huomioon, niin siihen tepsii vain laki. jos sille sanoomaan menee, tekee vain oman elämänsä vaikeaksi.

Täas ei tosiaan oo kyse mistään siitä että pakokaasut menee sen sisälle tai muuta. Tää naapurin ukko heittää tommosta negaläppää ihan kaikesta muustakin. Esimerkiksi kerran ku puhuttiin joululahjoista nii kun sanoin, että poika sai X-boxin niin se sanoi, että " Nuorena alkaa pelaamaan, mutta onneksi tuohon saa pelejä kaikenikäisille". Tarkoitti kyllä sitä, että tiesi kyllä että ehkäpelaa niitä vanhempienkin pelejä mutta noi rajat on aika keksittyjä. Sama kun leffoissa. Kyllä mun mieskin sano, että kaikki Rambot, Rockyt ja muut ne katteli leffateatterissa vaikka oli 10v ja hyviä miehiä niistä tuli.

Tol ukolla ei sinällään olis mitään varaa sanoo. Se on meinaan sekoillu nuoruudessaan tosi paljon. Joskus tekis mieli nostaa noi se sekoilut ylös. Vituttaa kun tommonen oman elämänsä kämmäri vittuilee pikkuasioista.

meillä kans jotkut naapurit harrastaa tuota. Kuudeksi töihin menevät käyvät laittamassa auton 5 minuutiks käyntiin ja minä herään siihen, lapsi onneksi ei. Sitten kestääkin hetken ennenkuin saan uudestaan unen päästä kiinni, kun alkaa ne pakokaasukäryt haisemaan. Tämä on siis rivari ja autopaikat alle 10 metrin päässä makkarin ikkunasta.

[QUOTE="ap";26017061]Täas ei tosiaan oo kyse mistään siitä että pakokaasut menee sen sisälle tai muuta. Tää naapurin ukko heittää tommosta negaläppää ihan kaikesta muustakin. Esimerkiksi kerran ku puhuttiin joululahjoista nii kun sanoin, että poika sai X-boxin niin se sanoi, että " Nuorena alkaa pelaamaan, mutta onneksi tuohon saa pelejä kaikenikäisille". Tarkoitti kyllä sitä, että tiesi kyllä että ehkäpelaa niitä vanhempienkin pelejä mutta noi rajat on aika keksittyjä. Sama kun leffoissa. Kyllä mun mieskin sano, että kaikki Rambot, Rockyt ja muut ne katteli leffateatterissa vaikka oli 10v ja hyviä miehiä niistä tuli.

Tol ukolla ei sinällään olis mitään varaa sanoo. Se on meinaan sekoillu nuoruudessaan tosi paljon. Joskus tekis mieli nostaa noi se sekoilut ylös. Vituttaa kun tommonen oman elämänsä kämmäri vittuilee pikkuasioista.[/QUOTE]

kannattaako jutella sille jos noin hermostuttaa?

Mä voin myöntää kuuluvani tähän tyhjäkäyntirikollisliigaan joka valtaa suomen talvella.. Pahoilla pakkasilla kotterot rouskuttaa pihassa parhaimmillaa 40 min et on kunnolla lämpimii ja sulii.. Mä en menetä yöuniani sen takii ja talouskaan ei niin pienestä kaadu..

Mä voin myöntää kuuluvani tähän tyhjäkäyntirikollisliigaan joka valtaa suomen talvella.. Pahoilla pakkasilla kotterot rouskuttaa pihassa parhaimmillaa 40 min et on kunnolla lämpimii ja sulii.. Mä en menetä yöuniani sen takii ja talouskaan ei niin pienestä kaadu..

Ihan uteliaisuudesta, miksi ihmeessä et hanki autoon sisälle lämmitintä ja laita sitä seinään/tolppaan?

No kyllä mäkin saatan herätä siihen et naapurit käyttää autoja mutta mitä se haittaa? Kyllähän sitä nyt aamulla jo joutaakin sen verran herätä...samanlailla herään vaikka joku ei sitä käyttäskää, mutta raaputtaa sit sen viis minuuttia niitä laseja. Eriasia jos vaikka joskus kahelta yöllä lähtee. Ja lapset jos siihen herää niin sitten on kyllä jo aikuisissa vika ku ollaan sukkasillaa sipsuteltu ja kuiskailtu päiväuniaikaan!

mua ei haittaa ne koirankikkareetkaan vaikka kesäisin kyllä keräilen oman koirani kikkareet pois, ku ei se häävi ole ku lapsen haalarit kakassa ku leikkivät pikin ojia :) Tän takia en käsitä ihmisiä keiden pitää olla aina joka asiasta valittamassa kun itse en sellaista jaksa harrastaa... Toki sitä valitettavaa keksis jos vaan haluais!!! Ei jaksa kiinnostaa :)

Yhteistyössä