Myöntääkö kukaan muu olevansa karkkiholisti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Minä myönnän!

Mun on pakko vetää linjaa nolla, ihan niinkun alkoholistit :laugh: mutta jos mä syön yhden tai pari niin se ei jää siihen yhteen tai pariin, ja sit tää toistuu niin kauan kunnes ne karkit loppuu ja seuraavana päivänä tekee taas mieli.

Mutta kun pääsee sen pahimman vaihee yli, eli ekat muutaman päivää niin ei tee ees mieli. Mut jos syöt yhdenkään niin palaat takas samaan vanhaan :D

Toki mä pysty kylässä syödä tarjolla olevia herkkuja ilman ongelmaa mut kotiin nolla linja!! :D

En myönnä. Ilman karkkia voin olla pitkiäkin aikoja.. Mutta, niin tosiaan, se MUTTA.. Muhun iskee suolanen. Niinkun sipsit. Lapsesta asti oon tykänny ja edelleen niitä tulee syötyä. Liiankin kanssa..

[QUOTE="vieras";23310966]En myönnä. Ilman karkkia voin olla pitkiäkin aikoja.. Mutta, niin tosiaan, se MUTTA.. Muhun iskee suolanen. Niinkun sipsit. Lapsesta asti oon tykänny ja edelleen niitä tulee syötyä. Liiankin kanssa..[/QUOTE]

Mikä on liikaa?

Se johtuu jostain lisäaineesta, joka aiheuttaa ihan fyysisiä "vieroitusoireita" ja jonka nimeä en nyt muista. Googlettamalla löytynee... Kyseistä ainetta on kuulemma erityisen paljon jäätelöissä ja se saattaa jäädä kutittelemaan useammiksi päiviksi.

Myönnän. Mä olen yrittänyt näille selittää, et ÄLKÄÄ jättäkö karkkejanne mun näkyville! Käyttäydyn kuin juoppo-varas kioskinryöstäjä. Jos karkki olis huumetta mä olisin ihan pohjalla.

Samaa ajattelin tänään. Joka päivä ja ilta joulusta saakka tuli mussutettua suklaata ja karkkia. Kerralla en syönyt paljoa, mutta päivän mittaan pienistäkin määristä kertyy. Nyt olen ollut kokonaan ilman kaksi viikkoa ja samaa jatkan, koska muuten ei pysy minkäänlaisia rajoja. Vieroitusoireita ei ole ollut, sillä kyseessä on enempi tapa napostella ja karkkien napostelu on liian helppoa.

täällä! oon ihan lapsesta asti ollut. todellakin jos onnistuu sen pahimman yli pääsemään, on pakko pitää nollalinja tai se syöminen jää päälle. mulle se on ongelma, koska määrät ovat isoja ja se vaikuttaa ihan kaikkeen (krooninen suolistosairaus). en sanoisi että mulla syömishäiriötä on, mutta kausittain tunnistan kauhukseni sellasia ahmimistyyppisiä oireita. ei siis ruoan vaan nimenomaan karkin ja suklaan suhteen. minkään muun 'nautintoaineen' kanssa ei vastaavaa ongelmaa ole.

Olen karkkiholisti. Kotona syön kaiken näkyvillä ja piilossa olevan namin. Kaupassa huijaan itseäni ostamalla "vierasvaraksi" ja "itseäni testatakseni". Onhan noiden ostosten todellisuus jo niin nähty, mutta kun on omat rahat niin on ilmeisesti myös oma lupa itsensä huijaamiseen.

Joku puhui tuolla jotakin jostakin koukuttavasta lisäaineesta. Osaisitteko vinkata linkkiä tai hakusanoja? Olisi varsin mukava lukea, ettei koko nannaholismi olekaan pelkkää luonteen heikkoutta (vaikka sitähän se lähes täysin ainakin mun kohdalla on...).

Kyl, mikään herkku ei esimerkiksi ole liian äitelä ja voin syödä makeaa tuhottomia määriä ilman et tulis huono olo. Mun äidil taas tulee äitelä olo jo parin ekan haukun jälkeen.

Olen "vesimeloni" ja olen karkkiholisti. Mulle ei tuota ongelmaa sipsit, keksit ja pullat, ne voin helposti jättää väliin. Mutta karkit... Ei mitään rajaa!
Minäkin kuulun niihin, jotka karkkihimoissaan käy salaa miehen ja lastenkin karkkipusseilla. Yritän kyllä pitää kiinni karkkipäivästä kerran viikossa, mutta lipsun aika usein. Jos töissäkin vaikka joku tarjoaa karkkia, olen ensimmäisenä käsi ojossa. Olen kyllä sielläkin avoimesti myöntänyt tämän "ongelmani". :) Ihan nollalinjalle en ole valmis lähtemään, en pysty luopumaan karkista kokonaan. Yritän elää tämän himoni kanssa. ;)

Joo, olen :wave:

Aikoinaan kun olin karkkikaupassa töissä niin ihmiset kyselivät että "joko olet kyllästynyt karkkiin?". En kyllästynyt ikinä... Joka aamu tuntui kivalta mennä töihin kun tiesi että saa taas karkkia töissä :D
Niihin aikoihin saattoi hujahtaa ihan kilo päivässä irtokarkkia, jos en pitänyt tiukkaa linjaa ja lopetttanut napostelua siinä puolen kilon kohdalla ja käynyt hakemassa leipää tms.

Hei, olen 24v kahden lapsen äiti ja olen karkkiholisti :D

Minulle ei tuota ongelmaa pullat, keksit, yms. muut leivonnaiset,limpparit, mehut - sillä en tykkää edes niitstä.
Mutta karkki.. siinä pidettävä tosiaan nolla linja tai lähtee taas viemään ihan niinkuin viina alkoholistia.

Tää nyt menee vähän ohi aiheen, mutta onko kukaan muu huomannut kun jättää karkit, suklaan + muut pois, olo on paljon pirteämpi? Ja muitakin vaivoja jää pois? Kun vähän niinku karppaa...

Yhteistyössä