naapureilla taas bileet

Johan pomppas ! Taas on (kerrostalo) naapureilla bileet. Mitä tehdä ? Mies uhoo menevänsä vähän keskustelemaan, mutta minä toppuuttelen. Pelkää, että vääntävät vielä enemmän kahvat kaakkoon ja tinttaavat kännissä vielä ukkoakin tauluun. Pitäisikö soittaa poliisit vai valittaa yhtiökokouksessa ? Muuten on mukava talo, mutta kerran kuukaudessa yläkerran naapuri esittelee levykokoelmansa koko taloyhtiölle. Muut asukkaat kunnioittavat talon järjestyssääntöjä. Vastaavia kokemuksia ?
 
Tintti1010
meiltä löytyy tosta yläkerrasta!!!
Ihan mukava nuori poika asuu äitinsä kanssa ja n. kerran kk äiti lähtee ja poitsu jää yksin kotiin ja eikun bileet pystyyn! Kyllä se sillä hetkellä hermostuttaa, mutta oon ajatellut että onhan sitä joskus tullut itsekkin... :whistle:
Mutta edellisestä asunnosta on TOSI pahoja kokemuksia, naapureitten mellastamisesta! Bileet oli lähemmäs joka viikonloppu ja musiikki pauhas NIIN lujaa että sterkat on varmaan ollut ihan täysillä (tään nykyisen bileistä ei kuulu kuin vaimeeta jumputusta...ehkä siinä syy miks oon antanu mennä läpi sormien..! ;) ) ja kaiken kukkuraks vielä taas kerran kun siellä oli bileet, niin eikös jotkut teinitytöt ihan hirveessä humalassa tullut hakkaamaan meiän ovea nyrkeillä ja pimputtelivat ihan sikan ovikelloa joskus 24.00 aikaan ja juoksivat karkuun! (Ihme ettei poika heränny)...Mies ja hänen kaveri lähtivät perään ja saivat nämä kiinni ja läksyttivät vähäsen...(kertoivat että meillä on pieni vauva yms. yms....oli tytöt ollu vähän vaikeina...)
Ja kerran soitin poliisit kuuden aikaan aamulla kun nämä naapurit tuli baarista n.klo 4 ja pistivät bileet pystyyn!!! (ja musiikki ihan sika kovalla....!!) pari tuntia nielekelin kiukkua ja sit soitin!!!
Siis miuta suututtaa niin kovasti tommoset, kun ei voi naapureita kunnioittaa sen vertaa.... \|O \|O \|O \|O ...onneks ei tarvii enää asua siinä talossa! (nää nykyset bileet on siihen verrattuna kuin itikan ininää...)
Että näin kivoja naapureita! :/
 
No mutta eihän kerran kuussa paha asia ole jos siitä on ilmoitettu etukäteen ja yleensähä niissä sitten pyydetään ottamaan yhteyttä jos asia ei sovi elikkäs ei muuta kun sanomaaan kohteliaasti vaikka päivällä että tämä pippaloiminen ei sovi teille niin he saavat siitä tiedon jos se ei sitten lopu niin isännöitsijälle ilmoitus 3 varoitustahan ja sitten...
 
Ok, kiitos! Varmaan fiksuinta olis tosiaan antaa rakentavaa kommenttia sillon kun näkee ko. porukkaa selvänä. Kännissä siitä vois tulla vaan turhaa länkytystä. Siitä sitten asteittain rankempaa asetta käyttöön jos ei mee viesti perille...
 
Meillä oli kans kerran kerrostalossa yläkerrassa sellaset naapurit että siellä ryypättiin ja tehtiin mitä sattuu ja millon sattuu. Usein ku meni vessaan niin ku yläkerran vessassa oltiin oksentamassa. Mä en tiedä ketä siellä asu, mutta välissä sieltä kuulu aina lapsenkin itukua ja usein yöllä. Ja kun se lapsi kait nukku meidän makkarin yläpuoleisessa huoneessa niin kuulu aina yöllä selvästi. Sillon aina pani mietityttämään että mitä porukkaa siellä oli ja viimein me siitä isännöitsijälle kans sanottiin ja ei kuulemma oltu ainoat. Niillä oli kuulemma jo häätö.
 
