n.20-vuotiaat kuumeilijat, joilla yritystä takana jo pidemmän aikaa

Kokeillaan nyt saadaanko tälläistä pinoa aikaan. Alussa luulin, että nuorena on helppoa raskautua, mutta kattia kanssa: aloitimme yritykset 2006 marraskuussa, eli yk nyt 9. Sitä ennen kuitenkin oli pidempiäkin jaksoja, jolloin ei ollut ehkäisyä ollenkaan. Alkaa tässä vähitellen jo lannistua.

Ajattelinkin, että olisi kiva aloittaa ketju, jossa voi tarvittaessa valittaa ja olla väsynyt aivan rauhassa - toisaalta voisi tsempata ja jännätä muiden kuumeilijoiden kanssa. Voisi jakaa ajatuksia saman ikäisten kanssa, joilla myöskään ei kaikki tunnukaan menevän ihan suunnitelmien mukaan. Tässä ketjussa voisi mielestäni hyvin myös olla hengessä mukana taustalla ja käydä silloin tällöin kertomassa kuulumisia. Olisi kiva, että vaikka lopettaa aktiivisen yrittämisen olisi joku pino, johon palata ja jakaa ajatuksia. Olisi kiva jos myös te, jotka aijotte keskittyä muuhun välillä,kävisitte silloin tällöin täällä kertomassa missä mennään.

Ehkä tämä kuuluisi lapsettomuuspuolelle, mutta vielä ei ole lyöty hanskoja tiskiin, joten kuumeilijoina pysytään ;)
 
Moikka haltia! Me ollaan kait "tavattu" tuolla 2-kymppisten pinossa aiemmin..?!
Kiva pinotus tämäkin, toivotaan että väki löytää tiensä tännekkin.
Meillä tosiaan pikku-kolmosta kovasti toivotaan ja yrityskertoja takana jo 7 |O
Kaksi tyttöä ennestään ja nämä aiemmat raskaudet alkaneet heti ekasta- tokasta tärpistä...Nyt on kyllä ehditty miettiä jo kaikki maan ja taivaan välillä että mikä voisi olla vikana... Eikä tippakaan lohduta se fraasi, että "onhan teilla jo kaksi ihanaa tytärtä..." Juu, niin on, mutta kun paljon olisi vielä rakkautta jaettavana ainakin yhdelle uudelle tulokkaalle!
No joo... sainpas taas purkautua :LOL:
Tsemppiä yrityksiin!
 
Jep, molemmat muistan tuolta 20-kymppisistä, kiva että löysitte tännekin :wave:

Mulla itselläni on nyt jotenkin ihan leppoisa olo tämän yrittämisen kanssa. Ajattelin varailla sitä gyneä tässä jossain vaiheessa ennen joulua, kun aikaiseksi saan, että voisi selvittää onko tässä jotain ongelmaa... No sitä ennen täytyisi saada tikuteltua noita oviksia. Oletteko te tehneet ovistestejä? tiedättekö varmaksi, että ovuloitte?
 
Niin ja äippä 84 Ymmärrän, että pitkä yrittäminen on yhtä ahdistavaa myös sulla, vaikka onkin jo kaksi ihanaa lasta. Itse haluan enemmän kuin yhden lapsen, tiedän sen ja nyt, ja olemmekin miehen kanssa päättäneet, että jos ja kun se ensimmäinen vauva saadaan emme aijo aloittaa ehkäisyä sen jälkeen ollenkaan vaan toinen saa tulla heti kun on tullakseen. Jos tämä raskautuminen kerran on näin hankalaa, niin en laita enää stoppia ennen kuin lapsiluku on täynnä. :heart:
 
haltia itseasiassa musta tuntuu et vasta nyt oon parina kk:tena ovuloinnut, tai sit en vaan oo kiinnittänyt mitään huomiota. luulen et noi pillerit jotenkin sotki tätä hormoonitoimintaa tj... oon kahtena kertana kokeillut ovistikkuja ja kyl ne on oviksen näyttänyt. mä oon kans sitä mieltä etten enää ala ehkäsyä käyttämään, enkä ainakaan pilsuja ennen ku on lapsluku täynnä. jos tässä nyt yleensäkään alkuun päästään... :whistle:

