Myydäkkö kirpparilla vai annanko kaverin vauvalle "merkki vaatteet"?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ahnekko?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Ahnekko?

Vieras
Olen ostellut aina sillointällöin muutamia kivoimpia polarn o pyretin, Metsolan, småfolkin yms. Bodeja, paitoja ja housuja lapsellemme. Ovat säilyneet todella siisteinä kun eihän niitä kauaa ehtinyt pitää kun jäivät pieniksi.

Nyt vain mietin annanko pienet vaatteet kaverin vauvan käyttöön niin kuin olen surutta antanut halvempien merkkien vaatteet vai pitäisikö pistää myyntiin fb kirpparille :/ rahatilanne ei ole maailman paras ja tiedän, että noista voisi ihan kivasti saada kirpparilla kun ovat niin siistejä. Mutta jostain puskee ajatus, että kaveri kyllä ilahtuisi paljon jos nuo vaatteet saisi koska tykkää samantyylisistä vastteista. Rahaa en kehtaa kavereilta/ sukulaisilta vaatteista pyytää koska olen itsekin paljon ilmaiseksi saanut.

Mitä tekisitte tilanteessani?

Kysyisin kaverilta, että tahtooko hän ostaa ne vai laitanko nettikirpparille myyntiin. Itse tarjoaisin rahaa, jos joku koittaisi mulle tyrkyttää jotain merkkivaatteita ilmaiseksi.

Jouduin laittamaan samassa tilanteessa myyntiin. Sain huuto.netissä hyväkuntoisista merkkivaatteista (pop,ticket...) reilusti yli 200€. Se on tällä hetkellä iso raha, vaikka ei ollut sitä vuosi sitten. Tuollakin ostaa paljon ruokaa perheelle :)

Minä myisin koska en ole saanut keltään kavereilta tai sukulaisilta mitään vauvanvaatteita ilmaiseksi. Kaveri pyysi käytetyistä farkuistakin kympin, vaikka oli keräykseen menossa.

Sinä puolestasi kerroit että olet saanut paljon ilmaiseksi, anna sellaisille ilmaiseksi jotka vastavuoroisesti ovat antaneet sinulle jotakin ja myy loput.

Olen itse myynyt hyväkuntoisia merkkivaatteita kavereille halvemmalla hinnalla kuin mitä kirppikseltä olisin saanut niistä eli tämä voisi olla puolitie ongelmaasi.

Itse annoin kälylle lainaan, halusin takaisin kun jää heillä pieneksi. Kylläpä harmitti kun tajusin että heillä pestään pyykkiä miten sattuu ja sain takaisin kasan vaatteita, joissa värit pilalla :-(

Jos sulla on niitä jonkinmoinen läjä, niin antaisin pari kaverille ja myisin loput. Toisaalta jos minä olisin kaverisi ja tietoinen tiukasta rahatilanteestanne, niin toivoisin sinun myyvän ne kaikki (jos niistä jotain oikein kovasti haluaisin, niin ostaisin sieltä fb:n kautta ja maksaisin käyvän hinnan). :)

Myisin. Kaveri luultavasti itse myisi ne myöhemmin ja sinä jäisit häviölle. Myös tuossa on se mahdollisuus että olet kaverisi lastenvaatelahjoittajana koko vauva-ajan ja hän tulee kyselemään löytyykö sitä tätä ja tota. Onhan se kiva muutama edullisempi vaate lahjoittaa kaverille. Siitä tulee molemmille hyvä mieli ja niinhän sä olit tehnytkin :) Toki voisin kaverilta kysyä haluaako hän ostaa niitä edullisesti ennen kuin laitat ne kirpparille.

[QUOTE="esikoinen tulossa";30295325]Myisin. Kaveri luultavasti itse myisi ne myöhemmin ja sinä jäisit häviölle. Myös tuossa on se mahdollisuus että olet kaverisi lastenvaatelahjoittajana koko vauva-ajan ja hän tulee kyselemään löytyykö sitä tätä ja tota. Onhan se kiva muutama edullisempi vaate lahjoittaa kaverille. Siitä tulee molemmille hyvä mieli ja niinhän sä olit tehnytkin :) Toki voisin kaverilta kysyä haluaako hän ostaa niitä edullisesti ennen kuin laitat ne kirpparille.[/QUOTE]

Näin valitetavasti. Hyvin moni olettaa sitten saavansa kaikki käytetyt tavarat ilmaiseksi tai pilkkahintaan. Mun entinen kaveri jopa vetkutti taaperokärryn ostoa koska oletti että "teillä jää kohta kuitenkin pois se käytöstä"

Jos sä mietit noin, kannattaa varmaan laittaa ainakin osa myyntiin. Mitä isommaksi lapset kasvavat, sitä enemmän sulla on ostoksia ja myytäviä. Jossain vaiheessa sua alkaisi harmittaa ilmaiseksi annetut vaatteet, jos nyt jo sitä pohdit. Ja itse en ainakaan ole enää isommille halunnut mitä tahansa kierrätyspussia kaverilta.

