myyräkuume

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sahaaaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sahaaaa

Vieras
Onko kenelläkään kokemusta myyräkuumeesta? Voiko kuume olla lievää, mennä pois ja tulla takaisin? Muut oireet mitä teillä oli?

Minä nyt maalailen täällä piruja seinälle kun aloin miettiä voisiko mulla olla myyräkuume vai ihan tavallinen nuhakuume...siis olin noin 3 viikkoa sitten mökillä ja siivosin varastoa ja liiteriä useita tunteja. Äitienpäivänä nousi kuume reiluun 38, mikä on mulle aika kova lukema. Lisäksi oli jäsensärkyä, jatkuvaa pääkipua ja silmien taakse sattui. Kuume meni ohi 3 päivässä, kuiva yskä jäi jäljelle. No viimeyönä heräsin levottomaan oloon. Pyörin ja hyörin koko yön. Aamulla oli pää ja selkä tulessä, silmiä särkee ja on taas kuumetta. Nuhakuumeeseen viittaa kyllä nenän tukkoisuus ja tämä jatkuva yskä, mutta nuha voi johtua siitepölystäkin jolle olen siis allerginen. Ei ole mitään näköhäiriöitä, enkä pissaamisedsa oo huomannut poikkeamia.

Lääkäriin en ihan vielä viitsisi lähteä kun ei tässä mitään hengenhätää ole todellakaan ja jos onkin vaan jotain perus influenssaa. Uteliaana silti kiinnostaisi muiden myyräkuumeen oireilut jne.

Ap lääkäriin heti. Viittaa siihen myyräkuumeeseen, siinä voi munuaisiin tulla vika. Ja silmiin.

Pitää lähteä ulos mutta kirjoitin kokemukseni siihen ketjuun, jossa kysyttiin pahinta mitä on sairastanut. Minulla oli viikon verran 39 astetta väh.

Kadut vielä jos et mene näyttäytymään!

Kiitos vastauksista. Nyt illaksi noussut lähelle 39 kuume, jokaista jäsentä särkee ja pääkipu ei hellitä. Maksimimäärällä lääkettä kuume laskee, mutta pääkipu vain lievenee vähän. Ehkä käyn huomenna lääkärillä jos tämä jatkuu, mutta mistä helkutista sitä voi tietää onko tää vaan normi lenssu..äh kun ärsyttää! Mä en kyllä ikinä oo kipeä..mut sitten kun oon niin aika samalle se tuntuu jos oikein muistan.

Itellä kuumetta oli viikon ajan ainakin, ei kovin pahaa, helpottiki välissä mutta sitten tuli niin pahaksi että piti lääkäriin mennä, menomatkalla pyörryin autoon (en ajanut) ja tulehusarvot oli yli kolmensadan. Makasin viikon teholla, suoneen ensin kaikki ja parin päivän päästä jo pystyin itekki jo vähän syömään.
Älkää odottako nuin kauan kuin mie.

Se tuli viikossa, tai siis oleltiin niissä paskapaikoissa viikon ja toiset joutui lekuriin jo kolmen päivän päästä siittä. Ite sinnittelin viikon verran mutta sitten ei oikeesti ennään voinu ees suomalainen mies potia sitä kotona.
Käsitykseni ja kokemuksieni mukaan myyräkuume ei voi olla lievää vaan se pahentuu koko ajan ja toi viikko-pari maksimi niin itekki huomaa jo että ei tartte ennään mammapalstoilla kysellä että pitäskö mennä ko tuntu vähän semmoselta? Ei kun ei enään tunne kipua nälkää eikä kirjaimia. Eiku kipua tuntee kyllä ja paljon.

Kiitos vastauksista. Nyt illaksi noussut lähelle 39 kuume, jokaista jäsentä särkee ja pääkipu ei hellitä. Maksimimäärällä lääkettä kuume laskee, mutta pääkipu vain lievenee vähän. Ehkä käyn huomenna lääkärillä jos tämä jatkuu, mutta mistä helkutista sitä voi tietää onko tää vaan normi lenssu..äh kun ärsyttää! Mä en kyllä ikinä oo kipeä..mut sitten kun oon niin aika samalle se tuntuu jos oikein muistan.

