naapuri meni sitten joulunviettoon ja koira ulisee toista päivää yksin kotona..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja korvia särkee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja jup:
ei ole provo. en kuule tiiä mitään vitt*maisempaa kun tuo ulina ja kuns e on yölläkin. luulen että koira kärsii yhtä paljon kun me naapurit. Nukuin jo viime yön pätkissä, aina heräsin ulinaan ja haukkumiseen ja kohta oikiasti menee mielenterveys. Kävin sitte potkimassa ovea niin pienen hetken oli hiljasta. Naapurille ei löydy enirolta numeroa, tiedustelin niin sanoivat ettei löydy siihen osoitteeseen eikä sillä nimellä. kunnaneläinlääkäriä en saa kiinni. Siksi kysyinkin, mitä tässä voin enää tehä??

sehän se helpottaa koiran oloa kun käy potkimassa ove. AP olet ääliö.

ehkä, mutta mitä itse tekisit. Pidän itseäni kuitenkin vähemmän ääliönä kun naapuri joka koiran jättänyt.. yritän kuitenkin auttaa. Voin todella olla ääliö ja käyttäytyä kuin muutkin naapurit; olla välittämättä asiasta!

en ainakaan kävisi koiraa pelottelemassa ovea potkimalla. omistaja on ääliö mutta ei sun käytöskään ole viisaammasta päästä. täällä on ohjeita annettu miten pitäs toimia. annettu numeroita mihin soitella ja silti roikut vielä täällä. AP olet isompi ääliö kuin luulinkaan.

Mä ymmärrän sua ap. Olen koiraihminen ja muiden kanssa samoilla linjoilla. Itsekin kaataisin vettä postiluukusta ;) Mutta jollain tasolla ymmärrän myös tuon oven potkimisen. Melusaaste on kamalaa ja kun ihmistä ärsytetään äärirajoille niin sitä vaikka ampuu naapurin rakin (tai omansa) saadakseen minuutin hiljaisuutta. Joka muuta väittää ei ole kokenut vastaavaa.

Alkuperäinen kirjoittaja mk:
Mä ymmärrän sua ap. Olen koiraihminen ja muiden kanssa samoilla linjoilla. Itsekin kaataisin vettä postiluukusta ;) Mutta jollain tasolla ymmärrän myös tuon oven potkimisen. Melusaaste on kamalaa ja kun ihmistä ärsytetään äärirajoille niin sitä vaikka ampuu naapurin rakin (tai omansa) saadakseen minuutin hiljaisuutta. Joka muuta väittää ei ole kokenut vastaavaa.

kiitos. en kuitenkaan tarkoittanut sillä pahaa ...

MItä ne siellä eläinsuojeluyhdistyksessä oikein voivat tehdä, jos ei omistajalle kerran ole tiedossa numeroa ja koira on lukitun oven takana? Onhan se ihnottavaa, että koira ulvoo naapurissa, mutta ei se mikään poliisasia silti ole, etkä toisaalta voi edes tietää onko siellä käynyt joku välillä koiraa ruokkimassa. Oven potkiminen on joka tapauksessa erittäin typerää.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
MItä ne siellä eläinsuojeluyhdistyksessä oikein voivat tehdä, jos ei omistajalle kerran ole tiedossa numeroa ja koira on lukitun oven takana? Onhan se ihnottavaa, että koira ulvoo naapurissa, mutta ei se mikään poliisasia silti ole, etkä toisaalta voi edes tietää onko siellä käynyt joku välillä koiraa ruokkimassa. Oven potkiminen on joka tapauksessa erittäin typerää.

tiedän, sitä kun ulinaa on kuunnellut 2vrk putkeen niin ei ajattele enää niin järkevästi mutta en nyt ole ketään sentään tappanut..
Itsekkin mietin, että mitä nuo voi suojelussa tehä, mutta ymmärsin että olisivat sieltä käsin yhteydessä poliisiin? en tiedä sitten..

poliisit eivät ota eläintä, ei ne oikeesti ota.
Olin kerran mukana kotiratsiassa jossa asiakas vietiin sairaalaan. Eläimet jätettiin kotiin jos kukaan ei ottanut.

Siis ne jättää.
Oikeesti.

Johonkin eläinsuojeluyhdistykseen.
Ja muuten viivana, minä en ois tota kattellu näin pitkään. Eläinriepu kärsii siellä.

Alkuperäinen kirjoittaja hei muuten:
poliisit eivät ota eläintä, ei ne oikeesti ota.
Olin kerran mukana kotiratsiassa jossa asiakas vietiin sairaalaan. Eläimet jätettiin kotiin jos kukaan ei ottanut.

Siis ne jättää.
Oikeesti.

Johonkin eläinsuojeluyhdistykseen.
Ja muuten viivana, minä en ois tota kattellu näin pitkään. Eläinriepu kärsii siellä.

Ainakin siinä Poliisit-tv-sarjassa toimittivat eläimiä huostaan harvase viikko...

Oletko kokeillut sitä 112 soittamista. "iik, nyt mä tajuan miksi koira haukkuu: se naapurin rouva makaa halvaantuneena tai jopa kuolleena tuolla asunnossa!!!" Niiden on pakko soittaa huoltomies ja tarkistaa tilanne. Toimii takuulla jos vielä eläinsuojeluihmiset on jo infottu ja tulevat samanaikaisesti.

Alkuperäinen kirjoittaja mk:
Oletko kokeillut sitä 112 soittamista. "iik, nyt mä tajuan miksi koira haukkuu: se naapurin rouva makaa halvaantuneena tai jopa kuolleena tuolla asunnossa!!!" Niiden on pakko soittaa huoltomies ja tarkistaa tilanne. Toimii takuulla jos vielä eläinsuojeluihmiset on jo infottu ja tulevat samanaikaisesti.

No mut lopputulos on se, että käyvät tarkistamassa, että asunnossa ei ole ketään muita kuin koira ja lähtevät pois. Ei nekään sitä eläintä mihinkään toimita.

Siis todellakin alueen eläinsuojeluvalvojalle ilmoitus. Seuraavat edes jatkossa kyseisen naapurin eläintenpitoa. Itse olen nimenomaan espoossa tehnyt eläinsuojeluilmoituksen ja kyllä kävivät tarkastamassa koiran olot.

ap suosittelen laittamaan korvatulpat ja anna koiran haukkua.uskon kyl ettei kukaan pysty vahtimaan 24h käykö joku kusettamassa rakkiaan.mä en puutu naapureiden asioihin,en suosittele

ei oo kyllä kukaan vielä naapuriin tullut. pitänee kai soittaa poliisille tai valvojalle pian uudelleen. ei se päivällä niinkään, mut nyt kun meillä hiljeni niin tuntuu ku joku ulisis viereisessä huoneessa. hermot!!!

ei oo kyllä kukaan vielä naapuriin tullut. pitänee kai soittaa poliisille tai valvojalle pian uudelleen. ei se päivällä niinkään, mut nyt kun meillä hiljeni niin tuntuu ku joku ulisis viereisessä huoneessa. hermot!!!

Soita ihmeessä.Onhan kello jo yli 22.00.
Sano että koko rappu kaikuu kun koira haukkuu.