Naapuri koki sitten asiakseen alkaa ohjeistaa mua siitä,kuinka lapsiani kasvatan!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "argh"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"argh"

Vieras
Kyllä alkoi ottaa päähän.
Piti hiukan huulta purra,etten avannut sanaista arkkuani!

Tultiin kolmen vanhan ja eskarilaisen kanssa kotipihaan ja lupasin,että eskarilainen saa jäädä ulos jos leikkii takapihalla,että häntä voin vahtia.
Pääsin toisen lapseni kanssa kotio ja menin tarkistamaan,että tyttö on takapihalla.
Eipä ollut vaan oli mennyt etupihalle ja naapurien kanssa siellä puhui.
Puin toiselle lapselle päälle ja menin hakemaan isommankin kotiin.
Naapurin rouva päätti sitten kalapullo kourassa tulla ohjeistamaan,kuinka mun ei olisi tarttenut tyttöä kotiin hakea ja kerti että olen liian ankara.

Olinko nyt siis liian ankara?
Jos leikkipuisto on takapihalla ja sovitaan,että siellä saa olla ja kun ei enää huvita tulee suoraan kotiin,niin teinkö nyt väärin,kun tytön hain kotiin,kun puheet ei pitäneet?

Ihan senkään takia ei tuolla etupihalla tarvitse heilua,kun on pihatalkoot ja siellä on naapurit siirtyneet talkoojuomiin ja grillailuun.
Ei tarvitse mun mielestä kohta seitsemän vanhan olla kaljottelijoiden keskellä ja kytätä kun toiset syö..

Kai tuon ikäinen nyt jo kyttäämättä pärjää? Olkoon sitten etu- tai takapihalla? Meillä ulkoilee 3v yksikseen omalla pihalla, vilkuilen ikkunasta kun muistan.

Ensi syksynä kai pitäisi teilläkin kouluun mennä? Pitäisikö vähän höllätä, syksyllä jos joutuu itse kulkemaan kouluun ja mahdollisesti olla yksikseen kotonakin jonkun aikaa?

Mielestäni olet ihan oikeassa, että kun on tehty sopimus lapsen kanssa, niin siitä on hyvä pitää kiinni.

Mutta toinen juttu on sit se, että jos teillä oli samaan aikaan taloyhtiön talkoot etupihalla, jossa on paljon ihmisiä ja mukava tunnelma.. Niin onhan se täysin luonnollista, että sosiaalinen lapsi haluaa mieluummin mennä sinne puolelle jutustelemaan muiden kanssa.

[QUOTE="...";26223522]Kai tuon ikäinen nyt jo kyttäämättä pärjää? Olkoon sitten etu- tai takapihalla? Meillä ulkoilee 3v yksikseen omalla pihalla, vilkuilen ikkunasta kun muistan.

Ensi syksynä kai pitäisi teilläkin kouluun mennä? Pitäisikö vähän höllätä, syksyllä jos joutuu itse kulkemaan kouluun ja mahdollisesti olla yksikseen kotonakin jonkun aikaa?[/QUOTE]

Tyttö on erittäin vilkas ja yksin ulkoilu on meillä harjoittelun alla juuri kouluun lähdön takia.
Tyttö,kun tuppaa olemaan sellainen että jos saa jonkin idean ei sitä mieti kahta kertaa vaan syöksyy toteuttamaan.
Sen takia olisikin erityisen tärkeää,että oppisi noudattamaan niitä sääntöjä jotka yhdessä sovitaan.

[QUOTE="vieras";26223594]Ainoastaan Porvoossa vietetään talkoita kaljojen kera arkipäivänä tähän aikaan :)[/QUOTE]

Ja ilmeisesti Heinolassa.

Itse ihmettelin tuota ajankohtaa,kun lappu ilmoitustauluun oli ilmestynyt eilen!
Päivää aiemmin ilmoitetaan ja sittenkin talkoot on arkena aamusta lähtien ja grillailuun ja oluen ottamiseen siirrytään jo puolen päivän aikaan..