Muoks. siis edelliskierrossa ja sitä edellisessä tikutin
 
Saanko minäkin liittyä tänne joksikin aikaa?

eli meillä yksi poika syntynyt 10/04 ja siitä lähtien ei olla ehkäisyä käytetty. 09/06 tuli keskenmeno viikolla 9 ja tähän päivään mennessä ei ole tärpännyt eli tavallaan meillä on kohta 3 vuotta yritystä takana, mutta jos tosta keskenmenosta lasketaan ni kohta tulee vuosi täyteen.

ja nyt tosiaan rupee olee jo luovuttamisen fiilis tässä hommassa...no kuukausi kerrallaan mutta tällä hetkellä sellainen tunne että kun tämä kierto loppuu niin unohan kuumeilut kokonaan, mutta katsotaan sitä sitten.
 
wiivi84 Tervetuloa joukkoon =) monennellako yk:lla teidän esikoinen sai alkunsa? ihan ilman mitään hoitoja? Tiedän, että välillä on kauhean luovuttanut olo. Itsestäkin tuntuu välillä siltä, että kun tässä kerran ei ole raskautunut tähänkään mennessä, niin varmasti ne menkat alkaa tässäkin kuussa. Kauhen masentavaa kun sitä aina suunnittelee ja haaveilee, että sitten kun meilläkin on vauva, ja missä on hyä asua sitten, kun on lapsia, ja elää jo melkein lapsiperheen elämää, kunnes tajuankin, että tässä me edelleen ollaan miehen kanssa kahdestaan. No siksi olenkin lopettanut "sittenkun" ajattelun, ja keskityn tähän hetkeen. Lapsi on enemmän kuin toivottu, mutta mahdottomalta tuntuu alkuun laittaminen. Toivotaan, että kuitenkin psyty täällä meidän seurana. :)

Hempukka 87 Mäkin epäilen, etten aina ovuloi ollenkaan. Se mun mielestäni selittäisi toisinaan epäsäännöllisen pituisen kuukautiskierron. Siksi sitä oviksen metsästystä tikuilla olenkin aina suunnitellut, silti aina se ovis on jo mennyt, kun olen niitä tikkuja ostamassa netistä, ja sitten se aina jää... Nyt taidan tilata ne jo valmiiksi ennen kuukkautisten alkamista :)
 
meijän esikoinen sai alkunsa yk6 muistaakseni, ja siis ilman mitään hoitoja...

ja meillekki kaikki toitottaa et millos tulee toinen ja sitte kun sanoo että kyllä me oltais otettu se vastaan jo ajat sitte mutta kun ei oo tullu! sitte tulee vastaus mutta teillähän on jo yks ihana lapsi ni mitä sitä toista suremaan... :headwall:
 
Jep,ihmisten kommentit ovat kyllä aivan omaa luokkaansa.Meilläkin kun melkein kaikilla lähipiirisä on vauvoja, tai vähintään jo maha pystyssä, ja parhaat on jo toisella kierroksella tänä aikana kun itse on haaveillut, niin aina joku kysyy, että "onkos sulla yhtään vauvakuumetta?", "koskas teille tulee niitä vauvoja?" jne. moesti pahoittaa mielensä, mutta hyvällähän ihmiset sitä vaan kyselevät.
 
