N. 20v. kuumeilijat, joilla yritystä pitkään vol 4

Mutta haltia, niinhän nämä hoidot ja niiden odottelu on sekoitus pessimismiä ja toiveajattelua, "jos kuitenkin....". Ja eipä sille mitään voi, että ajattelee aina pahinta, vähän niinkuin suojelee itseään pahimmalta pettymykseltä, vaikka ainakin omalla kohdallani olen huomannut, ettei se mitään auta. Se sattuu silti, se pettymys. Mutta tsemppiä, että kaikki sujuisi nyt hyvin ja pääsisitte siirtoon saakka :)

anu, peukut pystyssä oviksen puolesta :wave:

Alisa, mulla oli viime hoitokierrossa hyperstimulaatio ja olo oli kovin turvonnut eli pystyn samaistumaan olotilaasi ainakin jotenkin, vaikka sulla ei hyperiä olekaan :LOL: Sulle myös tsemppiä oviksen puolesta :wave:

yöperhonen, tosi sulonen koiranpentu! Ihana! Iha niinku meidän peku pienenä... :) Siinä oli sakemannia ja siperianhuskya. Samannäkönen paitti vähän pullukampi.

Täällä odotellaan perjantaita, jotta sais ottaa ensimmäisen terolutin. Kävin eilen apteekissa ostamassa menopurin tulevaa hoitoa varten. Olin ihan äimänä ku ei tullu ees kalliiksi, makso vaan kolmisenkymppiä :) Eli ei tullukaan perikatoa :LOL: Hyvä mieli.
 
No se viiva oli ehkä asteen haalempi ku se toinen.. Että en sit tiedä.. Nippailua on oikealla alhaalla! Terot alotan vasta kp 17 tai 18 ja testailen nyt vielä! Kyllä se ehkä voi olla samanvahvuinen se viiva sen toisen kanssa, mutta haluaisin nähdä het kunnolla tummemman viivan!
 
Haltia Voi toivottavasti pääsisitte siirtoon :hug:

Murppa Aijaa ja mää voin vain kuvitella, että se hyperi tuntuu tältä, mut sata kertaa pahemmalta :D Vatsa on kyllä turvonnu, mut ei varmaan niin pahasti kuin hyperissä :LOL:

Tänään sain elämäni ensimmäisen ovisplussa! Viivat oli yhtä paksuja, jeee :D Terot aloitan vasta sitten kp 20, me jatkamme oviksen hyödyntelyä ja sitten voidaan vain toivoa, että kaikki menee loppuun asti niinkuin pitääkin :)

Anu Ehkä se ovis sullekin tulee huomenna :)
 
No heippa! Täällähön minä :wave:

Hetken aikaa taas vaan lueskellut...siitä tutusta syystä eli ei ollut onni myötä tälläkään kertaa. Ensimmäinen ivf kirjaimellisesti harakoille. Vuoto alkoi lugeista huolimatta pp13. Pakastin tyhjä eli alusta alkaa koko paska. Kaikkein ärsyttävintä tässä on se, että ollaan taas siinä perhanan hoitojonossa - oys:ssa 6-8 kuukautta! Ei tämä onnistu oikeasti ikinä. Saapas nyt sitten ainakin hommata muuta ajateltavaa. Listan suhteen voi siis laittaa taustaileviin kun en jaksa kiertoja ja päiviä laskea ennen ensi syksyä. Pyörin täällä kuitenkin jutustelemassa välillä.

Tervetuloa muuten uusille =)

Ja parempaa onnea kaikille muille :heart:
 
Voi sarah :hug: Todella huono tuuri teillä. Me ollaan sitten vissiin samoihin aikoihin menossa OYSiin seuraavaan IVF:ään. Mekin ollaan siinä jonossa jonnekin ensi syksyyn saakka. Ei ole kivaa odottaa :( En sano tuohon onnistumiseen mitään lohduttavaa, kun itsestäkin tuntuu ettei tämä onnistu. Pidetään kuitenkin toisiamme pinnalla ja peukut pystyssä joka tapauksessa :wave:
 
Sarah Paljon halauksia :hug: olin niin toiveikas sun puolesta :'( tiedän kyllä tunteen, ettei koskaan onnistu. Itsellä alkaa realismi iskeä myös entistä rankemmin päälle. Kun useamman vuden tuloksetta yrittänyt saada lasta, niin ei voi enää itselleenkään valehdella, etteikö kyseessä olisi lapsettomuus, ja se on kyllä rankkaa.. Se tässä lohduttaa, että kun nuoria ollaan, niin aikaa ainakin pitäis olla, että eiköhän me kaikki ennemmin tai myöhemin ne lapset saada, tuntuu ven niin epäreilulta, että me joudutaan odottaa vuositolkulla.

