N. 20v. kuumeilijat, joista tuli odottajia

Moi. :) mä en oo kuulunut kumpaankaan ketjuun, mutta aattelin silti kirjoittaa tänne. :)
Täällä menossa rv 16+5. Laskettu aika olis 21. toukokuuta 2009 ja esikoinen tulossa.
Maha on palloontunut viimeisten kahden viikon aikana räjähdysmäisesti. Ekat selkäkivut on mut jo saavuttaneet ja pikkuinen on hiponut masussa jo ihan urakalla. Rakenneultrassa toivotaan sukupuolen selviävän. :) Pahoinvointia mulla ei oo ollut sittemmin rv. 5+, hajut saa yökkäämään mut oksentelua ei oo. Hih.
 
Neppi: Seuraavan kerran on ultra 17.12. Tuota mahakipua on ollunna vieläkin, tänään viimeksi sattui oikein urakalla vasemmalle puolelle. Mitähän se sinnekin sattuu, oikealla sen suurentuneen munasarjan pitäisi olla.... :ashamed: Hienoa, että teilläkin oli kaikki hienosti. Vau, liikettäkin jo tuntuu :) Niin se äkkiä menee tuo aika. Ja varmaan se, että sulla on yksi raskaus jo takana helpottaa liikkeiden tunnistamista. Otahan rauhallisesti kun oma elimistö niin käskee.

Elä tinttu sinä murehdi. Eihän ne vauvat aina samankokoisia ole. Voi olla täysin normaalia, vaikka onkin vähän pienempi tai suurempi kuin viikot kertoisivat. Nauti olostasi :) Eihän sitä raskautta enää ees pitkään kestä.

Minulla on nyt sitten se ensimmäinen neuvolakäynti jo tämän viikon keskiviikkona. Jänskättää! :D Piti vekslata niitä aikoja, kun minulla on nuo polikäynnit neuvolan lisäksi. Kiirettä pitää!

Ja kissinminttu tervetuloa!!
 
Kiitos murppa86 ja tosiaan tsemppiä sinne ultraan :)

Taustoista voisin sen verran kertoa, että mä kuumeilin tätä vauvaa jo melko pitkään ittekseni, kovemmin siitä lähtien kun mentiin miehen kanssa naimisiin, mutta mies ei lapsen hankinnasta puhunut mitään. Mulla kummitteli takaraivossa ajatukset siitä että en ehkä oliskaan kyvykäs tulemaan raskaaksi menneiden vuosien sattumien takia. No, ehkäsy jätettiin pois muistaakseni hääyönä, joten ei meidän/mun häiden jälkeinen kuumeilu sinänsä 'kauaa' ehtinyt kestää kun plussasin 09/08. :) ensin koko plussa oli melkonen shokkijärkytys (iloinen sellainen) kun ei yhtään osannut odottaa koko plussausta. Ei menkatkaan olleet 'myöhässä' kuin päivän verran ja huvikseni testailin. :LOL:

varhaisultrassa käytiin rv 8+4 kun halus varmuuden ettei ollut tuulimuna tai kohdun ulkoinen.
np-ultrassa käytiin viikolla 11+5, ei tullut tuomiota sielläkään. Vauva vastas viikkoa 12+0. Turvotusta oli vaan 0.6 ja verikokeissakaan ei poikkeavaa ollut. :)

Nyt sitten odotellaan rakenneultraa, aika olis 7. tammikuuta. 4D ultrasta haaveilen myös. :saint:

Tää on mun ihka ensimmäinen raskaus (tietääkseni) ja kaikki on vaan niin ihanaa ja ihmeellistä. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hempukka87:
heips, pääseekö mukaan? itse olin kuumeilupuolella vol 1. ja 2, mutta en ollut nyt vol. 3sessa. itse ainakin muistan wiivi84sen =) nyt siis 4+6 ja esikko tulollaan
Heipsis kyllä Hempukkaki kuulostaa toosi tutulta.

mä palailen sitte kertomaan ku on jotain kerrottavaa.. ens viikon ke ultra. ja siis 29.12 eka neuvola.. oisko nyt viikkoja 10+5 tai sit vaikka 5, mut ens viikolla nähään..siihen asti koitan olla ajattelematta ettei tuu sitte ihan niin paljon pahaa mieltä jos kaikki ei ookkaan hyvin
 
kissinminttu ja Hempukka87, TERVETULOA molemmille! =)