Jos minäkin tänne tulisin, olin tuolla alle 25v kuumeilevat mutta se hävisi ei enää ketää kirjotellu.
Täällä ollaan yritykset alotettu 4/06 yk on joku 11, ollu muutaman kerran menkat tulematta jopa 3kk. Nyt on viimmeks taas menkat ollu 23.6. Sillon ennen ku alotettiin yritys niin mulla oli ihan säännölliset menkat, mut eiköhän ne nyt sitte rupee takkuileen. Sanoinki mun miehelle et sen siittiöt sekottaa mun hormoonit et menkatki on monta kuukautta poissa. =)
Täälläkin on jo vähän toivoa menetetty, hoitoihin pitäis varmaan mennä, kun ei uskalla jos sieltä jotain kauheeta pamahtaa naamalle ettei koskaan voidakkaan saada lapsia. Kait sinnekki on joskus pakko mennä, viimmestään sitte 4/08 niin olis tullu 2-vuotta täyteen yrityksestä. :kieh:
Täällä kans kaverit ja sukulaiset saa vauvoja, kyselyä kuuluu vähä joka puolelta että koskas te?? Kyllä me ollaan aika monille kerrottu että yritystä on ollu jo jonki aikaa, mutta ei ne ymmärrä olla kyselemättä. Rupee vaan ärsyttää ja itkettää vielä enemmän ku kysellään joka puolella. Eiköhän se tästä sitte joskus :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja haltia:
Itse haluan enemmän kuin yhden lapsen, tiedän sen ja nyt, ja olemmekin miehen kanssa päättäneet, että jos ja kun se ensimmäinen vauva saadaan emme aijo aloittaa ehkäisyä sen jälkeen ollenkaan vaan toinen saa tulla heti kun on tullakseen. Jos tämä raskautuminen kerran on näin hankalaa, niin en laita enää stoppia ennen kuin lapsiluku on täynnä. :heart:

Noin mäki sanoin mun miehelle ja muutamalle mun kaverillekki. Aivan ku mun suusta tullut :LOL:
 
Minäkin ilmoittaudun. :wave:

Meillä yritystä "vasta" 8kk takana, mutta sekin aika on tuntunut turhauttavan pitkältä. Meillä muitakin ongelmia matkassa, joten voi olla, että vauvaa saadaan odottaa. Minulla monirakkulaiset munasarjat ja tutkimukset menossa, että tapahtuuko ovulaatio. Kuukautiskierto tosi epäsäännöllinen, johon lääkkeeksi terolut. Miestä ei olla vielä tutkittu, mutta lähetteen hän sai jo sperma analyysiin.

Mukavaa, kun huomaa, että on muitakin nuoria samassa tilanteessa. Ainakin melkein samassa. :)
 
Mukana :wave:

Meillä tulee vuosi yritystä ens kuun alusta, eli ihan pian. Yk 8 menossa. Pco epäilyt, maanantaina oon menossa gynelle ultrattavaksi. Oon varma että mulla on pco tai ainaki melkein se. :/

Monikaan ei oo vielä kyselly että "millonkas niitä vauvoja" tms. Äitini on välillä kyselly että onko vauvaa kuulunu, mut ku oon sanonu että ei, ni ei oo sen enempää vähään aikaan kysellykään. Sit miehen serkkupoika oli joskus keväällä kysässy mieheltä että "joko oot pannu vaimos paksuksi" ja sit tuo talon rakentaminen on saanu pari tyyppiä kysymään lapsista... "Aiotteko täyttää talon lapsilla?", "joko on lapsi tilauksessa".

Kyllä tää ottaa niin pattiin...minäki niin luulin että se kävis helposti (varsinkin kun nuoria ollaan) mutta paskan marjat! Tietty just meille osuu paska tuuri ja ongelmat :kieh:

Ja myös olen päättäny että ehkäsyä en alota ennen ku lapsiluku täynnä, tai jos siinä välillä näyttää siltä että käy helpommaksi, ni sitte voi jotain käyttää mut ei hormonaalista!
 
Bayan Fare: Toivottavasti saat hyviä uutisia gyneltä. Meillä on aikalailla samanlainen tilanne, itsekkin olen pco:ta pelännyt. Mulla ainakin sitä monirakkulaisuutta on, mutta ilmeisesti ei kumminkaan pco:ta. Tsemppiä! :)

Itse en ole edes ajatellut vielä, että en käyttäisi ehkäisyä esikoisen jälkeen. Lähinnä mulla on vaan nyt mielessä, että kun saisi edes sen yhden lapsen. :) Sen pidemmälle emme ole uskaltaneet edes suunnitella. Vaikka meille onneksi gynekologi lupaili, että "kyllä teille lapsi saadaan". Että ei tässä ihan toivoa olla menetetty vaikka ongelmia onkin. Siitä emme voi todellakaan olla varmoja, että saisimme lapsen luomusti. Olenkin jo aikalailla sisäistänyt asiaa, että meille tulee lapset hoidoilla, jos tulee. Tiedän, ettei kannattaisi maalata piruja seinille, mutta minkäs teet jos on aihetta epäillä lapsettomuutta.

