Naapurin ämmä ihan kaheli(ko)?

• Viestiketjun aloittaja mä vaan
  • Ensimmäinen viesti
mä vaan
mitä ootte mieltä, ku naapurin ämmä ei anna 1,5 vuotiaansa nukkua päiväunia? pitää kuulema poika saada nukkumaan illalla ajoissa!!?? ihan hullua, kyllähän tuon ikänen tarvii unta, ja paljon! mitenköhän sais sille sanottua kohteliaasti että HERÄÄ PAHVI! \|O \|O \|O

No, lapset on aika yksilöllisiä... Meillä esikoinen lopetti päiväunet hiukan yli vuoden vanhana, seuraava tarvi nokoset vielä eskari-iässäkin... Totta kai se on väärin, jos ei anna nukkua, vaikka lapsi tarvitsisi unta, mutta sitähän sinä tuskin tiedät, onko kyse siitä. Jotkut lapset ovat jo vauvaiässä vähäunisempia... :whistle:

Jos lapsi haluua nukkua,niin silloin kyllä pitäisi antaa mahdollisuus.Kuinkahan aikaisin lapsi sitten laitetaan yöunille?Kyllä meillä mennään viimestään 20.30 unille vaikka päikkärit nukutaankin vielä.

Meillä 1v2kk lapsi nukkuu 1-2 päiväunet (1/2-2 tuntia) ja menee klo 19 nukkumaan 11-12tunnin yöunille, joten ainakin osa yli vuoden vanhoista tarvitsee paljon unta. Itse en ainakaan "pakottaisi" lastani luopumaan päiväunista, koska uni on lapsen aivojen kehitykselle korvaamatonta.

Jos se ei anna lapsen nukkua, eli pitää väkisin hereillä, niin kuulostaa typerältä. Jos ei lapsi itse kaipaa unia, niin se on asia erikseen.

Meillä 1v4kk nukkuu klo 20-8 yöunia ja siihen päälle 2-3h päiväunet. Ei pärjäisi todellakaan ilman päiväunia. Mutta tääkin tuntuu vaihtelevan. Nyt taitaa olla kasvukausi menossa kun ruokaa menee hirveästi ja uni maistuu. Vähän aikaa sitten söi kuin lintu eikä nukkunutkaan noin paljoa.

Yhteistyössä