Hempukka: Mä muistan sut. :) Ihanaa, että teillekin on plussa saapunut!

murppa: Kiitos, yritän olla rauhallisin mielin. Sitä vaan tahtoo säikähtää kaikkea näin ensiodottajana... :| Ja vaikka lääkärikin sanois, että ei kannata huolestua. Onnea neuvolaan! :D Kyllä se eka käynti on kaikista jännin!

wiiville onnea tulevaan ultraan! :)

Huono-olo ja väsymys jatkuu... Ja vaikka iltaisin olis kuinka väsynyt tahansa niin ei meinaa silti uni tulla silmään. Melko ristiriitasta. :LOL: Ja tää vessassa ravaaminen... Yöllä 2-4 kertaa ja päivällä ties kuinka paljon. Minnekkään ei oikein huvita lähteä, ellei tiedä että siellä on vessa. Lenkilläkin kun käy, niin loppumatkasta tulee hirveä kiire kotiin vessaan.

Mutta pieniä vaivojahan nuo on. =) Kyllä ne kestää, kun tietää minkä takia niistä joutuu kärsimään. :heart:

Tirpukka on tänään ollu taas aktiivisella tuulella. Yritin ottaa päikkärit tuossa ilalla, mutta eipä tullut uni, kun poitsulla oli jumppatuokio massussa menossa. Nytkin liikehtii melkoisesti. :heart:

Tinttu & Tirpukka 31+5
 
Ihanaa, porukka senkun lisääntyy täällä! Tervetuloa hempukka!!

Tinttu: Voi ihana, sinun pikkunen potkii lujaa jo :) Tuleekoha jalkapalloilija...? Meillä menee vielä pitkään ennen kuin tuntuu liikkeet.. Uskomatonta, miten hitaasti ja kuitenkin niin nopeasti menee aika... Vaikea tajutakaan välillä.

Murppa & nyytti rv 8+4
 
Meidän pikkuinen kutitteli mua eilen ihan urakalla kun istuskelin töissä. :) Tänään ollut vähän vaisumpi kun eilen oli niin rankka päivä mulla. Ihan itkua tihersin loppuillan.
Töiden jälkeen masu kipuili, en tiedä oliko sitten suppareita vai mitä.

Ihan vauvamahalta tää masu todella tuntuu ja näyttää. Ei varmaan kenelläkään enää epäilystä siitä ettenkö odottais. :p

Tänään poksu rv 17. Eli 18 viikko on alkanut. Jihuu!
 
Vihdoin pääsen kirjottamaan tänne keskiviikon neuvolasta :) Eli eka neuvola käyty ja veri ym. kokeet tehty. Laskettu aika oli neuvolatädin mukaan alustavasti 16.7.2009 ja tänään olisi siis rv 9+3. Tämä toki vielä tarkentuu ensi viikon keskiviikkona, kun on lääkäriultra. Mutta hyvä mieli on nytten, kun asiat taas etenee.

Murppa & Nyytti rv 9+3
 
Murppakin jo viikolla 10 menossa. =) Tuntuu, että itellä meni alkuraskaus toooosi hitaasti ja muilla tosi nopeesti. Vaikka niinhän se varmaan tuntuu kaikista siltä, että hitaasti menee aika.

Omaa napaa: Kontrolliultrassa käytiin tänään. Meidän pieni ei tykkää kasvaa. Painoarvio oli vaan 1442g. :( Käyrillä kumminkin oltiin vielä, hitusen alakäyrän yläpuolella. Vatsanympärysmitta oli taas jäljessä, mutta lääkäri vain sanoi siihen, että taitaa olla pieni ja hoikka vauva tulossa. Napanuoran virtaukset sekä vaavin sydänkäyrä jälleen kunnossa. :) Vauvan pää oli tosi alhaalla ja painaa melkoisesti tuonne kohdunkaulalle ja suulle. Siitähän se hirvee painontunne kävellessä johtuu. Kohdun ulkosuu oli tosiaan jo sormelle vähän auki, mutta sisäsuu onneksi kiinni. Kanavaa jäljellä 2,8cm. Seuraava kontrolli jo viikon päästä. Eihän tuo lääkäri huolestuntu ollut tilanteesta. Sanoi, että seuraillaan.

