V
"Vieras"
Vieras
Tuli tuosta toisesta ketjusta mieleen jonkun vastausta lukiessani, että onko tosiaan totta, että tuollaista naapurien välistä kilpavarustelua on? Rakennetaan talo, vähän isompi ja hienompi kuin naapurilla, shoppaillaan vähän kalliimmin ja leveämmin ja useammin kuin naapuri, käytetään vähän kalliimpia vaatemerkkejä kuin naapuri. Vaihdetaan autoa kalliimpaan ja uudempaan ja hienompaan - lähinnä siksi, että naapurillakin on, ei niinkään siksi että vuoden vanhassa autossa ei avantgarde- varusteilla olisi jo kylliksi autoa. Päivitetään tekniikkaa viimeisimpään suuntaan. Ja se, joka ei näin tee, tippuu auttamattomasti kärryiltä, eikä ole yhtään mitään. Lapsi ei saa kavereita, jos ei ole näitä hienouksia.
Eräs tuttavapiiriini kuuluva on näistä asioista minulle kertonut, asuvat siis ns. hienostoalueella jossa asuu lähinnä "rikkaita" ja "nousukkaita". Tuo kaverini kertoi, että yksi perhe oli kyseiseltä alueelta lähtenyt ihan poiskin, kun olivat eläneet yli varojensa ja lopulta tämä oli johtanut siihen, että talo oli mennyt jne.
Siis kyllähän minä uskon, kun kaverini kerran näistä on mulle kertonut, mutta onko teillä muilla kokemuksia/tietoa vastaavasta? Kuulostaa oikeasti aika järjettömältä meiningiltä, enkä ymmärrä alkuunkaan miksi ylipäätänsä kukaan lähtee mukaan vastaavaan. Ei opeta oikeita elämänasenteita lapsillekaan...
Eräs tuttavapiiriini kuuluva on näistä asioista minulle kertonut, asuvat siis ns. hienostoalueella jossa asuu lähinnä "rikkaita" ja "nousukkaita". Tuo kaverini kertoi, että yksi perhe oli kyseiseltä alueelta lähtenyt ihan poiskin, kun olivat eläneet yli varojensa ja lopulta tämä oli johtanut siihen, että talo oli mennyt jne.
Siis kyllähän minä uskon, kun kaverini kerran näistä on mulle kertonut, mutta onko teillä muilla kokemuksia/tietoa vastaavasta? Kuulostaa oikeasti aika järjettömältä meiningiltä, enkä ymmärrä alkuunkaan miksi ylipäätänsä kukaan lähtee mukaan vastaavaan. Ei opeta oikeita elämänasenteita lapsillekaan...