N. 10kg pudotus Vol.2

Heippa!

Mulla ei oo vieläkään helpottanu tää noidannuoli. Tänään nostettiin lääkitystä joten toivottavasti kohta laukeais. Mut se siis tarkottaa että oon suurimmanosan päivää tokkurassa. Kaikista hirveintä tässä on se etten voi ottaa poikaa syliin :'( Tai voin silleen hetken pitää että meen tiettyyn asentoon istumaan ja mies nostaa sit pojan siihen mut siis ku jos vaikka itku jostain tulee niin en voi mennä ja ottaa syliin ja lohduttaa. Poikaki varmaan ihmeissään että miks äiti vaan makaa sängyssä eikä hänen kanssaan leiki.

Mut siis laihduttaminen on nyt toissijaista ku en ees puntarille pääse. Ja tosiaan syön mitä on helpointa makuuasennossa syödä.. Ja on kyllä karkkia ja jätskiäki tullu tähän vetutukseen syötyä :ashamed:

Nyt täytyy taas lopettaa, alkaa lääke vaikuttaa.. Mut vaikkei musta nyt pariin päivään kuuluiskaan mitään ni yritän käydä lukemassa teidän juttuja. Onneksi on kannettava jonka mies aina välillä tänne sänkyyn roudaa =)
 
Välitavoitetta vois kokeilla :p Lisäks pitäis joku toinenkin motivaattori keksiä vauvahaaveen lisäksi :heart:

Eikä tuo ukko kyllä yhtään edesauta tätä hommaa kun melkein joka toinen päivä raahaa karkkia kotiin :kieh: Mulla ei oikestaan ole ongelmaa olla ostamatta hyväskää mutta jos lakupussi lojuu keskellä keittiö pöytää avattuna voi mieliteko viedä mennessään :D
 
Moikka kaikille

Onpa ollut viikko. Joka päivä on käynyt synttäri vieraita ja jotain makeaa olen leiponut päivittäin. Kaikki sukulaiset olisivat kyllä voineet käydä kerralla. No ne on nyt vietetty ja täytyy kiristää otetta :x

Liikuntaa tällä viikolla:

Ma -
Ti hölkkä 45min
Ke -
To hölkkä 45min
Pe Paino tänään 61.9kg

 
Liikuntapäiväkirja:

Ma: hölkkä/kävely lenkki 25min, Paino 61,2kg, VY 86cm

Ti: Ei mitään, Paino 62,5kg (+1300g maanantaihin), VY 87cm

Ke: Crossing 40min, kävelyä 30min, Paino 61,4kg (+200g maanantaihin), VY 86cm

To: Kaupungilla käppäilyä, Paino 61,2kg (+-0 maanantaihin), VY 87cm

Pe: astangajooga 30min, Paino 61,1kg (-100g maanantaihin) VY 86cm

Vitsi, nyt vasta paino alempana kuin maanantai aamuna, miten mä saisin pidettyä viikonlopunsyömiset selasina ettei tuo paino nousis taas? Yleensä teen niin että syön jonun verran normaalia enemmän pe ja la ja sitten sunnuntaina on keitto päivä, mutta silloin on ollut enemmän pudotettu jo perjantaina.. Ei tekis mieli yhtään toista plussaviikkoa peräjälkeen..

Alisa: Meillähän on melkein sama osatavote:) Yhessä tsemppaillaan!

Lumo:Meillä mies ostaa sellasia mistä m en niin tykkää, oisko sun miehellä mitään sellasta?

Moikka :wave:
 
Liikuntapäiväkirja:

Ma: hölkkä/kävely lenkki 25min, Paino 61,2kg, VY 86cm

Ti: Ei mitään, Paino 62,5kg (+1300g maanantaihin), VY 87cm

Ke: Crossing 40min, kävelyä 30min, Paino 61,4kg (+200g maanantaihin), VY 86cm

To: Kaupungilla käppäilyä, Paino 61,2kg (+-0 maanantaihin), VY 87cm

Pe: astangajooga 30min, hölkkä/kävely interva lenkki 40min, Paino 61,1kg (-100g maanantaihin) VY 86cm

Perlos: Voi että, kuulostaa pahalta.. Miten kauan noi nuolet yleensä kestää enenkuin laukeaa? mistä ne oikein sa alkunsa, tiedätkö? Toivottavasti lähtee pian pois!
 
Moikkatimoi kaikille!

