Myyjäksi?

  • Viestiketjun aloittaja "meemu"
  • Ensimmäinen viesti
"meemu"
Kertokaapa te kaupoissa työskentelevät, mitä teette siellä, millasia on teidän työtehtävät? Siis osastoilla ja varastossa työskentelevät, ei pelkästään kassalla olevat.
 
Olen itse töissä ruokakaupassa, siellä osastopuolella. Olen osastovastaava yhdellä osastolla. Lisäksi tuuraan muita osastonhoitajia tarvittaessa.

Työpäiväni koostuu, päiväysten katsomisesta, kuorman purkamisesta, tilauksen tekemisestä tai tilausehdotuksen tarkastamisesta, siivoamisesta ja myyntiesittelyiden tekemisestä.
 
Työtehtävät riippuvat ihan työnantajastasi. Saatat täydentää tuotteita, laittaa hälyjä, viikkailla, silitellä, hinnoitella, tehdä asiakastilauksia, tilata tavaraa, tehdä lahjapaketteja, seurata myyntejä, tehdä hintakylttejä tai mainoksia, suunnitella kampanjoita, reklamoida tavarantoimittajille, laskea rahaa, perehdyttää uusia työntekijöitä, tehdä työvuorolistoja... tai sitten työnantajasi haluaa sinun vain palvelevan asiakkaita eli myyvän. Hitostako me muut sitä tiedetään.
 
Olin joskus ruokakaupassa töissä. Siellä tehtäviäni kuului oman osaston tilausten tekeminen, kuorman purku, yleinen hyllyjen siistiminen ja täyttö. Kassalla olo. tupakkahyllyn täyttö aina kun oli joutoaikaa. Inventaarion osallistuminen.

Vaateliikkeessä hommiani oli kassa, yleinen siistiminen, vaatteiden hintojen alentaminen, uusien esillelaitto, kuorman purku ja asiakaspalvelu.
 
varo myyjää
Mulla on vaateliikkeessä samat hommat mitä edellä on sanottu. Sen voin kertoa että jos olet nuori niin alalta ei kauheasti muuta ole tarjolla kuin osa-aikaisuutta. Nuorilla on aika paljon epärealismia siitä millä rahalla oikeasti voi elää ja kaikilla harjoittelussa käyneillä surkeat todistukset mutta tähän duuniin sopiva habitus. Musta tuntuu että vaatemyyjät ollaan kaikki aika samanlaisia. Toiset menee sitten parturi-kampaajaksi mutta en mä kestäis. Ruokakaupoissa ja jossain työkaluissa sun muissa on sitten tavikset.
 
"sirmu"
Olen kosmetiikkamyyjänä kosmetiikkaliikkeessä.

Pääasiallinen työ on asiakaspalvelua eli asiakkaiden auttamista eri asioissa. Valtaosa liikkeemme asiakkaista haluaa apua. Toki myös ostosten rahastusta. Tämän lisäksi puran kuormaa, järjestelen myymälää tai varastoa ja selvitän vastauksia mm. tuotekysymyksiin. Alalla pitää tietäö tuotteista ja niiden ainesosista paljon, joten siihen tulee aikaa myös käytettyä.

Ihan kivaa työtä, mutta peruspalkka huono ja työajat surkeat. Opiskelen itse samalla, sen enempää"uraa" en myyjänä lähtisi tekemään.
 

Yhteistyössä