Se piti vielä sanoa, että tänään tsiikailin tarkemmin massua ja haalea linea negrahan se siellä möllöttää. Ja muutama raskausarpi tullu navan yläpuolelle... Pöh, olis ne voinu jättää tulematta. :|

Tinttu & Tirpukka 32+2
 
Tänään oli ensimmäisen kerran ihan oikea paha olo.. En pystyny syömään aamulla ku jogurtin ja sekin teki tiukkaa. En kuitenkaan oksentanu, mikä on hyvä juttu :) Sain tänään luettua Marjukka Karttusen kirjan "Kamalan ihana herne". Suosittelen! Oli tosi hyvä! :)
 
Minä tipuin sitten tästä perustamastani pinosta pois.. Meidän vauva on kuollu :'( Se on tapahtunu jo rv 7+1.. Perjantaina lääkkeellinen tyhjennys ja toivottavasti alkaisi myös parantuminen henkisesti.. On niin rikkinäinen olo...
 
Heipsan tännekin!
Kävin mukamastes tännekin eilen kirjoittelemassa, mutta eipäs se mun viesti sitten enää täällä nyt näkynytkään - ja sama kävi toisessa pinossa, aargh! :kieh:

murpalle jätti-iso :hug: ja roppakaupalla voimia tähän hetkeen ja tulevaan. Toivon niin kovasti sinulle vielä sen oman nyytin elämään! :hug:

Pahoittelut jälleen hiljaiselosta, on niin kiirettä tämä äitiyslomalla olo ja lisäksi ollunna kaikenmaailman jouluhässäkät yms. Täällä voidaan jo tosi paksusti ja päivän suurimmalta urakalta tuntuukin kenkien jalkaan laittaminen... :whistle: Tässäpäs viimeisen lääkärineuvolan kuulumisia, vajaa parin vkon takaa;

RV 35+6
painoa 800g/vko (nyt tullut yht. 11,6 kg)
RR 115/80
turvotus +
SF-mitta 34
pissat puhtaat
vauvan asento RT
kohdunsuun tilanne: kiinteä ja kiinni, pituus 3,5 cm
painoarvio vauvalle tuolloin 2551g (painoarvio LA:na n. 3,5 kg)

Täällä meni joulu minun ja miehen perheiden kanssa, sekä muutoinkin joulun pyhinä sukuloidessa. Pikkuhiljaa on alkanut tuleva (ja lähenevä :attn: ) synnytys jännittämään, itse asiassa päivä päivältä enemmän. Välillä toivon kovasti, että vauva syntyisi aivan pikapuoliin (tahtoo pian syliin oman nyytin!!! :heart: ), välillä taas koko synnytys tuntuu jotenkin kaukaiselta; tyyliin "sitten tammikuussa".. ...siihenhän on tosiaan vielä aika pitkä aika... ;) :D

Vauvalle on kaikki valmiina (vaatteet pesty ja silitetty, sänky petattu, tutit ja pari pulloa ostettu jne.) ja sairaalasta kotiintulo-vaatteetkin pakattuna hoitolaukkuun valmiiksi.

Nyt taidan lähteä suihkuun, tuntui ukkokin kotiutuvan juuri töistä. heipsan ja hyvät yöt kaikille! =)

- Sirpula ja Pikkuinen rv 37+3 :heart: -
 
Heipähei tännekin!

Hiljaista on murpan poistuttua pinosta... :ashamed:

Sirpulalla taitaa ihan pian olla h-hetki lähellä! Muistanko oikein, että sulla olis LA 16. päivä? Vai jokohan siellä on nyytti saatu syliin? :heart:

Miten muilla menee?

ON: Täällä olis vielä pikkuinen alle kk laskettuun aikaan. Kasvukontrolleissa käydään edelleen tuon vauvan pienikasvuisuuden takia. Eilen käytiin taas ja sieltä kuulumisia: Painoarvio oli 2,2kg eli n. 200g/viikko on nyt lopussa tullut vauvalle painoa. Tasaisesti kasvaa omalla käyrällään mikä onkin tärkeintä. Muuten kasvu menee alakäyrillä. Vatsanympärys ottanut kasvussa hiukan kiinni. Muut mitat ok. Lääkäri kokeili kohdunsuun joka oli hiukan auennut edellisestä. Kohdunkaulaa vielä jonkin verran jäljellä (ei sanonut mittaa), mutta muuten paikat jo pehmentyneet. Lääkäri sanoi, että ei olis mikään ihme vaikka pari viikkoa etuajassa syntyisi. :heart: Sydänkäyrä ja virtaukset oli kunnossa. :) Seuraava kontrolli 1½ viikon päästä, jolloin tehdään samalla synnytystapa-arviointi. Lääkäri siihen tuumasi, että eipä siinä alakautta synnyttämisessä taida olla mitään ongelmaa, kun vauva on niin pieni.

