N.20-v. kuumeilijat, joilla yritystä pitkään ~Vol.2~

Iltaa arvon naiset!

Hieman kiirettä pukkaa vielä tämän viikon kun viimesen harjottelun viimesiä päiviä viedään. Onneksi on ollu tekemistä...ens viikosta alkaen mun aika kuluu luultavasti vain Oys:n tutkimuskutsua odotellessa vaikka sen saamiseen menee varmaan helposti kuukausikin jos ei kaksiki. Ärsyttävää tämä ainainen odottaminen... :attn:

Täti kurvaa piakkoin taas seuraavaan osoitteeseen niin pääsee lähettämään uimareita matkaan. TK:ssa lääkäri sanoi että paras taktiikka olis kuulemma se että ois eläviä simppoja koko kierron ajan sisällä...eli pupuilis 2-3 päivän välein aina...
 
Tinttu: Niinhän tuo näyttää olevan nykyään järkiään aina 2. sivulla menossa...

).:) Täällä hiljaiseloa, terojen kanssa tätiä odotellaan (tulis jo - kerrankin ku sitä oottaa! :headwall: )...tai no nyt otan 7. teron joten su otan viimoisen, jospa ne siitä sitte parin päivän sisällä alkais. Ukon kanssa ollaan taas otettu joka päivä yhteen, masentaa! :/ Kumpiki väsyneitä ja stressiä pukkaa...kummallaki töissä ja lisäks mulla opiskelujen kanssa. Mutta jospa se tästä, pakkohan sitä on välillä paha olo purkaa pois ja keneen muuhunkaan sitä purkais kuin omaan rakkaaseen! :heart:
Onneksi nyt riidellään, niin jospa sitten pysys välit kunnossa kun pitää petipuuhissa olla... :D ;)

Nyt ruoan tekoon, see you! :wave:
 
Moikka pitkästä aikaa. Meillä ei mitään uutta. Ovista en edes tikutellut tässä kierrossa, kun olisi kuitenkin mennyt hukkaan. Mitään toivoa ei siis raskaudesta ole nyt, ja tätiä odottelen, mutta silti joku typerä ääni sisälläni kuiskii, että josko sitten kuitenkin, ehkä nyt. Tyhmää, ja turhaa.

Meillä on ollut nyt niin kiireistä töissä, ja kotona. On jotenkin sellaisen muutoksen aika elämässä,tulee uusia asioita ja kaikki alkaa vähitellen (toivottavasti) rullaamaan. Sellaista käynnistelyaikaa. Sitten ehkä mulla alkaa hiipimän sellainen kyllästyminen ja masennus tähän yrittämiseen ja palstalla roikkumiseen, kun ei sille loppua näy missään. Te olette ihana vertaistuki, ja teidän lukemisia aina käynkin lukemassa, mutta itsellä ei oikein ole kommentoistavaa, kun on vaan pettymys puolentoistavuoden odotuksesta, ja aina na samat kuukautiset ja jännittämiset, toivomiset jne. kyllä tämä tästä, ja kesää kohden varmasti omat oimatkin pala taas, ja makuuhuoneessa alkaa tapahtumaan, joten sitten olen täällä varmasti taas enemmän teidän seurana jännittämässä :) Odottelen vaan kovin, että eikö tähän pinoon jo taas olis aika saada plussia? ;) Kenenkäs vuoro se mahtaa nyt olla? Plussaonnea kaikille =)
 
haltia: Kiva kuitenki ku käyt aina välillä täällä meitä kurkkimassa! =) Kenenkähän vuoro se lie oliskaan seuraavana plussata, kaikkien?! :saint: :heart:

7 km:n lenkki käyty, ihana oli lumen seassa kävellä ja vaihtaa samalla piiiiitkästä aikaa kuulumisia vanhojen opiskelukavereiden kanssa!! =)
 
Tintulle paljon voimia ja halauksia :hug:

Sirpula: mä oon kans aloittanut nyt lenkkelyn, tänään tarvottiin 12 km metsässä ja nyt olen aivan puhki. Mieskin nukahti juuri, että taitaa olla sekin aika poikki :D äsken vielä ihanaa seksiä, mahdoton päivä :D Vielä pitäis yrittää laihduttaa, että pystyisi ainakin "ylipainon" laskea pois lapsettomuuden syyt listalta. En mä niin paljon ylipainoinen oo. Oikeastaan aika normaali. Vyötärölle on vaan kertynyt höllyvää läskiä vähän. n 5-10kg kun sais pois niin olisin oikein tyytyväinen. Kauhean hankalaa se silti on, tuntuu olevan niin tukassa joka ikinene kilo.

