Myöhäiset ovulaaiot?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tintti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tintti

Vieras
Heippa! Kysyisin teiltä raskautuneilta että onko mahdollista raskautua myös silloin jos ovulaatio on myöhään (minulla yleensä kp21-22). Kierto siis 34-35 pv.Yritystä on takana jo melkein vuosi mutta lääkäri ei ole ottanut kantaa tähän asiaan, sanoi vaan että jos ovulaatio yleensä tapahtuu ja kuukautiset tulevat säännöllisesti niin on mahdollista tulla raskaaksi. Onko näin?
Kiitos jo etukäteen!

Sinullahan on ovulaatio ihan oikeaan aikaan, ei ollenkaan liian myöhään. Ovulaatiohan tapahtuu normaalisti n. 12-16 vrk ennen menkkojen alkamista. Jos luteaalivaihe (aika oviksesta menkkoihin) on alle 10 päivää, voi raskautumisessa tulla ongelmia jos alkio ei ehdi kiinnittyä kohdun seinämään, mutta sinulla ovulaatio on ihan sopivaan aikaan. Tärppionnea!

jk. Minulla kierto on lähes aina ollut 35 päivää, ovulaatio kp 21-22 (myös ultralla ja ovistesteillä todettu) ja kaksi raskautta kohta takana.

Kiitos kovasti kuu! Olipa huojentavaa. Ehkä ""vika"" on jossain muussa. Jostain vaan olen lukenut että munasolu saattaa olla jotenkin viallinen jos se irtoaa kovasti tuon suositellun kp14 jälkeen ja hedelmöittyminen on vaikeaa. En nyt muista mistä tämä tieto oli peräisin.

Minulla peruskierto on sellaiset 34 - 45 päivää. Ja ei todellakaan vaikuttanut mitenkään raskaaksi tuloon, vaan tulin heti ensimmäisellä yrittämällä raskaaksi. Sitten kun vielä ottaa huomioon suvun lapsettomuuden, niin olin ihan varma ettei se olisi edes mahdollista ja täysin tottunut ajatukseen lapsettomuudesta.

Se raskaaksi tulo on siis kiinni monesta asiasta.

Yhteistyössä