Myöhästyttiin sitten laivasta!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja umbrella-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja dee:
Turha itkeä kun on jo pas**t housuissa...

Ei kai laivayhtiöllä nyt ole velvollisuus korvata jos omasta mokasta myöhästyy??

Niillä on laivoissa melkein aina tyhjiä hyttejä.

JA mitä vajaabuukkaus vaikuttaa matkustajan omaan myöhästymiseen ja varustamon korvausvelvollisuuteen?

Laivayhtiöllä ei todellakaan ole mitään velvollisuutta korvata sitä, että matkustaja itse saapuu paikalle liian myöhään, ja myöhästyy laivasta :/

Ikävä tapaus kuitenkin :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja umbrella78:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No jo on paska tuuri ollut teillä. :( Itse olen sellainen, että varaan roimasti aikaa jos jonnekkin lähtö on, kun liikenteestä ei koskaan tiedä mitä on matkalla. Voi olla kolaria, että tiet tukossa, ruuhkaa yms yms. Mieluummin odottelen sitten vaikka kaksi tuntia jossakin, kuin myöhästyn kyydistä.

Nyt kyllä opimme sen että pitää varata aikaa tosiaan reilusti enemmän. Nyt meillä kun oli tuo tunti pelivaraa eikä se riittänyt. Ollaan vaan ajateltu että lasten kanssa on helpompaa, kun ei joudu odottelemaan missään. Mutta tässä tilanteessa tuo odottelu olis ollut mukavampi vaihtoehto kuin tää, että jäätiin kokonaan laivasta. Hitto, sitä näkyä kun se laiva lähti...

Mä oon aina pelännyt ja nähnyt painajaisia että ollaan lähdössä jonnekin etelän lomalle ja sitten kentällä ei passeja läydy mistään eikä päästäkään matkaan. Nyt sitten tuo painajainen tavallaan toteutui, mutta tietty parempi näin kuin että oltais missattu joku etelän loma. Mitenköhän paljon sitten ketuttais :o :/

voi vitsi mikä tuuri :( voi että... mä oon muuten kans nähnyt kans tosi monta kertaa sellaista unta, että ollaa menossa etelään ja sitten kentällä huomaan että kaikki matkatavarat on pakkaamatta ja passit kotona.....

Mä en kehtais soitella laivayhtiöön jos olisin ite myöhästyny :ashamed:

"Pirkko täälä terve! Soittelisin semmosessa asiassa että meillä oli varattuna teijän laivalle risteily mutta mentiin sitte ja myöhästyttiin laivasta että korvaatteko mitenkään meijän omaa mokaa?"

Juu en kehtais :o

Alkuperäinen kirjoittaja piparminttu:
Kyllä ap voi aina kysyä.Ei mitään menetä.Sittenpähän ainakin saa rauhan.Itse ainakin kysyisin.Jos minun perheelleni olisi vastaavanlaisesti käynyt.

Voihan ehkä saada alennusta vaikka?

Alkuperäinen kirjoittaja piparminttu:
Kyllä ap voi aina kysyä.Ei mitään menetä.Sittenpähän ainakin saa rauhan.Itse ainakin kysyisin.Jos minun perheelleni olisi vastaavanlaisesti käynyt.

Kyllähän se jo kerran kysyikin.

Näköjään kirjoittikin niin.Meni multa se teksti ohi.No ok.

Alkuperäinen kirjoittaja umbrella78:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Voi kurjaa. Saisitteko uudet liput laivayhtiöltä korvaukseksi?

Ei saada mitään korvausta. Soitettiin kyllä ja selitettiin tilanne, mutta oma moka tää kuitenkin tietty on :(
no oma moka, mikä oma moka. ei laivayhtiön tarvii sellaisia korvata. turhaa kai tollaisista edes soittelee

Me asutaan 50km helsingistä ja kun laivalle lähdetään niin varataan ainakin se 3h matkaan! Helsinki on Helsinki ja koskaan ei voi tietää milloin on ruuhka!!!!

Ja tosiaan julkisilla (eli Turusta junalle helsinkiin ja siitä bussilla terminaaliin eli satamaan) olisitte olleet ajoissa.

Ja daa oli siis de luxe-hytti, tehän olette rikkaita, mitä aina mainostat.

Daa, me oltiin juuri sviitissä laivalla. Lienemme ökyrikkaita :xmas:...

Eikä kai tässä kukaan ole sanonut, että laivayhtiöllä on VELVOLLISUUS korvata mitään vaan laivayhtiö voi ehkä kuitenkikn HALUTA ne matkustajat laivalle. Näin syksyllä sesonki ei ole päällä ja laivamatkan tulo ei suinkaan ole se hyttipaikan osto vaan ostokset laivalla...

Voi ei. Toi on sellanen matkustajan painajainen. Kyl muakin ois ottanut paanuun ihan sikana. Toivottavasti keksitte jotain kivaa tekemistä nyt tuon risteilyn tilalle.

Mä lähin hakee eilen autoo huollosta. Varasin 90km matkaan aikaa 2tuntia. Huoltamolla piti olla klo 17 ja tosiaan oli siellä minuuttia vaille. Eli tasan tuo 2tuntia tohon matkaan meni.

Alkuperäinen kirjoittaja vakkari harmautui:
Ja daa oli siis de luxe-hytti, tehän olette rikkaita, mitä aina mainostat.

Daa, me oltiin juuri sviitissä laivalla. Lienemme ökyrikkaita :xmas:...

Eikä kai tässä kukaan ole sanonut, että laivayhtiöllä on VELVOLLISUUS korvata mitään vaan laivayhtiö voi ehkä kuitenkikn HALUTA ne matkustajat laivalle. Näin syksyllä sesonki ei ole päällä ja laivamatkan tulo ei suinkaan ole se hyttipaikan osto vaan ostokset laivalla...

Myö kuulutaan kanssa sitten ökyrikkaisiin.Sviitissä reissattiin ja niin aiotaan jatkossakin tehdä,mennään sitten kera lasten tai kahden.

Yhteistyössä