Minä olen 28 vuotias lahjatavaraliikkeen yrittäjä forssasta,miehen kanssa ollaan oltu naimisissa pian 10vuotta.

pojat ovat ensi keskiviikkona 9 ja pienempi reilu 7,5 vuotias.

Minä olen ihan kauheisiin lukemiin taas päässyt,ja nyt sitten muutaman päivän pisteillä mennyt ja vakaa aikomus jättää hullunlailla mättäminen menneisyyteen.

Koitan edetä hissukseen...ettei into ihan lopu.Ryhmässä ajatteli alkaa heti käymään kun ja jos alkaa kyllästyttämään!

Te olette täällä hienosti tiputtaneet :flower:

Olin tuossa ronttiksen ketjussa alkuvuodesta mutta se taitaa olla aika kuopattu ja nyt ajattelin sitten jos huolitte mut tänne :D

Aloituspaino oli ke...ihan kauhea...

76,3 kiloa!
Pituus 169.

Tästä tiputtelemaan pikkuhiljaa lähetään,yksi namipäivä sallittakoon viikossa ja sitä rataa.

Tsemppiä kaikille ja muistakaa nauttia mansikoista :heart:

jaa niin ja lisään vielä että koitan välttää turhia hiilareita,vaaleat leivät,kaikki pastat,riisit,perunat ym.jää pois.Niistä tulee ihan kauhea turvotus mulle,ja oon huomannut että rehut plus kastike esim.sopii mun suuhuni paljon paremmin kuin viljapohjainen lisäke:)
 
Valoa tunnelin päässä B) Nyt alkaa pikkusen helpottaan.. Jospa sitä jo ens viikolla pystyis käveleen kunnolla. Tai siis ylipäätään pääsis ulos käveleen.
Mulla nää yleensä kestää reilun viikon ku kokonaan on palautunut. Mut se pahin kipu kestää n. 3 päivää, nytkin siis neljäs päivä menossa ja ei tarvi tokkuraan asti lääkettä syödä. Vielä ei siis puhettakaan että lähtisin ulos tms. eikä puhettakaan että nostaisin mitään maitopurkkia painavempaa..
Tää on osittain sukuvika ja ku yhen kerran tulee niin uusiutuu helposti. Oisko tää mulla nyt viides tai kuudes kerta. Onneksi lähisuvussa on lääkäri ni ei enää tarvi lääkäriin lähtä vaan saa suoraan lääkkeet ku tietää mistä on kyse. Asiaa auttoi tälläkertaa se että oltiin reissussa ja siellä erilainen sänky jossa nukkui, treenistä kolmen viikon tauko ja sit yhtäkkiä taas treenasin ni oisko siitä sit krampannu. Ja tuon 12 kilosen pojan nosteleminen ergonomisesti miten sattuu ei varmasti auta asiaa.. Nyt vaan pitäs tosissaan ruveta venyttelemään hirveesti ja tekemään vatsalihaksia. Ja toki kans selkälihaksia mut ensisijaisesti vatsa.

Noniin, mut nyt rupeaa taas loppumaan kestävyys... Ihanaa viikonloppua kaikille ja Henrietalle tervetuloa!! :wave:
 
Moi, mun oli pakko tulla sanomaan että, on sulla kanniskelua perlos! Meijän poika on 2kuukautta vanhempi ja vasta vähän päälle 8kg.. Hyvä että alkaa vaiva helpottamaan!

Nyt herkuttelemaan:) Kevyesti oon olut kokopäivän ja nyt kurnii jo vatsassa. Vielä tuli iltasella pikkulisäys likuntapäiväkirjaan..

Liikuntapäiväkirja:

Ma: hölkkä/kävely lenkki 25min, Paino 61,2kg, VY 86cm

Ti: Ei mitään, Paino 62,5kg (+1300g maanantaihin), VY 87cm

Ke: Crossing 40min, kävelyä 30min, Paino 61,4kg (+200g maanantaihin), VY 86cm

To: Kaupungilla käppäilyä, Paino 61,2kg (+-0 maanantaihin), VY 87cm

Pe: astangajooga 30min, hölkkä/kävely interva lenkki 40min, Pilatesta ja kuntopiiriä 25min, Paino 61,1kg (-100g maanantaihin) VY 86cm
 
tervetuloa Henrietta mukaan porukkaan!!!