Meillä taas pitkästä aikaa hyvät keskustelt tästä omasta tilanteesta. kyllä mieskin nyt myöntää, että onhan tää kestänyt kauan, vaikka se oli alussa ihan varma että mä tuun varmasti ihan pian raskaaksi, kun oon maailman paras äiti. Harmittaa tämä odottelu niin paljon. taas pari tuttavaa kertoneet saavansa lapsen. Miestäkin jo ärsyttää se, että muille vaan tulee, ja meille ei. Taidan soittaa yksityiselle gtnelle ja varata ajan ihan tarkasukseen vaan ja jutella sen kanssa meidän tilanteesta. Ehkä sillä päästään alkuun. pakko kai tässä on nostaa kissa nyt pöydälle ihan tosissaan.

Tätiä odotellaan, vaikka ovislimojen perusteella mun kierto saattais nyt venyä. Raskaana en silti voi olla, joten ihan sama. Voimia kaikille. :wave:
 
Tinttu :hug: :(


Täälä on ovis ohitettu, ovisplussa tuli viimein kp 19. Viime keskiviikkona. Aika jännä kuitenkin, kun sen jälkeen oli ihan kuivaa, ja sit yllättäen lauantaiaamuna oli yllättävänkin paljon kosteutta, nyt ei taas sitten mitään. Että millonkahan se sitte oli. :eek: Sunnuntaina lämmöt oli selkeämmin jo noussu, tosin torstainaki oli jo vähän koholla, n. 0,15 astetta, perjantaina ja lauantaina n. 0,25, sunnuntaina sit sen puolisen astetta ja tänään vielä hivenen enempi. Mutta eipä tuolla niin väliä millon se oli, kunhan vaan tapahtui. Sitä vaan ihmettelen, kun rinnat ei ole tullu vielä yhtään aroiksi! 2 viime kierrossa (jossa siis ovis kans todistetusti tapahtui) nännit tuli aroiksi lähes heti oviksen jälkeen. Miksi ei nyt?? :eek:

Ja tuokin niin kummaa, kun joka kierrossa nyt jossa clomit ylipäätään toimii, niin ovisplussa on tullu edelliseen verrattuna 2pvää myöhemmin. Kp 15, kp 17 ja nyt kp 19. Mä en ymmärrä alkuunkaan...

Ylihuomenna ois se miehen simppatesti, ja mua taitaa jännittää enempi ku häntä ittiään. :ashamed:
 
Iso :hug: Tintulle, yritä jaksella!

haltia: Juu kyllä se vaan kummasti mieltä piristää ku käy rymyämässä ulkona...oli se sitten lenkkeilya, lumitöitä tms. Saa samalla kuitekin raitista ilmaa ja toivottavasti vielä hikeä pintaan! =)

Orion: Millä mielillä teillä mies menossa simppatestiin?

).:) Eilen otin viimoisen terolutin, nyt odotellaan tätiä tulevaksi että päästäis vauhdilla uuteen kiertoon! ;)
 
Täältä myös suuri halaus :hug: Tinttu

Minäkin olen vähän tuota ulkoilua ja kuntoilua yrittänyt harrastaa. Nyt kun tuo tupakointi on saatu pois niin muutama ylimääräinen kilo saisi lähteä myös täältä. Se kun ei vaan oo niin helppoa. Tulee syötyä aivan liikaa. Varsinkin ku minä oon sellanen tunnesyöjä aina välillä...eli syön suruun ja ahistukseen. ja sitä kun sattuu välillä olemaan aika usein |O

Noh jospa asiat lähtis nyt rullaamaan kunnolla. Saatiin aika Oys:n tutkimuksiin. Ensin katoin sitä vastaanottoaikaa että ei voi olla tosi...vasta huhtikuussa! No sitä ennen täytyy kuitenkin miehen antaa simppanäyte ja multa tähystetään munasarjat. Oli tuo miekkonen melko mietteliäs....ei oo varmaan silläkään kovin mukava tutkimus. Kauhulla odottelen myös sitä aukiolotutkimusta, kun kutsussakin kerrottiin että se sattuu jonkin verra... :/
mutta toisaalta...mitäpä sitä ei olisi valmis kestämään kunhan sen oman nyytin sais!

Kamalan paljon plussatuulia kaikille! :whistle:
Tämä lähtee nyt lukemaan samaisessa kirjeessä tullutta opusta lapsettomuudesta
 
Kiitos kaikille. :)

Pahimmasta masennuksesta on päästy jo yli. Huomenna pitäis mennä verikokeisiin (TSH ja prolaktiini). Ja perjantaina se aukiolotutkimus. :|

Hirveä stressi ja ahdistus päällä melkein jatkuvasti nyt. Pelottaa nuo tulevat toimenpiteet, niiden tulokset, jatko siitä eteenpäin...