Tinttu & Tirpukka 35+6
 
Tinttu: Juu, tulevana perjantaina on LA, eli 16. pvä. Edelleen ollaan yhdessä koossa, kovasti me jo miehen kanssa odotellaan että saataisi jo vauva masun tälle puolelle ihailtavaksi. Odottavan aika on tunnetusti pitkä... Sulla myös LA vaan lähenee, mikä sulla olikaan se tarkka "eräpäivä"? ;)

Tässäpä vielä pikaiseen aamun neuvolakuulumiset:

RV 39+3
RR 125/75
painoa 400 g/vko
turvotus +
SF-mitta 34
HB 134
pissat puhtaat
vauvan :heart: 135-150

Vauva on kiinnittynyt ja tosi alhaalla, joten odotellaan... Limatulppaa, erityisen kipeitä supistuksia ym. ei ole ollut, valkovuoto lisääntynyt hurjasti.

murppa: Jos käyt täällä lueskelemassa, niin ilmoittele jotain itsestäs; miten jakselet? Oot ollu ajatuksissa! :hug:

Nyt oikeasti menen sinne ruokakauppaan, tunnin jo tehnyt lähtöä sinne! :wave:

- Sirpula ja Masukaveri rv 39+3 :heart: -
 
Minä jo olin ihan varma, että oot Sirpula jakautunut! =) Mutta sulla ei kyllä tosissaan siihen enää kauaa oo. Mulla on LA 4.2 ja nyt siis menossa 36+6. Toisaalta on semmonen tunne, että tämä syntyy etuajassa niinkuin lääkärikin veikkaili, mutta sitten taas toisaalta tuntuu, että ei synny vielä pitkään aikaan, kun ei juuri ole supistellutkaan. Jos mulla on jo semmonen olo, että vois syntyä niin uskon, että sielläkin melko malttamattomana synnytystä odotellaan. :D

Torstaina olis kontrolliultraan meno. Saa nähdä miltä "paikat" jo näyttää. :)

Tinttu & Tirpukka 36+6
 
Piti tulla utelemaan, että mitäpäs sanoivat Tintulle ultrassa?

Tässäpäs vähän omaa napaa (isosta masusta) ...

Tänään oli taas neuvola, tuon turvotuksen takia halusi terkkari nyt jo nähdä seuraavan kerran. Tässä saldo:

RV 39+6
paino +300g
RR 112/80
SF-mitta 35
tarjonta RT
Vauvan :heart: 140
pissat puhtaat
turvotus +
Vauvan painoarvio nyt 3600g ( :attn: )

Täällä valvottu viime yö; osittain supistusten, osittain liikojen päikkäreiden takia... :whistle: Mutta ei sitten sen enempää, vaikka olin jo ihan intona laitokselle lähtemässä! :D Jännä, miten mua on alkanu toisaalta pelottaa tuleva synnytys ja se, miten kaikki loppujen lopuksi menee. Eniten mietityttää silti, että kunhan vauvalla olisi kaikki hyvin eikä tulisi mitään komplikaatioita. Toisaalta se kipu pelottaa myös valtavasti, mutta tsemppaan itseäni koko ajan sillä, että sen jälkeen saadaan vauvan maailmaan ja saan oman pikkuisemme syliini! :heart:

Mutta nyt lähden käymään vähän kävelyllä, josko saisin suppareita kehiin... ;) Sopivasti tuli kaveri ovelle kolkuttelemaan ja kysymään lenkkiseuraksi. Mieskin töissä, joten sinne siis.

- Sirpula ja Masukaveri rv 39+6 :heart: -

JEE, HUOMENNA ON SE NIIN KAUAN ODOTETTU LA!! =)
 
Sirpula: Teillehän on sopivan kokoinen vauva tulossa. =) Ja huomenna jo LA!!! :eek: Tiedä, vaikka lenkkeily nyt tekis tehtävänsä ja oisit jo synnärille matkalla.

Tosiaan, tänään oli käynti äippäpolilla.