Mulla aamupaino edelleen 77kg, mutta oon tyytyväinen, että ei ole noussut tosta kuitenkaan.

tuntuu että aikaa ei koneella oloon jää, kun saa tuon uteliaan pikkujäbän peräässä juosta ja sitten se nousee joka paikkaan jne... nyt joku kiipeää punttia pitkin...
 
Kiitos toivotuksista =)

Mä pidän punnituspäivän keskiviikkoisin,koska sitten kun menen taas tässä jossain vaiheessa pv:n ryhmään,niin se kokoontuu täällä keskiviikkoisin.


Jännittää jo nyt ens keskiviikko,eka punnitus viikon pisteiden jälkeen,toivottavasti miinusta olisi :D

Mukavaa vkl kaikille :wave:
 
Muuten hyvä idea mutta mä syön makeanhimoissani oikestaan mitä tahansa sokerillista :D Ei nyt ole toistaiseksi ostanut kotiin mitään... Varmaan töissä raukka salaa syö kun kotona tulee motkotukset päälle :heart:

Nyt olen jättänyt perunan, pastat jne. lautaselta pois. Tänään on ollut ihan hyvä päivä.

Onko kellään kokemusta karppauksesta? Miten toiminut?
 
Liikuntapäiväkirja:

Ma: hölkkä/kävely lenkki 25min, Paino 61,2kg, VY 86cm

Ti: Ei mitään, Paino 62,5kg (+1300g maanantaihin), VY 87cm

Ke: Crossing 40min, kävelyä 30min, Paino 61,4kg (+200g maanantaihin), VY 86cm

To: Kaupungilla käppäilyä, Paino 61,2kg (+-0 maanantaihin), VY 87cm

Pe: astangajooga 30min, hölkkä/kävely interva lenkki 40min, Pilatesta ja kuntopiiriä 25min, Paino 61,1kg (-100g maanantaihin) VY 86cm

La: Lepo, paino 61,7kg, VY 87cm

Su: Astanga jooga 40min, kävelylenkki 45min, Paino 61,7kg, VY 87

Lumo: Mulla ei oo karppauksesta muuta kokemusta kuin että joskus kun oon yrittänyt olla vähemmälä hiilarilla (Koskaan en oo ollut lähelläkään 0 rajaa) niin aina tulee päänsärkyä ja lopulta päivän jälkeen tulee mässäyttyä tolkuttomasti leipää yms. Eli mulle ei ainakaan tähän astisten kokemusten perusteella toimi. Varsinkin jos urheilee yhtään niin ainakin mun kroppa/psyyke tarvii leipää ja riisiä yms.

kokojyvä mulla on kyllä kaikki paitsi pizzan pohjat ja muutenkin tosi paljon syön kasviksia ja hedelmiä ja marjoja..joten tavallaan uskon että paljon vähemmällä viljalla pärjäis mutta noi ed. vihannekset yms. on mun mieletä sitten oltava ehdottomasti mukana ja runsain mitoin väh. 1kg/pv.. Esimerkiksi kuidun takia..

Uskon kyllä että jos vaan pystyy olemaan vähemmällä hiilarilla niin laihtumista tapahtuu..aluksi siinä on tietysti suuri osa sitä kun hiilarivarastot pienenee lihaksista ja missä sitä nyt onkaan.. ja sitten kun ja jos rupeaa jossain vaiheessa syömään niitä enemmän niin varastot kasvaa ja paino nousee pikkasen..

Nyt nukuttamaan keskenasvusta..roikkuu jo tississä kiinni...
 
Juu karppauksesta olen nyt etsiskellyt tietoja... Kyseessähän on näemmä lähinnä elämäntapojen lopullinen muutos kuin pelkkä kuuri. Karppaus ei kaiketi alunperin ole ollut laihdutusmenetelmä vaan ruokavalio muiden joukossa :)

Olen käsittänyt, että perustuu tutkimuksiin ihmisen biologiasta, hiilareiden energia korvataan proteiinilla ja rasvalla, elimistö tuottaa hiilareita itse jne... Joillekin sopii, toisille ei :) Voisi tuota kokeilla ja katsoa mitä tapahtuu kunhan ottaa vähän lisää selvää aiheesta. Suuri lihan ystävä ainakin olen joten siinä ei luulisi olevan ongelmaa :D
 
Hei!