Ajattelin myös, että vähennän hieman tänne kirjoittelua/lukemista. Saa nähdä miten onnistuu.

Mutta tätä ketjua en halua jättää kokonaan! :heart:

Sarah85: Mulla tosiaan aukiolotutkimus nyt tulevana perjantaina. Ja oon ihan PANIIKISSA! Mulle kyllä lääkäri lupaili, ettei se juurikaan satu. Käski ottaa särkylääkettä ennen aukkariin menoa. Onko sulla tietoa, että milloin sun aukkari on?
 
Tinttu En ole varannut aikaa vielä, mutta huhtikuun alkuun mennessä pitäis olla miehen simppatesti ja mun aukkari tehtynä. Aika tarkat tuntuu olevan ne päivät millon sen pystyy tekemään eli kohta täytyy se aika munkin varata. Kutsussa aukkarista sanottiin että sattuu saman verran kuin kohtalaiset kuukautiskivut ja itselle tuttua särkylääkettä voi ottaa tupla-annoksen. Saatiin samassa kirjeessä kirjanen hedelmöityshoidoista ja sen lukeminen valaisi asioita aikas hyvin. Aukkari vain kuulostaa mielestäni aika kivuliaalta kun miettii miten toimenpide on kuvailtu
 
Sarah85: Joo ja ainakin mitä oon näiltä keskustelupalstoilta lukenut siitä SSG:stä, niin se kivuntunne on niin henkilökohtaista. Joillekkin se sattuu ihan pirusti, kun taas toisille ei juuri ollenkaan. Alkukierrostahan se tehdään, mulla tais lukea, että viimeistään 13 vrk ensimmäisestä vuotopäivästä. Mulla itselläni se aukkari sattuu kp 8. Just senhän takia se tehdään alkukierrosta, kun jos ois niin ihanasti sattunut, että munasolu ois hedelmöittynyt niin ei ainakaan tuo tutkimus pilaa sitä alkanutta raskautta. Mekin saatiin semmoinen kirjanen hedelmöityshoidoista. Itse ajattelin nakata ibusal 800mg naamaan ennen aukkariin menoa. Mä tulen sitten tänne kertomaan miten mulla meni se aukkari. :)
 
Sirpula Eipä tuo oikeen millään mielin. :D Vähä samanlailla suhtautuu ku esim auton huoltoon viemiseen. Ei niin kiva, mutta pakko, eikä se siitä sitten sen enempiä. Joskus kyllä ihan raivostuttavanki tyynesti suhtautuu asioihi... Mut passaahan se että toinen osaa ottaa lunkisti, minä hermoilen ja tunteilen senki eestä. Saa toinen toppuutella. :D
 
Orion Me käytiin tk:ssa muistaakseni tammikuun 14. päivä ja eilen sitten tuli se kutsukirje eli suhteellisen nopeaa toimintaa minun mielestäni. Varmaan teillekin kohta kutsu tulee. Toki se varmaan riippuu siitä millaisen kuvan lähetteen kirjoittanut henkilö antaa pariskunnan tilanteesta. Meillä varmaan vaikuttaa se, että miehelle on ala-asteella tehty joku "ennaltaehkäisevä" leikkaus kiveksiin, jolla estetään liiallinen lämmönnousu siellä... Mulla taas on muutama vuosi sitten ollu kystaongelmia...voipi olla siis että meillä jotenkin kiireellinen tapaus

Meillä mies taas suhtautuu hieman arkaillen simppatestiin...ei vielä oikein suostu siitä edes kunnolla juttelemaan... se on kuitenkin hyvä juttu että asutaan niin lähellä että näytteen voi ottaa kotona eikä sairaalan vessassa...
 
Tinttu pahoittelut :hug:
meille ei vielä mitään kummempaa. kaikkemme on tässäkin kierrossa yritetty. tein ovistestin joka näytti plus(toinen reuna vaalee ja toinen puoli tumma) toissa maanantaina. ma-ti ja ke peuhattiin.. sit ollaan oltu kipeenä.
eli menkkojen pitäisi alkaa ensi viikon tiistaina. mitään oireita ei ole.
nyt vissiin kp 22?
ainiin meidän yrityshän on jatkunut vuoden verran,että voi päivittää etusivulle!

Paljon voimia kaikille. on tämä raskasta aikaa.. :( Hengessä olen mukana,vaikken kovin usein kirjoitakaan!
 
