nään aina silloin tällöin unta mummoni kuolemasta... ja joka kerta..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja outoa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

outoa

Vieras
..siinä unessa nään että hänet haudataan samaan paikkaan, aina kävelen samaa reittiä pitkin hänen haudalle... hmmm... viime yönä sit näin taas saman unen ja tällä kertaa sain osallistuu muistopuheen kirjoittamiseen ja hautakiveen "tekemiseen" (siis sain itse keksiä runon joka siihen tuli)...

miks mä nään tollasta aina välillä, mummoni on terve 81v. vanha eläkeläinen, harrastaa säännöllisesti sauvakävelyä jne..

miks? miks? joka kertaa sen unen jälkeen mua vaivaa asia ihan hirveesti mutten uskalla siitä kellekkään puhua paitsi miehelle...

Mä uskon että sun alitajunta valmistaa sua kohtaamaan mummon elämän päättymisen sitten aikanaan. Mäkin näin aikoinaan vaarista monta vuotta unia että vaari kuolee, ja vaari oli mulle todella tärkeä. Ja olen muuten alkanut nähdä mummosta samanlaisia unia, vaikka mummo onkin vielä hyvässä kunnossa..

mä näin kans unta mummostani sen jälkeen kun oli haudattu....ekas unes oli että kun arkkua ruvettiin laskemaan ni se tössähti siihen haudan reunaan ja aukes ja mummo avas silmät ja nous ylös seisomaan...ei kiva herätys keskellä yötä nähdä tommosia unia :x :x

sitten siitä pari yötä eteen päin näin että mummo seiso meijän makuuhuonees ja viitoili mulle tule tänne,tule tänne mä menin ja näin mummon juovan kahvia pöydän ääres mun papan kans ...sen jälkeen en ole nähnyt unia mummostani luulen että halus näyttää et kaikki on nyt hyvin ja hän on paremmas paikas :'( :'(
mummoni oli tosi rakas minulle ja on vieläkin outoo kun ei voi soitaa ja kysyy mitä kuuluu ?

mummoni oli kuolessaan 80v ja olis viime kuussa täyttänny 81 v

tottakai mummoni on minulle rakas ja tosi tärkeä ihminen..

ja se paikka on oikeasti olemassaoleva hautausmaa, n. 5km meiltä.. sinne viime kesänä haudattiin äitin hyvä ystävä.. :'( ja unessa mä kävelen aina tuon ystävän haudan ohi....

Minun mummu sanoo, että jos näkee unessa jonkun ihmisen kuolevan niin se tarkoittaa vain sille ihmiselle pitkää elämää... Tämähän on vain tällainen uskomus, mutta lohduttaa ainakin minua, jos satun näkemään unta, jossa joku läheinen kuolee... :hug:

Ihana tuo uni missä mummo ja pappa juo kahvia yhdessä keittiön pöydän ääressä:) Ihan kuin tosiaan olis viesti että heillä on nyt kaikki hyvin ettei tarvi murehtia.

Alkuperäinen kirjoittaja outoa:

ja se paikka on oikeasti olemassaoleva hautausmaa, n. 5km meiltä.. sinne viime kesänä haudattiin äitin hyvä ystävä.. :'( ja unessa mä kävelen aina tuon ystävän haudan ohi....

No liittyiskö nää unet siihen, että mietit kuolemaa ylipäätään? Alitajuisesti ehkä miellät mummosi kuolevan ehkä seuraavaksi?

Totuuden kanssa sillä ei ole mitään tekemistä, se on jotain alitajunnan työskentelyä.

Juu, mullakin on käsitys että jos näkee jonkun henkilön kuolemasta unta, niin se ei tarkoita että tämä henkilö kuolee:) Jos näkee unta että hammas irtoaa itseltä niin se tietää kuolemaa jollekin. Mitä edempää lähtee, niin sitä läheisempi henkilö kuolee..

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja outoa:

No liittyiskö nää unet siihen, että mietit kuolemaa ylipäätään? Alitajuisesti ehkä miellät mummosi kuolevan ehkä seuraavaksi?

Totuuden kanssa sillä ei ole mitään tekemistä, se on jotain alitajunnan työskentelyä.
Näin mäkin ajattelen, että teet surutyötä tavallaan jo etukäteen.