Rv: 37+1
RR: 134/83
Pissa: Puhdas
Painoarvio: 2500g
Lapsiveden määrä: Normaali
Tarjonta: RT, ei vielä kiinnittynyt
Syke: 135
Kohdunsuu: Pehmeä ja 3cm auki! :eek:
Kohdunkaula: Lähes olematon

KTG-käyrällä kävin taas pötköttelemässä 30 min ja ei ollu käyrässä häikkää. Mitä nyt ukkelilla oli joku adhd-kohtaus eikä halunnu oikeen pysyä paikollaan... Oli "vähän" katkoksia käyrässä. :LOL: Virtaukset oli muuten kunnossa, mutta lääkäri ei saanu vatsanalueen virtauksia näkyviin. Samalla tehtiin synnytystapa-arviointi ja sopii kuulema hyvin syntymään alakautta. Lääkäri tuumasi, että mulla on hyvä lantio.

Ens maanantaina taas synnärille KTG-käyrään... Vissiin tuon takia, kun ei saanut niitä vatsanalueen virtauksia näkyville. Ja sitten viikon päästä torstaina äippäpolille. Ellei sitten oo jo syntyny ennen tuota. :heart:

Tänään supisteluja hiukan tuntunu ja semmosia vihlomisia tuonne alakertaan.

Tinttu & Tirpukka 37+1
 
Tinttu: Täällä ollaan... :wave:
Eilinen lenkki (lue: hidas löntystäminen ympäri katuja... :whistle: ) ei tuottanut muutamaa supistusta enempää merkkejä käynnistymisestä synnytyksen suhteen.. Samoin tämän päivän kova shoppailu tyttökavereiden kanssa; välillä supisteli jo kivasti, mutta annas olla kun kahville istahdit niin heti loppui kuin seinään... :headwall:
Voi vitsit - eihän sitä tiedä vaikka sä menet laitokselle ennen meitä, kun paikat kerran jo noin hyvin kypsyneet! :eek:

Mullahan kanssa masukaveri laskeutunut ja kiinnittynyt, ollut jo jokusen vkon. Vielä kun päättäisi vauva itse tulla rymistellä tuolta lämpimästä (ja isosta!) masusta tänne ulkomaailmaan... :D

Mutta nytpä kömmin kiireenvilkkaa tämän ihanasti heiluvan masuni kanssa tuonne miehen viereen ja unten maille! |O :wave:

- Sirpula ja Masukaveri rv 40+1 :heart: -
 
Sirpula vielä yhtenä kappaleena. :) Toivottavasti pian alkais tapahtumaan, ettei tarttis kovin kauaa enää ison massun kanssa kärvistellä. En kyllä usko, että me päästään ennen teitä synnärille... Tuntuu, että synnytykseen on vielä kauan! |O

Huomenna olis tosiaan meno synnärille siihen KTG-käyrään. Nukkumaan joutais, kun pitäis jaksaa jo 8.00 olla siellä synnärillä. Tänään oon kyllä ollu tosi kiukkunen... Tuntuu, että heti kiukuttaa jos ei mee asiat mieliksi. Ja muutenkin ollu semmonen olo, että tapahtuis jo jotakin. :)

Tinttu & Tirpukka 37+4
 
Tinttu: Ai sielläkin on kiukkuinen emäntä - täällä myös... :whistle: Joka asia joka ei mene minun mielen mukaan, niin heti pillahdan itkuun ennen kuin kerkeän itsekään asiaa edes tajuta, voi näitä hormoneja... :D

Kävitkös eilen siellä käyrällä?

Täällä ollaan flunssassa & kuumeessa, jee... :snotty:

Nämä LA:sta ylimenevät päivät ne kuule vasta pitkiä on... |O

Nyt sohvalle tv:tä katsoon, vaihteeksi.

- Sirpula ja Masukaveri rv 40+4 :heart: -
 
Sirpula: Kiva, etten oo ainut kiukkupesä. :D Suutuin tänään miehelle, ku se ei lähteny hakemaan kaupasta mulle suklaata. Ite en jaksanu lähteä hakemaan. Oon ihan hirveä välillä, ihme ku mies kestää. :| Onneksi mies ymmärtää, että ne on ne hormonit. Käytiin käyrällä ja siinä ei mitään häikkää ollut. Torstaina sitten äippäpolille. Huonoon saumaan sattui sulla flunssa ja kuume. Paranemisia! :) Ei takuulla olis kiva lähteä synnyttämään sairaana. Jaksuja! Varmasti tuntuu päivät pitkiltä... Mulla tuntuu jo nyt. :(

Mitäs muille pinossa kirjoittelijoille kuuluu? :attn:

Tinttu & Tirpukka 37+6
 

Yhteistyössä