Naapureiden kissat...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Käyvät meidän pihalla kusella ja paskalla.. Nytkin etupihalla iso kissan paska.
Monta kertaa olen yllättänyt myös lasten hiekkalaatikolta kissan tekemässä tarpeitaan.
Mitä ihmettä näille voi tehdä? En tiedä, että kenen lähellä asuvan kissa/kissat kyseessä.

Siellä pihalla lienee myös hiiren ja linnun paskaa, kellehän siitä valittaisit? Peitä se hiekkalaatikko ja ole iloinen että kissa/ kissat metsästävät hiiriä, jotka varsinkin näin syksyllä pyrkivät sisälle taloihin.

Meilläkin on hiekkalaatikko peitettynä, mutta silti ne käy ihan keskelle pihaa tarpeillaan.
Taas oli auton päällä nukuttu viimeviikolla ja ovenpieliin käyvät pissalla vähän väliä...
Viimeinen niitti oli, kun kuistilla joku karvakasa oli käyny kyntensä terottamassa puutarhakalusteisiin ja esim. pöytäliina oli raavittu rikki. Kun vaan tietäis kenen kissa tässä käy, ni kävisin sanomassa muutaman valitun sanan. Pitää taas laittaa loukku tuohon pihaan... Viimevuonna loukutettiin neljä kissaa tästä ja vietiin eläintalolle. Ja kun perään soiteltiin, kukaan näistä neljästä ei kissaansa pois sieltä hakenut. Niin ja naapureille on sanottu, että jos ne kissat tulee meidän pihaan, me ne loukutetaan ja viedään löytöeläintalolle!
Tosin yksi kiinniotetuista oli ihan villinäelänyt kissa ja se oli kuulemma lopetettu melkeen heti. Oli vaan juossut päin seiniä ja käynyt kiinni hoitajiin.

Miten erilailla ihmiset suhtautuu vapaana oleviin kissoihin. Me asutaan taajaman ulkopuolella, mutta kuitenkin pienimuotoisella asuinalueella maalla. Täällä on isot tontit, yli 2000m2, paljon peltoa ja metsää. Täällä kaikkien kissat saa juosta vapaana ja hiirestää. Jopa ex- kissavihaajilta on tullut kiitosta kun hiiret pysyy poissa :)
Aika hassua, että mä en ole koskaan törmännyt kissan läjään eikä kenenkään oven pieliin ole kuseksittu. Saati sitten että jonkun autoa olisi naarmutettu tms.

Eipä ihmiset kauheesti kissojaan rakasta jos kaupungissa/taajamassa niitä vapaina pitävät.. Itse en pitäisi maallakaan, koska haluan kissani olevan aina lähellä kun sitä kaipaan, mutta maalla mielestäni hyväksyttävämpää ja turvallisempaa kissalle.

Alkuperäinen kirjoittaja Ephemera:
Eipä ihmiset kauheesti kissojaan rakasta jos kaupungissa/taajamassa niitä vapaina pitävät.. Itse en pitäisi maallakaan, koska haluan kissani olevan aina lähellä kun sitä kaipaan, mutta maalla mielestäni hyväksyttävämpää ja turvallisempaa kissalle.

Nimenomaan rakastan kisojani niin paljon, etten telje niitä sisäkissoiksi tai pidä narun päässä. Se on kissalle täysin luonnotonta.

Alkuperäinen kirjoittaja maalla asuja:
Alkuperäinen kirjoittaja Ephemera:

Nimenomaan rakastan kisojani niin paljon, etten telje niitä sisäkissoiksi tai pidä narun päässä. Se on kissalle täysin luonnotonta.

Näinpä juurikin!