Jesh mullakin näytti tänään 60,7kg eli (-500g viime maanantaista) oikeaan suuntaan viimeviikon plussan jälkeen! Tää tais olla kuitenkin ihan uus pohja, ennen on muistaakseni ollut alimmillaan 60,8kg.. pienet nää ihmisen ilot:)

Alisa:
Jesh sullekkin:)

Lumo: Huh kun sulla lähtee grammoja..:) Oottelen vielä uutta tän päivän lukemaa.. joo se perustavan laatunen ero meillä onkin näemmä että mä oon kasvis (joskus kala) syöjä ja sä rakastat pihviä :) Eli ei armaan voi mitenkään verrata mun kokemusta vähähiilarisesta (jos noita mun parin päivän kokeiluja voi kokemukses ees sanoa). Sitä mä oon joskus ihmetellt että miksi suuri osa karppaajista käyttää rasvana sitä epäterveellisempää..tai siis että tuntuu niin yli lynniltä syödä pekonia ja meetvurstia aamiaiseksi ja lounaaksi pihvi kermakastikkeella?!? Ohan siinä tietty se että jos on ns. "pakko" syödätollasta ruokaa (ts. tykkää siitä niin paljon) niin sitten voi syödä sitä ilman että lihoo..mutta terveellisyys siitä taitaa olla aika kaukana. miten sä oot ymmärtänyt ton? syötkö rasvat terveellisestä rasvasta esim. pähkinöitä avokadosta rypsiöljystä ja lihat mahdollisimman rasvattomana versiona?

Henrietta: Mä päivitän sitten sut listaan keskiviikkoisin!


Liikuntapäiväkirja
Ma: Astangajooga 25min, Paino 60,7kg, VY 86cm

Kohta lenkille :wave:
 
Karppauksesta:Minä en varsinaisesti karppaa,mutta en syö perunaa,pastaa,riisejä ,valkoisia jauhoja,eli en mitään vaaleita leipiä.Ainoa leipä jota syön max.2 palaa päivässä on 100prossanen ruisleipä:)

Puuroa,muroja ym.en myöskään syö.Joskus saatan tosi puuron syödä jos tekee mieli kun muille teen :saint:
Mutta siis,minä aloitin tammikuussa pisteillä ja vähentämällä hiilareita,olo oli mitä mahtavin!

Sitten maaliskuussa tiputettuani 8 kiloa siihen mennessä,heitin hanskat tiskiin ja aloin mättämään ihan kaikkea taas ja sain tiputetuista kiloista 6 takaisin,joten tässä ollaan taas .Huomasin paremman olon lähes välittömästä taas kun jätin hiilareita pois aloittaessani pisteilyn.

Mutta siis minä en ole siinä mielessä karppaaja,että vetäisin rasvaa...syön kevyttuotteita silti.

Paaljon rehuja vaan kastikkeiden tms.kanssa,mitä nyt ruoaksi tekeekin ja hyvää on mun mielestä:)
 
Henrietalle tervetuloa minunki puolesta :wave:

Paino aamusella puuron jälkeen 67,6kg B) Yleensä on puntaroinu ennen puuroa, mutta nyt jotenkin pääsi unohtumaan...

Söin eilen elämäni ensimmäisen subin. Mies haki Mäkkäriltä ruokaa ja kun mä en halunnu tuhlata koko päivän pisteitä yhteen ateriaan niin päädyin sitten tuohon vaihtoehtoon. Eikä ollu ollenkaan hassumpi valinta :p
 
Hienoja pudotuksia kaikilla!!! :flower:

Mulla meni viimeviikko ihan persauksilleen :'( Paino 72,8 eli paaaaaaaaljon noussu viime maanantaista. OK, olin sillon just oksentanu vuorokauden joten tiesihän tuon että tulee lisää mutta että noin paljon :ashamed: Mutta sen siitä saa ku ei pääse sängystä ylös ja syö jätskiä ja karkkia.

Mulla on motivaatio ihan hukassa. Vieläkin on tuo selkä tosi kipeä, hirveetä tuskaa nostaa poikaa mutta pakkohan sitä on välillä. Mut salille ei kyllä oo vielä viikkoon menemistä. Käpsytelly oon ympäri kämppää ja eilen kaupungilla käväsin mutta olin sitten illan tosi kipeä. Eli en vielä oikein uskalla lenkillekään lähtä. Mua tympäsee ihan sikana!!! Ja alan väsymään jo tähän kipuun mut en haluais noita kipulääkkeitäkään koko ajan napsia.