:x jopas olet vetänyt omenan suuhun?siis kerran kuussa vain?hei kyllä ihmisten pitää saada myös juhlia välillä....ja jos muutoin ovat ihmisiksi muun ajan....... :whistle: jos kerrostalossa asuu niin pitää sietää jonkinasteista muuta mekkalaa muista asunnoista....aivan huopatossumeininkiä et kerrostalossa voi vaatia!olen itse asunut 15vuotta,ja hyvät naapurit aina.Toki mikäli aivan älyttömyyksiin mekkalointi menee niin lappu luukusta sisään asiasta,ja jos ei sillä tokene niin sitten voi ottaa isännöitsijään yhteyden ,mutta raukkamaista olla ensin keskustelematta tai kertomatta kyseisille naapureille ,että esim.juuri tuo musan kuuntelu teitä niin häiritsee. :/ Noooo,näitä kyyliä on ollut iät ajat kerrostaloissa.Onneksi asummekin omassa talossa nykyään.Saa luukuttaa musiikkia niin kuin sielu sietää ,jos huvittaa.Mitä kyllä harvoin teemme....mutta eipähän tarvitse miettiä :D
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.07.2004 klo 08:25 auringonkukka kirjoitti:
:x jopas olet vetänyt omenan suuhun?siis kerran kuussa vain?hei kyllä ihmisten pitää saada myös juhlia välillä....ja jos muutoin ovat ihmisiksi muun ajan....... :whistle: jos kerrostalossa asuu niin pitää sietää jonkinasteista muuta mekkalaa muista asunnoista....aivan huopatossumeininkiä et kerrostalossa voi vaatia!olen itse asunut 15vuotta,ja hyvät naapurit aina.Toki mikäli aivan älyttömyyksiin mekkalointi menee niin lappu luukusta sisään asiasta,ja jos ei sillä tokene niin sitten voi ottaa isännöitsijään yhteyden ,mutta raukkamaista olla ensin keskustelematta tai kertomatta kyseisille naapureille ,että esim.juuri tuo musan kuuntelu teitä niin häiritsee. :/ Noooo,näitä kyyliä on ollut iät ajat kerrostaloissa.Onneksi asummekin omassa talossa nykyään.Saa luukuttaa musiikkia niin kuin sielu sietää ,jos huvittaa.Mitä kyllä harvoin teemme....mutta eipähän tarvitse miettiä :D
Ja joka kerrostalossa on säännöt minkä mukaan eletään.Kyllä on törkeetä että pitää lapsienkin herätä naapurista kantautuvaan mölinään keskellä yötä.Me maksamme täyden vuokran emmekä saa mitään tukia joten oletamme että meillä on myös yörauha. \|O
 
Tintti1010
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.07.2004 klo 09:48 niin kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.07.2004 klo 08:25 auringonkukka kirjoitti:
:x jopas olet vetänyt omenan suuhun?siis kerran kuussa vain?hei kyllä ihmisten pitää saada myös juhlia välillä....ja jos muutoin ovat ihmisiksi muun ajan....... :whistle: jos kerrostalossa asuu niin pitää sietää jonkinasteista muuta mekkalaa muista asunnoista....aivan huopatossumeininkiä et kerrostalossa voi vaatia!olen itse asunut 15vuotta,ja hyvät naapurit aina.Toki mikäli aivan älyttömyyksiin mekkalointi menee niin lappu luukusta sisään asiasta,ja jos ei sillä tokene niin sitten voi ottaa isännöitsijään yhteyden ,mutta raukkamaista olla ensin keskustelematta tai kertomatta kyseisille naapureille ,että esim.juuri tuo musan kuuntelu teitä niin häiritsee. :/ Noooo,näitä kyyliä on ollut iät ajat kerrostaloissa.Onneksi asummekin omassa talossa nykyään.Saa luukuttaa musiikkia niin kuin sielu sietää ,jos huvittaa.Mitä kyllä harvoin teemme....mutta eipähän tarvitse miettiä :D
Ja joka kerrostalossa on säännöt minkä mukaan eletään.Kyllä on törkeetä että pitää lapsienkin herätä naapurista kantautuvaan mölinään keskellä yötä.Me maksamme täyden vuokran emmekä saa mitään tukia joten oletamme että meillä on myös yörauha. \|O
Täysin samaa mieltä!!!!
Järjestyssäännöissä lukee että kotirauha alkaa klo.22 ja jos yöllä joutuu itse olemaan hereillä siksi ettei joku näitä noudata, niin aika sikamaista touhua!!! \|O
(järjestyssäännöissähän ei lue että kerran kk:ssa naapureilla on oikus metelöidä pitkin yötä ja jos toiset ei saa nukkua ja lapset herää, niin ei voi mitään.... :x )
nim. kyylä joka pitää huolen omista oikeuksistaan!!! :whistle: ;)
 
maribella
:whistle: niiisssä järkkärisäännöissä voisi lukea myös isolla ja punaisella musteella kaikenmaailman kyylille että: "eläkää ja antakaa toistenkin elää!" :D
Tottakai kotirauhaa pitää kunnioittaa ,mutta se riippuukin minkäASTEEN häiriköinnistä on kyse. :x
 