Tuo lainavaatekäytäntö on mun mielestä hassu käyttötavaroilla. Toki vaatteet kuluvat ja on eri asia myydä eteenpäin yhden lapsen käyttämä kuin kahden. Omassakin kaveripiirissä on ollut noita lainavaatteita, jotka pitäisi palauttaa alkuperäiselle omistajalle, joka sitten murmuttelee, että onpas käytetyn näköinen.

Näin valitetavasti. Hyvin moni olettaa sitten saavansa kaikki käytetyt tavarat ilmaiseksi tai pilkkahintaan. Mun entinen kaveri jopa vetkutti taaperokärryn ostoa koska oletti että "teillä jää kohta kuitenkin pois se käytöstä"

Tämäkin on mun mielestä hassu ilmiö. Mä annoin alkuun sisävaatteet yms. edullisemmat ilmaiseksi, mutta eräs kaveri ryhtyi odottelemaan lapsen päällä olevia vaatteita, polkupyörää, ulkovaatteita, turvaistuinta, kenkiä. Polkupyörälle löin hintalapun, eikä sitten halunnutkaan ostaa. Helpompaa jotenkin, kun ei sotke ystäviä omiin ostoksiin ja myynteihin. Tulee kummallisia tilanteita. Tuossa edellä mainitussa kaverin lapsi kasvoi hiukan nopeammin ja loppujen lopuksi olivat lähes samankokoisia, joten mulle tuli hassu olo kun lapsen käyttöhousut lähtee lainaan :/ (no ei niitä annettu, mutta kaveri möksähti, eikä olla sen koommin vaatteita annettu eikä pyydetty)

Totta kai möisin, kaveri varmasti ymmärtää, jos kerrot että on huono rahatilanne. Ei ole velvoitetta ilmaiseksi antaa. Kaverille voi tarjota etuosto-oikeuden, hiukkasen ajattelemaasi myyntihintaa edullisemmin.

Itse en ole saanut juuri mitään vaatteita keneltäkään, koska kaikkia kaverit saivat esikoisensa samoihin aikoihin kuin minä, tai myöhemmin. Olen siis surutta myynyt pieneksi jääneet ja laitan niistä saadut rahat lasten tileille ja sieltä ostetaan sitten taas uutta, kun on tarve. Jotain perusvaatteita olen antanut kaverin lapselle, jos on halunnut.

[QUOTE="myynti";30295354]
Tuo lainavaatekäytäntö on mun mielestä hassu käyttötavaroilla. Toki vaatteet kuluvat ja on eri asia myydä eteenpäin yhden lapsen käyttämä kuin kahden. Omassakin kaveripiirissä on ollut noita lainavaatteita, jotka pitäisi palauttaa alkuperäiselle omistajalle, joka sitten murmuttelee, että onpas käytetyn näköinen.[/QUOTE]

Minäkin suosittelen joko antamaan tai myymään ne vaatteet, mitä ei halua itse säilyttää. Meillä on tullut takaisinkin noita annettuja omaan käyttöön.

Esikoiselle tosin oli lainassa iso kasa käytettyjä yhdeltä kaverilta. Hän hankki esikoistaan varten ison kasan käytettyjä kaikkia mahdollisia kokoja. Ne pienimmät eivät koskaan mahtuneet hänen omille lapsilleen, hänen kuopuksensa on vähän meidän esikoista vanhempi. Meidän etuajassa syntyneelle nuo 50-56 cm vaatteet meni sitten kauan. Ei ne paljoa lisää meidän käytössä kuluneet, isommille en varmaan olisi lainaan ottanutkaan, silloin tulee jo tahroja, joista on hankala päästä eroon ja vähän vielä isompana on kulutuskin kovaa.

Jos kaverin vauva ei ole vielä syntynytkään tai vielä liian pieni vaatteisiin, laittaisin ensin vaatteet myyntiin ja lahjottaisin kaverille ylijääneitä. Ainakaan tavallisilla kirppiksillä kun ei koskaan mene kaikki kaupaksi. Merkkivaatteet kyllä paremmin, mutta toisaalta kun niistä pyytääkin sitten enemmän, jää niitäkin aina myymättä. Ylijääneiden lahjoitus ei harmittaisi lainkaan, olisi vaan kiva päästä niistä eroon.

Jos taas vaatteissa on juuri nyt kaverin vauvalle sopivia, lahjottaisin joitain ajankohtaisia vaatekappeleita ennen kuin laittaisin muut myyntiin.

Eihän se kaveri varmasti koko vaatevarastoanne edes tarvitse, ostaa todennäköisesti jotain itsekin ja saa muilta lahjaksi myös.

Tottakai myyntiin, jos kerta rahaa tarvit! Itsellä on ollut kanssa lainavaatteita (tosin en ole eteenpäin lainannut kuin pyörää ja parit kengät, kun ei ole ollut, mitä lainata), mutta en mä edes olettanut saavani lainaan noita merkkivaatteita ja ne muutamat, mitä pusseissa oli, jätin käyttämättä, että oikea omistaja saa paremman hinnan kirppareilla.

Yhteistyössä