 
Kiva, että tänne on löytänyt näin moni uusi, tervetuloa kaikille :wave: kiva saada muita samassa tilanteessa olevia samanikäisiä yhteen pinoon, helpottaa huomata, että onhan meitä oikeastaan aika paljon, toisilla se näyttää vaan ottavan kauemman aikaa (ja tietty just meillä :kieh: )

Me ei tosiaan olla oltu vielä tutkimuksissa, mutta nyt ennen joulua on tarkoitus mennä, jotenkin sen ajan varaaminen on vaan niin vaikeaa - pelkää, että saa vaan huonoja uutisia. noh, mutta kyllä meille kaikille niitä lapsia saadaan, onneksi keinot on monet =)
 
Hei kaikille!
Minäkin ensikertalaisena tunnen kuuluvani tähän joukkoon. Jonku aikaa olen käynyt jo lueskelemassa täällä ja nyt on jo sellainen olo, että täytyy saada purkaa tuntoja..
Pian vuosi yritystä takana ja todellakin saa kuulla sitä, "koskas teille tulee perheenlisäystä?" Mitä siihen voi oikeastaan sanoa.. :(

Nyt on kuitenkin aloitettu oviksen tikutus ja greippimehuilut yms.. jos vaikka tuuri vähän paranisi. :heart:
 
Monien muiden tapaan oon seilaillu pitkin näitä palstoja jo useamman kuukauden...tämä pino tuntu jotenki todella omalta.

Elikkäs myös me on yritetty tässä vuoden päivät raskautua. Kierto on aina säännöllinen melkein kellon tarkkuudella enkä ole koskaan käyttänyt hormonaalista ehkäisyä...luultiin vuosi sitten että lapsen tekeminen on helppoa ku heinänteko. Nyt on sitten kyllä tullu selväksi se tosiasia ettei lapsia tehdä vaan niitä saadaan!

Tutkimuksiin mekään ei oo uskallettu vielä mennä, mutta pakko kai se kohta taitaa olla. Mulla ei ole todettu pco:ta mutta muutama vuosi sitten jouduin sairaalaan kun epäilivät umpparin puhjenneen...todellinen syy oli kystan rikkoutumisesta johtuva kipu. Eivät silloin ainakaan selvittäneet asiaa sen kummemin.

Mahdollisia raskausoireita oon lueskellu tuolta toisesta pinosta, mutta totesin että petyn vain enemmän aina kuukautisten alkamiseen...oon nimittäin tosi taitava kuvittelemaan oireita ja raskaustesteihinki on tullu tuhlattua aika iso kasa rahaa, kun joskus menkat olleet pari päivää myöhässä...huoh
 
Kiva, että on tullut näin paljon uusia. On jotenkin outoa lukea teidän juttuja, kun aivan samanlaisia ajatuksia ja tilanteita kuin itselläkin. Meillä ollut rauhallinen viikonloppu ja ensiviikon loppuna odotan kuukautisten alkavan, enää en edes tunnustele raskausoireita. Pitäiskö meidänkin laittaa kaikkien kiertopäivät ykt ja lapsiluvut sellainen lista? vai onko parempi, että ollaan vaan ilman mitään listoja =) mukavaa viikonlopun jatkoa kaikille.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tinttu:
Itse en ole edes ajatellut vielä, että en käyttäisi ehkäisyä esikoisen jälkeen. Lähinnä mulla on vaan nyt mielessä, että kun saisi edes sen yhden lapsen. :) Sen pidemmälle emme ole uskaltaneet edes suunnitella. Vaikka meille onneksi gynekologi lupaili, että "kyllä teille lapsi saadaan". Että ei tässä ihan toivoa olla menetetty vaikka ongelmia onkin. Siitä emme voi todellakaan olla varmoja, että saisimme lapsen luomusti. Olenkin jo aikalailla sisäistänyt asiaa, että meille tulee lapset hoidoilla, jos tulee. Tiedän, ettei kannattaisi maalata piruja seinille, mutta minkäs teet jos on aihetta epäillä lapsettomuutta.
Mulla on itelläkin jotenkin sellanen tunto ettei sitä lasta ihan luomusti tuu, ehkä tää pitkä yritys vaan on jo vienyt toivoa... :ashamed: Mut en nyt ihan kokonaan heitä kirvestä kaivoon...