Solja81
Taitaa olla niin ettei tuon asian tuskallisuutta ymmärrä ne jotka siitä ei ole kunnolla kärsineet. Olen kyllä niin mulkvisti kyylä että uskallan sanoa olevani sitä mieltä että discot on sitä huudatuksen kuuntelua varten eikä kodit. Eihän kukaan täysjärkinen huudata volume 100:lla stereoita. Bileet on lyllä sallittuja, eihän elämä ole elämää ilma juhlaa. Mut silti vois sitä edes pikkasen ajatella että välttämättä koko talo ei tykkää esim. Linkin Parkista..

Kaiken huippu mitä on tullut vastaan on että nä nk. bilettäjät kehtasivat valittaa meille että meillä soi aamusin herätyskello liian kauan.. :whistle: \|O \|O
 
:D Ihania vastauksia jälleen, kiitos kaikille, edelleen. Yritän olla leimautumatta aivan kamalaksi kyylä tädiksi. Kyllä pikku kinkerit on ihan paikallaan silloin tällöin. Ehkä kun lähestyy vähän seesteisempiä vuosia (32), niin alkaa arvostaa erilaisia juttuja. (Mikä ei siis suinkaan tarkoita, että ne muista jutuista tykkäävät olisi absoluuttisen väärässä.) Nythän sitä ei enää viitsisi riekkua pystyssä ja bilettää edes kerran kuussa, mutta nuorempana olisi jaksanut vaikka joka viikonloppu. Vanhempana kankkunenkin on niin kamala kokemus, että rytkykää vaan nuoremmat vielä kun pystytte. Lupaan, että naapuri kuulee asiasta itse, kun näen. En hommaa hänelle selän takana mitään ikävää ylläriä. Pitkää pinnaa kaikille kerrostaloasujille toivotellen !
 
HMM
Ei kai se kerran kuussa nyt kovin iso juttu ole? Miettikääs itseänne esimerkiksi nuorina, lapsettomina, jotka kutsutte kavereita kylään. Inhottavinta on juuri se kun ihmiset eivät kestä yhtä päivää vähän lujemmalla musiikkia. Ymmärtäisin, jos kyse olisi jatkuvasta jumputuksesta. Miksette kirjoita nättiä kirjettä että esimerkiksi varoittaisi bilepäivästä rapun alaoveen? Tai pitäisi musiikkia HITUSEN hiljemmalla???? Jos varoituspäivä tulee tarpeeksi ajoissa, lähtekää kyläilemään siksi päiväksi johonkin :) tai vaikka mökille tai minne ikinä :)

 
Mietitty on ja en kyllä voi myöntää koskaan huudattaneeni musiikkia keskellä yötä, mutta päiväsaikaan olen kyllä muutaman kerran pitänyt musiikkia vähän lujemmallakin, en tosin silloinkaan tuntia kauempaa, silloinkin tiesin, ettei naapureissa pieniä muksuja asunut ja koiratkin pistin toiseen huoneeseen. :) Kyllä se minusta on vähän siitä järjenkäytöstäkin kiinni, nyt asutaan omassa talossa ja isäntä kuuntelee musiikkia aikas kovaa kun käy saunomassa ?? :whistle: No eipä häiritse naapureita.

Hih, viime syksynä "naapurin" nuorimies viritti autoonsa mahtisterkkoja ja tietysti joutuivat pistämään nupit kaakkoon, jotta voi testata, no kello oli jo liki 23 ja meidän neidit kun pelkää ukkosta, niin eivät uskaltaneet nukkua, kun luulivat täräystä ukkoseksi, ei meinaan kuulunut muuta kuin se basson jytinä. Minä sitten hipsin tonne kantatien toiselle puolelle n. 150 metrin päähän, ihan kiltisti kysyin voisiko ajankohtaa muuttaa tai kauanko heillä vielä mahd, menee ja syynkin kerroin, nuoret olivat todella pahoillaan ja eivät vaan olleet tajunneet sen basson kantavan kauas (oli meinaan volvon takakontin kokoinen kaiutin, huh.) Eikä mua kyllä ottanut yhtään päähän, mutta kun muksut oikeasti pelkäsivät :( Harmitti oikein kun menin pihalle, että nyt ne ajattelee, että hirvee nipo, mutta ilmeisesti osasin asian niin esittää, etteivät suuttuneet yhtään, joskus näinkin :D
 