Eipähän tartte ihmetellä miksi osanottaja määrä on kovin pieni.Tai ehkä se oli tarkoituskin..jää enemmän juomaa noille neljälle jotka tuolla istuu..

missä sosiaalipummien taloyhtiössä te oikein asutte, jos tavallisena arki tiistaina ennen iltapäivä kahta on talkoot käynnissä ja siirrytty jo talkoojuomiin? :o

[QUOTE="vieras";26223634]missä sosiaalipummien taloyhtiössä te oikein asutte, jos tavallisena arki tiistaina ennen iltapäivä kahta on talkoot käynnissä ja siirrytty jo talkoojuomiin? :o[/QUOTE]

No ihan hyvällä alueella tämä talo sijaitsee.
Ja ei ole kaupungin vuokra-asunto edes tämä jossa asutaan.
Me olemme tässä asuneet vasta neljä kk.
Sinä aikana ei kyllä ole mitään häiriöitä ollut.

[QUOTE="...";26223522]Kai tuon ikäinen nyt jo kyttäämättä pärjää? Olkoon sitten etu- tai takapihalla? Meillä ulkoilee 3v yksikseen omalla pihalla, vilkuilen ikkunasta kun muistan.

Ensi syksynä kai pitäisi teilläkin kouluun mennä? Pitäisikö vähän höllätä, syksyllä jos joutuu itse kulkemaan kouluun ja mahdollisesti olla yksikseen kotonakin jonkun aikaa?[/QUOTE]

tän on PAKKO olla provo.

minulla myös kolme vuotias kerrostalon sisäpihalla ja ikkunasta vilkasen ruuanlaiton lomassa välillä, että pysyy pihassa...osaa noudattaa ohjeita erittäin hyvin.myös vanhemmat lapset aikanaan ovat olleen saman ikäsenä pihassa, kun olen sisällä tehnyt ruuan valmiiksi. siitä sitten vuosi vuodelta ovat kasvattaneet reviiriä ja ekalle mennessä reviiri onkin jo hyvin laaja...kaupassikin käyvät omine nokkine ostamassa karkit ja joskus jos pyydän jotain esim. maitoa. kannattaa kasvattaa ja opettaa niitä lapsia vähän myös omatoimisuuteen enne ku menee kouluun.

[QUOTE="vieras";26223722]minulla myös kolme vuotias kerrostalon sisäpihalla ja ikkunasta vilkasen ruuanlaiton lomassa välillä, että pysyy pihassa...osaa noudattaa ohjeita erittäin hyvin.myös vanhemmat lapset aikanaan ovat olleen saman ikäsenä pihassa, kun olen sisällä tehnyt ruuan valmiiksi. siitä sitten vuosi vuodelta ovat kasvattaneet reviiriä ja ekalle mennessä reviiri onkin jo hyvin laaja...kaupassikin käyvät omine nokkine ostamassa karkit ja joskus jos pyydän jotain esim. maitoa. kannattaa kasvattaa ja opettaa niitä lapsia vähän myös omatoimisuuteen enne ku menee kouluun.[/QUOTE]

Sinähän voit loisto kasvattajana tulla auttamaan ja neuvomaan miten tuota erityislasta kasvatetaan,kun kaikki lastenpykologin,eskarintätien,adhd työntekijän ym neuvotkaan eivät ole kaikissa tapauksissa auttaneet..??

Ja mä en tota kohta kolme vuotiasta päästäis ikinä yksin pihalle,vaikka asuttaisiin vielä omakotitalossa!
Jos se tekee musta huonon äidin,sitten olen sitä mielelläni!
En ikinä pystyisi kantamaan sitä tuskaa sisälläni,että lapselleni olisi sattunut jotain vain koska en olisi häntä vahtinut..

En sanonutkaan,että sun tarvitsee ihan samalailla tehdä mutta yleisesti, jos pienestä pitäen antaa lapselle mahdollisuuksia kasvamiseen...esim. kaks vuotiaalle pienen ohjeen ja katsoo noudattaako ym. Turha se on heti vetää hernettä nokkaan,jos kerron kuinka meillä ja mitä kannattais tehä. Ja minä en elä itse niin,että jos jotain tapahtuu...liian raskasta semmonen. Sitä kun voi sattua sillonkin ku on ihan vieressä.

Susta pitäisi tehdä lastensuojeluilmoitus koska lapsesi on heitteillä!

Todellakin menisin hakemaan sen pennun siel etupihalta ja naapurille sanoisin jotai todella kärkästä. Huhuh, hitto että tympäsee sun puolesta kun mietin itteeniki tossa tilanteessa! Pieni lapsi voi oikeesti hukkua 10senttiinkin vettä, niin en tod jättäis vartioimatta mihinkää aitaamattomaan pihaan.

Yhteistyössä