Meillä on sikäli vähän erilainen tilanne hoitojen edistymisen suhteen, että käydään yksityiselä klinikalla. Olen kyllä miettinyt julkisellekin siirtymistä, kun tulee nämä hoidot niin kalliiksi, mutta alussa oli itselle helpompi hakeutua yksityiselle tutkimksiin, kun meillä periaatteessa kaikki oli kunnossa pinnallisin puolin, ajattelin, ettei terveyskeskuksessa edisty mikään. Nyt kun mikään muu kuin icsi ei meille tuo lasta uskon, että päästäisiin suoraan jonoon... Mutta se jonotus, en tedä olisko mulla siihen hermoja. Joten yksityisellä mennään niin kauan kuin meidän perheeseen iskee totaalinen lama. Toivottavasti sitä tulosta joskus saadaan aikaan.

Itselläni on taas kuukautiset ohi, eipä ne nykyään kestäkään kuin 3 pv, joista ensimmäinen ja viimeinen on tiputelua ja keskimmäinen niukahkoa runsaampaa vuotoa. en tänään edes muistanut, että kuukautiset on, ja suihkun jälkeen unohdin laittaa siteen. kivut oli kyllä 2 päivää ennen kuukautisten alkamista kauheat...ei tunnu jotenkin normaalilta, kun kyllä mulla ennen on ollut n 3 runsasta vuotopäivää ja alkanut lorahtamalla, ei tuhruilemalla vuorokauden... Ja raskaudesta ei kyllä ole kysymys, kun tämä on nyt keskenmenon jälkeen ollut joka kierto sama juttu. Plääh, taas alkaa oviksen kyttäys, ja epätoivo. :(
 
Sarah ja murppa: :hug: Ihan typerää, että joutuu uudestaan jonoon ku hoito epäonnistuu. :/ Mä toivon kyllä, että teijän ei tartte odottaa, vaan lähtis raskaus alkuun ihan ilmanki. Nyt koittakaa tällä välin ottaa rennosti.

Ovis-onnea Anulle ja Alisalle! =)
 
Orion Koska meillä yritetään alkionsiirtoa luonnolliseen kiertoon, ja mulla ei yleensä tapahdu ovulaatio päivälleen oikein. Viimekierrossa esim oli ovis viikon myöhässä, jolloin sitten piti jättää PAS väliin, en usko, että tämä kierto on sen kummempi, mulla venähtää nämä kierrot helposti siihen 35-40 pv. Täytyy vaan odottaa, että lääkäri antaa aloittaa lääkkeelliset hoidot taas.

Sarah Ettekö te muuten voi mennä IUI-hoitoihin ennen IVF:ää, niinkuin murppakin? Voimia odotteleen, ja kannattaa varmaankin koittaa saada ajatukset ihan jonnekin muualle.
 
Nyt oli eilen jo viiva huomattavasti haaleempi kuin tiistaina, et joko se ovis on ollu tai sit ei...
Mä tossa päätin että meen yksityiselle gynelle, makso mitä makso, kyllä tässä on jotain nyt tapahduttava. Jos vaikka sieltä ne clomit sitten sais!!!
Koska jos on niin että en ovuloikkaan niin tässä saa toiset 15kk:tta odotella ja heilutella peittoja ihan "turhaan"!!
Mitä mieltä te ootte, kannattaako mun varata aikaa sinne, ja mitähän siellä sitten tehdään???
 
Sarah Ikävää, ettei IVF tuonu sitä kauan kaivattua lopputulosta :hug:

Murppa Ai teilläkin alkaa IVF-hoidot. Tehdäänkö teille sitä odotellessa mitään? Inssiä?

Haltiallekin Viomia uuteen kiertoon :hug:

Anu Suosittelen kyllä käyntiä yksityisellä, jos tuntuu siltä. Mulla ekalla kerralla kyseltiin ja kartoitettiin tilannetta sekä ultrattiin. Samalla käynnillä sain lähetteen verikokeisiin, missä kartoitettiin hormoonitoimintaa ja sain myös terolut-reseptin kouraan, joilla aloitettiin mun kierto ja nyt sitten on clomitkin mukana auttamassa.
 
Mulla on otettu kaikki verikokeet yms ja teeroja nyt oon popsinu, mutta mä luulen että en ovuloi, ellei sit ti ollu plussa, koska eilen huomavattavasti haalempi viiva!!!
kyllä mä varaan sinne yksityiselle! Alisa ennen kuin sait ne clomit niin tutkittiinko myös mies? Vai onko mahdollista saada ne ilman miehen tutkintaa... Tuntuu olevan niiiin mahdoton ajatus tuolle se et joutuu tutkimuksiin... Miehet.... vaikkakin kyllä sitten pakon edestä on valmis jos ei muu auta!
 
Alisa: Meille tehdään ensi kuussa inssi ja jos se ei tuota tulosta niin kevään päälle vielä toinen. Syksyllä sitten sinne koeputkihedelmöitykseen.