Mutta nyt on pakko pysyä ainakin noissa pisteissä ku ei liikkumaankaan pääse. Kaippa tämä ohi vielä menee. Vetutus on vaan niin hirveä ja ku oon tämmönen tunne syöjä niin tulee olemaan tosi vaikeeta. Mut pakko mikä pakko, muuten en pääse ikinä alle 70kg. Ja nyt täytyy kyllä myöntää että ensimmäistä kertaa myös ajattelen etten tuu koskaan siihen pääsemään.

Tulipa hirveetä valitusta...
Nojoo, mut kyllä tää itsesääli loppuu kunhan kuntoon tuun =)

Mut siis tosi hienosti teillä muilla menee :hug:
 
Paino tänä aamuna 82,6 kg B)

Karppaus.info-sivuilta kopsua:

Rasva

Rasva on yksi kolmesta makroravinteesta. Muut ovat proteiini ja hiilihydraatti. Rasva monessa muodossaan on elimistölle välttämätöntä, joten sen riittävä saanti on turvattava.

Karppaajat tarvitsevat ravinnostaan rasvaa myös paikkaamaan reippaasta hiilihydraattien vähentämisestä johtuvaa energiavajetta. Koska proteiinin määrää ei pidä lisätä ylenmäärin, vaje katetaan pääosin syödyllä rasvalla. Tämä pätee myös laihduttaville karppaajille.

Rasvan osuus karppaajan ruokavalion energiamäärästä on monilla noin 65 %, mutta yksilölliset vaihtelut ovat merkittäviä. On huomattava, että ravinnon rasvan suuri energiaosuus ei tarkoita sen suurta osuutta lautasella. Yleensä kasvikset kattavat karppaajan lautasesta yli puolet, mutta vähähiilihydraattisina ne eivät sisällä kovin paljon energiaa.

Voimassaolevat viralliset ravintosuositukset suosittelevat pitämään rasvan osuuden ravinnossa alhaisena. Perinteisinä perusteluina ovat rasvan suuri energiamäärä, joka vaarantaa painonhallinnan, ja rasvan haitallisuus sydän- ja verisuoniterveydelle.

Alakarppaajat sen sijaan suosivat rasvan runsasta käyttöä ruokavaliossaan. Tämä vaihtoehto on saanut yhä vakuuttavampaa tieteellistä tukea viime aikojen tutkimuksissa. Liiallisten hiilihydraattien korvaaminen rasvalla sekä ehkäisee sydän- ja verisuonitauteja että auttaa painonhallinnassa.

Alakarppaajien näkemys

Teolliset transrasvahapot ovat elimistölle aina haitallisia, sillä niiden vaikutus sydän- ja verisuonitautiriskiin on voimakas. Huomionarvoinen seikka on se, että monissa tutkimuksissa ei ole tehty eroa tyydyttyneiden rasvojen ja teollisten transrasvojen välillä.

Perinteisen kovat eläinrasvat vs. pehmeät kasvisrasvat kahtiajaottelun sijaan alakarpit valitsevatkin rasvan akselilta luonnottomat vs. luonnolliset rasvat. Luonnollisista, hyvistä rasvoista valitaan ensisijaisesti rasvaisia elintarvikkeita, kuten pähkinöitä, siemeniä, rasvaista kalaa ja lihaa. Toiseksi paras vaihtoehto ovat kylmäpuristetut öljyt. Kuumentamalla valmistetut öljyt ovat jo olennaisesti huonompi vaihtoehto ja teollisesti kovetettua kasvirasvaa sisältävät tuotteet alakarpit jättävät kauppaan. Runsaasti monityydyttymättömiä rasvahappoja sisältävät rasvat ovat herkempiä hapettumaan ja muuntumaan kuumennettaessa, joten paistamisessa kannattaa suosia sellaisia rasvoja, jotka sisältävät niitä suhteessa vähän. Rasvahappojen saannin monipuolisuuteen kannattaa myös kiinnittää huomiota.

Toivottavasti tästä sait vähän selkoa... Mä olen nyt siis toiminut enimmäkseen alakarppi-ohjeistuksen mukaan ja olo on ollut oikein hyvä... Olo on kevyempi ja jaksaa paremmin :) Lisää tietoa karppauksesta http://karppaus.info/ (anteeksi mainostus) :p
 

Yhteistyössä