Tintti1010
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.07.2004 klo 11:40 hmm kirjoitti:
Ei kai se kerran kuussa nyt kovin iso juttu ole? Miettikääs itseänne esimerkiksi nuorina, lapsettomina, jotka kutsutte kavereita kylään. Inhottavinta on juuri se kun ihmiset eivät kestä yhtä päivää vähän lujemmalla musiikkia. Ymmärtäisin, jos kyse olisi jatkuvasta jumputuksesta. Miksette kirjoita nättiä kirjettä että esimerkiksi varoittaisi bilepäivästä rapun alaoveen? Tai pitäisi musiikkia HITUSEN hiljemmalla???? Jos varoituspäivä tulee tarpeeksi ajoissa, lähtekää kyläilemään siksi päiväksi johonkin :) tai vaikka mökille tai minne ikinä :)
no kyllähän mie PÄIVäN kestän, mutta en sitä yötä!!!... :whistle:
Ja itsekkin kun asuin yksin, niin pidin kyllä huolen ettei enää hiljaisuuden jälkeen musiikkia kuulunut! Yhden kerran pidin isommat bileet ja ilmoitin naapureille siitä. Itsekkin hyväksyisin jos meiltä jotain kysyttäisiin, mutta eipä ole sitä ihmettä tapahtunut...
Ja tää asia voi olla tosi rankka väsyneille vanhemmille jos lapset heräilee yöllä ja pelkää meteliä!!! \|O
Kyllä järjen käyttö on sallittua tässäkin asiassa!!! :)
 
Solja81
Joskus se päiväkin on liikaa. Jos edes kuuluisi musiikkia puhtaasti niin se menettelisi, mutta se basson jytke menee suoraan hermoon ja aiheuttaa useammin kuin silloin tällöin migreenin. Joskus on bassot olleet niin "tehokkaat" että meillä vitriinissä helisi lasit :eek:

Vähän aikaa tässä talossa oli rauhaisaa, nyt on taas joku keksinyt laittaa high bassot päälle.. Onneks on muutto edessä ja toivottavasti pian. Pelottaa vaan et mitä sitten jos seuraavakin talo on levoton ja pitäis jaksaa hoitaa vastasyntynyttä ja vielä levätäkin jossain välissä. Kyllä olenkin heti, vaan kun oikeisiin töihin pääsen, muuttamassa omakotitaloon keskelle ei mitään. Saa olla ja elää rauhassa. Oletteko miettineet mitä tulisi jos kaikki bilettäjät ja musiikin huudattajat laitettais samaan taloon? Kauanko talon rappaukset tai seinät pysyis pystyssä??? \|O
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.07.2004 klo 21:08 Viivi kirjoitti:
Meillä oli kans kerran kerrostalossa yläkerrassa sellaset naapurit että siellä ryypättiin ja tehtiin mitä sattuu ja millon sattuu. Usein ku meni vessaan niin ku yläkerran vessassa oltiin oksentamassa. Mä en tiedä ketä siellä asu, mutta välissä sieltä kuulu aina lapsenkin itukua ja usein yöllä. Ja kun se lapsi kait nukku meidän makkarin yläpuoleisessa huoneessa niin kuulu aina yöllä selvästi. Sillon aina pani mietityttämään että mitä porukkaa siellä oli ja viimein me siitä isännöitsijälle kans sanottiin ja ei kuulemma oltu ainoat. Niillä oli kuulemma jo häätö.
AINA, kun on lapsia mukana (siis kuuluu lasten itkua) NAAPURI on velvollinen ilmoittamaan asiasta. Pieni lapsi ei pysty itse hakemaan apua, kuin itkemällä ja silloin pitäisi ihmisten tajuta tehdä ilmoitus!!!!! Mikä suomalaisilla vaivaa, kun eivät uskalla soittaa vaikka poliisille!!!???? Jos lapsi itkee yöllä, sillä on silloin yleensä HÄTÄ!!!! Ainakin näissä ryyppäys-tapauksissa!!!! Herätkäääää pahvit..............ja ilmoittakaa poliisille, he sitten menevät ja ilmoittavat sossuun....ja hakevat lapset TURVAAN!!!!!!
 
Solja81
Lapsien huostaanotto on niin äärimmäinen keino ettei sitä vielä tuollaisessa tapauksessa tehdä. Pitää olla joku muukin hätä kui isi ja äiskä humalassa. Korkeintaan ne viedään naapuriin tai mummolaan yöksi. :/
 

Yhteistyössä