Ota kännylaturi mukaan ja muuta tärkeää, näkivät minusta päältä tilanteen vakavuuden. Suoraan sisään ja tiputukseen. Näytteet otettiin ja myyräkuume paljastui.

Kunto ropisi kun sen jälkeen jaksoi vaan makoilla kuukauden, saikkua tuli 5 vkoa, mutten jaksanut edes tehdä pientä siivoushommaa yms.

Jos henkikulta on kallis, niin hopi hopi aamulla lekuriin. Ajattele perhettäsikin!

Tsemiä sulle

Hirveä tauti, mutta millä siitä vois välttyä..?

Riskipaikat on esim puuvajat, tai vaikka terassia lakaistessa voi saada leijuvia viruksia hengityteiden kautta. Jos on piilopaikkoja romun tms seassa, hiiret viihtyy ja kakkii.

Leikkimökkikin oli törkeän näköinen, olivat talvehtineet siellä. Sen sai siivota vain minä, koska kaikki kerran sairastaneet tulevat immuuniksi loppuelämäkseen.

Voisin perustaa vaikka myyränkakki-siivousfirman ;)

Jos ihmiset tajuaisivat suuret riskit, he maksaisivat mielellään työstä. Tautiin on monet tosiaan kuolleet :(

Soittelin tk:hon. Olivat sitä mieltä, että on käytävä ainakin hoitajalla kuuntelemassa keuhkot ja ottamassa perusverenkuva. Kyllä tässä vielä jaksaa ja pystyy lukea ja kirjoittaa, joten ihan akuutti ei tilanne ole. Pää on jumalattoman kipeä, niskoihin sattuu niin ettei pää käänny ja veto aivan pois. Palelee ja kuume sahaa. Ihan hyvälle tuntuu, että varasin ajan tutkimuksiin.

Ja tosiaan hiirenpaskaa ja muuta tuli kyllä aika rankasti harjattua puuliiterin lattioilta ja hyllyiltä. Voi kun ei olisi mitään myyräkuumetta silti tämä. Vaikkakin lievänäkin sen voi sairastaa ja osa immuuneista ei edes tiedä sitä sairastaneensa, koska oireet joillain niin vähäiset...

Kiitos vastauksista. :)

Niin ja vielä kysyisin, että miten nopeasti verestä tulos tulee? Nouseeko crp myyräkuumeessa ja mitkä arvot ylipäätään todentavat myyräkuumeen olevan kyseessä? Mietin pitääkö huomiseen odotella tuloksia...

Se tuli viikossa, tai siis oleltiin niissä paskapaikoissa viikon ja toiset joutui lekuriin jo kolmen päivän päästä siittä. Ite sinnittelin viikon verran mutta sitten ei oikeesti ennään voinu ees suomalainen mies potia sitä kotona.
Käsitykseni ja kokemuksieni mukaan myyräkuume ei voi olla lievää vaan se pahentuu koko ajan ja toi viikko-pari maksimi niin itekki huomaa jo että ei tartte ennään mammapalstoilla kysellä että pitäskö mennä ko tuntu vähän semmoselta? Ei kun ei enään tunne kipua nälkää eikä kirjaimia. Eiku kipua tuntee kyllä ja paljon.
Itämisaika on kolme viikkoxa

Niin ja vielä kysyisin, että miten nopeasti verestä tulos tulee? Nouseeko crp myyräkuumeessa ja mitkä arvot ylipäätään todentavat myyräkuumeen olevan kyseessä? Mietin pitääkö huomiseen odotella tuloksia...

Tulos tuli muistaakseni 1-max2 päivässä, näytteet taisi mennä Ouluun asti.
Kyseessä on Puumala-virus, joka todentaa taudin. CRP:stä en tiedä, mutta todennäköisesti sulla on se, kun olit tekemisissä myyränpeen kanssa.

Miksi ne sanoo linkissä, että paranee itsestäänkin, kun porukkaa on kuollut. Mua seurattiin tarkkaan, kai se oli munuaisten takia, kun verinäytteitä otettiin usein.

http://www.tohtori.fi/?page=3830134&id=8182488

Yhteistyössä