Ja haltia musta ainakin olis kiva jos tehtäis joku pinkka. Eli jos teet niin mulla 34/30-32 ja yk 10 (joka varmaan on kohta yk11)
 
Minustakin olisi kiva, jos tehtäisiin semmonen lista. :)

Mulla kp:stä ei mitään tietoa, koska kierto meni ihan sekaisin terolutien jälkeen. Eli mulle voi kp:n kohdalle laittaa kysymysmerkin. Nyt siis jälleen syön teroja, tänään otin viimesen eli menkat alkaa huomenna tai tiistaina. Yk 4 on nyt, mutta vaihtuu ihan pian 5. Mulla on ollut niin pitkät kierrot, että ei oo päässy yk vaihtumaan. Pahimmillaan yli kp 80. :| Niin ja esikoinen täällä olisi toiveissa. :heart:

Tässä noita tietoja, jos vaan haltia aloittaa listan. ;)
 
Ja mulla ois sitten kp 28/32-? ja yk 8. Esikoistahan tässä on yritelty...
Ihan pikkusen ois jotain tuntemuksia alavatsalla, alkoi perjantaina sillä kun oli n. 5-10 minuuttia lievää menkkasärkyä ja vähän nippailujaki joskus tuntunu. Mutta tuskinpa mitään meinaavat, ennenki on ollu sitä sun tätä eikä oo mitään tarkoittanu. Toiveita on mutta usko on häilyväistä...
 
Mulla pitäis kans menkkojen alkaa ens viikon lopussa eli tod.näk täti tulee ajallaan lauantaiaamuna siinä kymmenen aikaan :LOL: kp22/28-29. Yrityskierrolla 13 ollaan JO menossa..pikkusenko masentaa...mutta ehkä tässä vielä onnistutaan...
 
Okei, elikkä tässä nyt sitten pinoa, johon voidaan listata ja päivitellä sitä mukaa, kun porukkaa kertyy ja tietoja saadaan. Oltiin tänään miehen kanssa retkellä rannalla, ja suunniteltiin omaa asuntoa Aiva ihanaa oli ja kyllä tuntuu jotenkin hyvältä. Olen niin onnellinen. Kunpa niitä lapsia vaan saataisiin.


Sarah85....................kp22/28-29..............yk13..............1 toiveissa Bayan Fare................kp 28/32-?...............yk 8...............1 toiveissa Haltia .......................kp 28/31-36..............yk 9..............1 toiveissa Hempukka87.............kp34/30-32...............yk 10............1 toiveissa Tinttu........................kp ?/?........................yk 4..............1 toiveissa
Nasu86......................kp 59/30-??..............yk 11.............1 toiveissa

Nasu86
Kin nyt lisätty :) Toivotaan, että haamu kuitenkin muuttuu plussaksi.
 
Elikkä täällä on kp 59/30-?? ja yk 11 ja ensimmäinen olis toiveissa. =)
Tänään tein testin ja näytti eirittäin erittäin erittäin haaleaa viivaa, mutta uskon että oli vaan viivan paikka (testi RFSU) tein kyllä perjantainaki ja samanlailla tuli. Joten empä oikeen usko että pullat olis uunissa. Rasittavaa ku pitää olla näin pitkiä kiertoja, ehkä sinne lääkäriin pitää mennä et sais kiertoa kuriin. :D
 

Yhteistyössä