Minä muistelisin, että mielellään kattovat miehen sperman laadun ennen kuin määräävät clomit. Kun eihän niitä ole järkeä syödä, jos miehellä esim. ei olisikaan siittiöitä ollenkaan. En anu tarkoita, että teillä näin olisi :) Eihän se miehelle oikeastaan sen kummempaa ole. Kotona voi ottaa sen näytteen purkkiin ja sinä voit vaikka toimittaa sen labraan mikäli mies ei halua. Meille maksoi yksityisellä 88? eli ei hirmu kallis kun vertaa noihin muihin lääkkeisiin ja hoitoihin ym.

Huomenna sitten 1. terolut :D Siitä se pikku hiljaa lähtee etenemään...
 
hei pääseekö vielä joukkoonne!
On ihan järkyttävä vauvakuume!

on ollut jo jonkin aikaa. aloitimme yrityksen muutama hassu päivä sitten, koska sovimme asiasta yhdessä. toivottavasti tärppää.

yleensä (kiertopäiviä minulla on kp28-30 ja nyt menkoista 8 päivää. ovulaatio pitäisi tulla jossain vaihees mutta en oikein ole varma koska??!

tämä olisi meidän ensimmäinen lapsi. olen itse 21 ja täytän loppuvuonna 22 ja mieheni on minua puoli vuotta nuorempi. ensimmäinen yrityskerta.

olemme nyt olleet petipuuhissa parinpäivän välein. minulla on vähän outo olo. minulla oli viime kuukautiset myöhässä jonkin verran ja luulin jo että olin raskaana, mutta negaa näytti ja ensin alkoi sellainen ihmeellinen marjapuuron värinen vuoto. ja myöhemmin sitten kunnolla veristä vuotoa joka ei kestänyt niinkuin minun normaalit kuukautiseni vaan kesti vain puolitoista päivää. ihmeellistä. mutta nyt siitä on sitten jo 8 päivää. nyt minulla on outo olo ollut jonkin aikaa. rinnat ovat vähän niinku turvonneet ja vähän arat. oon alkanut juomaan vettä tosi paljon. en tiedä mistä johtuu? toivon vain paljon että olisin raskaana! ja jos en oo niin kova yritys jatkuu. mut oli ihanaa kun löysin tämän keskustelupalstan. en pysty oleen itsekseni kun on niin kova vauvakuume.
 
anu Meillä clomit annetiin ihan ilman mitään miehen tutkintaa. Vaikka olen lukenut myös, että joissakin paikkakunnilla mies pitää tutkia ennen clomien saantia. Mut kannattaa kysellä. Ei meilläkään mies kovin innokkaana olis tutkimuksiin lähössä. Ne tarvii varmasti aikaa sopeutua ajatukseen.

Murppa Onko tämä eka inssi teille? kovasti onnea tulevaan hoitoon! :hug:

Julian huomasitko katsoa tämän palstan otsikkoa? Pitkään yrittäneet.. Eli suosittelen edelleen sitä kuumeilijoiden palstaa. :)

Täällä ollaan jonkun asteisessa vatsataudissa. Nyt jo toinen vai kolmas päivä kun huonoa oloa riittää. Oksentaa ei oo tarvinnu, mut maha on ollu sekasin aamusta.. Aamusin sellaista kuvotusta ja meinaa oksu tulla, mut ei sit kuitenkaaan oo tullu.. Todellä raisttavaa, tulis nyt kunnolla päälle, että tästä pääsis eroonkin. |O
 
Alisa: Periaatteessa on eka inssi, kun se ensimmäinen meni viime syksynä sitten lopulta IVF:ksi. Kiitos onnentoivotuksista :) Minua ei yhtään jännitä tuo itse hoito vaan ne tulokset.. Pelottaa kamalasti, että mitään ei tapahdu... :ashamed: Ja samaa täälläkin toivotaan, että tulis tämä tauti kunnolla. Koko viikko outoa oloa, mutta ei kunnon sairastamista. Ärsyttävää...

Julian, olen samaa mieltä. Saat luultavasti oikeanlaista vertaistukea tuolta kuumeilijoiden puolelta, me kun ollaan jo enemmän tai vähemmän näissä hoitokuvioissa menossa täällä.

Lomanvietossa kotipuolessa, kuten myös pikkusisko vauvansa kanssa. Tuskaa ja itkun pidättelyä.. Pitää vaan jaksaa jotenni...
 
Tännepä on hiljaisuus laskeutunut. Huhuu :wave:

Ittellä mieliala ehkä vähän parantunut, kun pääsi omaan kotiin pois siskon vauvan lähettyviltä. Silti, nyt alkaa jo pelottaa tuo tuleva hoito. Minä pöljä ku näin aikasin sitä ajattelen...
 
Murppa Tietääkö teillä lähimmäiset, että ootte hoidoissa?

Anu Minä kp:nä sun ois pitäny alottaa terot? Itellä kp 15 alkaen, mutta tässä kierrossa bongasin oviksen, joten alotin terot vasta kp 20, 2 päivää oviksen jälkeen.

Täällä tänään 27/26-35, menkkoja "odottelen" ensiviikon tiistaille, toivottavasti treffit unohtuis sen puolelta..
 

Yhteistyössä