Orion ei meillä ole mies vielä varannut aikaa, kun mun pitäisi ensin ehtiä soittaa sinne poliklinikalle ja ilmoittaa miehen henkilötiedot. Sitten se varaa ajan simppatestiin ja sen jälkeen minä varaan ajan aukiolotutkimukseen. Huomenna yritän ehtiä soittamaan sinne ja mieskin toivottavasti jo viimeistään ensi viikon alussa.
 
Onpa tosiaan hiljaiseloa tämän palstan suhteen tullut pidettyä. Oon kyllä käynyt teidän kuulumisia lukemassa, mutta tuntuu, ettei itsellä ole paljon mitään sanomista, kun kaikki on aina vain sitä samaa.. Yritystä, toivomista ja odotusta.. Haluisin kuitenkin pysyä tässä pinossa, jos ei teitä haittaa, että näin harvakseltaan kirjottelen.

Sarah85: Osui ja upposi. Siis tuo linkki.

Tinttu: :hug: Täällä myös tänään kp 1 ja yk kuinkahan mones lie alkaa. Taitaa olla jo viidestoista. :attn: Ja tsemiä aukiolotutkimuksiin. Toivottavasti kaikki on kunnossa, eikä tuo tutkimus sattuisi ainakaan kovin paljoa. :)

Ensi viikolla saan ajan normaaliin terkkarin tarkastukseen koulussa. Aattelin sille puhua näistäki asioista. Jospa sitten saataisiin jotain tutkimuksen poikasta alkuun meilläkin. Epäilen, että mullakin on pco. Monet oireista ainakin sopisivat minuun enemmän kuin hyvin. :/

Asiasta kahvinkeittimeen.. Saako udella mitä te opiskelette? Moni kun on maininnut opiskelevansa ja kyllähän meidän ikäluokka taitaa opiskelijoita suurimmaksi osaksi olla. :) Minä opiskelen terveydenhoitajaksi.
 
Täällä myös taustalla lukeneena, muttei oikein mitään kirjoitettavaa. Maanantaina tuli leikkausaika, 28.2. Eli noin kuukausi vielä epätietoisuutta...

Minä valmistuin viime kesänä lähihoitajaksi ja nyt luen kätilöksi. Valmistun ehkä -09 jouluna sairaanhoitajaksi ja -10 jouluna kätilöksi.. Ehkä vielä terkkariksi sen jälkeen.. :)
 
Mä alotin syksyllä lähihoitajaopinnot. Ja nyt vuoden alusta lopetin. Ei ollu mun ala. :) Oon vähän ajatellut, että vaatetusalan artesaaniksi rupeaisin. Siinä ainaki kiinnostais se että oppis tekemään vaatteita ja vaikka vaippoja, ei ois aina sormi suussa ompelusten kans. :D Hyödyllinen taito ja kivaa muutenki. Nyt oon sit keskittyny tuohon rakentamiseen, nytki ku mies on pois töistä, tarvii mun apua ainaki päivisin kun muut mahdolliset apurit on sillon töissä.

Eilen käytiin sit sielä Oulussa, mies kävi antaan sen simppanäytteen. Ja hyvin meni, vaikka meinaski että jäi inhottava olo niistä törkylehdistä. :D
 
Onhan tämä pino välillä vähän hiljainen, mutta toisaalta me ollaan kaikki odotettu jo niin kauan, että ei ehkä kenelläkään ole sanottavaa ihan joka päivä, niinkuin juuri ehkäisyn pois jättäneillä. Mulle ainakin tärkeää on, että tiedän, että täällä on ihmisiä, jotka ymmärtää, ja elää itse samojen asioiden kanssa. Kun on oikein huono tai hyvä hetki, tai ihan muutenvaan sellainen sopiva hetki on kuitenkin ihanaa käydä täällä lukemassa kuulumisia, ja kertomassa omia.

Khaosille Myös paljon halauksia, ja voimia uuteen kiertoon. Kiva kuulla sinustakin :)

Kamalan surullinen oli tu Sarahin linkki. Mulla pitäis kohta alkaa kuukautiset. Tosin luulen, että tää kierto saattaa olla pidempi,ja siksi en vielä odottele kauheasti. Olo on flunssainen. Taidan olla tuloss kipeäksi, kurkku kipeä, nuha ja kylmä koko ajan. Oireita ei ole. Olen niin väsynyt tähän odottamiseen, että näköjään alan tulla itkuherkäksi jo tässä enen menkkoja, kun tietää, että ne kuitenkin alkaa. Viikonloppuna mennään kummilapsien luokse. Ihana reissu tulee varmasi olemaan, mutta myös rankka. Olen jotenkin ihan voimaton.
 

Yhteistyössä